Yes gelukt. Bedankt voor het advies, want er staan idd veel verschillende. Meteen een verkoelende crème erbij, want als ik ga slapen dan branden mn benen enorm. Dus hopelijk gauw voorbij dit
Hoe gaat het met jullie verder meiden? Krijgen er nog meer deze week een echo? Ik vrijdag. Ben wel erg benieuwd
@Beebylove Wat fijn dat je vrijdag weer een echo krijgt! Ik moet nog eventjes wachten. Maandag weer controle bij de verloskundige, dus zal dan weer een echo krijgen of even naar het hartje luisteren. En dan volgende week dinsdag een pretecho en dan weten we of het een jongen of meisje is Verder voel ik me best goed. Af en toe wel weer meer last van misselijkheid. En ineens 'stress' over wat we allemaal nog in huis moeten doen voordat ons kindje geboren wordt. We gaan volgende maand ook nog twee weken op vakantie naar de VS en daarna wordt de badkamer verbouwd. Dus lekker druk nog. En dan maak ik me tegelijkertijd weer druk om de stress, omdat die niet goed is voor de baby, en voel ik weer extra stress Lekker bezig...
Wij hebben 2 september een pretecho coor de kids gepland, en als het aan Mn man ligt dan ook de geslachtsbepaling. Discussiepuntje dus nog, maar ik heb al 2 keer Mn zin gehad met het niet willen weten dus vermoed dat ik dit keer er niet omheen kan
Hoi dames, Ben wat minder actief, want zit niet zo lekker in m'n vel. Maar ik lees nog wel vaak mee. Vandaag uitslag van de nipt test gehad en alles was gelukkig goed! Geslachtsbepalende echo staat gepland op 11 september. Zo benieuwd, m'n gevoel zegt een meisje.
Door hormonen of andere/geen reden? Ik had het vooral tot week of 11 zo erg. Hier grotendeels hormonen. Je zou je zo happy moeten voelen (volgens andere), maar helaas is dat niet altijd. Fijn dat de nipt goed was.
Ik slik anti depressiva en die werken normaal gesproken wel goed, maar nu met de hormonen enzo is alles weer lekker door de war. Morgen intake bij de POP Poli, ben benieuwd. Voel jij je ondertussen wel weer wat beter?
Welke neem je? Hier Sertraline en gaat gelukkig goed. Moest toen ik er achter kwam zwanger te zijn binnen 3 dagen mn normale medicatie stoppen en deze starten. Dus heeft parten gespeeld naast dat ik enorm ziek was. Psychisch vrij stabiel. Misselijk/spugen wisselend. Wel beter dan het was hoor. Kom zelfs beetje bij beetje wat aan.
Ik slik ook sertraline. Fijn dat het weer wat beter gaat! En dat je zelfs aankomt is kei goed! Ik heb heel de dag honger dus ik moet juist opletten dat ik niet teveel aankom haha.
Kan je niet een verhoging krijgen als dit niet genoeg is? Oei ja dat is de andere kant. Al eet ik liefste snoep of toetjes hele dag dus moet daar ook beetje op letten
Dat ga ik morgen bespreken met de psychiater. Er staat me iets van bij dat meer dan 50 mg niet meer veilig is voor de baby.
Is dat echt zo dat de hormonen ervoor kunnen zorgen dat antidepressiva wat minder zouden kunnen werken? Ik slik zelf namelijk Citalopram. En merk de laatste twee weken dat ik dus weer meer spanning ervaar, onrustiger ben, meer pieker en iets wat minder happy ben zeg maar.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet wel dat ze geen risico nemen als er enige twijfel is. Verschillende artsen hebben mij ook al uitgelegd dat dat een van de redenen is waarom ze nog zo weinig weten of medicatie in de zwangerschap, omdat ze het eigenlijk gewoonweg niet willen testen ivm risico's. En als vrouw zijnde wil je natuurlijk geen proefpersoon zijn met je kindje. Weet wel dat Sertraline een van de veiligste is. Heb t met mn zoontje ook gebruikt en hij had zelfs geen ontwenning en hoefde ook niet in de couveuse ook al was hij dismatuur. Dus ik zei meteen zelf geef mij die maar, want dat ging toen ook goed. Al geeft dat nu geen garantie natuurlijk, maar voel me niet schuldig bij dit gebruik. Depressie of stress is schadelijker zeg ik altijd maar. Maar zou idd gewoon overleggen. Misschien is er wel een ander middel wat beter werkt en ook veilig is. Hun weten dat wel
Hier nog geen echo gepland,misschien dat morgen ga bellen,ben wel heel nieuwsgierig wat het wordt. Binnenkort zal ik er wat minder zijn omdat ons huis klaar is,morgen de voorschouw en een week later de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben het casco laten opleveren dus moet veel gebeuren. Hm voel me ook niet helemaal happy maar dat komt meer van onzekerheid. Dat gevoel gaat denk ik pas over als bevallen ben. Sterkte meiden en snel hopen dat we weer snel lekker in ons vel zitten!
Oei nare ervaringen met zwangerschap verder? Hoop dat je toch kan genieten in zoverre zwanger zijn genieten is, want ik vind er helaas maar weinig aan. Althans bij mn zoontje maar echt een week of 5 echt kunnen genieten van het zwanger zijn. Maar waren toch 5 fijne weken. Hopelijk gaan het er nu meer worden