Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Pas net weer wakker hier! In totaal even 14 uur geslapen!

Heeft me wel goed gedaan! Voel me nog slapjes en futloos, maar niet meer zo bizar beroerd.
    Heeft iemand hier nog inspiratie voor leuke babykleding? Ik hou zelf absoluut niet van hele lieve kleertjes, opdruk of felle kleurtjes. Ik hou van rustige zwart/grijs/bruin/groen tintjes, geen opdruk.

Heeft iemand enig idee waar je dat kan vinden?

2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Prenatal heeft een goede collectie natuurtinten, ik zou daar eens gaan kijken

3. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hoi dames even een bericht hier.
    Wilde al eerder wat posten maar toen kon ik niet op de site komen :(

Hier met kleintje alles goed.
    Ze is zeer bewegelijk en al enorm goed aan de buitenkant te voelen.
    Was even afwezig van het forum omdat mijn bericht uit Eindhoven niet bepaald positief te noemen was.
    Ik moest dus even alles voor mezelf op een rijtje zetten.

In principe komt het hierop neer....
    Er is geen behandeling meer beschikbaar op dit moment. Niet in Nederland en niet in het buitenland.
    Er is een zeer hardnekkige mate van mijn ziekte geconstateerd.
    Een operatie zou normaal nog een evt optie zijn. Maar in mijn geval is dat geen goed idee.
    Ze zijn bang om het erger te maken.

De medicatie in zijn volledigheid afbouwen is ook niet mogelijk. De pijn zal oncontroleerbaar worden en mijn lichaam kan dit niet opvangen.
    Het is nog niet bekend of ik in de buurt kan bevallen of dat ik naar een ziekenhuis moet welke een uur rijden is.

Hoe dan ook, kleine meid komt op de NICU terecht. En dat vind ik best heel moeilijk. Omdat ik weet dat het mijn "schuld" is.
    Ga dan ook best gebukt onder het schuldgevoel en merk dat ik me een beetje distantieer van de zwangerschap.
    Voornamelijk uit angst om een levenloos of doodziek kindje op de wereld te moeten zetten.
    Vandaar even een poosje afwezig.
    Maar komt wel weer :)

Hoe is het met iedereen?
    Iedereen die magische 24 weken mijlpaal gevierd?

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Tjonge dat is inderdaad vervelend nieuws, en even slikken. Krijg je extra controles e.d.? Ik snap dat je je schuldig voelt, maar in dit geval is er gewoon geen betere optie, als jij helse pijnen hebt en daardoor veel stres ervaart is dat slechter voor de baby dan pijnmedicatie. Ik heb laatst een docu gezien over aan pijnmedicatie verslaafde moeders en die artsen waren daar heel duidelijk in. De stres van de pijn en het eventuele afkicken is slechter voor het kind dan de medicatie, die kan heel weinig kwaad, alleen kan je kind ook afhankelijk worden en daarom moet er extra gecontroleerd worden na geboorte.

5. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw

Heftig. Het komt allemaal goed. En snap je wel. Maar het is niet anders.
    Sterkte

6. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ja ze is straks idd zelf ook afhankelijk.
    Er word nu nagegaan of ik bv kan geven.
    Zodat ze via de melk nog medicatie binnenkrijgt en dus afkickverschijnselen tegen gaat.
    Door langzaam afbouwen van de bv word de medicatie ook langzaam afgebouwd.
    Het is niet anders, dat weet ik ook wel.

Helaas is het ook gewoon verkeerd ingeschat. Men dacht dat de zwangerschap er voor zou zorgen dat de pijn zo goed als zou verdwijnen. Tijdelijk dan.
    Maar het blijkt dat mijn zenuwstelsel zich heeft aangepast en dat het dus letterlijk een onderdeel van mijn zenuwstelsel is geworden.

Had ik dit vooraf geweten, dan had ik anticonceptie gebruikt. Want vind het heel erg dat die arme kleine meid dat straks allemaal door moet maken.
    Ik worstel er gewoon heel erg mee.
    Ook al weet ik dat ik er in feite niets aan kan doen.
    Maar ja, tis een gevoel hè?

7. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Heftig @Volbeatmom!
    Ik kan me goed voorstellen dat je even tijd nodig had! Je hebt gehandeld naar je beste kunnen en naar wat jij wist. Niets om je schuldig over te voelen!

8. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Goedemorgen dames!

Ik zit inmiddels in de wachtstand na het innemen van dat heerlijke (kuch) suikerdrankje, de minuten af te tellen tot ik weer mag prikken en dus klaar ben. Zonder koffie of wat dan ook je dag beginnen, ik vind het toch een bijzondere vorm van marteling ;)

@Volbeatmom fijn dat je er weer bent, maar wat heftig inderdaad zeg! Ik snap wel dat je daar goed van ondersteboven bent (geweest). Sterkte!

9. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Hoop op goede uitslag van je drankje.

Ik ben volledig in de ziektewet op advies verloskundige ivm bekkenpijn. Gister ook fysio gehad. Erg vervelend vind mijn werk erg leuk namelijk, maar moet maar even.
    Ik voel haar zoveel bewegen... dat ik denk dat word nog wat straks. En die maagzuur killt me echt.. wat ellendig is dat.

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Tegen het einde van de zwangerschap worden de bewegingen minder. Ze hebben dan niet zoveel ruimte meer

11. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wat vervelend dat je niet meer kan werken van de last! Dat is echt mijn grootste angst. Maar wat moet, dat moet natuurlijk, en je lijf doet geen pijn voor het plezier; dat is toch omdat er iets niet goed gaat. Dus goed dat je wel gewoon voor jezelf en je lijf kiest even, nu!

Veel last van maagzuur lijkt mij ook echt vreselijk. Hier valt het gelukkig nog heel erg mee... even afkloppen! :)

12. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Spannend @Pennetje!
    Ik moet binnenkort ook, wegens familiegeschiedenis. Zal wel niets aan de hand zijn..

Hoop dat je uitslag goed is!

13. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Omeprazol gehaald. Wat een uitvinding. Mochten jullie maagzuur krijgen dikke tip

Pennetje vindt dit leuk.
  14. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Omeprazole is precies waarom ik er nauwelijks last van heb! :D Die slik ik al een jaar of vijftien tegen maagzuur problemen (dokter's voorschrift) en die mocht ik gelukkig blijven slikken tijdens de zwangerschap. Fijne uitvinding he? ;)

15. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Die heb ik in het begin van de zwangerschap gekregen tegen maagzuur, ik ging op vakantie en wilde niet 2 weken lang nergens van kunnen genieten. gelukkig niet nodig gehad omdat mn maagzuurklachten opeens verdwenen. Maar ik verwacht dat ze weer terug komen, vorige zwangerschap ook veel last van gehad op het einde. Dus wel fijn om ze in huis te hebben

16. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Gister avond pretecho gehad.. zo mooi om te zien. Begint nu echter te worden.

Hebben jullie nog echos ingepland?

17. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Leuk he om even weer te spieken :D
    Ik heb maandag een groeiecho gepland staan bij de gynaecoloog. Hij is alleen zo ontzettend snel dat er voor mij weinig te zien valt. Waarschijnlijk/hopelijk mag ik als alles ok is weer terug naar de vk om daar verder elke 4 weken groeiecho's te krijgen. Die besteden er net iets meer aandacht aan

18. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Heb dinsdag weer een echo.
    Maar dat is echt 1x knipogen en klaar.
    Waarschijnlijk binnenkort nog wel 1 of meerdere groeiecho's
    Zal dinsdag eens even een balletje opgooien.

Zojuist telefonische intake met de kraamzorg gehad.
    Dus dat is ook weer klaar.

Heb gevraagd om een jongere (of van mijn eigen leeftijd) kraamverzorgster.
    Op de 1 of andere manier klikt dat een stuk beter.
    Hebben jullie nog "speciale" wensen omtrent de kraamzorg?

Roanna vindt dit leuk.
  19. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Zoooo even weer bijgelezen, ik had een hoop gemist!
    Leuk dat er dames zijn die binnenkort weer een echo hebben, zo fijn om af en toe weer even te spieken :). Hier krijg ik met 30 weken een echo bij de gynaecoloog, maar dat zal wel niet heel uitgebreid zijn. Nog maar even geduld dus.
    @Leni4 wat vervelend dat je inmiddels niet meer kunt werken, bekkenproblemen zijn echt rot. Mijn bekken begint soms ook flink op te spelen, maar gelukkig kan ik het tot nu toe nog redelijk onder controle houden. Merk je wel verschil nu je in de ziektewet zit?
    @Volbeatmom heftig zeg, is ook echt heel moeilijk! En ook al kun je er helemaal niks aan doen, je zou het liever anders willen voor je kindje.

Bah, dat maagzuur klinkt ook niet heel lekker. Gelukkig hier (nog) geen last van, hopelijk blijft dat nog heel lang zo! Omeprazol hoor ik hier op het forum ook vaak voorbijkomen, fijn dat het zo goed helpt :).

Qua kraamzorg heb ik geen hele speciale eisen. Ik wil graag iemand die niet rookt, ik moet echt niet denken aan zo'n rookwalm als ik net bevallen ben. En natuurlijk wordt er in je huis niet gerookt, maar die lucht blijft altijd zo hangen aan iemand na het roken, wil ik niet bij mijn pasgeboren baby en bij mezelf. Maar goed, zoveel rokende kraamverzorgsters zijn er volgens mij ook niet. En omdat dit het derde kindje is wil ik heel graag iemand die ook goed om kan gaan met mijn oudere kinderen en ze erbij betrekt. Het intakegesprek moet nog komen, ik ben erg benieuwd.

Roanna vindt dit leuk.
  20. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.500
    472
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik ben de laatste tijd wat passief geweest, maar heb wel, zodra het kon, bijgelezen en af en toe geliket. Het was druk op mijn werk de afgelopen weken. En nu hartstikke verkouden hier met zo een kokhalsachtige hoest, echt irritant... maar verder voel ik me helemaal prima. Natuurlijk niet compleet pijnvrij, heb al een behoorlijke buik en door mijn holle rug vaak last van rugpijn. Vooral in de avonduren word ik stijf en voel me gesloopt. Maar verder kan ik niet klagen, kleintje beweegt lekker veel en lijkt ook al haar eigen koppie te hebben qua gedrag. Vorige week 24 weken dansje en in de komende weken wilden wij weer een afspraak maken voor een pretecho. Het kamertje is nog niet af, maar dat komt wel. En mijn zoontje geeft heel vaak kusjes op de buik en vind het fascinerend dat hij straks de grote broer is en de baby nog niet dat kan, wat hij al kan. Hij wilde ook wat ruimte maken in zijn bedje, om met de baby te delen - zo schattig!

Hebben jullie al een naam? Wij in principe wel, maar het voelt nog een beetje zo, als of het veel te snel ging qua beslissing. Als of ik eigenlijk niet genoeg gezocht heb naar alternatieven...

De komende dagen en weken probeer ik weer wat actiever te zijn hier!

Pennetje en Roanna vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina