Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Sterkte! Hou ons op de hoogte

2. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Zo, het is me een avond geweest.
    Op de ctg waren korte, lichte weeën te zien.
    Voor de rest was alles goed, urine kwam schoon terug en ons kind deed het ook prachtig. Ze stonden zelfs verbaasd te kijken over hoe ontzettend mooi ze de ctg van die kleine vonden en hoe actief onze kleine man was.

Uit eindelijk weeënremmers gekregen en een slaaptablet. In de hoop dat alles vannacht afzwakt. De keuze gekregen, naar huis of blijven. Ik wilde alleen maar naar huis, gewoon zoals normaal naast mijn vriend slapen. Dus vannacht even lekker tegen elkaar aangekropen.

Ik word nu net weer even wakker en tot nu toe voel ik geen pijnlijke kramp meer, maar wel een ontzettend gespannen buik. Onze kleine is wel lekker druk, dus dat is gelukkig een goed teken.

De baarmoedermond durfden ze overigens niet meer te checken omdat ze bang waren dat het te veel zou prikkelen. Gelukkig had mijn verloskundige wel kunnen voelen dat ik geen ontsluiting had. Maar of hij echt al verkort is gaan we denk ik aankomende dinsdag horen.

Ik ben zo blij dat ik dinsdag die afspraak bij mijn gynaecoloog heb staan! Want hoe fijn ik het ook vond om naar huis te gaan, hoe nu verder? Hoe staat het er precies allemaal voor? En wat is de oorzaak van dit alles geweest?

Nou heel verhaal, ik hoop dat ik niets vergeten ben!
    Ohja, als laatste, gisteren de planning van werk wel al aan de telefoon gehad. Ik kom niet meer terug tot aan mijn verlof. Over een paar uurtjes even de baas bellen voor een officiële ziekmelding. Stond gisteren gewoon te werken met lichte weeën, facepalm, maar wat vind ik het jammer dat ik niet meer terugkom tot na mijn verlof zeg!

3. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @MiniPoepiebeertje

Jeetje dat is even schrikken zeg.
    Wat betreft verkorte bm hals.
    Is dat zo erg dan als het nu langzaam aan korter word?
    Die van mij word ook korter.
    Dat kan ik duidelijk voelen.
    Nu ze al lichte weeën hebben geconstateerd en weeën remmers hebben gegeven blijf je toch zeker wel onder de controle van de gyn staan?

Maar even heel rustig aan doen jij.
    Onderuit op de bank een filmpje kijken.
    Niet te gek de eerste dagen. Anders schiet je er zo weer in.

Hier..
    Zometeen moet ik weer naar de gyn.
    Weet bijna zeker dat kleine meid met haar hoofd naar beneden ligt nu.
    Voel namelijk regelmatig haar neus.
    En even laten kijken naar mijn been.
    Zit zoveel vocht in en begint iets te verkleuren.
    Ik vertrouw het niet 100%
    We zullen zien straks.

4. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom Als er verder niets aan de hand is dan lijkt het me prima.

Alleen in mijn geval had ik wel harde buiken die overgingen in weeën en de combinatie met de verkorte baarmoedermond maakte dat het leek als de start van de bevalling. Als een van de twee goed was geweest, hadden ze het denk ik gewoon afgewacht.

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Bij mij maakt het niks uit.
    Ik had 2cm ontsluiting en weeen en toen stopte het en werd ik na 2 weken ingeleid.

6. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ik weet het verder ook niet, ben wel weer onderweg naar het ziekenhuis. De krampen kwamen vanavond weer opzetten. Ik wilde het eigenlijk afwachten tot morgen, omdat ik dan een afspraak heb bij mijn eigen gynaecoloog ivm onder anderen de endometriose, maar de verloskundige durfde het toch niet aan om me zonder verder onderzoek de nacht in te sturen.

Geluk bij een ongeluk, mijn gynaecoloog heeft wel dienst vanavond!

7. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
  8. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    @MiniPoepiebeertje wat een gedoe zeg, hopelijk zwakt het gewoon weer af! Het zou fijn zijn als de baby gewoon nog een aantal weken blijft zitten, hopelijk komt alles weer snel tot rust. Wel fijn dat je eigen gynaecoloog dienst heeft, in ieder geval een bekend gezicht.

9. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Jeetje @MiniPoepiebeertje wat een ellende! Ik hoop dat de krampen geen grotere problemen aankondigen, en dat je inmiddels weer lekker onderweg bent naar huis!

10. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ze hebben me een nachtje gehouden hier. Lichte weeën, elke vijf minuten. Straks komt de gynaecoloog. Ben benieuwd wat het plan is, gisteren alleen maar onderzoek gehad.

11. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wel goed dat ze er zo bovenop blijven zitten natuurlijk, maar wel ellendig dat je zo in onderzekerheid blijft zitten. Hopelijk heeft de gynacoloog een plan voor je waarmee je de komende weken door kan!

Hier net terug van even op en neer voor kinkhoestprik. Was weer zo gepiept, en: hij wordt sinds gisteren vergoed! :) Ik vind het zelf wel een fijn gevoel dat de kleine dan straks alvast wat bescherming heeft bij geboorte. Gaan jullie nog een prik halen? :)

12. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Ja ik ga vanmiddag de prik halen. Geeft mij ook een goed gevoel, laatst heerste hier de kinkhoest, liever zekere voor onzekere.

Spannend hoop dat je baby nog even blijft zitten. Hoor ook wel eens dat vrouwen indalingsweeen hebben tusss week 30 en 36.

13. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ik ga de prik niet halen.
    22 weken is de meest optimale termijn en later dan dat kunnen ze de werking niet meer garanderen. Daarbij las ik dat als je de prik tijdens de zwangerschap al haalt, je kindje hem niet meer krijgt met 8 weken.
    En dan nog in mijn geval in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen. Ik ben bang dat als ik hem haal en hij komt te vroeg, dat hij dan niet voldoende beschermt is.
    Voor mij persoonlijk was dat de afweging en neem ik dan liever het risico dat hij hem pas na 8 weken krijgt.

@Leni4 ik ben nog geen 30 weken, op de echo was vanochtend trouwens ook te zien dat hij tegen mijn baarmoedermond zat te schoppen, dus ik denk niet dat hij aan het indalen is hahaha

14. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Jeetje @MiniPoepiebeertje wat een rollercoaster zit jij zeg.
    Hopelijk keert de rust snel terug.

Hier gisteren weer goedgekeurd door de gyn.
    Voor de echo even vermeld dat ik dacht dat haar hoofd naar beneden lag en dat ik indalingsweeen dacht te voelen.
    Dat bleek dus te kloppen.
    Wel ligt ze op zo'n manier dat haar hakken onder mijn ribben klemmen.
    Dat doet pijn en ik krijg het er enorm benauwd van.
    Heb ook enorm veel vocht in 1 been.
    Kon er vannacht niet van slapen zo'n last van.
    Verder alles wel goed.
    De 30e weer een groeiecho en afspraak.
    Het begint nu echt op te schieten.

15. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ga morgenochtend de prik halen. Was het bij jullie ook zo'n gedoe om een afspraak te maken? Ik heb 2 dagen achter elkaar ruim een uur in de wacht gestaan

16. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Ik ga vanmiddag de prik halen hopelijk is het niet zo druk. Morgen alweer 32 weken, net controle bij de vk gehad alles was weer prima

@MiniPoepiebeertje hoe is het nu?

17. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb niet eens info gehad over die prik.

18. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Prik gwhad. Ze zeiden wel dat als de baby eerder komt ze dan wel de gewone vaccinaties krijgt. Enigste is dat ik dan nu wel beschermd ben en ook na de bevalling dus minder kans besmetting moeder op kind.komt ze op de uitgerekende datum of rond die tijd dan kan ze inpl 8 week met 12 week volgens mij krijgen

Pff ja merk wel dat dit de laatste loodjes zijn. Vannacht hele nacht wakker, alsof ze in mijn maag zat. Kots misselijk werd ik er van. 24 ste groei echo. Spannend weer.

19. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    @MiniPoepiebeertje hoe gaat het nu?

Hier kan ik de prik pas in januari halen. Ze belden me afgelopen vrijdag dat ik ook gisteren de prik kon halen, maar ivm een hele drukke week en afronding van werk durfde ik dat niet aan. Vorige keer toen ik zo’n boostervaccin kreeg had ik 2 dagen een stijve arm namelijk. Ik ben wel benieuwd hoe het dan zit met die werking. Bij mij zeiden ze dat het niet uitmaakte als ik hem pas bij 34 weken zou krijgen, als het maar minstens 2 weken voor de bevalling is. Dan zouden er genoeg antistoffen doorgegeven worden. Als de baby eerder dan die 2 weken komt heeft het idd geen zin, maar anders zou een paar weken eerder of later niet uitmaken. Ik hoop maar dat het klopt, anders had ik toch gisteren moeten gaan :(. Vraag me nu wel af hoe het zit! Aan de andere kant, de vk raadde mij ook aan om tot december te wachten, omdat het dan gratis was. Als dat echt veel slechter zou zijn dan bij 22 weken had ze dat vast niet gezegd.
    Hebben jullie nog bijwerkingen gehad, of viel het mee?

20. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    De voorlichting die ik kreeg was dat sowieso tot 32 weken zorgt dat de bescherming goed is voor de baby, en daarna ligt het er een beetje aan hoe lang de kleine nog blijft zitten geloof ik. Ik ben morgen 30 weken, en ideale periode om de kleine volledig beschermd te hebben in de eerste periode na bevalling, is tussen 22 en 32 weken. Dus ik heb er wel een goed gevoel bij :)

Vooralsnog alleen wat zeurpijn gevoeld op de prik plek, en dan alleen toen ze net mijn bloeddruk op moesten meten bij de verloskundige (had mijn 30 weken afspraak toevallig ook vandaag!). Ben benieuwd of er nog meer bijwerkingen gaan volgen.

Heb trouwens gewoon vorige week gebeld, was meteen aan de beurt, en was snel ingepland. Ik zag wel dat er na mij ook een zwangere vrouw binnenkwam die een zelfde formuliertje kreeg om in te vullen. Dus het zal wel een populaire prik zijn vanaf deze week, nu 'ie vergoed wordt! :)

Ik dus net vanuit mijn werk naar de verloskundige. Daar aangegeven dat de kleine verrassend rustig is vandaag. Vanmorgen even gevoeld, toen eigenlijk niet meer, terwijl hij meestal best een druktemaker is.

Nu dus afgesproken dat als ik vanavond om 20:00 nog geen 10 momenten van levenstekenen gehad heb, ik ga bellen voor extra controle. Ik vond het allemaal nogal hoor... ik bedoel, zijn hartje klonk goed, en hij reageerde toen ze 'm aan het duwen was. Maar toch wilde ze dat ik zou bellen vanavond als hij niet actiever wordt in de komende uren.

Lief hoor, dat ze er zo bovenop zitten! Maar ik maakte me eigenlijk geen zorgen, en nu denk ik ineens: hoezo dan? Kan het iets anders zijn dan dat meneer gewoon een rustdagje heeft? :confused:

Deel Deze Pagina