Uitgerekend 16 t/m 28 februari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hier lig ik hele dag al plat door mn rug/bekken.
    Toch maar op zoek naar een bekkenband. Vaatwasser uit en inruimen lukte vandaag met gutsende tranen over mn wangen.
    Alleen bpost heeft staking al sinds vorige week dus ben even aan t kijken hoe ik dat ga regelen zeg maar
     
  2. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    Dat is ook wel heftig zeg, @Beebylove Ga jij ook naar een fysio ervoor? Ik heb begrepen dat tapen ook helpt?
    Sorry, wat is de bpost?
     
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Fysio en tapen helpt niet meer. Maar ben ook niet van plan pijnstillers te nemen
    Bpost is de post hier in België. Net als postnl zeg maar. Maar die staken al een week. Dus moet even goed kijken welke bezorging de bedrijven hebben dat ik niet nog lang moet wachten. Naar se winkel gaan zie ik niet enorm zitten. En anders donderdag dan heeft mn man vrij
     
  4. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    Ah, thanks voor de uitleg. Die staken wel lang zeg.. Hopen dat je iets geschikts kan vinden en dat het ook gaat helpen. Ik snap inderdaad dat je er niet voor naar de winkel wil..
     
  5. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Vervelend hè die bekkenklachten. Ik heb ze bij deze zwangerschap vanaf 18 weken. Bij mijn vorige zwangerschap was het heel erg. Ik kon bijna niet meer lopen. Naar de wc gaan vanuit de huiskamer ging alleen steunend tegen de muur en de trap kroop ik op. De ha heeft me toen ook een verkeerd advies gegeven, namelijk om het zoveel mogelijk te ontzien. Toen ik in de kraamweek helemaal niks meer kon en naar de bekkenfysio ging (veeeeeel te laat natuurlijk) zei ze dat dat precies het verkeerde advies is geweest; dan verslappen die spieren die het bekken ondersteunen nog verder en hou je niks over. Ik streef nu nog steeds naar 10.000 stappen per dag. Vaak red ik dat niet en zit ik op 8.000 maar voor nu vind ik dat ook wel prima. Wel lastig om beweging te houden, je moet bewust keuzes maken om dingen lopend te doen ipv met de auto of fiets en als ik liever wil zitten, zoals in de pauze op het werk, ga ik toch een half uurtje lopen. Dat doet wel goed merk ik. Uiteindelijk hebben je spieren er baat bij. Het doet wel pijn, maar stilzitten werkt averechts weet ik dus nog van mijn vorige zwangerschap.

    Die vermoeidheid vind ik af en toe wel pittig trouwens. ‘S middags val ik soms bijna om. Helemaal wazig zien enzo. Maar ja, opgeven is geen optie :roflmao:
     
  6. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    @Nainen, misschien dat ik inderdaad gewoon méér moet bewegen en niet minder.. Ik probeer zoveel mogelijk te ontzien inderdaad. Fietsen langer dan 10 minuten doet me gewoon pijn.. Dus dan maar bij wandelen houden. Ik moet iets, anders wordt ik helemaal gek en wil niet nadenken hoe het over een paar weken gaat zijn..

    Ben nu sinds 8:30 aan het werk en heb inmiddels flinke rugpijn.. :|
     
  7. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Heb je een zittende of staande baan? Ik zit tijdens mijn werk en ik merk dat ik na een tijdje zitten aanzienlijk meer pijn heb dan als ik regelmatig beweeg. Het is wel belangrijk dat je de juiste houding hebt tijdens het bewegen. Een bekkenfysio kan je daarbij helpen. Mijn ervaring is dus dat hoe minder je doet hoe erger het wordt. Helemaal voorkomen kan waarsch niet. Want het gewicht in je buik neemt toe en je bekken verweekt nou eenmaal. Maar als je de spieren die het bekken ondersteunen stevig houdt scheelt dat zeker.
     
  8. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    Ik heb een zittende baan. Heb wel de vrijheid om met regelmaat te gaan staan of even koffie te halen. Dat probeer ik wel zoveel mogelijk te doen. En ik moet gewoon weer gaan wandelen in de pauze en nog meer proberen te bewegen.
     
    Rl84 vindt dit leuk.
  9. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Oké, wel fijn dat je regelmatig een loopje kunt doen. Als ik op mijn werk even heb gezeten en opsta dan waggel ik echt. Maar als ik dan even loop gaat het beter. En vaker opstaan helpt bij mij wel.
     
    DerbyDame vindt dit leuk.
  10. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Even een paar dagen niet gekeken omdat we op vakantie zijn, paar pagina’s verder.....

    Buikslapen: ligt nog wel lekker maar baby begint dan erg te trappen, hetzelfde als wat iemand hier al zei, draai ik gewoon terug!

    Bekken: weinig problemen meer sinds ik fysio heb gehad. Man heeft tape instructies gekregen en we kunnen nu zelf tapen.

    Dromen: soms heftige dromen, maar ook te bizar om het te bedenken :roflmao:o_O

    Maagzuur: soms iets ‘last’. Nog niet zo vervelend dat ik er wat voor moet nemen.

    Ik heb door de vliegreis tromboflebitis opgelopen helaas. Gisteren hier naar de arts geweest en heb Clexane injecties gekregen. :confused:

    Wat voor werk doen jullie allemaal?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hoi meiden
    Excuses voor mijn afwezigheid :confused:

    Hier net terug van een weekendje weg geweest met z’n tweetjes. Kids lekker logeren bij opa en oma.

    Probeer even bij te lezen/schrijven
    Buikslapen deed ik sowieso al niet, maar nu is met de yoga een buikoefening ook zeker niet fijn, dus die sla ik dan over

    Moe hoe gaat dat nu bij jullie?
    Ben vandaag extreem moe maar dat komt vast van de korte nacht. Maar normaal ook nog steeds veel last van. En m’n baas snapt t niet en vindt het onzin.

    Bekken niet zo heel veel last van, wel 1 plek vlak boven m’n linker bil. Ga ervoor naar de Chiropractor. Dat helpt wel moet ik zeggen.

    Maagzuur gelukkig geen last van
    Maar nog steeds wel veel misselijk op werkdagen na de middag :(
     
  12. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    @yvonneh Oh, heftig zeg! Vervelend he, die injecties? Moet ik na de bevalling ook 6 weken ivm mijn longembolie eind vorig jaar..

    Ik werk op een Customer Support afdeling. Dus voornamelijk zittend werk, maar niet constant aan de telefoon gelukkig.

    Ik was gisteren redelijk moe, maar denk ook dat het voor een deel met de (bekken)pijn te maken had..
     
    Rl84 vindt dit leuk.
  13. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Ai dat ziet er naar uit @yvonneh ! Hopelijk gaat het snel beter. Dan zie je ineens wat een fysieke ‘inspanning’ vliegen eigenlijk is.

    Ik werk als jurist. Een bureaubaan dus. Tussendoor heb ik gelukkig wel regelmatig loopjes naar de printer, wc enz. En in de pauze ga ik een blokje om. Ook handig om dan alvast wat boodschappen te doen :thumup:
     
  14. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @DerbyDame ik heb gisteren er voor het eerst 1 gezet, voelde eigenlijk niets ervan. In mijn werk moet ik ook heel vaak fraxiparine spuiten maar het lijkt wel alsof die naalden een stuk stugger de huid in gaan dan de clexane. Was dus al blij dat ik clexane kreeg en geen fraxiparine....

    Ik werk als verpleegkundige op een revalidatie afdeling. Voornamelijk met mensen die een amputatie hebben ondergaan, gebroken heup, knie, schouder. Maar ook mensen die komen aansterken na een longontsteking of mensen met kanker. Zeer intensieve baan. Maar houd me fit!
     
    DerbyDame vindt dit leuk.
  15. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    @yvonneh Ik heb Fraxiparine gehad en nog een andere waar ik de naam niet meer van weer. Die tweede brandde ontzettend wanneer die erin zat. Vond Fraxiparine iets fijner, omdat die minder brandde. Maar echt fijn vind ik het niet. Mijn man is als de dood voor naalden, dus kan hem ook niet vragen :roflmao:

    Klinkt inderdaad als een intensieve baan zeg
     
  16. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @DerbyDame ik las idd dat Clexane kon branden na injecteren. Heb daar gelukkig bij die ene injectie die ik heb gehad niets van gemerkt.
    Been doet nog wel pijn helaas. Advies van de arts: niet teveel lopen maar ook niet te weinig. En als je rust been omhoog! Komt goed op vakantie :thumup:
     
  17. Rl84

    Rl84 Actief lid

    2 apr 2015
    153
    63
    28

    Oei dit ziet er pijnlijk uit ja.

    ik heb een stuk staand beroep,name namelijk kapster.
    Maar rond de middag begint mijn rug echt op te spelen.Vorige week bij de fusio geweest.Ze was geen voorstander van tape Heeft me wat houdingstips gegeven.Hopelijk helpt dit wat
     
  18. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ai dat ziet er niet fijn uit. Beterschap
     
  19. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @yvonneh Ai dat ziet er niet zo best uit! Beterschap!

    Ik werk bij een online marketing bureau. Echt een kantoorbaan :rolleyes: In de pauze ga ik vaak ook even een rondje lopen buiten. En tussendoor telkens maar op tijd even door kantoor wandelen.

    Vandaag wel besloten om toch met 6 weken van tevoren met verlof te gaan, en niet pas met 4 weken. Ik denk dat dit een heel stuk verstandiger is met de vermoeidheid en de bekkenklachten. Dit besluit geeft me eigenlijk best veel rust ook.
     
    Kinderwens87 vindt dit leuk.
  20. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Beterschap @yvonneh , dat ziet er naar uit.

    Verstandig @Missannie !

    Ik werk officieel op een groep met LVB kinderen met zware gedragsproblematiek maar door burn-out deed ik kantoorwerk en gezien het risico van het werk ben ik daar mee doorgegaan voor nu. Na verlof maar zien hoe of wat.
     

Deel Deze Pagina