Uitgerekend 16 t/m 28 februari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was met 37+6 2460 ook dysmatuur.
    Me dochter nu prematuur.
    2650 is idd niet erg groot. Past ze wel maat 50? Hier zwemt mevrouw er nog in :roflmao:
    Ze woog maandag 2700 gram :rolleyes:
     
  2. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Dat is idd erg klein (en dus dysmatuur) voor de termijn...

    Onze dochter viel ook op p2,6. Dus erg benieuwd naar deze baby.
    Onze dochter toen ook nog 44 gedragen...

    Was je dochter ondanks prematuur wel op normaal gewicht qua termijn?
     
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zoontje ook 44 idd
    Dochter nu 36+3 En 2300 gram dus opzich wel redelijk
     
  4. Silvetris

    Silvetris Lid

    16 jun 2018
    72
    18
    8
    Vrouw
    Ze is heel klein idd. Voor het termijn is het heel klein. Mijn andere dochter woog 2445 bij de geboorte en hadden het toen over dysmatuur. Meer dan 2500 gr denkelijk niet. We mochten dezelfde ochtend ook naar huis
     
  5. Silvetris

    Silvetris Lid

    16 jun 2018
    72
    18
    8
    Vrouw
    Maat 50 is nog te groot. Maar ik had gelukkig nog prematuur kleding maat 46 liggen en gewassen
     
  6. Pinar

    Pinar Actief lid

    19 nov 2007
    458
    120
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Nou kleine in bad, flesje en dan bed

    Kan ook even typen.
    Ik zou 13-02 geplande ks krijgen, maar had het gevoel dat ik een spoed ks zou krijgen. Mijn gyn vermoedde dat niet volgens de controle’s.

    Op 09-02 wou ik nog even de stad in voor laatste dingen, maar voordat ik vertok van huis verloor ik heleboel slijm en beetje vruchtwater ik wist gelijk dat het raak was. Ik moest naar het zk voor controle ik d8 ik ga eerst lekker eten opgeruimd laaste dingen in de koffer. Eenmaal in het zk aan de ctg alles was ok ik mocht naar huis geen weeen geen vruchtwater.

    We kwamen met manlief naar huis. Paar uur later op de bank voelde ik wat vloeien ik liep naar de wc ook gelijk bloed verloren. Ik had gelijk gebeld ik moest me gelijk naar het zk. Ze zeiden nog dat ik een boterhamzakje moest plaasten voor het opvangen van vruchtwater om te onderzoeken of idd mijn vliezengebrolen waren. Toen ik aankwam begonnen ook de weeen en ik kreeg meer bloed als menstruatie. Na onderzoek bleek idd dat me vliezen waren gebroken. Ik mocht op bed liggen voor ctg, maar!!! Ik wou net op bed liggen werd opgehaald door de verloskunde dat ik gelijk doormag naar de OK ik en de verpleegkunde in shock! Ze zei nog strax mag je je baby vasthouden. Ze hield me hand vast hand in hand gelopen. Omdat de OK team al aanwezig was en ik weeen had was wachten niet handig.

    Alles ging zo snel ze hebben me super snel klaar gemaakt voor de ks voordat ik het wist 2 armen bloed afgenomen infuus erin. Ik moest ff traantjes loslaten, maar ze waren superlief. Manlief gelijk me moeder gebeld ze woont in A’dam. Gelukkig waran de kinderen bij hun vader. Alles was zo geregeld.

    Om 23.54 is onze zoon ter wereld gelomen kern gezond gelukkig. Hij woog met 38+3 3888 gram.

    Het genezen is goed verlopen gelukkig na 3 dagen werden we onstlagen.
     
    Brondy en Silvetris vinden dit leuk.
  7. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Wat een verhaal! Goed om te horen dat jullie het goed maken :) En ook heel fijn dat je een leuke kraamzorg had die je een fijne kraamweek kon geven! Dat is is altijd maar weer afwachten natuurlijk. Veel geluk samen de komende tijd!
     
    Silvetris vindt dit leuk.
  8. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Jeetje dat moet wel schrikken zijn geweest! Gelukkig is alles goed gegaan. Een flinke baby voor die termijn. Heeft hij in ieder geval genoeg spekjes om de nachten lekker warm door te komen :) Die van mij zijn ook telkens aan de maat (eerste 3795 en tweede 4130) en dan hoef je je in ieder geval niet zo’n zorgen te maken over de kruik enzo. Ik wens jullie veel geluk met elkaar!
     
  9. Pinar

    Pinar Actief lid

    19 nov 2007
    458
    120
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Hoe gaat het met jullie?

    Dames die nog moet bevallen hoe gaat het met jullie?
     
  10. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Alles nog rustig hier...
    Wachten, wachten hihi!

    Gisteren nog echo gehad, baby’tje wordt nu 2900 gram geschat, maar echoscopiste gaf aan ze vaak gewicht overschat en we rekening moeten houden dat de baby kleiner zal zijn...
     
  11. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Vaak zijn ze idd lichter.
    Voel je je verder nog goed?
     
  12. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ja eigenlijk wel, op wat normale ongemakken na.
    Ben er alleen n beetje klaar mee omdat t vanaf 20 weken constant over de groei en t gewicht gaat... wil gewoon dat de kleine geboren wordt en we kunnen zien en meten hoe alles gaat...

    Hoe gaat t met jou en de kleine? Al goed gegroeid?
     
  13. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik snap het. Die onzekerheid... Ik had t ook omdat mn zoontje al best klein was. Maar de dame liep beter op groei alleen die besloot eerder te komen natuurlijk haha
    Met mij gaat het wel redelijk. Heb alleen een infectie in mn baarmoeder. Zat gisteren bij de gyn er voor.
    En de kleine heeft mogelijk kma dus ben Ik nu koemelk vrij zodat ik bv kan blijven geven. Ze groeit wel super goed
     
  14. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    He-le-maal zat inmiddels haha :| Gelukkig schijnt de zon lekker, dat scheelt toch :) Hopelijk wordt de kleine deze week geboren. Helaas heb ik volgens mij wel een schimmelinfectie. Het brandt enorm en is gezwollen van onderen. Dus straks maar even zo’n pil halen. Momenteel dep ik met water/azijn (1/1) maar dat werkt niet echt. Ik heb ook crème in huis, maar dat duurt vaak meerdere dagen voordat het daarmee over is. Dus die pil is denk ik de beste oplossing.
     
  15. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Wat vervelend van die infectie. Wat is de oorzaak van zoiets?

    Hopelijk gaat het beter als je koemelkvrij eet. Een kindje met een overgevoeligeheidsreactie is zo zielig. En zwaar ook voor de ouders.
     
  16. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Geen idee. Kan zijn van toucheren na gebroken vliezen. Had het bij mn zoontje ook.
    Ben er erg gevoelig voor.

    Ja mn zoontje had ook kma. Je hart breekt. Vannacht weer een nacht met Krampjes
     
  17. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Oei dat is echt naar. Hopelijk werkt t snel
     
  18. DerbyDame

    DerbyDame Lid

    12 sep 2018
    97
    21
    8
    Vrouw
    @Beebylove Vervelend van die infectie, heb je daar veel last van? Gaat die kma nog over, ik heb daar echt geen verstand van..

    @Nainen, hopelijk ben je daar snel vanaf.

    Hier nog alles rustig, de vk zegt wel dat ze verwacht dat hij er voor 41 weken is. Moet zelf iets positiever denken, anders is het wel erg zwaar allemaal. Zag er zo tegenop om door te lopen tot 42 weken, maar zie inleiden ook echt niet zitten.
     
  19. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Heb opnieuw bloed verlies. Was eigenlik zo goed als over. En pijnlijke steken onderin mn buik.
    Meestal gaat kma na een jaar over. Mn zoontje heeft t 2 jaar gehad
     
  20. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Hè wat vervelend vd infectie! Nu antibiotica dan? Hopelijk herstel je snel!

    En de kma lijkt me ook erg vervelend! Je herkende het waarschijnlijk van je andere kindje? Kun je iig snel handelen...
     

Deel Deze Pagina