Uitgerekend 16 t/m 28 februari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Oei ze doen nog niks die harde buiken?
    Hier gelukkig niet, maar ze zijn dus wel pijnlijk en vervelend.
    Hier vind de kleine t vooral leuk broekrand op te zoeken of t matras als ik in bed lig. En dan er keihard tegen trappen. Voelt ook niet fijn. En ze worden steeds groter dus sterker haha

2. Silvetris

Silvetris Lid

16 jun 2018
    72
    18
    8
    Vrouw
    Ze doen gelukkig nog niets... maar als het erger wordt moet ik weer aan de bel trekken.
    Voelt idd niet fijn en kan erdoor ook niet echt rustig zitten en ontspannen

3. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ahh hier zelfde advies
    Vannacht dacht ik dus tja moet ik nu gaan bellen? Ik kon gewoon niet er van slapen. Maar tegen de ochtend was het over en vandaag nergens last van. Zo moeilijk he wanneer je juist moet bellen

4. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Silvetris hoe vaak per dag mag je dan zo’n harde buik hebben? Is het vannacht goed gegaan?

Mijn echo was weer goed! Was flink aan het trappen tijdens de echo, grappig om te zien wat je voelt. Hij houd zijn beentje opgetrokken en strekt hen dan snel uit!
    Zullen jullie ook wel merken dat ze met de dag harder gaan trappen en doen.

5. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Liever helemaal geen harde buik en ze mogen zeker niet op en af gaan (als weeën). Een harde buik betekend meestal dat je het iets rustiger aan moet doen en ze mogen eigenlijk ook niet pijnlijk zijn. Maarja in praktijk gebeuren deze dingen wel en je kan niet bij elk krampje gaan bellen anders hing ik de hele dag aan de telefoon haha, maar als het te erg voelt of je vertrouwd het niet moet je altijd bellen

6. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Mijn verloskundige gaf aan dat het niet erg is als je een keer een harde buik hebt. Het moet alleen niet bv 6x per uur gebeuren, dan moet je echt rustiger aan gaan doen. Ik heb zelf nu af en toe een harde buik als ik lang in één houding heb gezeten en daarna ineens ga staan. Of een andere onverwachte beweging maak.

7. Silvetris

Silvetris Lid

16 jun 2018
    72
    18
    8
    Vrouw
    @yvonneh Het gaat nu gelukkig wel beter maar erg gevoelig voor harde buiken. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik in het ziekenhuis gelegen aan de weeenremmers. Dus ik moet op tijd aan de bel trekken.
    Ik wil niet bellen en dat het dan uiteindelijk mee valt of vals alarm is. Dan zit er bij mijn man ook weer de schrik in en mag ik steeds minder van hem.
    Wilde zelf onze slaapkamer behangen boven maar nu mag ik mij er niet meer mee bemoeien :D en mijn handen jeuken om alles af te maken
    Deze week probeert hij alles zoveel mogelijk af te maken zodat die stress ook weg en wij over kunnen naar onze kamer en dan de babykamer verven en inrichten :rolleyes:

yvonneh vindt dit leuk.
  8. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vandaag uitslag gehad van de echo van het been, het is geen diep verneusde trombose maar wel een trombose die al wat dieper in het systeem ligt. Moet dus nog een lange tijd (waarschijnlijk hele zwangerschap) bloedverdunners spuiten. Ga vanaf morgen over op Fraxodi i.p.v. Clexane, omdat dat meer gebruikelijk is in NL. Pijn wordt gelukkig wat minder.

Vandaag de vensterbanken geverfd op de babykamer. De stukadoor komt eind volgende week, betekend dat we de gestucte muren en plafond pas eind december ongeveer kunnen verven. Morgen raam en deur kozijnen schuren en schoonmaken, kunnen die geverfd worden.

Bijgevoegde bestanden:

9. Rl84

Rl84 Actief lid

2 apr 2015
    153
    63
    28
    Goedemorgen dames hoe is t met jullie! @yvonneh wat ben je nog actief! Ik ben zo blij als ik de dagen "gewoon" door kom. Ma dit weekend is het hopeloos.Gisteren gewerkt, erna Sinterklaas bij mijn ouders.Pfff ik was blij dat de dag om was, helemaal kapot was ik.En dan vanacht wakker liggen van een verstopte neus.

Vanmorgen zat ik er dan ook helemaal doorheen :(.

Herkennen jullie dit? Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik dit helemaal niet gehad.Wel een fijn vooruitzicht nog ruim 4 WK werken,en dan verlof!!!

10. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Het er doorheen zitten vooral. Gisteren onwijs kort lontje. Ben het zwanger zijn ook gewoon beu. En moe ja erg moe. Ben echt aan t aftellen haha

Gelukkig hoef je nog maar 4 weken te werken en dan mag je ook genieten van wat rust.

11. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ah fijn dus lekker blijven spuiten. Word je ook niet vrolijk van

Heerlijk he in t kamertje bezig. Ik moet nog altijd beginnen haha

12. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Worden jullie ook bont en blauw getrapt van binnen?
    Mn buikwand doet gewoon pijn van vanmorgen. 1,5 uur lang ging mn hele buik heen en weer. Deed gewoon echt pijn. Mn zoontje was echt velen malen rustiger. Die trapte vrijwel nooit, maar lag meer te draaien.

13. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Hier nu snotverkouden! Dat is wat minder handig. Ik ben al wat kortademiger aan het worden. Dus nu helemaal. Maar ik pak nu sowieso wel veel beter mijn rust, en dat scheelt enorm! Zit daardoor ook een stuk beter in mijn vel. En hier ook het vooruitzicht van nog maar 4 weken en een beetje werken, en dan verlof :)

De babykamer is inmiddels ook een heel eind. Ook erg fijn!

14. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben de hele dag actief eigenlijk, soms ben ik moe dan ga ik ff lekker op de bank zitten. Klussen in de babykamer gaat mooi door, inmiddels moet alleen het kozijn van de deur in de lak, grondverf heb ik erop zitten. Manlief is alle dagen druk aan het werk en ik heb dan net wat meer vrije tijd. Moet niet teveel bukken merk ik!

Qua trappen van de baby.... ik wordt er niet ‘bont en blauw’ van van binnen. Voel het wel sterk maar hij trapt altijd ergens beneden, soms op de blaas maar vaak op iets waarvan ik niet weet waarop dat is haha. Soms gevoelig in de zin van dat het kieteld.

8-1 is mijn laatste werkdag. Werk ook nog dagdiensten met kerst! Wanneer is jullie laatste werkdag?

15. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Mijn laatste werkdag is 4 januari. En dan tussen kerst en O&N ook nog vrij. Ik ben echt aan het aftellen haha!

Ik heb trouwens al een week last van kortademigheid en ook hartkloppingen- en overslagen. Vooral als ik op mijn linkerzijde lig of überhaupt wat meer in elkaar gedrukt zit of lig. Afgelopen dagen flink verkouden geweest, dus dat helpt ook niet mee, maar daarvoor had ik het ook al een paar dagen. Herkent iemand dit? Wil morgen voor de zekerheid even de huisarts bellen, want die hartoverslagen beginnen vervelend te worden nu.

16. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Dat kan er bij horen. Hier soms ook wel, maar soms zo ook nergens last van, die hartkloppingen. Na vragen kan nooit kwaad

17. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik werk niet dus heb dat niet.

18. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Houden jullie al vocht vast? Ik wilde van t weekend een paar laarzen aan doen en knalde gewoon op mn voeten. Merk t ook in mn gewicht. Maar ook in mn benen en armen enzo.

19. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Veel verkoudheden lees ik, beterschap dames!

Met hartkloppingen/-overslagen/-ritmestoornissen zou ik zeker even naar de ha gaan. Misschien is het niks, maar voor de zekerheid kun je er beter even naar laten kijken.

Wat een heerlijk vooruitzicht hè, dat verlof! Voor mij duurt het nog wel even (eind jan) maar ik kijk er al mer smart naar uit. Met de feestdagen werk ik ook gewoon, althans de dagen er omheen. Dus nog wel flink wat werkdagen te gaan, maar het aftellen is begonnen :D

20. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik begin het te merken bij mijn voeten. Sommige schoenen zitten ineens een stuk strakker.

Deel Deze Pagina