Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soeur

Soeur Bekend lid

20 jun 2017
    546
    314
    63
    Gaat het goed meiden?
    Hier zijn de nachten wisselvallig. Ene meer slaapt ze door en andere nacht weer drama. Zo irritant. Zou het door de kou komen?

En de eerste hapjes mogen al over bijna 3 weken. Zo leuk weer. Maar wat gaat het hard he? Zo groot alweer.

2. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hier zijn de nachten ook wisselend. Vaak gewoon 20-4u maar soms ook onrustig. Het klokje rond slapen heeft ie maar 1x gedaan helaas :$ had stille hoop dat hij de hele nacht zou gaan slapen voor ik weer aan t werk ga, maar dat gaat niet gebeuren in nu 2 weken tijd. Osteopaat heeft zichtbaar geholpen gelukkig en we zitten nu al op 5x180cc. Nu hopen op hele nachten slapen, dan kunnen wij ook weer iets later naar bed. Dochterlief is net 2 geworden en maakt er met slapen een potje van. In de avond huilen en wil niet naar bed (ze ging altijd heel erg graag) en sinds 2 weken is ze 5u al wakker o_O. Gekukkig nu 2 dagen 6:30u nadat we de verwarming hebben aangedaan.
    En ja over een paar weken al de eerste hapjes mag, maar hoeft niet. Ik weet niet of ik al gelijk ga starten. Maar miss helpt t ook wel met doorslapen, iig gaan we met 4mnd de rijstebloem toevoegen aan zn laatste fles :)

3. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Het gaat inderdaad heel hard! Wij gaan waarschijnlijk volgende week zondag beginnen met de eerste hapjes, ben zo benieuwd! Lijkt me echt leuk. Denk dat hij het lekker vindt, maar niet zo goed weet wat hij ermee moet. We gaan het zien (en filmen, haha).

Verder is hij nu al een aantal dagen naar het kdv geweest, hij doet het erg goed. Ik iets minder, moet nog steeds even huilen als ik dan weer thuis kom in mijn lege huis. Volgende week moet ik gaan werken, dan zal het misschien iets makkelijker zijn. Dan gaat de onregelmatigheid beginnen, bah. Wel maar voor eventjes, want ik heb mijn ontslag ingediend. Ik werk tot 1 januari. Blijf wel solliciteren, maar dan op kantoorbanen met meer regelmaat, hier in (of vlakbij) het dorp. Spannende tijd dus! Maar ben oh zo blij dat de knoop is doorgehakt en dat het einde van de onregelmatigheid in zicht komt.

De nachten gaan hier eigenlijk prima *kloptaf*. Moet hem voor het kdv wakker maken, hij slaapt meestal van 21u30 tot 8u30 *kloptnogharderaf*. We zitten op 4x 150 en 1x 180cc (voor de nacht), maar merk wel dat hij meer en meer trek krijgt. Dus misschien eens ophogen, of kijken wat de hapjes/pap gaan doen.

Ik vind het trouwens heerlijk dat het nu wat kouder is en donkerder wordt, de feestdagen komen eraan. Ik hou van deze tijd, en vind het nu als gezin alleen nog maar fijner. Kan niet wachten tot het december is.

Hoe gaat het met jullie zelf? Hier veeeeeel last van haaruitval, en nog steeds wel emotioneel en ook emotioneel vermoeid, ofzo. En voor de tweede keer ongesteld nu, super regelmatig ineens (waar was die regelmaat toen ik zwanger wilde worden??). Geen pretje trouwens, met bloedverdunners (trombose), bah.. ik moet echt even een afspraak maken voor een spiraal, maar durf niet zo goed. Bang voor pijn tijdens het plaatsen, en dat ik ‘m daarna voel zitten ofzo.. nou ja, het zou wel helpen tegen het bloedverlies geloof ik, dat zou wel een grote opluchting zijn, is nu echt niet leuk...

4. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @LadyBird90 fijn dat je knopen hebt doorgehakt! Zal wel een hele opluchting voor je zijn. En het achterlaten op het kdv zal wel wat makkelijker zijn als je weer gaat werken hoor.
    Van 21:30-8:30????? :eek: Ik wil dat ook!! Wat een heerlijkheid zeg! Je kunt best al naar 5x180cc hoor. Deacon drinkt het nu ook, merkte dat hij er behoefte aan had. Hij heeft vanmiddag zelfs een fles van 180 en van 60 erachteraan op. Honger is honger toch?!
    Hier ook haaruitval, maar is altijd rond deze periode, dus ik vind het wel meevallen.
    In tegenstelling tot jou haat ik het najaar :| zo vroeg al donker in de avond en ook in de ochtend, bah doe mij maar lkkr voorjaar en zomer :)
    Wat betreft spiraal: als je eenmaal zwanger bent geweest voel je nauwelijks wat van het plaatsen. Ik heb voor mn 1e zwangerschap een spiraal onder narcose gehad. Na de bevalling weer 1 laten plaatsen en voelde er weinig van. Nu hier helemaal geen anticonceptie meer. Mijn man gaat zich binnenkort laten helpen, want 2 kinderen is echt meer dan genoeg.
    Dus ik zou me als ik jou was niet zo druk maken over het plaatsen.
    Pfoe ik snap niet dat mensen nog voor een 3e gaan :rolleyes:. Ik heb me op 1 kind verkeken, maar op 2 nog meer :confused:. Maar over een jaar praat ik waarschijnlijk weer anders, maar er komt zeker niet nog een baby meer.

5. Soeur

Soeur Bekend lid

20 jun 2017
    546
    314
    63
    Wat goed te lezen dat het met jullie en de kleintjes zo goed gaat. Lekker hoor @LadyBird90 die slaaptijden. Hier wordt ze standaard gewoon nog 1x wakker, alleen hoelaat is de vraag. 10 min drinken er weer verder slapen. Zou tot 10u dan door kunnen slapen, maar meestal wordt ze wakker van de andere 2.
    @Beertje2007 wat fijn dat D nu zo goed drinkt. Dat is wel een verademing zeker?

Ik vind 3 kindjes wel pittig hoor. Maar nu we gewend zijn, gaat het wel allemaal veel makkelijker. Ik vond van 1 naar 2 minder overgang dan van 2 naar 3. Hoewel ik om me heen het juist andersom hoor. Ik vond zo lekker dat van 1 naar 2 de oudste overdag ook nog sliep. Dus had gewoon nog dan momentje voor mezelf. Eigenlijk vind ik de baby niet zwaar nu, maar meer de andere twee die continu aandacht vragen en geen moment hun mond houden, haha. Ik was laatst voor het eerst een keer een lange middag alleen met de baby. Oh, wat kwam ik tot rust. Heerlijk.

Hier komt er ook geen 4e meer (zeg nooit helemaal nooit hoor). Moet dus echt afscheid gaan nemen van de baby tijd. Vind dat wel een dingetje, want vind dat hele kleine zo leuk. Nu maar heel veel genieten!

6. Soeur

Soeur Bekend lid

20 jun 2017
    546
    314
    63
    @LadyBird90 en spannend nieuw werk zoeken! Maar heel goed van je dat je deze keuze hebt gemaakt! Hou ons op de hoogte...

7. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hoe is het dames?
    Hier mn laatste weekje verlof.
    Deacon is snot verkouden arm jochie. En sinds vorige week heeft ie besloten dat ie voortaan om 3u in de nacht komt ipv om 4u. Beetje jammer, dacht dat hij nu wel meer zou gaan slapen in de nacht, maar ipv langer slapen gaat ie nu korter slapen :( herkenbaar?

8. Soeur

Soeur Bekend lid

20 jun 2017
    546
    314
    63
    Oh wat zielig zo'n kleintje die verkouden is. Hier ook snot verkouden. Zou het slapen daardoor komen? Hier is het ook niet meer wat het geweest is. Soms nu wel 2x oer nacht opeens en huilen. Huilen, nooit eerder gedaan. Hoop dat het door de verkoudheid komt. Zou bij jou ook kunnen toch? Ze slapen er gewoon onrustiger door.

Heb je zin om weer te beginnen? Ga je 5 dagen werken? En de kindjes naar kdv?
    @LadyBird90 hoe gaat het met jou? Wordt het al iets makkelijker om hem weg te brengen? En al sollicitatie lopen?

Ik ben er nog niet aan toe om de kleine alleen te laten. Gelukkig hoef ik pas weer in het nieuwe naar te werken.

9. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Vorige week was hij nog niet verkouden en toen begon ie met eerder komen in de nacht. Gisternacht was t drama elk uur moest ik eruit van 21u tot 7u in de ochtend. Dat kwam echt door de verkoudheid. Ben heel veel aan t sprayen nu (met physiomer) en Luuf smeer ik op zn lakentje, bakerzakje, kleertjes etc. Want op zn lijfje mag dat nog niet. Bakje water in de kamer. Niet te warm aankleden etc. Gelukkig afgelopen nacht geslapen van 20u-3u-7:30u.

Ik ga 3 dagen werken en 2 dagen betaald ouderschapsverlof voor een jaar. Ze gaan 1 dag naar het KDV en 2 dagen oma’s en opa’s. Daarna ga ik kijken voor hoeveel uur ik terugkom. Heb er aan de ene kant zin in, maar aan de andere kant weet ik in wat voor een zooi ik terecht kom helaas. Plus dat ik een gesprek moet aangaan dat ik minder taken wil, want ik heb dezelfde taken als bij fulltime werken en dat klopt niet.
    Heerlijk dat je pas in t nieuwe jaar weer hoeft zeg! Heb je zo lang verlof? Of vakantie eraan geplakt?

10. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wat vervelend meiden, dat de kindjes zo verkouden zijn! J is ook wat aan het snotteren en hoesten, maar het valt me erg mee. Ik denk ook dat hij net uit een sprongetje komt, hij had dagen...... oef! Maar inmiddels is hij weer helemaal zichzelf. Het gaat beter met het kdv. Ik vind het nog steeds niet leuk, maar het is niet echt huilen meer. Vandaag heb ik mijn eerste werkdag weer gehad (wauw, ik ben KA-POT), en was J bij mijn moeder. Hij heeft geslapen tot 9 uur (vanaf gister 21u45:eek:), en ze zijn lekker samen naar het centrum wezen wandelen. De afleiding op het werk werkt wel! Heb weinig aan hem gedacht, of nou ja, in elk geval niet op een ‘treurige’ manier. Iedereen vroeg natuurlijk naar hem :roflmao: verder nog weinig te melden qua sollicitaties.

Ons ventje is 4 maanden vandaag! Mijlpaaltje hoor! We gaan zondag worteltjes proberen, ben zo benieuwd :D

Beertje2007 vindt dit leuk.
  11. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    OMG @LadyBird90 wat ben ik jaloers op jouw goed slapende baby :(
    Ik doe denk ik echt iets verkeerd.....

12. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Haha, wij hebben gewoon heel veel geluk :roflmao: zeg ik nu hè, wie weet wat er nog komt....:rolleyes:

13. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ze zeggen wel dat je het ergens terugkrijgt ja ;)

Ik had deze keer zo gehoopt dat het niet weer 6mnd zou duren voordat er werd doorgeslapen..... Er komt dus ook echt niet nog een baby, nooit niet meer!

14. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Haha, bedankt voor dit mooie vooruitzicht :roflmao:

Kon je die eerste maanden maar doorspoelen hè? Soms begrijp ik baby ook gewoon niet, waarom huil/krijs je nou?! Dat vind ik wel lastig. Zal blij zijn als ‘ie het straks gewoon kan zeggen.

Maar daarentegen vind ik het heerlijk om te zien hoe hij zich ontwikkeld. Hij gaat steeds uitbundiger lachen, meer grijpen met zijn handjes, rolt bijna om vanaf zijn buik. Super mooi :)

Beertje2007 vindt dit leuk.
  15. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @LadyBird90 sorry ;) men zegt t....
    ja die eerste maanden mogen van mij doorgespoeld worden hoor. Kan niet zo goed tegen weinig slaap, maandenlang o_O

16. Soeur

Soeur Bekend lid

20 jun 2017
    546
    314
    63
    Slapen de baby's ondertussen (al/nog steeds) door? Hier helaas nog niet. Nog steeds 1x pn eruit. Ben zo verwend bij de 2e die al met 2 weken doorsliep en dat ook altijd is blijven doen. Man, wat is dit wennen. Alhoewel ik vast nog van geluk mag spreken dat ze meteen weer doorslaapt.

Hoe gaat het met de eerste hapjes? Hier ga ik er volgend weekend mee beginnen. Wel heel leuk om weer te doen. Benieuwd of ze het lust.

17. Soeur

Soeur Bekend lid

20 jun 2017
    546
    314
    63
    Gaat alles goed met de kleintjes?

18. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Gaat goed hoor! Nu alleen ff een ziekenboeg hier. De oudste heeft waterpokken en D is aan de ernstige diarree.

Deel Deze Pagina