Uitgerekend 16 t/m 28 februari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik vroeger 2x naar concert van hun geweest. Ik ga graag naar concerten.
    Marco Borsato word 2e keer dit jaar. Ben er al heel wat keren geweest andere jaren. En ook Anouk een keer geweest.
    Musicals kan ik ook echt van genieten.
    Muziek is iets waar ik niet zonder kan
    Phill colljns had ik graag nog gezien, maar dat geld had ik er ook weer niet voor over zeg maar
     
  2. Rl84

    Rl84 Actief lid

    2 apr 2015
    153
    63
    28
    Vroeger was ik indd ook fan van ze, maar ga nu ook niet na het concert.

    Ik slaap tegenwoordig zo slecht, verschrikkelijk.Ben altijd al iemand geweest die licht slaapt.Maar nu is het hopeloos.En s'avonds om 21.30 val ik in slaap op de bank.Herkennen jullie dit?
     
  3. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar... Afgelopen nacht ook weer zo slecht geslapen. En vanaf 4.00 uur lag ik weer wakker. Het is niet zo dat de kleine mij wakker houdt omdat ze zoveel beweegt. Ik kan gewoon niet slapen...
     
  4. Flowerr

    Flowerr Bekend lid

    20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Pfff hou op over dat slechte slapen! Kan meestal om 20.00 mijn ogen al niet meer open houden, probeer wel altijd pas vanaf 21.00 er aan toe te geven. Daarnaast is onze dochter de laatste tijd ook wel minimaal 1x per nacht wakker wat ook niet mee werkt.
     
  5. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Even verder klagen hoor... :oops: Maar ik heb sinds de afgelopen dagen ook ineens flink last van maagzuur. En mijn darmen zijn ineens van slag. Na weken obstipatie, nu ineens diarree. Het gaat lekker hier :confused:
     
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Slaap ook zo slecht. Afgelopen week ook 2x op de bank in slaap gevallen terwijl me dat echt nooit gebeurt.


    Voor maagzuur mag je omeprazol nemen. Bij de drogist te krijgen.

    Verder hier juist last van obstipatie. Ga vrijdag maar even bespreken wat ik daar beste mee kan doen, want begint behoorlijk vervelend te worden.
     
  7. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Maagzuur even wat dingen voor uitproberen. Ik zweer bij rennies, enige wat werkt, terwijl bij anderen omeprazol juist werkt. Echt super irritant:(.
     
  8. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik word er ook zo misselijk van. Sowieso iedere keer na het ontbijt. Misschien dat het ook helpt als ik wat kleinere porties eet. Vanavond weer naar de verloskundige, dus zal het sowieso eens vragen. En rennies inslaan.
     
  9. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja ik heb mn hele leven al reflux dus moet wel. Wissel soms van welke ik neem, want na een jaar werkt t vaak niet meer voldoende. Zit nu aan de pantomed. Kan zomaar zijn dat ik volgend jaar weer een andere nodig heb. Zonder word ik letterlijk gek.

    Overleggen kan nooit kwaad. Ik dacht alleen dat te lang rennies ook niet goed was.

    Wat je voor nu kan doen zijn droge crackers op de nuchtere maag eten. En zuur voedsel en drank vermijden
     
  10. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
  11. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Heel herkenbaar! Sowieso altijd 1 à 2 keer per nacht plassen. En daarna kom ik heel slecht in slaap. Ik slaap standaard met oordoppen zodat ik niet wakker word van omgevingsgeluid. Ik slaap ook heel licht nl. En sinds een paar weken droom ik ook heel erg. Deze week iedere dag. En elke keer dat iemand me wil vermoorden, pijn wil doen of anderszins wil beschadigen :( Heel naar allemaal. Ik kan het wel herleiden naar wat er op een dag is gebeurd. Gesprekken vertaalt mijn hoofd dan naar dergelijke dromen.

    Vorige week is ook hier de maagzuur begonnen. Ik was er stiekem wel blij mee, want dat weerhoudt me er hopelijk van om nog meer in mijn mond te stoppen :roflmao: Iedere keer dat ik teveel naar binnen prop moet ik het in zure staat herkauwen en opnieuw doorslikken haha :p

    Die vermoeidheid die jullie beschrijven herken ik ook ja. Het liefst wil ik iedere avond om 20:00 uur naar bed, maar dan liggen de kinderen er net in en wil ik ook tijd voor mezelf hebben.

    Slapen jullie ook nog op je buik? Ik heb al een flinke buik, maar slaap nog steeds een deel vd nacht op mijn buik. Niks ligt zo lekker als dat. Mijn rug en benen worden dan helemaal ontlast. De baby gaat dan wel heel druk trappen, dus dan draai ik op een gegeven moment maar weer terug :p

    Vandaag heeft mijn oudste zoontje studiedag, dus allebei de kinderen zijn thuis. Heerlijk is dat. Geen schoolverplichting ‘s ochtends en rustig opstarten.
     
  12. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik was altijd buikslaper, maar na mijn nekhernia in 2013 kan ik mn hoofd niet meer ver genoeg draaien. Ik mis het enorm. Bij mn zoontje sliep ik nog heel lang op mn buik.

    Ik kom trouwens 1 kg per week aan laatste 10 weken. Ik houd onwijs veel vocht vast benen en armen. Daardoor veel krampen.
    Oh en mn borsten zijn echte kwarktassen aan t worden zo gegroeid. ze jeuken daardoor enorm
     
  13. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Het was een week helemaal weg, maar vanmorgen ineens weer een heeeeel klein beetje bruine afscheiding. Maar was echt haast niet vergeleken met eerdere keren. En bij jou?
     
  14. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    Hoi dames. Allemaal herkenbare klachten zeg! Heb ook last van maagzuur en zit ook aan de rennies. Wist alleen niet dat je ze niet langdurig mag gebruiken? Zal eens navragen bij de verloskundige dan.

    Ik slaap inderdaad ook nog deels op mijn buik, dan heb ik tenminste een beetje afwisseling in houding..

    Ben mezelf dit weekend heel erg tegengekomen. Zaterdag met mijn moeder en oma naar de markt geweest, niet overdreven veel gelopen. Waren met anderhalf uur weer thuis en hebben onderweg ook nog een keer gezeten. Zaterdag met mijn moeder naar de bios, Bohemian Rhapsody. Ik dacht dat het nog best netjes was, maar zondag ontzettend veel last van mijn bekken en voornamelijk mijn onderrug.. Toch te veel gedaan dus? Misschien ook in combinatie met een drukke week.

    Hier ook dames die last hebben van het bekken?
     
  15. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @Nainen Dat dromen heb ik nu ook ineens heel erg. Echt bizar wat je brein allemaal kan verzinnen joh! Op een gegeven moment word ik helemaal bezweet wakker met een hartslag standje turbo na zo'n droom. Ook erg vermoeiend...

    Op mijn buik slapen lukt al een tijdje niet meer helaas. Maar ik heb nu zo'n groot voedingskussen. Daar lig ik dan tegenaan. Dan rol ik ook niet om per ongeluk. Ligt best lekker!

    @DerbyDame Hier ook bekkenklachten als ik te veel heb gedaan. Of ja, wat is te veel. Het is nogal snel te veel merk ik nu. Dat is best even wennen en omschakelen. Ik ga nu 1x per week naar de fysio. Die geeft oefeningen, tips en masseert de spieren wat los. Misschien dat je dat ook kunt proberen?
     
  16. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    @Missannie Ik ben nu 2 keer bij een bekkenfysio geweest. Heb 2 oefeningen gekregen, bekkenkantelen en voor de schuine buikspieren. Zij masseert de boel inderdaad ook los en warmte helpt ook wel iets.
    Zij roept trouwens nu al dat 40 uur werken wel erg veel is en dat ik het niet uit ga houden om pas 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan...

    Ik vind het gewoon zo lastig om te bepalen wanneer iets te veel is, zeker als je het pas de dag erna merkt..
     
  17. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Dat zei mijn fysio ook! :oops: Vorige week zei ze dat ik misschien toch moet gaan overwegen om eerder met verlof te gaan dan de 4 weken, en dat 40 uur zoveel is. De verloskundige zei het een paar weken terug ook al dat 40 wel veel is. Misschien ben ik wat naïef, maar ik denk dat dat dan toch moet lukken allemaal. Al merk ik wel echt de vermoeidheid de laatste twee weken...

    En het is ook lastig bepalen wat te veel is. Soms denk je haast niks gedaan te hebben, en dan ineens heb je weer super veel last.
     
  18. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    Dan ben ik ook naïef hoor. Ik wil zo lang mogelijk door werken, ook 40 uur. Ik ben eind vorig jaar en begin dit jaar al genoeg afwezig geweest in verband met ziekte. Ik moet gewoon 's avonds niet zo veel dingen meer plannen.. Daar heb ik ook nog wel een handje van omdat dingen leuk zijn, omdat ik vind dat bepaalde dingen 'gewoon moeten'...

    Ja, precies dat dus. Aankomend weekend hebben we een afspraak aan de andere kant van het land, bijna 2,5 uur rijden enkele reis. Ik zit nu wel te twijfelen of dat verstandig is..
     
  19. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik snap het joh. Ik ben eind vorig jaar ook uitgevallen door ziekte en begin dit jaar ook nog een tijd afwezig geweest daardoor. Stel dat ik 6 weken van tevoren met verlof zou gaan, dan zou ik nu nog maar 6 weken hoeven werken. Ik ben met Kerst en Oud&Nieuw ook nog bijna twee weken vrij. Dat zou echt niet goed voelen.

    Dat is een flinke rit van 2,5 uur, en dan nog eens heen en terug. Dan zou ik ook twijfelen of dat verstandig is. Ik ben bang dat je de dag erna niet meer op of neer kan joh.
     
  20. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    Ja, dat heb ik ook wel een beetje. Nu zou ik het niet heel erg vinden om met 6 weken op verlof te gaan, mocht het niet lukken tot 4 weken dan houd het ook op. Mijn manager is het daar gelukkig ook wel mee eens. Maar stel nu dat ik minder zou moeten werken, omdat het niet meer gaat. Dan zou ik me echt opgelaten voelen.. Het is niet bepaald rustig op het werk, dus dat weegt ook wel extra mee. En ik heb er sowieso een handje van om te weinig op mezelf te letten en te snel weer te willen beginnen. En dan niet altijd met druk van de manager :$
     

Deel Deze Pagina