@MiniPoepiebeertje vervelend zeg zo weinig slaap is ook niks. Ik heb er gelukkig niet zoveel last van al slaap ik zoizo gemiddeld 5/6 uur op een nacht.. @brusje gelukkig aan de betere hand ik heb momenteel buikgriep bleeegh hou nog geen water binnen... hehe tijd gevoel dat ik moet spugen. En de baby denk laat ik eens lekker actief gaan doen dat helpt niet echt mee. Hopelijk snel over ben er klaar mee Hier gaat het allemaal zijn gangetje ben wel snel buiten adem voel me 80 maar ben dan ook al 15 kilo zwaarder dat moet ik ook allemaal maar mee sjouwen
Hier kan ik nog heerlijk slapen, totaal geen moeite mee! Ik heb eerder dat ik meer uren zou willen slapen dan ik beschikbaar heb Deze week druk met werk, komende week trouwens ook. Wel leuke dingen, maar hele lange dagen. Maar ach, dat is weer goed voor m'n uren. Bij de controle was alles weer prima. Moet weer een keertje bloedprikken om te kijken hoe het met het ijzergehalte gaat. Was vorige keer aan de lage kant (hb wel goed). Dus dat maar eens even regelen. Verder nu alweer om de 3 weken controle! gaat echt snel. Ik krijg nu (pas) veel vragen van mensen in de omgeving over mijn zwangerschap. Wel grappig die gezichten als ik vertel dat ik al 24 weken zwanger ben... Is trouwens wel goed zichtbaar hoor, mijn buik. Maar die is ineens opgepopt lijkt het wel. Verder ga ik eens lekker voorbereiden voor de feestdagen. Cadautjes inpakken, namen erop en bedenken wat we allemaal (niet) gaan doen. Ik heb vooral behoefte aan lekker thuis zijn met z'n allen; dus op tijd laten weten aan fam dat ze ons echt niet en met Kerst en met Oud en Nieuw hoeven te verwachten. Heerlijk burgerlijk en knus in ons eigen huis, kaarsjes aan en spelletjes doen (begint mijn oudste ook zo leuk te vinden!). Jullie al plannen aan het maken?
Oh ja, wij hebben de traditie dat de hele familie (lees al mijn ooms en tantes met kids) op 2e kerstdag bij mijn ouders komen, en wij regelen dan samen een mooi feestje. Omdat ik dan middenin de verhuizing zit en dik zwanger ben hebben we vorig weekend al vast besloten wat we gaan doen. Ook sinterklaas is al in kannen en kruiken. Ik ben graag voorbereid Ik heb trouwens gisteren de afspraak met internist en diabetesverpleegkundige gehad. Het lijkt allemaal mee te vallen. Voorlopig moet ik alleen 2x in de week een dagcurve prikken en hoef ik nog niets aan mijn dieet aan te passen als de waardes mooi blijven. Wel zei de internist dat ze me waarschijnlijk met 39 weken gaan inleiden.. dit omdat er na die week meer risico's zijn. Daar baal ik wel van, ik ben de vorige keer ingeleid met 42 weken omdat de baby niet wilde komen, en ik keek er nu juist naar uit om eindelijk te weten hoe het is om spontaan te bevallen. Het kan natuurlijk nog dat de baby zich vóór die tijd meldt. Maar de kans is erg klein omdat ik de vorige keer dus zo ver overtijd liep.
Fijn toch, om alles op tijd te hebben voorbereid! En wat gaan jullie doen? Heb je leuke dingen gekocht voor Sint? Goed nieuws dus over je diabetes. Lijkt me zo fijn dat je niets hoeft aan te passen! En weet je, misschien besluit baby deze keer wel eerder te komen... Maar snap je gevoel wel; ik hoop ook op een spontane bevalling. Bij andere twee ook gehad, en dat lijkt me echt het fijnste: dan is je lichaam/baby er gewoon klaar voor. Maar aan de andere kant, als het beter is voor baby dan maar inleiden..
Is ook zo, de gezondheid van de baby is het belangrijkst. Je vormt je gewoon een beeld van hoe je zwangerschap zal gaan en als dat anders loopt is dat even verwerken. Maar het resultaat is uiteindelijk waar het om gaat. We vieren sinterklaas bij mijn ouders, met mijn broertjes en zusje+partner erbij. Onze dochter is het enige kind in de familie dus die zal wel weer flink verwend worden. Wij hebben daarom zelf 1 groter kado gekocht (speelgoed stofzuiger die echt kan zuigen) en een paar kleintjes (houten groente, blokpuzzel) en voor het schoentje zetten hebben we wat kleins. (Vingerpoppetjes van de ikea) Ze is ook in december jarig, en dan krijgt ze een heel duur kado van ons, een keukentje. Dus ik vind het ook wel mooi zo.
Hoi dames Vorig weekend babyshower gehad. Super leuk om eens mee te maken. Verder echt last bekken kan avond moeilijk opstaan. En wat vanavond opviel na dag werken dat ik vocht vasthoud jn benen... buikje ook al aardig rond.
Goedemorgen dames! Verkoudheid gaat weer iets op retour, maar we wachten rustig de volgende af.. Slapen gaat ook beter, veel met mijn vriend gepraat en eigenlijk kwam ik er achter dat het even he-le-maal niet goed ging met me. Een paar dagen terug een soort zenuwinzinking gehad, ik zag wazig, was duizelig en benauwd en was aan het trillen. Vriend heeft op de rem getrapt, alles afgezegd en mij vooral naar bed gestuurd of op de bank neergelegd. Loop er natuurlijk al langer mee rond, maar iedereen blijft maar dingen van me vragen en verwachten, terwijl ik alleen maar in alle rust van mijn zwangerschap wil genieten. De eerste 20 weken kon ik het aardig hebben, maar ik ben er nu zó verschrikkelijk klaar mee. Vooral mijn moeder en schoonmoeder begrijpen niet dat ik liever gewoon lekker alleen ben, schoonmoeder zit gelijk in de stress als ik haar zeg dat ik geen behoefte heb aan bezoek, want die denkt dan gelijk dat ik depressief ben. En mijn moeder voelt zich continu afgewezen als ik zeg dat ik geen bezoek wil. Érg frustrerend moet ik zeggen. Maar contact met mijn eigen moeder staat even op een laag pitje na een ruzie over een afgezegde afspraak (ik lag op bed want ik was kapot en moest s avonds nog werken) en mijn schoonmoeder laat ik mijn vriend afhandelen. Ik ga gewoon maar bed als het me niet uit komt. Herkennen jullie dat, dat je veel meer in jezelf gekeerd bent? Ik heb een beetje het idee dat ik mezelf, wel samen met mijn vriend natuurlijk, maar verder zonder inmenging van de buitenwereld wil voorbereiden op het ouderschap. Ben toch benieuwd hoe het met @Volbeatmom is. Maak me toch een beetje zorgen, we hebben al zo lang niets gehoord.
Leuk dat je je babyshower al hebt gehad! Lekker verwend? Ben benieuwd of iemand voor mij gaat organiseren haha!
@MiniPoepiebeertje goed dat je voor jezelf kiest. Sterkte met alles @Leni4 leuk joh! Wat hebben jullie gedaan ?
Leuk joh! Vertel er eens iets meer over Wie waren er, wie had het georganiseerd, was het gezellig, heb je nog cadeautjes gehad....? (nieuwsgierig...)
@MiniPoepiebeertje Goed dat je ervan bewust bent nu! Ik herken het hoor, helemaal geen behoefte aan van alles. Vooral geen mensen onverwacht over de vloer. Ik zal er dan niets van zeggen, maar achteraf klaag ik steen en been... Ik heb echt genoeg aan werk en de dingen die echt moeten (in sociaal opzicht) verder het liefst gewoon thuis met man en kinderen. Ja @Volbeatmom! Hoe is het met jou? Hier heb ik van de week bloed geprikt. HB is goed, maar ferritine te laag. Dus nu aan de ijzertabletten. Zie er een beetje tegenop omdat ik er eerder problemen met ontlasting van kreeg. Daar heb ik niet zoveel zin in... Aan de andere kant, als het helpt om fitter de bevalling in te gaan en vooral in de kraamweek sneller weer op de been te zijn, doen we het natuurlijk! Mijn werkdagen zitten er deze week weer op gelukkig! Nu morgen nog wel wat voorbereiden voor volgende week, dan ook weer een pittige week. Eigenlijk de hele maand november. Hopelijk december iets minder heftig. Op zich wel leuke dingen, maar kost veel energie nu. Verder ga ik morgen lekker het huis netjes en schoonmaken en lekker relaxen (als er nog tijd over is, haha).
Vriendin van mij had het geregeld mijn zusje en vriendinnen waren er. Best druk nog en raar om niks zelf te hoeven doen. Heb zelf graag de controle dus ja haha. Veel cadeautjes kleertjes etc gekregen. En natuurlijk een mooie taart. Kan elke dag wel taart eten. Nu wel vaker last van maagzuur. Werken jullie alllemaal nog fulltime?
Klinkt als een gezellige dag, @Leni4 ! Plus... taart! Dat klinkt sowieso goed, haha! Ik werk inderdaad nog fulltime, en dat bevalt op zich prima. Merk wel dat ik weer vermoeider begin te worden - aan het einde van de werkdag, en vooral vlak na het avondeten, wil ik vaak alleen nog maar slapen. Maar goed, er gebeurt ook wel heel veel bij ons op dit moment, nu we ook net de eerste keer een huis kopen en zo... Het is gewoon een spannende tijd! Gisteren mijn 24 weken controle gehad bij de vk. Ik heb zelfs nog gevraagd naar de 20 weken echo, omdat ze bij de 16 weken controle aangaven dat bij 24 weken zij de 20 weken echo ook doorgenomen hadden (volgen jullie het nog?) maar kreeg er geen greintje meer info uit dan tijdens de echo zelf. Alleen een "ja, heb ik naar gekeken, alles is goed hoor!" Ze heeft m'n buik gevoeld, en ze heeft een meet lintje langs m'n navel gelegd, maar ik heb niet gehoord wat de bevindingen waren. Ik weet niet, ik voel me altijd een beetje teleurgesteld als ik weer wegga zeg maar. Ik hoop dit maar 1 keer te doen (de weg naar de zwangerschap toe was op z'n zachtst gezegd heftig, en mijn man en ik willen vooralsnog liefst 1 kindje) dus wil graag weten hoe het gaat, wat de ontwikkelingen zijn... maar daarvoor moet ik duidelijk niet bij de vk zijn. Dus.... ik heb een extra 2D/3D/4D echo voor de 27 weken geboekt, want dan kan ik in ieder geval weer even spieken! Gelukkig vond manlief het ook prima, die snapt mijn argument wel dat ik dit maar 1 keer mee maak. Hij wilde zelfs graag mee, zei hij helemaal uit zichzelf! Soms voelt het namelijk wel een beetje alsof ik het hem een beetje op moet dringen (als in: "oeh, voel eens, hij schopt hard!" of "wil je anders even hartje luisteren?") want hij kan er allemaal nog niet zo veel mee. Maar de extra echo wilde hij ook graag, dus! Sorry, wat een essay weer. Maar het moest me even van het hart. Ik hoop dat het bij jullie allemaal ook zo z'n gangetje gaat, zonder al te veel problemen. @Volbeatmom - over jou maak ik me inmiddels een beetje zorgen of je niet weer te heftige aanvallen hebt gehad. Je wist meestal wel terug te komen op het forum. Hoop dat het goed met je gaat! <3 Het is weeeeeeeekeeeeeeeend! Ik ga zo manlief maar eens even op pad sturen voor wat worstenbroodjes, en dan de relax modus aanzetten. Hier nog mensen plannen?
Je kunt er ook naar vragen, detail vragen, zal dat helpen? Ik vraag altijd door, maar krijg ook meestal de informatie zonder vragen. En ik ben dit keer ook overgestapt van verloskundige. En ik ben supeeblij dat ik dat heb gedaan. Mijn 20 weken echo was een ramp, ik zou wel een heel klein kindje krijgen. Ik krijg altijd bijna 9 pond babys en nu ineens zoubhet 6 pond zijn. En bij mijn nieuwe vlos kreeg ik toch wel weer te horen dat ik gewoon mijn eigen traject weer loop. Ruim vruchtwater en een niet zo een klein kindje. Ze wilde voor mij zelfs een 3 d echo maken, maar voor de derde keer wilde mijn kleintje dit niet, wat gelijk ook een bevestiging was dat de 20 weken echo nooit accuraat kan zijn geweest.
Nou ja, ik vroeg vrijdag dus naar de 20 weken echo, en kreeg gewoon "ja, was prima hoor" en toen dacht ik nog, zal ik vragen hoe de kleine groeit, en zo? Maar zij zei alleen maar "dat kan je misschien online ook wel zien" waarop ik aangegeven heb dat dit niet het geval is, en daarmee was het gesprek weer ten einde. Ik vind het een beetje jammer, maar ja. Wat doe je eraan. Ik zie ook steeds een andere vk, dus je bouwt ook niet echt een band op of zo. We moeten het er maar mee doen, denk ik dan maar. Bijna onder de 100 dagen! Dat voelt voor mij wel alsof het echte aftellen dan gaat beginnen
Ik moet zeggen dat er bij mij ook weinig wordt vertelt. Laatste controle had ik mijn boekje niet bij en dan word mij niet eens vertelt wat mijn bloeddruk is. Goed, nog steeds verkouden hier. Ondertussen voel ik me gewoon beroerd. We hadden een erg druk weekend en gisterenavond onder de douche ingestort. Ik voelde me al duizelig en misselijk toen ik ging douchen, het kwam zo plots op zetten. En toen gevonden door mijn vriend, die heeft me op bed gelegd en is nu naar zijn werk. Vind het wel eng om alleen te zijn! Voel me nog zo misselijk en gewoon ellendig. Mijn lichaam wilt niet meer. Volgens mij. Weer een lekkere klaagzang, maar ik vind het eigenlijk gewoon eng. Vriend gaat vanmiddag ook op pad met vrienden geen idee hoe laat hij thuis is, dus heb ook weinig controle. Stel dat ik weer instort, er deze keer in blijf, en hij pas uren later thuiskomt. Ik vind het gewoon eng. Dat is alles eigenlijk.
Jeetje schrikken zeg. Ja ik wil ook niet klagen, maar omg heb zon last van bekken dat ik soms niet meer kan lopen of opstaan. Werk in de zorg en werk al minder maar is zo frustrerend ben zelfstandige vrouw woon niet samen dus doe veel zelf, maar veel kan gewoon niet meer. Gelukkig kinderen maargoed pubers he alles is teveel... haha vreselijk. Maar vandaag maar fysio bellen en de verloskundige voor advies.