Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikook

Ikook Niet meer actief

@testen: Dames, zorgen maken heeft geen nut! Gewoon lekker genieten! (is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Ik heb wel 2x getest, ook omdat 1 dag voor mijn NOD was, gister nog een keer en top oploop (maar nog geen 100% knaller), dus voor mij genoeg. Ik wilde zelf wel graag als ik overtijd was een keer goed testen, om een goed gevoel te houden. Ik heb nu totaal geen testbehoefte (en had dat gister eigenlijk ook al niet). Ik ben alleen van plan om vlak voor MvM komt nog wel even zelf te testen ;) Heb er nog 1 liggen en toch fijn voordat ze komen..

@Mvm: ja, heb me dus ingeschreven! Verwacht ook volgende week (dus met 5w) de intake te hebben.

@eerste echo, hier ook een praktijk die pas na 10wk een echo maakt en intake doet. Achja, lang, maar ik denk dat ik er wel op wacht. Somehow ben ik heel relaxed en onbezorgd right now. Ik hoop dat het zo blijft.

@Symptomen: Gelukkig geen misselijkheid (maar heeft moeder ook nooit gehad). Met name zeer pijnlijke borsten, af en toe wat krampjes/steken (vooral in de avond) en trage/rommelende darmen.

Vandaag aan mijn moeder, vader en broer verteld! Erg fijn. Vooral de reactie van mijn vader was heel lief "Mooi nieuws, geniet van deze mooie tijd, voor je het weet is het voorbij".

Ook toevallig een aanstellingsgesprek bij mijn nieuwe werkgever gehad (ik verhuis van universiteit met mijn onderzoeksgroep, dus niet echt een nieuwe baan) en daar ook meteen geinformeerd naar mogelijkheden zwangerschaps/ouderschapsverlof. Goed nieuws: mijn contract met vaste loopduur wordt voor de volledige duur van zwangerschapsverlof+ouderschapsverlof verlengt. Bovendien worden 13 van de 26 beschikbare ouderschapsverlof weken gedeeltelijk vergoed. Erg fijn.

2. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    @Crol , zie nu pas dat we best aardig gelijk lopen met de banner.

Duimen dat we niet al te misselijk gaan worden en het mee valt met de symptomen. Het is al spannend genoeg zo in het begin

Crol vindt dit leuk.
  3. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Ik ga morgen bellen voor een vlk, op de site staat dat ze met 7w al een echo doen heel fijn. Ook hebben ze een hartjesspreekuur, mag je gratis even snel kijken en/of hartje luisteren. Ook wel een fijn idee

4. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    @Niki2014 Ooh ja idd, toevallig. Hier wel een onregelmatige cyclus van gemiddeld 40 dagen, daar heb ik hem nu op berekend, kan dus nog veranderen

5. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    @Ikook , wat fijn dat je werkgever zo soepel is! en super leuk om het te vertellen!

Ik twijfel wel een beetje over het wanneer van vertellen. Denk dat ik gezin en gezin van man wel binnenkort ga vertellen. Hoe doen jullie dat verder?

We hebben zaterdag een fotoshoot met manlief en dochter (al tijd geleden gepland). Nu wil ik al een mooie foto laten maken met een shirt met een hint erop voor mn dochter. Dan kunnen we dat mooi gebruiken voor bekendmaking

6. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik weet het ook niet helemaal zeker met cyclus dus is ook een inschatting. Ben benieuwd.

zo'n hartjesspreekuur heeft mijn VK ook. Dat lijkt me ook wel wat

Crol vindt dit leuk.
  7. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Wij willen zondag mn zwager en schoonzus vertellen, zij is nu zo’n 16w zwanger en wij wisten het vanaf het begin, verder binnenkort de peettante/oom van amy vertellen, en verder ws pas richting 12w

8. Ikook

Ikook Niet meer actief

Mijn familie wist ook al dat we bezig waren met zwanger worden, dus dan is delen ook logischer. Maar met familie van mijn vriend wachten we nog even, vind hij fijner, kerst of zo denk ik :)

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wat fijn zeg dat alles zo goed geregeld wordt vanuit je werkgever @Ikook

Vertellen: dat doe ik pas na de 12 wkn

Ikook vindt dit leuk.
  10. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Wat leuk om het zo snel al te kunnen delen! :)

Ik wil ook heel graag, maar twijfel een beetje. Mijn schoonzus heeft net een miskraam achter de rug een paar weken terug. Alhoewel dat blijft natuurlijk...
    Ik hoop gewoon dat we samen zwanger kunnen zijn. Dat lijkt me zooooo leuk! :)

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Topper!

Desse vindt dit leuk.
  12. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Jemig wat gaan jullie snel :eek::roflmao:

Niki2014 vindt dit leuk.
  13. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde hier. En ook bij 1e wel elke dag braken gehad tot 20 weken. Maar vanaf 12h smiddags had ik nergens last van toen... behalve als ik heel moe was.

@ vertellen Hier vandaag mijn zus verteld dat ik zwanger ben. Zij is gynaecologe en maakt 1 december al de echo op 6w5d. Verder al 2 vriendinnen verteld die ook van dr miskramen wisten. Mijn ouders en schoonouders zeggen we t pas na de echo.

@ aantal testen: hier 2 gedaan... En ga er morgen nog 1 doen.... En daarna denk ik niet meer. Maar ik ben een beetje afwijkend door al die miskramen die voorspelt werden door steekjes die niet donkerder werden

@ kruidvat testen die lopen volgens mij tegenwoordig echt minder hard op... zie het bij zoveel mensen hier op t forum. Nu ben ik dus heel blij met de wondfo testen en ook nog goedkoper.

@ kwaaltjes..... beetje raar misschien maar dit heb ik dus nog nooit gehad: Ik ben gewoon zomaar boos geworden op mijn man vandaag (hij had t wel een beetje verdient maar niet zoveel) en mijn zoontje zat ernaast en zei mama boos.... Ik schrok er zelf van en hij ook.... nou voel ik me zo rot....

14. Haakmuts1988

30 sep 2014
    95
    65
    18
    Vanochtend nog een cb test gedaan en ik heb de 2-3 weken gezien en het is nu goed zo.

Een vriendin van mij der ouders hebben een echostudio. Ik mag daar altijd naartoe en maken ze een echo. En wat ik helemaal leuk vind wij schelen maar 1.5 week met elkaar :).

#vertellen. Met pakjes avond willen we het vertellen.

#kwaaltjes begint steeds meer te worden. Met vlagen misselijk.

Gisteren hebben we onze suzuki alto ingeruild voor een opel meriva. Een auto waar we met zn 4e straks mee vooruit kunnen :).

Kris81 en Ikook vinden dit leuk.
  15. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

Hier vanochtend ook de CB 2-3 gezien. :o: Heel blij en nu wat rustiger eronder. Reageer straks uitgebreider!

Gekleurdeoogjes, Kris81, Tjemmie en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Dit heb ik dus ook voor.... mijn test lijkt iets lichter te zijn dan gisteren maar ben nog maar 9dpo. Dus probeer me rustig te houden met de gedachten... het is nog maar 9dpo. Maar dat lukt niet zo goed. :( wil morgen proberen niet te testen en pas zaterdag weer. Weet niet of me dat gaat lukken. :( konden we maar in onze buik zien

17. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Yes top @Mamaaa30 En nu stoppen met testen en genieten!

@HarleyQuinn als je grafiekjes bekijkt van hcg toename in zwangerschap zie je t geleidelijk oplopen maar soms ook een dipje erin dus zal vast wel goed zijn. Vergelijk ze alleen als ze zijn opgedroogd.. Bovendien in het begin zijn de streepjes zo afhankelijk van de concentratie urine en dat verschilt per dag tot dag. En eigenlijk moet je om de dag testen dan elke dag. En dan zul je vast een oploop zien.

@Niki2014 oploop moet je bekijken over meerdere dagen. En als je vorige keer ook later een knaller hebt heb je t nu misschien ook. Elke vrouw is anders en elke zwangerschap.

Bovendien had ik afgelopen 2 maanden ook al bloedverlies toen de testen niet opliepen wat al aangaf dat t niet goed zat. Dus gewoon op jullie lichaam vertrouwen: je bent zwanger en als je overtijd bent heb je meer kans dat t goed blijft gaan dan dat t fout gaat!

Mamaaa30 en HarleyQuinn vinden dit leuk.
  18. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Geduld is een mooie deugd zeggen ze... ik heb dat niet :p echt zenuwslopend deze tijden. :(

19. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Net verloskundige gebeld. 29 november intake + echo. Spannend

Kris81, HarleyQuinn en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  20. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Bevallingslijst 16 t/m 31 juli 2018

16 juli

Kia Kaha, 31 jaar, 2e kindje

17 juli
    Kris81, 36 jaar, 2e kindje