Uitgerekend 16 t/m 28 februari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Missannie Lekker een weekje op vakantie! Dan zal de tijd wel snel gaan en voor je het weet heb je de echo!

    @SHN Ik stond er ook helemaal niet bij stil om naar het geslacht te vragen hahaha. Het is dat mijn vriend het tegen mij zei.
     
  2. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Haha! Grappig toch hoe het op zo’n moment helemaal naar je achterhoofd verdwijnt. Ik ben met een ks bevallen, dus de gyn toonde haar gezichtje boven het doek en dat was voor mij helemaal goed. Pas toen de anesthesist er achter vroeg, besefte ik weer dat we nog niet wisten wat het was :roflmao: dus gyn, hup, baby op haar hoofd, zodat ze de andere kant ook even over het doek kon tonen :roflmao: Dat is een beeld dat ik nooit vergeet :D

    Wanneer lichten jullie trouwens familie en vrienden in over de zwangerschap?
     
  3. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @SHN Hahahaha ik zie het al helemaal voor me!:roflmao:

    Vorige keer hebben we het na de eerste echo verteld aan de ouders en broers en zussen. Vrienden pas na de 12 weken. Ik denk dat we dat nu weer zo gaan doen.
     
  4. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Werk trouwens ook pas bij 12 weken dit keer, tenzij ik echt last van kwaaltjes ga krijgen.
    Vorige zwangerschap werkte ik in een winkel als assistent manager en had ik het meteen verteld aan de manager zodat ze er rekening mee kon houden dat ik soms niet op de werkvloer kan staan vanwege misselijkheid ofiets. Zij heeft uiteindelijk tegen jan en alleman verteld dat ik zwanger was.:rolleyes: Nu verwacht ik dit niet bij dit bedrijf (stuk professioneler) maar ik ga het toch denk ik pas later vertellen.
     
  5. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik denk dat wij ook aan onze families het gaan vertellen na de eerste echo. En vrienden en werk pas bij 12 weken.

    Ik kreeg het advies van de verloskundige om alvast na te denken over de screening op afwijkingen. Hebben jullie dit bij eerdere zwangerschappen gedaan? Of hoe denken jullie daar nu over?
     
  6. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland

    Wij gaan het dit weekend al vertellen aan ouders, aan verdere familie rond de tien weken, zijn dan samen op vakantie.

    Wij waren er samen snel uit dat we geen screenings gaan doen. Het zou voor ons niets veranderen.
     
  7. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    We gaan ook niks van screenings laten doen (tenminste neem ik aan:p). Hebben wij de vorige keer ook niet gedaan. Kans was namelijk heel klein dat er iets uit kwam en we wilden onszelf niet onnodig zorgen gaan maken. Het had denk ik ook voor ons niks veranderd.
     
  8. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Wij gaan dit keer ook wachten tot na de eerste echo om onze ouders in te lichten. Beide vorige keren niet gedaan en bij de 2e zwangerschap werd het dan een bbz. Was wel blij dat ze toen al op de hoogte waren voor ik geopereerd moest worden, maar dit keer willen we toch eerst zeker zijn dat het op de juiste plaats zit. De rest krijgt het pas met 12 weken te horen.

    Wij hebben het er hier eigenlijk nog niet over gehad over de screenings. Vorige keer niets laten doen. Maar ondertussen wordt de NIPT hier in België terugbetaald (was nog niet zo toen ik de eerste keer zwanger was en dan kostte het toch wel enkele 100-en euro’s). Maar ik weet nog niet of we die dan nu wel gaan laten doen.
     
  9. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik denk dat wij de screening wel uit gaan voeren. Tenminste, dat is ons gevoel nu. Misschien dat het weer veranderd als we het gesprek met de verloskundige hebben.
     
  10. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Wat geweldig dat je meteen weer zwanger bent bijtje, we hebben kort samen geschreven in het januari-topic. Ik hoop dit weekend ook weer te kunnen aansluiten!
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  11. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons nog helemaal niet verdiept in die screenings. Om welke screenings gaat het dan?
     
  12. Tal88

    Tal88 Actief lid

    15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Hallo en gefeliciteerd allemaal!!!


    Ik ben 29 jaar en nu ongeveer 4.5 weken zwanger. Nooit zo snel verwacht en het word ons eerste kindje.

    Was heel apart gegaan. Op de dag dat ik mijn nod zou krijgen voelde ik al wat druk en zwaarte in mn onderbuik. Dus ik dacht dat is vast mijn teken dat het eraan gaat komen. Half 7 in de avond nog niks dus 2 verschillende testen tegelijk gedaan( weet niet waarom haha) binnen enkele seconde waren beide al dik positief dus ik was erg verast.

    Ik ben volgends de app uitgerekend op 18 feb en we hebben onze eerste afspraak bij de verloskundige op 14 juli. Ik vind het mega spannend maar ben ook wel paniekerig.

    Tot nu toe nog steeds last van mijn onderbuik( zeurend en steekjes) en heel erg snel moe, met name als ik veel loop raak ik uitgeput en krijg ik meer last van mn buik, herkennen jullie dit?
     
  13. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #93 yvonneh, 15 jun 2018
    Laatst bewerkt: 15 jun 2018
    Gefeliciteerd! En welkom!
    Ik herken het wel wat je zegt over steekjes en wat krampen maar niet dat ik alsmaar meer last krijg van de buik! Heb jij het constant? Of af en toe?
    Vermoeidheid begint hier een heeeeeel klein beetje te komen, vanmiddag ff half uurtje geslapen op de bank! Maar nu bijvoorbeeld nog klaar wakker.... en moet om 6 uur er al weer uit voor een dagdienst.
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  14. Tal88

    Tal88 Actief lid

    15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Ja als ik 2 uur loop te slenteren dan lijkt ik meer last tw krijgen, ook ben ik dan doodop dus waarschijnlijk lijkt het of ik meer last heb maar komt het door de vermoeidheid. Ook vaak plassen! Ik heb sinds 2 dagen dat ik heel vroeg wakker ben voor mijn doen. Ik kan dan ook niet meer slapen. Mn buik voel ik bijna constant het is een soort zeurend gevoel alsof het strak staat zeg maar.

    Hoe krijg je zo een leuke banner eigenlijk?
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  15. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  16. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    O ik las ook net dat je een uitzonderlijke lange cyclus hebt deze keer! Ik ga keihard duimen dat we straks samen hier kunnen schrijven en over 8 maanden een klein wonder in onze armen mogen sluiten ❤
     
  17. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Welkom Tal! En van harte gefeliciteerd. En ik heb af en toe zeurende buikpijn en steekjes maar het valt deze keer mee gelukkig. Vorige maand had ik het echt heel erg in mijn onderrug wat doortrok naar mijn heup en bovenbeen. Was erg naar.
     
  18. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik zag wat voorbij komen over een vakantie. Lekker zeg! Hier nog 5 weken werken en dan lekker zon, zee, strand en bergen. Heerlijk!


    Wij gaan geen screenings doen. Het komt zoals het komt. Hebben we bij de andere kids ook niet gedaan.
     
    Lelie89 vindt dit leuk.
  19. Tal88

    Tal88 Actief lid

    15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Vorige maand al, jeetje zeg dat is snel. Ik vind het allemaal maar eng, bang dat het niet goed is wat ik voel. Maar ik hoor dat jet heel normaal is en juist een goed teken. Maar ik vind die zeurende pijn echt heel vervelend haha
     
  20. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ja het hoort er echt bij!

    Heb het vooral in de avond erger dan overdag.

    En vorige maand helaas een vroege miskraam gehad dus die erge pijn was niet van deze zwangerschap
     

Deel Deze Pagina