Uitgerekend 16 t/m 28 februari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Misschien herkent iemand dit... Ons meisje drinkt sinds dinsdag overdag slechter. Hiervoor kreeg ze 7x de fles met 100 à 105 ml per dag. Maar overdag drinkt ze nu ineens maar 80 ml, met geluk. Ze is alleen maar aan het rondkijken dan. Hartstikke alert en valt dus niet in slaap tijdens de fles. Op een gegeven moment drinkt ze gewoon niet verder meer. Dan hapt ze de fles wel weer aan, maar dan kokhalst ze. Na 30 min ofzo dan wil ze soms nog wel een beetje extra drinken, en dan komt ze soms toch nog aan de 100 ml. Gisteren was het ook een paar keer flink huilen tijdens de voeding door. Dat heeft ze allemaal nog nooit eerder gedaan. Ze heeft wel vaak de hik trouwens na de fles, en soms vlak ervoor of tijdens. En volgens mij ook wel last van maagzuur dat ineens naar boven komt. ‘s Nachts is er dus helemaal niks aan de hand. Dan drinkt ze 105 ml.

    Ik las in het Oei ik groei boek dat ze nu haar eerste sprongetje zou kunnen hebben, en daardoor misschien slechter drinkt. Maar ik las ook over reflux. Daar herken ik ook wel weer dingen van bij haar. Maar het is zo vreemd dat ze ‘s nachts dan weer nergens last van heeft.

    Als het vandaag nog zo is, en daar lijkt het op, vanmorgen dronk ze maar weer 70 ml, dan bellen we morgen even met het consultatiebureau voor advies.
     
  2. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Toevoeging. Net gaf ik weer de fles, en maar 75 ml op. En deze keer keek ze niet de hele tijd rond. Maar was het huilen na de 75 ml. Als ze nog een keer aan hapte naar de fles was het weer kokhalzen. Ook een boertje laten tussendoor lukt of hoeft niet. En nu erna ook niet.
     
  3. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik vermoed echt een sprongetje. Heeft onze dochter nu ook. En een regeldag dus veel korte momentjes voeden.
     
  4. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ons moppie zit vanaf dag 1 al in maatje 56 en gaat nu bijna naar 62. Het wordt wat krap allemaal.
     
  5. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Het is ook zo gek. Want maandag dronk ze namelijk 4x een fles met 110 ml en 3x 105 ml. Toen leek ze niet verzadigd... En nu ineens veel minder, en wil ze ook echt niet meer. Dan nu maar weer even om de 3 uur voeden. Ik hoop dat het een regeldag/sprongetje is.
     
  6. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Wow! Ons meisje past nu net eindelijk maatje 50 goed en ze is bijna 5 weken haha! Gisteren bij het consultatiebureau geweest en ze weegt nu 3560 gram en is 49,5 cm lang. Het is nog zo’n klein ding, maar zo schattig.
     
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Lijkt op regeldagen. Hier ook dagen soms dat ze vaker maar korter drinkt.

    Hier met 6 weken weegt ze 3400 en 51 cm. Past ook eindelijk maat 50 :roflmao:
     
  8. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Stijn draagt broekje maat 62, anders zijn de pijpjes echt te kort. Shirtje nog wel 56!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nainen en Kinderwens87 vinden dit leuk.
  9. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ahwww wat een knap mannetje die Stijn! Dan groeit hij goed joh!
     
    yvonneh vindt dit leuk.
  10. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ahhh mooi ventje:).

    Boxpakjes maat 50 worden wel te klein hier, maar heb ook een relatief lange dame:). Verder nog in maat 50
     
    yvonneh vindt dit leuk.
  11. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hoi meiden
    Zal straks eindelijk eens even bij gaan lezen
    Maar heb een snelle vraag:
    Wie van jullie gebruikt Sab Simplex voor darmkrampjes?
    Werkt het ook echt?

    Wij gebruiken nu Cinababy maar weet niet of het werkt (werkte wel bij vorige kids) en manlief blijft maar zeuren over sab simplex. Omdat onze kraamhulp daar over begon.
     
  12. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Dat soort middelen is altijd een kwestie van proberen
     
  13. Pinar

    Pinar Actief lid

    19 nov 2007
    458
    120
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht

    Mijn zus woont in duistland ik had het 10 jaar geleden van haar gekregen en ben er erg tevreden mee! Ik raad het aan. Ik heb het altijd gebruikt.
     
    Brondy vindt dit leuk.
  14. Pinar

    Pinar Actief lid

    19 nov 2007
    458
    120
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    @Brondy nu heeft ze vanuit duitsland venkelthee opgestuurd speciaal voor de baby.

    @Beebylove wij zijn afgelopen maandag begonnen met de voeding voor kma wat waren bij jouw de symptomen? Ik vermoedde dat hij kma had we zijn bij de ha geweest die heeft het voorgeschreven om ermee te starten en maandag hebben we afspraak bij de kinderarts.
    Eerste paar dagen was het rustig ik zag wel verschil, maar sinds gisteren is het weer net de oude geworden. Veel krampen vooral s avonds. Hij huilt ontroostbaar en kijkt zo zielig in mn ogen tijdens de krampen. Hij is onrustig met drinken ik geef geen borstvoeding. Hij valt soms moeilijk in slaap door zijn onrust, maar slaapt goed door.

    Dus ik weet niet of het kma is of gewoon krampen?
     
  15. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Reflux klachten, krampen en huiduitslag
    Maar reflux is net op t randje blijkt gisteren. En verder is er weinig verandering nog sinds km vrij
    We moeten nu neocate gaan proberen. Ik wil t niet, maar wil haar ook geen pijn zien hebbe
     
  16. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Nee, hij had een bloedvergiftiging door een agressieve streptokokkenbacterie (GBS-bacterie). En daarbij had hij een ‘vieze longfoto’. Of dat ook een infectie was of meconiumhoudend vruchtwater hebben ze niet verder onderzocht, omdat de gestarte behandeling voor beide zou werken. Inmiddels zijn we gelukkig thuis :thumup:

    Goed om te lezen dat het bij iedereen goed gaat! De kindjes groeien lekker hard zo te lezen :) Grappig trouwens dat we initieel allemaal ongeveer gelijktijdig waren uit gerekend, maar dat er zo’n groot verschil in geboortedata zit.
     
  17. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat t nu goed gaat!!
    Ja echt enorm verspreid allemaal haha

    Hier even ee flinke dip.
    Ka wil dat ik neocate ga geven ipv bv.
    Ph metrie kwam op niks uit. Koemelk vrij ook nirt.
    Ben zo verdrietig. Wil zo graag bv geven
     
  18. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Zijn de klachten zo heftig dat neocate echt beter is dan bv? Ik zou het niet zomaar doen denk ik, maar eerst toch iets anders proberen. Ik kan me haast niet voorstellen dat neocate beter is dan bv.. zou zo jammer zijn als je stopt met bv en de neocate toch niet helpt.

    En anders bv blijven stimuleren met kolven? Mocht de neocate de oplossing niet zijn dan heb je in ieder geval nog productie.
     
  19. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ze denken aan meerdere allergieën
    Ik blijf kolven tot we zeker weten.
    Wil t ook testen van de week door dr toch eens aan te leggen of ze daar dan weer slechter van word
    Je ziet duidelijk dat ze pijn heeft. Soms is het niet eens meer intens huilen, maar echt schreeuwen/ krijsen. Gaat echt door merg en been zo erg.
     
  20. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Misschien dat jullie wat advies hebben. Onze meis is nu 6,5 week oud. En de fles is nog steeds een uitdaging. Af en toe gaat het een dag heel goed. Maar de meeste dagen niet. Meestal 1 à 2 flessen op een dag gaan redelijk. Maar verder... ze heeft duidelijk honger, begint dan aan de fles, rustig of gulzig maakt niet uit. Het gaat even goed. Tot 60 ml ongeveer. Tussendoor houd ik al een pauze dan. En dan wordt ze steeds onrustiger. Slaan met de armen, hoofd van links naar rechts, huilen, even weer een paar slokken, dan weer huilen, of kokhalzen als de speen erin gaat. Soms is ze gewoon helemaal stil en kijkt ze alleen maar rond, maar wil ze niet drinken, dan na 5 min weer wel. Net ook. Er zit 3,5 uur tussen de voedingen. En ze drinkt maar 80 ml. Terwijl ze nu rond de 115 zou zitten. Nu ook al 2,5 week dat er ook geen verhoging zit qua voeding.

    Iemand tips? Ik ga denk ik sowieso maar de huisarts bellen.
     

Deel Deze Pagina