Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Vandaag naar mijn nieuwe vlos. En het bevalt mij prima. En ik denk ook dat ik gelijk heb. Mijn 20 weken echo is hewoon in haast gedaan, waardoor de metingen niet kloppen. Mijnbaby is helemaal niet zo klein. Ik volg het normale pad zoals al mn kids. Veel vruchtwater en grote baby. Mijn baarmoeder loopt voor op termijn. Ik vond mezelf ook best wel dik. De vlos ook. En wederom kreeg ik een echo waarbij de baby niet stil bleef liggen. Ze wilde voor mij het gezichtje op de foto zetten in 3 d, maar dat lukte niet. Hij zag het weer niet zitten..
    Ik ben erg tevreden :)

Roanna, Pennetje en Berenmama vinden dit leuk.
  2. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Wat balen hopelijk lukt het met een dieet onder controle te houden!

3. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Mijn moeder heeft een glucose meter die ik mag lenen (werkte in de zorg) dus vanavond na de maaltijd even geprikt en mijn waarde was keurig netjes... ik vraag me dus af of mijn dieet niet al prima is en ik alleen door de strestest verkeerde waardes had.. ik ga het even een poosje bijhouden. Maandag afspraak bij de gyn, dan kan ik meteen wat resultaten laten zien

Roanna, Pennetje en Berenmama vinden dit leuk.
  4. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @MissFluffy @Me28 nee, die kleine is ook hard bezig. Voel hem heel regelmatig, zelfs tijdens mijn werk. En mijn buik is de afgelopen dagen weer ontzettend aan het groeien. Het gaat bij mij echt in fases. Als het net weer gegroeid is, vind iedereen dat ik een ontzettend grote buik heb en als hij weer op het punt staat te gaan groeien vraagt iedereen waar ik dat kind dan precies heb zitten haha!
    Maar goed, ik wilde zeggen dat ik dus denk dat het groeien gewoon weer zeer doet.

Vervelend van je suikertest! Ik hoop dat je dieet inderdaad gewoon al goed is!

@Pennetje wat knap dat je dat zo lang kan volhouden! Hier heb ik verschrikkelijke nesteldrang. Dus kei-hard aan het werk in huis! Komt ook wel doordat ik sterk het gevoel heb de 40-weken niet te gaan halen, maar toch

Roanna vindt dit leuk.
  5. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    @Pennetje Gefeliciteerd met jullie huis! Het is gelukt dus ;) Wanneer gaan jullie verhuizen? En moet er nog veel gebeuren (hoop voor je van niet)? De baby mag nu toch nog niet komen, dus spulletjes zijn nog helemaal niet nodig.

@MissFluffy Balen dat je toch diabetes hebt! Had je het zelf verwacht? Ik hoop dat het zonder al te veel aanpassingen onder controle komt. Moet je nu ook perse in het ziekenhuis bevallen (of misschien wilde je dat sowieso al)?

@MiniPoepiebeertje fijn dat het weer iets beter lijkt te gaan. Ik heb het idee ook, dat ik opeens 'ontploft' ben. Nu krijg ik opeens allemaal opmerkingen van mensen; wel heel leuk.

@brusje Ik weet het niet meer, maar had je een reden dat je naar een andere verloskundige wilde? Fijn dat deze beter 'bevalt' (leuke woordspeling!).

Hier merk ik echt dat ik last krijg van mijn linkerbil/been als ik teveel heb gedaan. Zo jammer... Ik moet misschien iets beter opletten op mijn houding. Als iemand tips heeft? Ben de vorige zwangerschappen probleemloos doorgewandeld en had dat nu stiekem ook weer verwacht. Maar dit is vanaf het begin al zwaarder.
    Deze week wel lekker vakantie en niets hoeven. Ik probeer ook echt vakantie te houden en mijn werkmail niet te bekijken, maar van helemaal niet kijken krijg ik juist stress (als je dan na de vakantie voor het eerst je mail opent. Vreselijk!)
    Binnenkort ga ik met een zwangere vriendin gezellig samen babywinkels langs. Lijkt me heel leuk. Even bedenken wat ik van mezelf 'mag' kopen, want heb niet zoveel nodig.

Berenmama vindt dit leuk.
  6. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik moet sowieso al in het ziekenhuis bevallen, wel onder begeleiding van mijn eigen verloskundige, omdat ik overgewicht heb.

7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik doe vandaag mijn 24 weken dansje :D toch altijd weer een hele fijne mijlpaal vind ik

Berenmama, Me28 en Allerliefste1 vinden dit leuk.
  8. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hoi dames.
    Ben ff niet op het forum geweest.
    Heb een aantal dingen voor mezelf te verwerken en op een rijtje te zetten.
    Kom er later wel even op terug.
    En even goed bij lezen.
    Want ik heb nogal wat gemist.

Berenmama en Roanna vinden dit leuk.
  9. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Hier ook een flink groeiende buik! Ineens gaat het hard en wordt het veel zichtbaarder. Ik herken ook dat het tussen je buik en je borsten ineens vervelend zit, is weer even wennen. Hebben jullie ook dat je borsten nog steeds doorgroeien? Ik was met 9 weken een ruime cupmaat gegroeid, maar bh’s zaten nu alweer niet lekker en blijk ik er weer een cupmaat bij te hebben :oops:. Bij de eerste had ik met een week of 9 al gelijk 2 cupmaten erbij en dat bleef zo de rest van de zwangerschap. Bij de tweede groeide het allemaal een stuk minder hard en nu is het dus wéér anders. Gelukkig heb ik de bh-la nog vol liggen met allerlei maten van de vorige zwangerschappen, dus nog niks nieuws hoeven kopen, maar nóg groter heb ik niet en hoef ik ook liever niet. Dus hopelijk stopt het nu wel echt tot aan de bevalling....

Hier ook langzaamaan last van het bekken als ik teveel doe. Pijn in mijn rug die soms uitstraalt naar mijn bovenbeen. Lang stilstaan gaat ook niet meer goed, maar valt nog mee. Helaas toch maar rustiger aan gaan doen. Blijkbaar hoort het erbij, we lopen zo aardig gelijk op met elkaar met alle kwaaltjes :rolleyes:

Berenmama en Pennetje vinden dit leuk.
  10. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik moet ook echt eens naar nieuwe BHs gaan kijken, ze zitten zo niet lekker meer. Zeker weten dat er een cupmaat bijgekomen is. Neem voor het gemak maar even aan dat het er maar 1 is, en niet 2, haha! Maar goed. Ik neem me steeds voor nieuwe te kopen, en doe het dan toch niet. Raar mens ben ik ook eigenlijk. :rolleyes:

Hier twee dagen verhuisd. Vrijdag meubels van onszelf naar de stort gebracht en nieuwe binnengesjouwd.... Gisteren verhuizing van vrienden. Ik kan vandaag nauwelijks lopen! :| Stuitje doet zeer ook, en dat was voorheen een teken dat mijn bekken moeilijk deed, dus ik vrees er weer een beetje voor.

Komend weekend verhuizen we ook nog een stel. Denk dat ik daarna wel weer even klaar ben met de lichamelijke arbeid! ;)

Hoop dat iedereen een fijn weekend gehad heeft! We zijn een beetje stilgevallen hier! Hoop dat het geen indicaties zijn van problemen! o_O

Berenmama en Me28 vinden dit leuk.
  11. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    @Pennetje een nieuwe bh is wel echt fijner ja, kost alleen wel weer wat. Ik kan je aanraden om alvast een voedingsbh te kopen, die zijn tijdens de zwangerschap ook al heel fijn. Ze zijn vaak zacht en extra flexibel, groeien nog wel een cupmaat mee als het moet en geven extra ondersteuning. En het grote voordeel is dat je ze na de bevalling ook kan gebruiken, is anders al duur genoeg!

En dat je met deze termijn nog met allemaal zware dingen sjouwt, dat is wel pittig voor je bekken hoor :eek:. Als je zo’n last hebt na afloop zou ik voor de verhuizing van volgende week echt iemand anders regelen! Dan is het duidelijk teveel voor je lichaam. Ook zo rot als je straks iets beschadigt en de rest van je zwangerschap erge last van je bekken houdt, zou ik echt niet doen hoor! Het kan nooit zo belangrijk zijn dat je het risico neemt dat je straks maandenlang niet meer goed kan lopen en helemaal uitvalt. Maar ik neem aan dat die vrienden ook wel begrijpen dat je als zwangere niet het meest geschikt bent om te helpen met een verhuizing? Anders maar lekker koffie zetten voor ze enzo, kun je toch nog iets doen:p

Pennetje vindt dit leuk.
  12. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja dat wou ik ook net zeggen. Als je eenmaal een grens over bent gegaan en je daardoor echt bekkenpijn krijgt is het heel lastig om daar weer vanaf te komen. Ik zou ook echt niet meer gaan sjouwen als ik jou was

13. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Jaaaaa @Me28 ik had bedacht: ik moet zo naar werk lopen, en als dat goed gaat, dan is mijn lijf oke hersteld. Maar als ik last heb vandaag, dan wil mijn bekken dus inderdaad geen verhuizingen meer, haha. Waarom moet ik ook altijd per se banken tillen?? :roflmao: Buik zat me overigens gewoon al in de weg dit weekend... dat je dan iets tilt en --plonk!-- tegen je buik aan, omdat die er normaal niet zit hahaha. Heb er wel weer om gelachen hoe onhandig ik er mee was.

Voedings BH heb ik naar gekeken, maar er zijn nogal wat verschillende smaakjes, en ik heb er geen kaas van gegeten. Maar misschien toch maar de gok wagen, want als jij het ook aanraadt, met ervaring en zo, dan zal het toch wel wijs zijn :) Thanks, in ieder geval, voor het advies! Ik ga er weer naar kijken!

Alles verder goed?

Roanna en Me28 vinden dit leuk.
  14. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ja, ze hebben een paar jaar geleden bekken instabiliteit vastgesteld (de eerste vraag was na alle onderzoeken: bent u zwanger geweest? haha - nee dus, maar het was toch echt mijn bekken, klaarblijkelijk!) en dat was nadat het echt al ver doorgezet was. Dat heeft inderdaad maanden van ellende ten gevolge gehad waar ik met veel oefeningen en behandelingen doorheen moest. Dus met een zwangerschap erbij, ben ik wel extra alert hoor! :)

Als het vandaag niet goed gaat met lopen naar werk, zet ik de komende verhuizing alleen maar koffie! ;)

Roanna en MissFluffy vinden dit leuk.
  15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Bekkenpijn/instabiliteit hier gelukkig niet.
    Al was voorspelt dat ik in een rolstoel zou komen na het breken van mijn bekken op twaalf jarige leeftijd.
    Succes iesereen daarmee, goed aan jezelf denken. Dit lijkt me erg vervelend.

Ik doe even mijn 24 weken dansje. Het is toch een mijlpaal

Berenmama, Pennetje, Roanna en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Waarom ben ik nu 1 dag verder? Hebben ze de banner nu aangepast?

17. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Net de eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad. Een jonge, knappe vent, mijn leeftijd, ben ik de enige die dat heel awkward vind? :oops:

Groeiecho gemaakt, zag er prima uit, kindje is nu iets bovengemiddeld groot, maar nog wel goed. hij schatte in dat de baby nu 900 gram is

Roanna vindt dit leuk.
  18. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    haha, ik heb er nog geen ervaring mee. Maar kan me er wel wat bij voorstellen...! Fijn dat het goed gaat met je kindje. Moet je nu nog speciaal dieet of valt het mee?

19. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    komt volgens mij door klok verzetten..

20. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    wat een verhuizingen in jouw omgeving!! Doe maar niet teveel. Wanneer gaan jullie verhuizen?

Deel Deze Pagina