Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Bevallingslijst 16 t/m 31 juli 2018

16 juli

Kia Kaha, 31 jaar, 2e kindje

17 juli
    Kris81, 36 jaar, 2e kindje

18 juli
    Haakmuts1988, 29 jaar, 2e kindje

19 juli

Ciska85, 32 jaar, 2e kindje
    juf1987, 30 jaar, 2e kindje

20 juli
    Mamaaa30, 32 jaar, 3e kindje
    Iez, 36 jaar, 2e kindje (van de 6)

21 juli
    Desse, 29 jaar, 1e kindje

22 juli

Tjemmie, 33 jaar, 1e kindje
    Neeltje1985, 31 jaar, 2e kindje
    Gekleurdeoogjes, 29 jaar, 1e kindje

23 juli

Ikook, 25 jaar, 1e kindje

24 juli

Kinderwens87, 30 jaar, 3e kindje
    Thea23 , 32 jaar, 4e kindje

25 juli

26 juli

Joanne123, 25 jaar, 1e kindje

27 juli

28 juli
    Crol, 28 jaar, 2e kindje
    Evie87, 30 jaar, 1e kindje

Lightblue, 25 jaar, 2e kindje

29 juli

30 juli

HarleyQuinn, 32 jaar, 3e kindje

31 juli

Meisjes (..)
    Jongens (..)
    Verrassing (3)

Sterretjes/vlinderkindjes
    Manana
    Miss M
    Niki2014

Afspraken
    20 november: Desse, intake MvM
    23 november: Haakmuts1988, 1e echo
    28 november: Kris81, echo kliniek
    29 november: Crol, 1e echo + intake
    29 november: Ikook, vroege voorlichtingsbijeenkomst
    1 december: Mamaaa30, vitaliteitsecho en intake
    1 december: Neeltje1985, 1e echo
    4 december: Desse, vroege echo (7.2w)
    5 december: Kris81, vitaliteitsecho en intake
    5 december: juf 1987, eerste echo
    7 december: Tjemmie, vitaliteitsecho
    13 december: Joanne123, Vitaliteitsecho en intake
    13 december: Tjemmie, intake VK
    13 december: kinderwens87, 1e echo
    14 december: iez 1e afspraak gynaecoloog
    19 december: kinderwens87, intake vk
    20 december: Ikook, intake vk + termijn echo

28 december: Desse, termijnecho + intake VK

2. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Lijst even aangepast, zodat alles er weer opstaat

Lightblue vindt dit leuk.
  3. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Welkom trouwens nieuwe dames:)

4. Ikook

Ikook Niet meer actief

5. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    @Niki2014 Neeeee wat erg! Een hele dikke knuffel, hopelijk ben je snel zwanger van een gezonde plakbaby!

@Mamaaa30 Hoe gaat het nu met je??? Ik sluit me aan bij de andere meiden, vind het lastig om te zeggen dat de laatste test lichter of gelijk is omdat de test nog niet ingedroogd is en hij dan donkerder lijkt. Maar begrijp ik goed dat jij 's middags test? Dan kan de hoeveelheid drinken ook wel van invloed zijn volgens mij. Ik duim voor je dat het gewoon een bloedvaatje is, dat kan zomaar gebeuren tijdens de zwangerschap!

Wat een vreselijk onzekere periode he... M'n vriend wil het toch graag aan z'n ouders vertellen morgen maar ineens durf ik niet meer. Er kan nog zoveel misgaan... Maandag over 2 weken pas de echo. Belangrijke week ook dit!

@ de nieuwe zwangere dames: welkom bij de club en van harte gefeliciteerd!

6. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

@Niki2014 wat droevig! Heel veel sterkte! Na m’n vroege miskraam in 2014 was ik zonder cyclus direct zwanger van m’n dochter. Ik hoop jij ook!

Hier nog steeds dezelfde krampen. Niet dat ik krom lig, maar zo’n gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Maar zulk soort krampen heb ik altijd wel in het begin. Weet niet zo goed of ze nu erger zijn. Op het toilet kwam er wel iets in het toilet terecht wat ik niet goed kon zien omdat het al ver onderin lag( sorry voor de details), maar het leek een stolseltje. Verder niks bij het afvegen vanochtend. Hier de test nu, nog niet helemaal opgedroogd denk ik. We wachten het af. Als het zo moet zijn, heb ik liefst dat het dan maar doorzet en ik er niet bijv met de vitaliteitsecho pas achter kom dat het vruchtje niet leeft. En liever dat het nu misgaat dan dat ik er met 12 weken achter kom dat het kindje niet gezond is en zelf moet beslissen. Dus in die zin ben ik er wel nuchter in. Die onzekerheid nu is alleen heel naar. Een gevoel van het zit niet goed, maar ook de moed niet willen opgeven.

7. Ikook

Ikook Niet meer actief

Snap dat je het vertellen lastig vind, maar ik vind het zelf wel heel fijn. Bedenk even wat het nadeel is als het mis gaat: ja, dat weten ze dan, maar goed, daar kunnen ze dan rekening mee houden. Anderzijds snap ik ook dat het een belasting is die je hen ook geeft.

Hier hebben we gezegd: mijn kant vertel ik wanneer ik wil (nu dus!) en mijn vriends kant wanneer hij wil (na de eerste echo..)

8. Mamaaa30

@Desse nee ik test altijd met ochtendurine.

9. Mamaaa30

@Desse als je vriend het wil vertellen, zou ik hem dat gewoon laten doen. Als het misgaat, is het ook fijn om steun te hebben. En als het goed gaat, is het leuk dat je dat geheim met ze hebt gedeeld. Maar snap je gevoel!

10. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    @Mamaaa30 Knap dat je er zo nuchter in kunt staan! Ik hoop voor je dat het niet nodig is en je nog gewoon zwanger bent van een gezonde baby!

@Mamaaa30 en @Ikook Ik vind het dubbel, ik wil het heel graag met ze delen maar mijn schoonmoeder heeft een miskraam gehad waar ze het soms nog moeilijk mee heeft en ik denk dat het voor haar moeilijk (en stressvol) is als we het zo vroeg vertellen, vandaar dat ik het liever wat later wil vertellen om hen te ontzien. Aan de andere kant, mocht het misgaan dan zouden we het sowieso ook aan hen vertellen. Mijn vriend zit ook in dubio want hij ziet beide kanten maar voor hem overheerst één kant nu en dat snap ik heel goed, ik schiet ook steeds heen en weer.
    We hebben 4 dec een echo en hadden al een gedichtje gemaakt om het die avond te vertellen als alles goed was. Ik heb er nu 4 regels onder geplakt mochten we beslissen het toch morgen al te vertellen (wil wel met iets positiefs eindigen dus nog even over denken ;)):

P.S.
    Let wel;
    We vertellen dit nieuws wat snel,
    Want als het mis zou gaan,
    Hadden we het verhaal toch wel gedaan.

Neeltje1985, HarleyQuinn en Ikook vinden dit leuk.
  11. Evie87

Evie87 Actief lid

14 okt 2017
    180
    153
    43
    Vrouw
    @Mamaaa30 Hij lijkt wel iets lichter. Wat ontzettend rot die onzekerheid :(

@Desse ik zou dat onderste weg laten denk ik. Je kan ze dat ook gewoon zeggen nadat jullie het aan ze bekend maken, dan is het (voor mijn gevoel) iets minder 'zwaar'. Dit geeft een beetje een verdrietige klank.

Ik wil het vooral mijn zus graag vertellen. Mijn schoonmoeder is een enorme kwebbelkous en altijd enorm enthousiast over alles, en ook nog eens heel actief op facebook, dat durven we niet aan, die mag het pas wat later weten haha. We wonen (nu nog) in het buitenland dus zal het via Skype moeten vertellen... Mijn vriend stelde voor om een knaltest af te wachten en het mijn zus dan te vertellen. Hopelijk volgende week. Erg vroeg, maar wil het zo graag met iemand delen, en mocht het misgaan dan heb ik haar steun echt nodig.

Daar komt ook meteen mijn vraag, vanaf wanneer moet je een afspraak bij de verloskundige maken? Klopt het dat de eerste afspraak meestal rond 8 weken is? En doen ze dan ook al een echo of is dat niet gebruikelijk?

12. Ikook

Ikook Niet meer actief

Ik vind dit een heel leuk idee! Op zich is 4 december ook snel! Snap je overweging wel hoor, maar uiteindelijk is het zijn familie..

@Mamaaa30 Vervelend die onzekerheid, maar goed dat je er inderdaad rustig onder blijft. Blijft denk ik even afwachten, je gaat dus door met testen?

13. Ikook

Ikook Niet meer actief

Als je weet dat je zwanger bent kun je met de meeste verloskundige al contact opnemen. Sommige hebben bijvoorbeeld ook een (groeps) vroege voorlichting met info over zwangerschap etc. Onze verloskundige doet standaard intake+eerste echo op 10 weken, maar biedt tegen eigen kosten ook een vroege echo op 8 weken aan. Anderen doen de intake op 8 weken, eventueel met vroege echo. Een echo eerder dan 8 weken wordt volgens mij alleen gedaan als je eerder een miskraam of bbz hebt gehad. Maar ik zou vooral contact opnemen, dan heb je zekerheid dat er nog plek is en staat je afspraak vast!

14. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heel veel sterkte ook Niki! Hopelijk zitten we zo samen in het augustuslijstje

15. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Niki2014 , heel veel sterkte, hopelijk is het jullie snel weer gegund.

@Mamaaa30 , ik lijk ook iets een afloop te zien... ik hoop dat ik het mis heb.

16. Joanne123

Joanne123 Actief lid

25 jun 2017
    103
    78
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Mijn verloskundige heeft de afspraak op 8 weken gepland. Dat is ook standaard bij deze praktijk. Het verschilt echter per verloskundige hoe zij dit aanpakken. Ik heb trouwens gewoon meteen een afspraak gemaakt. Dat is voor hen ook handiger betreft het inplannen, aangezien er nog veel meer vrouwen heen gaan.

17. Evie87

Evie87 Actief lid

14 okt 2017
    180
    153
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties @Joanne123 en @Ikook! Hier in dit land is de zorg beduidend minder dan in Nederland vandaar dat ik graag wil weten wat gebruikelijk is, dan kan ik eventueel dingen verzoeken (schijnt hier vrij normaal te zijn in de zorg, heel bijzonder). Ik ben wel van plan om ruim voor de bevalling terug naar Nederland te gaan overigens. Ik zal binnenkort eens langsgaan en vragen wat de gebruikelijke procedure hier is :) Eerst nog even afwachten of alles goed blijft gaan, het is nog zo pril.

18. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @Mamaaa30 over die oploop zou ik me niet super druk maken eerlijk gezegd.... je moet dat over meerdere dagen bekijken en urine kan soms wisselen qua concentratie. Dat bloedverlies erbij is wel vervelender. Maar dat kan ook 2 kanten opgaan. Bij mij was mijn gevoel meestal leidend hierin. Bij al mn zwangerschappen bloedverlies gehad maar bij mn zoontje voelde het anders en has ik geen krampen. Nu heb jij wel krampen en kleine stolsels maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het mis gaat/is. Stom he dar afwachten vond ik ook het ergst. Wel fijn dat je zo nuchter kan denken dat als t mis gaat het beter nu is dan later. En je lichaam stoot (bijna) nooit een gezind vruchtje af en ik denk dat als het gezond is je lichaam er alles aan doet om het te houden dus vertrouw hierop. Dikke knuffel.

19. Mamaaa30

Dankjulliewel allemaal meiden en @Neeltje1985. Net bij het afvegen weer wat bloed, nu verdund lichtrode afscheiding. Niet helderrood, maar wel weer wat anders dan gisteren. Ik weet het echt niet. Komende dagen test ik wel even door met ochtendurine om te zien of het verder afloopt of dat het vanochtend toeval was. Over minder dan 2 weken de echo, dus dat schiet op zich wel op. Hopelijk zijn m’n zorgen voor niets en hebben we straks een kloppend hartje. En als het niet gezond is, dan liever nu die ellende dan later. Ik heb bij m’n dochter alleen 1x dit soort bloedverlies bij het afvegen gehad na het vrijen bij 17 weken. Bij m’n vorige zwangerschap niets gehad.

20. MimaMerel

MimaMerel Actief lid

6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Ik denk dat het niet alleen de angst is voor dat het mis kan gaan, maar misschien ook een beetje doordat wanneer je mensen gaat inlichten over de zwangerschap - hoe dichtbij ze ook staan - het ineens wel echt wordt, terwijl je zelf nog bang bent voor een miskraam. Hebben wij ook wel een beetje, dat we het eerst even willen laten landen bij onszelf en dan als het voor ons beiden goed voelt het gaan vertellen.

Oh en dames, bedankt voor de warme welkom! :) Het was hier een beetje druk de afgelopen week op het werk en privé én dan ook nog die positieve test. Mijn schoonouders logeren dit weekend ook nog eens bij ons in verband met de sinterklaasintocht van morgen (ze wonen niet dichtbij). Ik probeer jullie allemaal te leren kennen en te onthouden welk verhaal bij wie hoort.

@Niki2014 Veel sterkte gewenst.

Deel Deze Pagina