Maar da's allemaal zoooo lekker . Onze zoon weet overigens al wel hoe z'n zusje heten gaat. Lulababydinosaurus.
Hahahaha schattig! Ik wist niet dat je zwanger kon zijn van een kleine dinosaurus?! Onze dochter is er nog net ff te jong voor (anderhalf) maar de naam zal ze snel genoeg kunnen uitspreken, ze kan haar eigen naam ook al goed zeggen
@Beertje2007 @LadyBird90 ja, ik werk in de zorg en dan moeten we op 6 maanden stoppen omwille van de risico's. ik heb dan 6 weken zwangerschapsrust en moet terug starten 9 weken na de geboorte. morgen ga ik even horen hoe het zit financieel als ik nog eens 4 maanden extra wil thuis blijven. Maar dit is vorig jaar allemaal veranderd dus zal 1 oktober terug moeten starten vrees ik :s
Haha, je wilt niet weten wat er op een goede dag allemaal in mijn buik zit volgens hem . Leuk he, als ze beginnen te praten. Onze zoon is al bijna 4, kletst je de oren van je hoofd .
@HarleyQuinn ah oké dat is idd wel een andere regeling. Ik ga 15 juni met verlof en 18 november pas weer terug, dus mij hoor je niet klagen
Oh meiden veel gekletst hier. @namen: zijn we gelukkig al uit @bevalling: ik was helemaal niet nerveus voor mn eerste bevalling maar kan zeggen dat het ontsluiten hier vreselijk moeilijk ging en echt heel lang duurde. Persfase vond ik dan weer niet zo erg ondanks dat die ook 1 uur duurde. Maar ja uiteindelijk is de lijn weg en al met al duurt het geen weken zo'n bevalling dus de pijn ben je zo vergeten. Nu ip ook vaginaal bevallen hoop ik. @gewicht..... 10 kg hier al... echt niet normaal. Maar iedereen vraagt me in de winkel ook al of ik bijna ga bevallen
Wat een gezelligheid ineens hier,leuk zo druk. kost wel even tijd om bij te lezen maar dat is niet erg @namen we hebben er nog 4, 2 voor ieder geslacht en we gaan bij de geboorte kijken welke het beste voelt, omdat we ze nu allemaal nog heel leuk vinden. @bevalling, ik kijk er erg tegen op. heb altijd een angst voor pijn gehad en dit gaat zowiezo pijn doen. ik hoop echt dat ik me genoeg kan ontspannen en mijn lichaam kan laten doen wat het moet doen. @gewicht valt me nog reuze mee tot nu toe 4 kilo, en daardoor ondanks mijn al bestaande overgewicht toch een bescheiden buikje. foto komt later want de laatste is al weer van 5 weken geleden.
Hi there, Ik vind 10 kilo voor een tweeling echt nog mega meevallen hoor! Netjes juist! Al snap ik wel dat mensen vragen of je al bijna uitgerekend bent. . Hihi je groeit toch wat sneller En wat een regeling zeg, met 6 maanden stoppen. Ik werk zelf ook in de zorg en hier wel gewoon de regel met 6 weken van te voren ipv 4.. Maar dat is niet erg, het einde word alleen maar zwaarder.. Hier is 15 juni ook me laatste werkdag! Ik kan niet wachten Naam zijn we al heel lang uit... ook de 2e en 3e naam al.. wat dat betreft waren we bij de jongens ook zo snel het eens... Bevalling; elke bevalling is anders en iedereen staat er anders in... ik vond mijn eerste het fijnst... 5 uur waarvan 1 uur geperst en ondanks dat het snel ging was het heel relaxed... mijn 2e daar en tegen vond ik iets minder prettig... ik kreeg savonds een ballonnetje en die is er smorgens uitgehaald met 3 cm.. ze wilde het infuus aansluiten maar k had al wat lichte weeën van mezelf dus wilde ze dat even afwachten... wel vliezen gebroken en dan begint bij mij de hel... flinke weeënstorm en nog geen 1.5 uur later was hij er met 2x persen... heel snel maar heel heftig vond ik het... ook de dagen erna nog heel veel naweeën gehad... t zegt dus allemaal niks Gewoon proberen blanco erin te gaan en je ziet wel hoe t loopt.. meer kan je toch niet doen... Verder lijk ik deze zwangerschap wel een wandelende klaag bom.. op werkelijk alles heb ik wel wat te zeuren... aambeien, spataderen, vermoeiende benen, 100x plassen, obstipatie, enz enz... K vindt super om nog 1x zwanger te zijn maar deze dingen hadden achter wegen mogen blijven... Maar he, nog 12 weken
Ja ik werk ook in de zorg. Bij mn zoontje met 36 weken verlof. Bij tweeling in Nederland is het standaard dat je moet! stoppen van de gyn bij 28/30 weken. Dit ivm groei van de kindjes. Mn baarmoeder komt ook op een hoogte van 38 weken al. En bovendien is mn buik zo dik als bij mn zoontje met 38/40 weken. En je wordt ingeleid met 37/38 weken dus nog 8.5 week voor mij Ik snap wat je bedoelt met de zwanger kwaaltjes. Bij mn zoontje ook een top zwangerschap gehad vanaf 20 weken en nu zoveel anders.... maar voel me nu wel al 10 beter als de eerste 23/25 weken.
Zwanger zijn is eigenlijk niet zo mn ding haha. Hier ook erg in klaagmodus, alles is irritant. Merk dat ik me erg focus op wat ik allemaal niet meer kan, of wat er niet gaat. Zou zo graag zo’n -ik fiets er doorheen- zwangerschap gehad willen hebben. En die weeënstorm, hier ook een gehad wat een hel is dat. En idd binnen een uur was ze er, wel met behulp van een vacuümpomp. De ontsluitingsweeën daarvoor vond ik peanuts. Tussen de weeën door hele huis gestofzuigd, wasjes gedraaid enzo haha. Dus hopelijk nu hetzelfde verhaal maar dan zonder weeënstorm en zonder vacuümpomp en ietsjes sneller
Ik snap t ook wel... 2 kindjes is ook wel heavy om te dragen en soms is werken in de zorg gewoon al zwaar genoeg, ook zonder zwangerschap
Haha ontsluitingsweeen peanuts..... man ik dacht dat ik doodging van de pijn. Maar ze waren wel opgewekt hier met infuus in ziekenhuis en duurde ongeveer zo'n 25 uur.
Ja ik kreeg een weeënstorm omdat ze me perse aan t infuus wilde leggen, terwijl ik pas 8uurtjes bezig was ofzo. Infuus plus vliezen breken was niet zo’n goed idee van mevrouw de verschrikkelijke klinisch verloskundige :-/ zij mag ook niet meer bij mn bevalling zijn, staat in mn dossier Maar goed het waren van de 12uur, maar 2 verschrikkelijke uren geloof ik, de overige 10uur was eigenlijk super relaxed.
Hahahaha ik kijk er, ondanks mn vervelende ervaring, wel positief op terug hoor. Ga het deze keer allemaal goed opschrijven wat ik wel en niet wil en zal mezelf ook zeker laten horen tijdens de bevalling als iets niet gaat zoals ik wil
Meiden, ik weet niet of jullie al de hele baby uitzet hebben, maar op https://m.vente-exclusive.com/nl-NL#/sales/19162 Zijn jollein dekens/slaapzakken etc voor de helft van de prijs.