"Kinderwens87, post: 21634941, member: 67397"]Bevallingslijst Uitgerekend 16 - 28 februari 2019 16 februari 17 februari 18 februari Tal88 - 29 jaar - 1e kindje - onbekend ♡ Rijswijkse - 34 jaar - 2e kindje - onbekend 19 februari ♡ Missannie - 30 jaar - 1e kindje - onbekend 20 februari Pinar- 31 jaar- 3e kindje - onbekend ♡ Yvonneh - 29 jaar - 1e kindje - onbekend 21 februari 22 februari ♡ Nieuwsgierigbijtje - 33 jaar - 5e kindje - verrassing Mevrouwtje21 - 25 jaar - 3e kindje - onbekend 23 februari Doornroos - 32 jaar - 3e kindje - onbekend Kinderwens87 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing ♡ Blosje89 - 29 jaar - 2e kindje - verrassing 24 februari Dianne - 30 jaar - 4e kindje - onbekend 25 februari Beebylove - 32 jaar - 2e kindje - onbekend Jazziepooh - 27 jaar - 2e kindje - onbekend Liefde28 - 24 jaar - 2e kindje - onbekend 26 februari ♡ Flowerr - 26 jaar - 2de kindje - onbekend 27 februari 28 februari - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Totaal: 15 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - jongen(0) | meisje(0) | verrassing(3) onbekend(12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Sterretjes: SHN, roodborstje2, phloxie, Lelie89 Afspraken: Juli: 5 juli - Nieuwsgierigbijtje - 1e echo - 10:40u 5 juli - Liefde28 - 1e echo in ZH - 15:00u 9 juli - Beebylove - 1e echo 11 juli - Pinar - intake & 1e echo - 11:30u 11 juli - Rijswijkse - echo 12 juli - Tal88 - intake en 1e echo 10.15u 13 juli - Missannie - controle in het ziekenhuis 16 juli - Jazziepooh - intake vk en 1e echo - 19:30u 16 juli - Liefde28 - echo vk 17 juli - Kinderwens87 - vroege echo - 9:00u 17 juli - Yvonneh - 2e echo ZH - 09.20u 18 juli - Doornroos - echo 27 juli - Doornroos - intake vk 30 juli - Missannie - afspraak vk Augustus: 2 augustus - Kinderwens87 - intake vk 5 augustus - Flowerr - termijnecho - 18.50u 15 augustus - Flowerr - controle vk - 12.00u - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Wil je op de lijst of afspraken toevoegen, reageer dan op dit bericht en haal [ QUOTE=..... ] aan het begin van het bericht dan weg en de [ /QUOTE ] aan het einde.
wisselt heel erg hoe een orgatie er mee om gaat en op wat voor groep je werkt. Op mijn vorige werk met 8 weken zwangerschap al van de groep gehaad (100% ziek en therapeutisch kantoorwerk gedaan) ivm agressie op de groep (gehandicaptenzorg), huidige werk werd de cao strikter genomen (ouderenzorg) en moest ik officieel tot 20 wk nachtdiensten blijven werken, vanaf een week of 16 toen voor 50% in de ziektewet gegaan ivm harde buiken en vanaf toen geen nachten meer..
ik denk trouwens dat ik jullie weer moet verlaten, gistermorgen zei de cb test zwanger 2-3 dus ik denk dat ik in de maart groep hoor.. Donderdagnacht terug gereden uit Italië waar we op vakantie zijn... was daarom wat afwezig.. Ben nu echt wel super blij met de zwangerschap, gelukkig nog niet veel kwaaltjes, 's avonds wel een opgezette buik.. ben benieuwd hoe lang ik het verborgen kan houden (m'n ouders gaamnde 14de 3 weken op vakantie dat maakt het wat makkelijker).. De vorige keer had ik met 12 weken ook al echt een buikje..
2 weken, dus 4-5 weken zwanger. Maar alleen cb zegt ook niks natuurlijk, kan ook net op het randje hebben gezeten naar 3+
dat klopt, het was ook geen ochtend test want had de hele nacht in de auto gezeten dus echt wel eens een plaspauze gehad... Ik zal maandag de vk bellen, hoop op korte termijn een echo zodat ik weet hoe ver ik nu ben
Voor alle dames in de zorg, er is zoiets als de wetgeving mbt nachtdiensten! En voor alle werkende zwangere dames zijn er regels wat betreft werktijden, lengte van de werkdagen en bijv het recht op extra pauzes!! http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/2018-01-01 Artikel 4:5 Daarin staat oa dat je recht hebt op extra pauzes; “Deze extra pauze onderscheidenlijk pauzes bedragen tezamen ten hoogste één achtste deel van de voor haar geldende arbeidstijd per dienst”. Ook staat daarin dat een zwangere werknemer niet verplicht kan worden tot nachtdienst; “De zwangere werknemer kan niet verplicht worden arbeid te verrichten in nachtdienst, tenzij de werkgever aannemelijk maakt dat dit redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd”. Verder worden er nog wat zaken besproken over noodzakelijke zwangerschapsonderzoeken binnen werktijd, regelmatig arbeids- en rusttijdenpatroon, diensten die niet langer mogen duren dan 10uur etc. Interessant om eens door te lezen, want veel werkgevers informeren de zwangere werknemers niet over hun rechten!!! Terwijl dit wel hun taak is ivm goed werkgeverschap.
Wij hebben en kunnen helaas sowieso al geen pauze houden op de groep. Is niet haalbaar aangezien je bijna altijd alleen staat op 9 clienten. En ik zit op een buiten lokatie met enkel alleen mijn eigen groep, van de groep af en door de wijk lopen( als rust moment voor jezelf)kan ook niet want niet alle clienten mogen en kunnen alleen achter gelaten worden op de groep. Denk wel dat meerdere mensen in dr zorg hier tegenaan lopen.
Ja zeker, pauze kennen wij ook niet. Wij draaien met 2 op ongeveer 8... ben wat dat betreft ‘blij’ met Mn burn-out en re-integratie, mag nog kantoorwerk doen dus kan Mn eigen tempow grotendeels bepaleb
Voor alle dames waarbij het niet mogelijk is om in huidige werkplek je rechten te innen, dan lijkt mij dat de werkgever vervangend werk moet aanbieden. Ik begrijp echt dat het soms onmogelijk is, maar dat is het probleem vd werkgever en niet vd zwangere werknemer. Persoonlijk zou ik het oké vinden, zolang je zwangerschap er geen hinder van ondervindt. Als dat wel het geval is, dan moet je dit probleem bij de werkgever leggen... Deze rechten liggen niet voor niets in de wet vast
Ik ga ook niet heel lang door met de nachtdiensten. Na mijn vakantie een gesprek met de planner wanneer mijn nachten eraf gaan.
Hoe gaat t met de misselijke dames? Hier vandaag na 24 uur braak vrij weer mogen eten en drinken. Lig nog altijd aan infuus. Eten gaat goed, maar drinken is een probleem. Oh en die vieze nasmaak in mn mond van alles. Iemand tips daar voor?
Jeetje wat ontzettend naar dat je nog in het ziekenhuis ligt. Wel fijn dat je weer iets mocht eten en drinken. Is de misselijkheid ook al beetje gezakt met nieuwe medicatie? Hier alleen misselijk op de momenten dat ik te laat eet. Niks smaakt ook lekker dus heb geen zin om te eten.
Bevallingslijst Uitgerekend 16 - 28 februari 2019 16 februari 17 februari 18 februari Tal88 - 29 jaar - 1e kindje - onbekend ♡ Rijswijkse - 34 jaar - 2e kindje - onbekend 19 februari ♡ Missannie - 30 jaar - 1e kindje - onbekend 20 februari Pinar- 31 jaar- 3e kindje - onbekend ♡ Yvonneh - 29 jaar - 1e kindje - onbekend 21 februari 22 februari ♡ Nieuwsgierigbijtje - 33 jaar - 5e kindje - verrassing Mevrouwtje21 - 25 jaar - 3e kindje - onbekend 23 februari Doornroos - 32 jaar - 3e kindje - onbekend Kinderwens87 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing ♡ Blosje89 - 29 jaar - 2e kindje - verrassing 24 februari Dianne - 30 jaar - 4e kindje - onbekend 25 februari Beebylove - 32 jaar - 2e kindje - onbekend Jazziepooh - 27 jaar - 2e kindje - onbekend Liefde28 - 24 jaar - 2e kindje - onbekend 26 februari ♡ Flowerr - 26 jaar - 2de kindje - onbekend 27 februari 28 februari - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Totaal: 15 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - jongen(0) | meisje(0) | verrassing(3) onbekend(12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Sterretjes: SHN, roodborstje2, phloxie, Lelie89 Afspraken: Juli: 9 juli - Beebylove - 1e echo 11 juli - Pinar - intake & 1e echo - 11:30u 11 juli - Rijswijkse - echo 12 juli - Tal88 - intake en 1e echo 10.15u 13 juli - Missannie - controle in het ziekenhuis 16 juli - Jazziepooh - intake vk en 1e echo - 19:30u 16 juli - Liefde28 - echo vk 17 juli - Kinderwens87 - vroege echo - 9:00u 17 juli - Yvonneh - 2e echo ZH - 09.20u 18 juli - Doornroos - echo 27 juli - Doornroos - intake vk 30 juli - Missannie - afspraak vk Augustus: 2 augustus - Kinderwens87 - intake vk 5 augustus - Flowerr - termijnecho - 18.50u 15 augustus - Flowerr - controle vk - 12.00u - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Wil je op de lijst of afspraken toevoegen, reageer dan op dit bericht en haal [ QUOTE=..... ] aan het begin van het bericht dan weg en de [ /QUOTE ] aan het einde.
@Beebylove fijn dat het wat beter gaat.. hopelijk gaat het snel goed genoeg om het ziekenhuis uit te mogen. Vandaag eerste echo?
Wat fijn dat langzaamaan wat beter gaat! Ik heb ook telkens een vieze nasmaak in mijn mond. Eten smaakt ook gewoon naar niks eigenlijk... Wat bij mij helpt (soms) is een zuurtje of ander echt zoet of echt zuur snoepje in mijn mond te nemen. Bij mij was de misselijkheid eventjes minder, dus ik maakte me al zorgen, maar nu is hij weer in alle hevigheid aanwezig. Ben nu weer op mijn werk, maar het is echt een verschrikking pfffff. Hopelijk zakt het zo wat.