Uitgerekend 16 t/m 28 februari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Groeit ze goed? Hoeveel flessen per dag krijgt ze?
    Ik denk namelijk dat de flessen te groot zijn voor dr. Ons meisje is 8 weken en krijgt flessen van 60. Zijn over op neocate voeding, want ze blijkt allerlei allergieën te hebben.
    Ik voed sowieso op verzoek. Dus als zij na 2 uur al een nieuwe fles wil krijgt zij deze.
    Gooi het schema overboord en kijk naar je dochter. Onrustig drinken na 60 cc en kokhalzen is voor mij een teken dat ze genoeg zou hebben. Zou gewoon niet meer geven dan die 60. Heeft ze na kwartier nog honger merk je dat gauw genoeg en maak je 30 bij.
     
  2. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Missannie Misschien een ander soort fles of speen proberen?
     
  3. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Twee weken geleden zijn we bij het consultatiebureau geweest en toen groeide ze goed. Hoeveel ze nu weegt, weet ik niet. Het begon ook rond die tijd van die afspraak. Het aantal flessen wisselt, 7 of 8. En vandaag denk ik 9. Ik voed ook op verzoek. Maar er is geen pijl op te trekken. 1x per week drinkt ze bv 7 flessen van minimaal 100 cc. En dan ineens veel minder. Ik vind het overigens niet erg als ze meer flessen drinkt en dan kleinere beetjes, maar ik vind het huilen zo vervelend voor haar. Er is iets, maar ik weet niet wat. Maar misschien dat ik dan inderdaad gewoon moet stoppen na bv 60 cc. Als ze dat aangeeft zeg maar. En dan kijken of ze daarna nog wil. Soms als ik even stop dan is ze flink onrustig en aan het zoeken met haar mond, maar dan geef ik de fles, en duwt ze hem toch weg. Of kokhalst. Dat vind ik zo vreemd. Is het ‘normaal’ dan ze dan de ene dag 7 grote flessen wegkrijgt en een andere dag weer niet?
     
  4. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Dat kan ik ook nog proberen inderdaad. Het is zo lastig joh. Kon ze het maar gewoon vertellen.
     
  5. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja moeilijk he
    Krampjes horen erbij. En misschien wil ze tussendoor boeren.
    Andere fles kan idd ook helpen.
    Ik weet niet welke je nu hebt? Zou dr brown, difrax s, tomeetippi of iets proberen. Iig anti koliek. Ik heb nu deze omdat ze andere flessen niet snapte na de borst
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    We hebben nu dr. Brown. Anders morgen eens testen met een andere fles.

    Het gekke is dus. Om 14.45 drinkt ze 55 cc. En weer huilen en het hele verhaal. Om 16.15 komt ze weer. Drinkt ze met gemak zo 90 ml op. Gewoon rustig, niks aan de hand. Maar! Rond de 30 cc was ze ineens aan het poepen. Misschien dat ontlasting af en toe in de weg zit en dat drinken daarom zo lastig gaat soms.

    Ik snap er niks meer van...
     
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    T is soms moeilijk in te schatten wat er nu is he. Hier zelfde hoor.
     
  8. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Heel moeilijk inderdaad. En om dan ook nog rationeel na te blijven denken ook. Op sommige momenten gaat mijn gevoel ook alle kanten op.
     
  9. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Ik zit momenteel elke dag met een ontroostbaar kind. Vrijdag weer kinderarts gelukkig.
     
  10. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vreselijk he als die kleintjes zo moeten huilen en je weet niet waarom. Stijn heeft soms ook wel eens last van krampen tijdens het drinken, dan ook maaien met de armen, huilen en trappen met de benen en gespannen buikspieren. Ik loop dan altijd even met hem op de arm rond. Zijn hoofd bij mijn elleboog, buik op mijn arm, en zijn kruis ongeveer bij mijn hand. Dan kan ik met mijn andere hand zijn rug masseren.
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  11. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Wat @yvonneh doet, doen wij ook zo. En we hebben een elektrisch kruikje welke ook voor verzachting zorgt. Tussen de 6 en 8 weken hebben ze wel hun huil piek dus daar hou ik ook rekening mee.

    Heel vervelend voor jullie en jullie beebs @Missannie en @Beebylove
     
  12. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Zo zielig. En fijn dat je morgen alweer naar de kinderarts kunt.

    Het lijkt ook op krampjes heb ik het idee. Vanmorgen dronk ze maar 55 ml, maar wel goed, maar dan lijkt ze ook te persen. Os dat ook iets wat bij krampjes hoort? En laat ook vaak veel scheetjes tijdens de fles. Gisteravond poepte ze weer flink tijdens de fles. De flessen daarna gingen toen ineens weer goed. Vannacht dronk ze ook ineens 120 ml op binnen 25 min. En tussen de voedingen zat voor het eerst bijna 6 uur. Zo raar allemaal. Ik zal ook eens proberen om haar dan zo op mijn arm te dragen. Misschien dat dat helpt.
     
  13. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik las inderdaad ook van die piek. Misschien dat ze daardoor nog even extra huilt. Gisteravond was ze ook even flink aan het krijsen. Maar volgens mij was ze erg moe, en moest het huilen er ook even uit. Ik liet haar maar even lekker huilen en hield haar stevig vast. Daarna ontspande ze weer lekker.
     
  14. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hier helpt op de arm dragen totaal niet, maar denk dat er meer aan de hand is.
    Ze maakt ook geen ontlasting zonder glycherine zetpil.
     
  15. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Missannie lijkt idd meer op krampjes, misschien ook infacol proberen? Ga dat morgen denk ik ook halen om te proberen!
     
  16. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik had erover gelezen. Een vriendin kwam nog met een tip over een middeltje van VSM. Woensdag eens vragen aan het consultatiebureau.

    Ons meisje is vandaag zo moe. Bizar. Valt meteen na de voeding weer in slaap.
     
  17. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hier vandaag ook een zeer relaxt meisje. Verbaas me er over

    Infacol kan goed helpen idd en die va vsm ook.
    Probiotica kan je ook altijd nog proberen
     
  18. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben nu infacol sinds zondag, het is weer een ander kind tijdens de fles! En opeens kwam er gisteren ook de hele dag ontlasting. Meneer haalde al een 1 april grap uit bij mij...... ik had hem uitgekleed, poepluier, in de tummy tub gedaan begon meneer na 1 minuut al te poepen in het water. Hem even op commode gelegd om de tummy schoon te maken en opnieuw te vullen, poepte hij in de omslagdoek. Hem weer schoongemaakt, vieze doek onder hem weg en weer in de tummy gedaan.... poepte die weer in de tummy :roflmao: ben er maar mee gestopt haha. Het kind is wel weer blij in iedergeval!

    Vrijdag naar het consultatie bureau! Eerste inentingen en weer wegen en meten! Benieuwd!!
     
  19. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Hahah dan is hij lekker bezig geweest! Wat fijn dat infacol zo goed werkt! Onze dame drinkt nu wel beter de fles, maar overdag blijft ze nog best onrustig door krampjes en windjes. ‘s Nachts is er dan weer niets aan de hand. Kun je infacol zomaar gebruiken? Vind het een beetje een enge gedachte om haar ‘zomaar’ iets te geven.

    Vandaag heeft ze haar eerste vaccinaties gehad. Zo zielig. Maar gelukkig stopte het huilen snel na de prikjes alweer. En weer 500 gram aangekomen. Ze weegt nu 4 kilo. Het is nog zo’n klein ding. Ik keek gisteren naar haar kleertjes in maat 56. Het is echt nog veel te groot haha!
     
  20. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Beebylove
    Wat vervelend dat ze verschillende allergieën heeft. Al kan ik het mij vrij moeilijk voorstellen dat neocate dan beter is dan bv!
    Ben je nu dan helemaal gestopt? Ook met kolven? Kan me voorstellen dat je daar dan verdrietig om bent geweest als je het ook zo graag wilde. Heb je ook gesproken met een lactatiekundige? Of een diëtist of je daar dan wat aan kon doen?

    @Missannie
    He vervelend zeg. Heb helaas geen idee wat het is. Krampjes? Obstipatie? Als ze het blijft doen kun je een osteopaat oid raadplegen?
    Ohja en niet vergeten dat de kleintjes ook in een sprongetje komen ;)

    Hier een ontzettend kreunende baby. Vooral in de nachten. Ik geef bv maar heb het idee dat het hem soms teveel is. Dat het te snel loopt zeg maar. Lopen nu bij een Osteopaat en een Chiropractor. Hij spant zich echt vaak aan en dan komt er ook heel veel melk terug.
     

Deel Deze Pagina