Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Ik woon in belgie dus verloskundige hoef ik niet te bellen. En de huisarts luistert ni echt naar je verhaal.
    Ik lig nu al 2 weken op de bank door enorme misselijkheid en ben het allemaal wat beu aant geraken :(
    En nu dit erbij... pfff :(

2. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Echt rot! Dan misschien beter inderdaad naar de spoed.
    Waar woon je in België? Ik ben ook Belg, maar twee jaar geleden verhuisd naar Nederland.

3. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    O, en andere huisarts zoeken. Mijn oude huisarts (in België) was ontzettend lief en luisterde altijd heel goed. Nam veel tijd voor me en zo.

HarleyQuinn vindt dit leuk.
  4. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    In de dichte buurt van antwerpen. :)
    Ja dat van de huisarts krijg ik van vele te horen. Maar ja, tis een gewoonte om
    Steeds bij hem te gaan. :)
    Ik kijk het nog even aan. Als de pijn terug erger wordt dan ga ik toch naar spoed... pijn is nu even gezakt.... mss toch gewoon wat bandenpijn?

5. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Kan natuurlijk altijd, maar bandenpijn blijft toch niet duren? En ik vind dat een heel typisch gevoel. Dat opgeblazen gevoel herken ik er niet bij. Maar misschien is het gewoon een combinatie van verschillende factoren. Ik had de eerste weken ook heel erg veel last van mijn darmen. Echt pijnlijk. Misschien is het dat? Alles in je buik gaat nu natuurlijk schuiven en de hormonen hebben ook invloed op je andere organen.

6. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Dat kan ook natuurlijk.... maar idd waarom blijft de pijn duren?

7. Joanne123

Joanne123 Actief lid

25 jun 2017
    103
    78
    28
    Vrouw
    Is het geen blaasontsteking in combinatie met opgeblazen darmen? Ik weet wel dat als je zwanger bent, de kans op een blaasontsteking aanzienlijk toeneemt.

8. Joanne123

Joanne123 Actief lid

25 jun 2017
    103
    78
    28
    Vrouw
    Wat mij in de loop van de weken is opgevallen is, dat ik een ontzettende dorst heb. Het water is soms gewoon niet aan te slepen! Herkennen jullie dit??

9. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik heb wel regelmatig echt dorst, maar had het nog niet verbonden met de zwangerschap. Ik ben al een paar dagen goed ziek en dacht dat het daaraan lag.

10. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Kan allemaal. Dermee dat ik toch even twijfel om al dan niet naar spoed te gaan.

Drinken: ik drink maar heel weinig. Altijd kleine slokjes. Kan momenteel alleen cola verdragen en heb net een halve liter binnen op een hele dag :(

11. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Hier ook veel cola. Voel me er schuldig over, maar het is zo ongeveer het enige dat ik nog echt lekker vind. En bij mijn vorige zwangerschap kon ik vanaf het tweede trimester echt niets van drinken meer verdragen, alleen water. Dus nu profiteer ik nog wat ...

12. Joanne123

Joanne123 Actief lid

25 jun 2017
    103
    78
    28
    Vrouw
    Ik heb het opgezocht en de oorzaak schijnt te liggen bij het aanmaak van extra bloed en het water voor de vruchtzak. Als je zwanger bent schijn je zo een 50% meer bloed aan te maken dan normaal. Maar ik hoor nooit vrouwen over dorst, dus ik was wel benieuwd hoe dat in deze groep is:p

Sunny37 en Ciska85 vinden dit leuk.
  13. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Echt ongelooflijk wat een rampengroep is dit, ik hoopte zo voor jullie dat ik de laatste zou zijn!!! @iez @Kia Kaha @Kinderwens87 ontzettend veel sterkte, als jullie de behoefte voelen om te praten, laat het weten of start een conversatie... hele dikke knuffel!

Kleine update hier: na bijna 2 weken nog geen teken van een miskraam. Afgelopen woensdag cytotec gekregen om de miskraam op te wekken. Vind het echt heel eng, maar we gaan er morgen voor, dan kunnen we het eindelijk gaan afsluiten (als het komt tenminste...)

@ meiden met een goede echo: genieten!!! Gefeliciteerd!

14. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik moest vandaag veel aan je denken. Heel veel sterkte morgen.

15. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Wat lief :) dankjewel, hopelijk gaat t allemaal goed morgen :)

16. Evie87

Evie87 Actief lid

14 okt 2017
    180
    153
    43
    Vrouw
    @Desse Wat rot dat je lichaam het nog niet zelf heeft gedaan, lijkt me erg zwaar. Heel veel sterkte vandaag, hopelijk gaat alles goed en helpt het jullie om het een plekje te kunnen geven.

@HarleyQuinn ik dacht ook direct aan blaasontsteking. Ik had ook een wat pijnlijk stekend gevoel in onderbuik, ik dacht dat het gewoon bij een prille zwangerschap hoorde en had ook geen pijn bij plassen, nu na de antibiotica is die pijn echt weg dus het was echt van de blaasontsteking. Misschien is het inderdaad iets heel anders, maar toch maar beter voor de zekerheid laten checken door een arts. Ik weet niet hoe dat in België is, in Nederland kun je de weekend/spoedartsenpost ook bellen voor advies, dan zeggen zij of ze denken dat het nodig is dat je langskomt.
    En beter drinken hoor! Anders krijg je nog hetzelfde als ik.

@Sunny37 dat is wel fijn om te lezen :) Wat je zegt, de kans is er altijd natuurlijk maar de kans is wel een stuk kleiner, toch wel een geruststelling.

Desse en Sunny37 vinden dit leuk.
  17. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Pfff hier kruipt de tijd echt voorbij tot de volgende echo donderdag:cry:. Bang voor wat we gaan zien, maar dit is ook echt niks. En krijg nog niet het idee dat er een mk aan zit te komen:(

18. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Genoeg drinken is echt een probleem. Als ik te snel drink dan valt het als een blok op mijn maag. :(
    Ik bekijk het vandaag nog maar vanaf ik het terug voel dan ga ik naar spoed.

19. HarleyQuinn

HarleyQuinn Bekend lid

24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Vreselijk! Heb tijdens de eerste zwangerschap ook een week geduld moeten hebben. En dat is een echte hel!!
    Veel sterkte x

20. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Desse , heel veel sterkte vandaag!

Desse vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina