Hier gaat t wel oké. Ben t wel heel erg zat dat er geen touw aan vast is te knopen wat betreft avond en nacht. De ene keer valt ie in een coma en slaapt ie 6u achter elkaar (op het verkeerde tijdstip) de andere x komt ie om de 4u of 5u. De laatste fles voor de nacht is elke dag anders. Ergens tussen half 5 en 9u, heel erg frustrerend.
Oh wat vervelend. Net of het dag- nachtritme er niet helemaal inzit. Als dat nou beetje opgang komt dan zou je prima nachten hebben. Maar om 5u al laatste fles schiet natuurlijk niet op. Heb je al wel weer gesport? Ik ben ook weer begonnen en kan je vertellen, ik krijg er zoveel energie van. Wil ook hardlopen weer oppakken straks s ochtends voor werk. Maar weer iemand vanaf dat wordt aangeraden?
Nou hij maakt dan wel een lange ruk. 2 dagen geleden kreeg hij om 17:30u een fles. Ging pas goed slapen om 19:30u en heb hem niet wakker gemaakt en toen kwam ie om 01:30u voor een flesje. Overdag slaapt hij slecht behalve het ochtendslaapje, de rest van de dag is het 300x lopen voor een speen. In de avond/nacht slaapt ie dan weer goed, maar of hij dan dag en nacht omdraait? Wakker maken voor een fles in de avond heeft ook geen nut, want dan meldt hij zich na 4u gewoon weer. Ik weet dus niet zo goed wat ik ermee aan moet. Overdag krijgt hij om de 3 of 4u een fles. Hoef hem eigenlijk nooit echt wakker te maken, omdat ie toch al slecht slaapt. En ja ben net terug van sporten, was weer heerlijk! En mn conditie is prima nog In principe wordt aangeraden rustig op te bouwen, je moet goed naar je eigen lichaam luisteren. Ik ken de opties bij de combat dus die pak ik dan ook. Hardlopen heb ik geen verstand van, maar hardlopen is voor je bekkenbodem best zwaar, dus daar moet je rustig aan weer mee beginnen dan.
Dat is inderdaad wel vreemd. En als je hem dan bijvoorbeeld om 19.30 dan weer een flesje zou geven? Dan valt hij echt met een volle buik in slaap. Ik weet niet zo goed hoor, want geef zelf bv. Maar soms als het qua slaap bij haar uitkomt geef ik ook weleens om 19u en dan weer om 21u voeding. Hier heb ik haar trouwens overdag altijd beneden nadat ze s ochtends echt wakker wordt. Dat is tussen 8u en 10u. Daarna blijft ze beneden in de box of wagen ( in de gang als ze wel wil slapen, maar te druk is door de andere twee). En ze gaat pas tussen 21u en 22u naar boven. Dit werkt bij ons perfect, maar is ook echt zoeken geweest... Wat fijn dat je alweer gesport hebt en dat je conditie nog zo goed is. Merk dat bij mij echt ver te zoeken is. Liep altijd 2x per week rond de 7-8km maar dat moet ik echt weer gaan opbouwen. Pff, altijd gedoe na zo'n zwangerschap. En dan die kilo's nog. Jij was alweer op gewicht ook hè? Daar ben ik nu weer jaloers op.
Nou als ik m beneden leg, slaapt hij helemaal niet. Ja hooguit een uurtje, maar meer ook niet. En heb geen rustige plek in huis beneden helaas. Als ik m na de voeding van 19u wakker maak voor een voeding om 21u komt ie na 4u gewoon weer. Dus dat is ook geen optie. Kortom ik heb geen idee. Ja ben weer op mn gewicht, zelfs 2kg eronder, maar pas nog niet al mn oude broeken hoor. Dus niks om jaloers op te zijn. Gewicht zegt niks blijkt.
Oh maar ik bedoel als hij na de voeding van 17.30 nog 2 uur wakker ligt om hem dan voordat hij in slaap valt nog wat te geven. Ik weet het ook niet hoor, probeer mee te denken. Vervelend dat als je hem wakker maakt hij ook niet eet. Dan slaapt hij dus wel heel diep.
Wel lekker er al 2 kg onder. Doe je toch goed. Die broeken pas je dan ook vast in no time, vooral als je weer lekker gaat sporten. Wanneer begin je weet met lesgeven? Ik ga deze week maar eens proberen rondje te doen. Zit even niet zo lekker in mn vel. Nu al een herstdip
Ohw ja als hij wakker is of slecht slaapt geef ik hem ook nog wel een fles hoor. Nu vandaag ook, beetje gekke dag, want mn man was jarig, dus veel visite. Maar hij had om 14:30u een fles (bijna helemaal op en viel daarna gelijk weer in slaap), om 17u was hij onrustig en kreeg hij om 17:30u een fles (80ml maar op) en daarna bleef hij onrustig en hard huilen. Dus om 19:30u in bad gedaan en 20:00u nog een fles (ook maar 80ml op). En toen viel hij in slaap. De vraag is alleen dan voor hoe lang.... Ik heb nu geen eigen uren op de sportschool, maar ik geef meestal dan wel samen met een collega de les. Denk dat ik daar weer mee start als we de nieuwe release gaan doen, dus met een week of 2/3. Nu al een herfstdip? Zijn t niet gewoon je hormonen? was vandaag super lekker weer! Waarschijnlijk als je weer gaat sporten voel je je ook weer wat beter. Welke sport doe je naast hardlopen dan? En volgens mij zijn we hier nog met zn 2en
Gefeliciteerd met je man! Hebben jullie leuke dag gehad? Misschien slaapt hij na zo'n drukke dag lekker door. Ik vind knap hoor dat je nu alweer op niveau kan sporten. Ik zou het je niet nadoen. Vroeger, in mijn leven voor de kinderen, deed ik aan hockey en tennis. Nu ben ik weer een balletje aan het slaan, maar mn oude niveau haal ik niet meer. Heb er gewoon geen tijd voor om veel te trainen. Hardlopen kan ik wel soms een uurtje vinden. Mis het wel dat fanatieke sporten.
Ja dat kan ik me voorstellen. Ik heb t ook echt gemist! De verjaardag was gezellig en lkkr druk. Deacon heeft idd geslapen van 20u tot 4u hopen dat ie dat vaker dat doet!
Wat fijn dat hij vannacht wel een flinke ruk heeft gemaakt, vooral zo doorgaan Deacon! Maar snap je frustratie hoor. Het blijft gewoon puzzelen. Hier begint ze soms ook al om 5u aan de nacht, niet helemaal de bedoeling maar ze heeft echt een wekkertje in zich geloof ik, want ze wordt altijd tussen 5 en 6 wakker, ook al hebben we haar nog wakker gemaakt voor een fles. Wij blijven haar ritme maar volgen voor nu. Er komt ook weer een sprongetje aan en volgende week de eerste prikjes, eens zien wat dat met haar gaat doen... Wb sporten, ik ben afgelopen woensdag begonnen met zo'n Mamafit gebeuren, o.l.v. fysiotherapeute. Zij zei dat voor hardlopen eigenlijk wel een half jaar geldt, met 4 maanden heel rustig gaan opbouwen wat bewegingen betreft. Is idd een flinke aanslag op je bekken. Oh en fijn... ik heb kennelijk bekkeninstabiliteit. Kadootje van de bevalling?
Bekkeninstabiliteit is niet fijn! Heb je oefeningen gekregen om te doen? Wat heerlijk dag ze altijd wakker wordt tussen 5 en 6 en de nacht lekker doorslaapt! Ennu wat betreft sprongetjes: ik kijk daar echt niet naar. Dat hele sprongetjes gebeuren is gebaseerd op een onderzoek onder 40 moeders. Niet echt betrouwbaar. Ze hebben echt wel fases hoor die kleintjes, maar om nu iedere x te gaan kijken dat er weer een vervelende periode aan zit te komen..... ik merk t vanzelf wel als hij vervelend wordt
@Beertje2007 wat fijn dat Deacon van de week zo’n lange nacht gemaakt heeft! Is het inmiddels al vaker gelukt? Hoeveel voeding geef je hem nu? @Kris81 wauw wat een nachten, heerlijk joh. Het ritme van de baby volgen heeft naar mijn idee inderdaad het meeste effect. Succes deze week met de prikjes, zo sneu het is voor een goed doel, dat maar in gedachten houden.. Sporten: ik vind het knap dat veel van jullie al zo lekker bezig zijn weer.. na een klein uurtje wandelen in het bos ben ik al kapot en kan ik vanwege mijn rug amper meer opstaan van de bank. Baby: J. lijkt rustiger te worden. Hij lacht steeds meer, wat natuurlijk fantastisch is ❤️ Afgelopen week heeft hij een paar nachten flink last gehad van benauwdheid, dat was wel eng weinig geslapen dus die nachten. Hoewel, J. heeft best aardig geslapen, maar ik lag echt met mijn oren gespitst te luisteren of hij nog adem haalde. Hij maakt nachten van 21-4, en daarna gaat hij meestal nog lekker door tot 9 uur. Maar dat doorslapen na zijn fles van 4u was afgelopen week dus niet, alleen als hij bij mij op de buik sliep. En dan slaap je zelf dus niet maar goed, manlief heeft ook lekker vakantie, dus heerlijk rustig aan gedaan overdag en dan gaat het allemaal wel. We gaan morgen een weekje op vakantie, naar Center parcs. Wat mag ik zeker niet vergeten in te pakken? Wanneer moeten jullie weer gaan werken? Ik begin november, maar kan er nu al tegenop zien haha
@LadyBird90 ach wat zielig voor jullie mannetje. Was hij verkouden? En heerlijk een weekje weg met zn 3-en. En wat een bof met dit weer. Genieten zeg! Misschien een wipstoeltje meenemen? Hoewel hij natuurlijk ook gewoon in de wagen kan liggen. Ik weet niet zo goed, op deze leeftijd hebben ze nog niet zoveel nodig eigenlijk. Hier gaat het goed, ze maakt geregeld nachten van 21-6 dus dat is lekker. Ook lacht ze veel of ligt heerlijk alleen in de box te "spelen". Makkelijk meisje en toch vind ik het pittig. Maar dat komt ook omdat ik gewoon geen moment rust heb met die andere twee die lekker druk zijn. Ik begin pas in het nieuwe jaar. Heb er lekker nog wat aan vastgeplakt, heerlijk. Hoe gaat het verder met jullie allemaal?
@LadyBird90 vervelend dat ie zo benauwd was! Nu weer beter? En heerlijk ff een paar daagjes weg geniet ervan! En ook al van die lekkere lange nachten. @Soeur ohw wat heerlijk zulke nachten zeg! Die zou ik ook wel willen. En ja t is best pittig ook al heb je een makkelijk kindje. Ik begrijp het wel hoor. Hier heeft Deacon een paar dagen achter elkaar van 20u-4u geslapen en zelfs 1 tot 5:15u! Maar helaas de afgelopen 2 dagen komt ie weer rond 2u half 3, dus dat is erg jammer. Normaal als baby’s overdag goed slapen, slapen ze in de nacht ook beter, maar hier lijkt t wel andersom. Als hij overdag weinig slaap krijgt, slaapt ie de nacht zolang door. Beetje tegenstrijdig dus. Het gaat langzaamaan wat beter hier. Van de week is mn man wel vanuit ellende met Deacon bij zijn ouders gaan slapen hij was mij zo zat en zo kon ik ff een nachtje doorslapen. Dat heeft wel geholpen gelukkig. De stemmingswisselingen, het slaapgebrek, het opnieuw alles weer uitvinden, eist zijn tol. Ik kan ook na een nachtvoeding niet meer slapen en lig zeker nog 30-60min wakker. Morgen maar is vragen of ik een slaappil mag ofzo van de huisarts.
Ohw en @LadyBird90 ik geef hem 6 voedingen van 155/5 (geef iets extra water, dan is zn ontlasting beter en kan ie t beter drinken). En wat betreft t sporten: wat vervelend dat je zo’n last hebt van je rug na het wandelen. Misschien even langs de fysio. Kan ook door je bekkenbodem namelijk komen. En wat betreft verkoudheid: Physiomer baby en Luuf zijn hier echt een life saver! Gebruik t altijd als onze dochter erg verkouden is en werkt als een trein.
@Beertje2007 hoe gaat het nu? Ben je nog voor slaappil bij de huisarts geweest? Gelukkig dat je man inzag dat je er even doorheen zat en je nachtje rust gaf. Hier ook de afgelopen dagen weer onrustig gehad. Ze is nog steeds wel heel blij, maar opeens weer heel vaak komen voor voeding. ik zat op 6 voedingen en nu de laatste 2 dagen wel weer 8/9. Het zullen wel weer regeldagen zijn, want na de voeding is ze echt boos omdat het op (ik heb gewoon niet meer) Vind overdag niet zo'n probleem maar opeens is de tweede voeding net voordat ik eruit moet. En Pfff, wat mis ik die laatste minuten/uur slaap. Hopelijk vandaag weer beter. @LadyBird90 hoe is het op vakantie? Hoe doet de kleine het? Geniet lekker ervan! Meiden, geniet van deze (waarschijnlijk) laatste mooie dag.
@Soeur klinkt idd als regeldagen. Dat is idd vermoeiend! Hopen dat ie snel weer voorbij zijn! Lijkt me ook zeker pittig gezien je BV geeft. Ik slik nu voor het slapen gaan Valdispert extra sterk en werkt wel iets. Nog steeds moeite met in slaap vallen na de nachtvoeding, maar val iets sneller in slaap. Hier een beetje turbulente periode. Onze hond na 10 en half jaar laten inslapen, Deacon blijkt een voorkeurshouding te hebben en een afgeplat hoofdje waarvoor nu fysio, hij had toch een te korte tongriem (kinderarts zei van niet in het ziekenhuis) en die is gekliefd dinsdag. Drinken gaat nu ietsjes beter, maar klieven is geen garantie dat t drinkgedrag ook daadwerkelijk normaal gaat worden. De voedingen hebben nog steeds geen vast ritme helaas, waardoor de laatste voeding iedere keer anders is en de nachtvoeding ook rommelig. Probeer rond 19:30/20:00u de laatste fles te geven, maar komt vaak niet uit. Dan neemt hij om 17:30u een fles en dan valt ie uiteindelijk in slaap en wil dan al de nacht in. Wakker maken wederom geen succes, hij komt dan 5u later weer, maar kan ik dan rekken tot 3:30u/4u in de nacht met een speen. Overdag gaat slapen gelukkig vaak goed en de voedingen gaan ook steeds beter wat meer op. Sorry lang verhaal.....
Ah wat naar van jullie hond. Heel veel sterkte! Wat vervelend zeg dat je daar nu pas achter komt van zn tongriem. Hoop dat het drinken langzaamaan wat beter zal gaan, maar zo jammer dat het niet eerder door huisarts/kraam is opgemerkt. En dan ook zn hoofdje nog. Wat een hoop ontwikkelingen zeg. Pittig weer voor je. Maar het slapen gaat dan al met al vrij aardig? Toch? Of ben je dan veel/lang wakker als hij onrustig wordt? Of is het speen erin en hij slaapt weer door? Ik vind het wel echt met de dag leuker worden zo'n klein hummeltje. Je krijgt zoveel contact en "antwoord" al. En ze zijn nog klein genoeg gelukkig om lekker te knuffelen. Maar wat gaat het snel hè? Kan me al niet eens meer herinneren hoe het was om zwanger te zijn....
Hij krijgt een speentje als ik denk dat hij echt nog geen honger kan hebben, ik blijf er dan heel ff bij om ze met te zijn dat ie weer gaat slapen, maar ja dan ben ik ook idd weer ruim een half uur wakker. Hij komt nu in de nacht ook weer steeds vroeger 2:30u ipv dat ie het later gaat maken. Ik wil zooooo graag dat ie van 20u-6u of van 21u-7u slaapt ofzo. Dat zou voor mij echt een verademing zijn en kan k tenminste meer gaan genieten. Want eerlijk gezegd kan ik niet echt genieten met deze vermoeidheid. Ja hij lacht en kletst heel veel, wat ik geweldig vind, maar dat slaapgebrek draait me echt de nek om.