Lief dat jullie allemaal zo meeleven! Gynaecoloog is net weer geweest. Er is voor de zekerheid een uitstrijkje gemaakt en een soa-test gedaan, ik heb ooit een fout uitstrijkje gehad dus voor de zekerheid. Voor nu lijkt het redelijk stabiel, alhoewel mijn baarmoedermond wel van 4,5cm naar 3,5cm is gegaan vannacht. De weeënremmers lijken wel íets te doen. Ik heb nog steeds harde buiken maar ze zijn minder pijnlijk en lijken minder heftig. Morgen weer een inwendige echo en dan hopen we dat de baarmoedermond niet korter is dan 3,5cm.
Ik ga hem niet halen en heb ook netjes geweigert. Ik denk dat nl doorslaat in het inenten. Vergeleken met vroeger is ee heeeeeel veeeeel bij gekomen.
Ik heb dezelfde info als jij baby moet nu wel 2 weken blijven zitten daarna werkt hij gewoon. Was vandaag naast mij iemand die was 36.4. @MiniPoepiebeertje hopelijk blijft het rustig
@MiniPoepiebeertje spannend hoor, kun je er zelf rustig onder blijven? Het is nu toch nog echt te vroeg om te bevallen... Over de kinkhoestvaccinatie: ik ga van de week. Toen ik hoorde dat hij vanaf de 16e vergoed werd, heb ik gelijk gebeld Ik moet er alleen wel een stukje voor rijden, wordt nu nog niet in ons dorp gedaan omdat ze wat problemen hebben met de beschikbaarheid van die vaccinaties ofzo. Nou ja, zal wel Ik merk dat ik deze week echt geen zin heb in mijn werk. Liefst de hele dag thuis een beetje rommelen. Maar helaas, dat gaat niet. Als ik eenmaal naar mn werk ben, gaat het prima hoor, maar ik heb geen zin om te gaan/dingen voor te bereiden. En dat is toch echt nodig. Nog 3 dagen, dan lekker 2 weken vakantie. En na de vakantie is het aftellen! 'k Ga in de vakantie lekker aan de slag in de kamertjes, heb ik echt zin in. (tenminste, in mijn hoofd - qua energie moet ik nog maar afwachten natuurlijk..). Moeten jullie werken rond kerst? En wanneer begint jullie verlof?
@Roanna ja, ik ben er denk ik nog het meest relaxed onder van iedereen. De hele familie is in de stress en vind het heel erg. De artsen zijn ook bezorgd. Maar ik kan me er weinig druk over maken, leuk is het niet, begrijp me niet verkeerd. Het heeft ook geen zin, hoe meer ik stress, hoe slechter het is voor deze hele situatie. Ik blijf er van uit gaan dat hij echt wel blijft zitten tot 37 weken en als hij eerder komt, dan kun je het toch niet tegenhouden. Als hij wilt komen heeft hij er echt wel schijt aan dat ik hoop dat hij langer blijft zitten. Daarbij vordert het tot nu toe zo langzaam dat ze überhaupt twijfelen of het gaat doorzetten. Morgen weten we meer en mocht het nodig zijn dan is dat vroeg genoeg om me zorgen te maken.
Super fijn dat jij rustig kan blijven! Is denk ik juist heel belangrijk voor je kindje; je leest/hoort altijd dat ze het aanvoelen hoe je er zelf in staat he.. Ik vind het ook echt knap dat je het zo nuchter kunt bekijken; want je doet er inderdaad niets aan als het wel doorzet. Kun je jezelf een beetje vermaken? En slaap je goed daar in het ziekenhuis?
Slapen is wisselend gegaan. Ik had gelukkig een kamer alleen, dat was heel fijn! Baarmoedermond was vanmiddag 3,25 cm. Weer iets korter dus, had vandaag een gyn die het allemaal niet zo heel serieus nam omdat ik niet lag te kermen van de pijn en omdat mijn baarmoedermond maar heel langzaam korter wordt, dus ik mocht weer naar huis, zonder weeënremmers of wat dan ook. Ik heb tegen de verpleegkundigen maar tot vanavond gezegd. Gisteravond nog nifedipine 60mg gehad. Dus ik hou mijn hart vast voor als die uitwerkt. Tot nu toe sinds zondagavond al nifedipine gehad elke avond, en elke avond kwam het weer terug vlak voordat ik mijn volgende tablet moest krijgen. Deze gyn vond het allemaal niet nodig en zei dat nifedipine geen officiële weeenremmer was. Dat is volgens hem reden om het niet aan me mee te geven, maar waarom krijg ik het dan wel van andere gynaecologen om de contracties te remmen? Vervolgens zegt hij tegen me dat ze wel heel regelmatig komen, echt elke vijf minuten was te zien op de ctg en dat is al sinds zondagavond zo. Maar ik moest bellen als het regelmatig zou komen. Uhmmm is dat niet wat er nu gebeurt? Zit je me net te vertellen? Ik begrijp er even niets meer van en ik heb het vermoeden dat ik vanavond weer in het ziekenhuis zit, met regelmatige pijnlijke krampen. Ik heb het allemaal aangegeven bij deze gyn, maar hij lijkt het niet serieus te nemen. Ik werd ook zonder pardon weer over gedragen aan de verloskundige. Ik ben alleen zo in staat om niemand meer te bellen als ik weer pijnlijke krampen krijg. Dan moet ik wéér eerst naar de verloskundige, dan wéér naar de triage en daarna met een beetje pech wéér opgenomen worden. Ben even het vertrouwen in de prenatale zorg in mijn omgeving kwijt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij weer thuis te zijn. Maar de manier waarop er nu mee omgegaan werd en de tegenstrijdigheden die deze arts zelf liep te verkondigen geven mij gewoon een ontzettend naar gevoel. Zeker ook omdat deze arts mij zondagavond naar huis gestuurd heeft zonder dat hij me gezien had en ik maandag dus wél opgenomen moest worden en allerlei onderzoeken kreeg van mijn eigen gynaecoloog.
Misschien gooit hij het toch op voorweeen?? Dit kan heel regelmatig zijn en zelfs toch wat zeer doen. maar als het niet doorzet? En ontsluiting zegt ook niet alles. Ik loop ook met ontsluiting de laatste weken zondat dat er iets gebeurd.
alleen snap ik niet waarom ik dan moet bellen als het pijnlijk en regelmatig is. Want dat is het het al sinds zaterdag ondertussen.
En wat betreft de ontsluiting. Dat was juist het cruciale punt, omdat als ik ontsluiting zou krijgen dat zou betekenen dat ik daadwerkelijke weeën had en zonder verder ingrijpen zou gaan bevallen. Nu doen deze krampen “te weinig” waardoor het geen echte weeën genoemd mogen worden, maar het contracties heten. En dan zijn ze er allemaal heel makkelijk in, want de baby komt niet, dus gaan ze er ook niets aan doen. De letterlijke woorden van zowel de arts als klinisch verloskundige waren: “Ja heel vervelend voor u dat het nog zo lang duurt voordat u mag gaan bevallen” Maar ik zal volgende week wel met de verloskundige gaan praten, dit is natuurlijk geen doen. Ik heb contracties met een toco waarde van 90, daar helpt een paracetamolletje niet meer hoor om nog te gaan slapen. Zal verder wel aan mij liggen, maar ik vind het onmenselijk om te weigeren die weeënremmers voor te schrijven voor iemand die nog minstens 7 weken moet, terwijl die wel daadwerkelijk de contracties goed te behappen maakten. Krijg de indruk dat die man vergeet dat ik dan de bevalling nog moet gaan doen.
Ik snap je frustratie. Maar de contracties die je voelt kunnen echt hele vervelende voorweeen zijn. En nee daar helpen paracetamollen echt niet tegen. Misschien moet je het er gewoon op laten komen. Ik zou in ieder geval wel besprekem straks. Want als je dit blijft houden ben je kapot voordat de weeen beginnen. Misschien kunnen ze dan eerder inleiden of helpen om voor de bevalling tot rust te komen met iets.
Vooral het feit dat je nog zo lang moet, gecombineerd met de pijn die je ervan ondervindt, vind ik echt een hele nare combinatie. Dan zou ik ook zeggen: laten we proberen dat wat dragelijker te maken, zodat je niet volledig uitgeput bent wanneer je aan de daadwerkelijke bevalling moet gaan beginnen. Ik hoop echt voor je dat het af gaat nemen, en het liefst natuurlijk helemaal weg trekt. Maar ik snap zeker wel dat je er zelf even niet lekker van bent. Heel veel succes en ja, sterkte, de komende nacht.
@MiniPoepiebeertje Ik kan me goed voorstellen dat je vertrouwen een beetje weg is... Zou ik wel (tzt?) bespreken wat dit met je doet. Want je moet toch met vertrouwen je bevalling in kunnen gaan straks. Hier denk ik dat we er redelijk uit zijn voor als de bevalling 's nachts begint. Ik mag gewoon mn gastouder bellen en de kinderen daar brengen. Super fijn! Mijn ouders zouden best willen komen denk ik, maar vorige bevalling ging vlot dus ik heb liever ook iets in de buurt achter de hand. En daarnaast werken mijn ouders ook allebei, dus dan zou het ook daarvan afhankelijk zijn of het wel/niet kan. Ook moet de oudste natuurlijk gewoon naar school op een schooldag. Maar wie weet komt de baby wel in de vakantie of in het weekend Vandaag de kinkhoestvaccinatie gehad. Ben benieuwd of ik dit nog ga voelen aan spierpijn ofzo. Prik zelf stelde echt niets voor. Nu heb ik even lunchpauze, straks nog een pittige werkmiddag. Morgenochtend nog werken en dan lekker even vakantie. Kijk ik echt naar uit! Al zal ik wel e.e.a. doen zodat mn laatste drie weken niet overvol zijn. In de vakantie wil ik mijn zoon verhuizen naar de zolder. Kan man mooi het zware werk doen (bed aan de kant, daar stoffen en zuigen) en ik de leuke klusjes (decoratie etc.). Verder voel ik mijn nesteldrang wel toenemen, wil het liefst dat alles thuis netjes is. Vraag veel van mn man en gelukkig wil hij het meestal wel doen (al denkt hij wel eens: is dat nou echt nodig, haha).
Wij zitten midden in de verhuizing. Alles inpakken en intussen zijn er nog mensen aan het klussen in ons nieuwe huis. Het begint ergens op te lijken, maar man wat een gestres
Pffff.... praat me niet van verhuizen hahahaha Wij moeten de eerste vrijdag van januari de sleutel nog krijgen. Dus dan nog klussen EN nog verhuizen... Wat een ramp. Maar goed, ik probeer me er NU nog niet druk om te maken, want die energie die ik daar dan aan zou verspelen, ga ik straks hard nodig hebben!
Ik begrijp dat het voorweeën kunnen zijn, mijn verloskundige vertelde me ook dat sommige vrouwen nou eenmaal de pech hebben dat dit gebeurt en ze niet weten waarom. Maar daar gaat het mij niet om, dat ik gewoon stomme pech hebt maakt me verder niet uit. Alleen maakt het me wel uit dat het lijkt alsof er niet omgekeken wordt naar de moeder, maar alleen maar naar de baby. Ik merk dat het heel veel met me doet dat er verder niet naar gekeken word dat ik nog minstens 7 weken door moet op deze manier, sterker nog het kunnen er zomaar nog 11 worden als het niet gaat doorzetten. Het is oprecht ontzettend deprimerend om er over na te denken dat ik nog 2 maanden door moet op deze manier. Alle dames hier, zo ontzettend bedankt voor jullie steun, jullie allemaal! Jullie hebben echt geen idee hoe veel goed het me doet! @MissFluffy en @Pennetje ontzettend veel succes met de verhuizing! Ik duim dat alles precies wordt wat jullie ervan willen vóór de kleintjes er zijn! @Roanna jij ook veel succes met het verhuizen van je zoon en de nesteldrang De nesteldrang is hier ook wel aardig aanwezig, alleen mag ik er niets mee helaas. Kom je thuis uit het ziekenhuis. Maar wie ruimt de spullen op aangezien jij gelijk weer plat moest. Juist, niemand dus! Gelukkig kan mijn moeder morgen komen helpen in huis! Zo lief! Schoonmoeder komt over een paar dagen ook weer thuis van oppassen en mijn schoonzusje wilde met alle liefde komen helpen in de kerstvakantie. Hartverwarmend dat ze allemaal zo lief voor mij en mijn vriend zijn
@MiniPoepiebeertje Echt vervelend dat het zo gaat. Dat sommige alleen naar de baby omkijken komt mij bekend voor. Alleen moeder moet wel overeind staan om baby op de wereld te zetten. Wat betreft de voorweeen... Ik heb het heel erg gehad met mijn jongste. Begon met 36 weken en een aantal dagen. 5 dagen lang had ik om de 3 minuten weeën. Daarna stopte het zo vanuit het niets. Met 38 weken precies hebben ze me om die reden ingeleid. Ik was op. Aan alle anderen. Zijn er meer die rhesus C negatief zijn?
Ik wil slapend bevallen. Heb nog geen tijd om er echt over na te denken. Ik ben constant ziek. Nu hebben we buikgriep. Dat slaapt echt slecht
@Volbeatmom en dan vinden ze je eigenlijk nog een zeur als je zegt. “Ja, maar en ik dan?” En nee, sorry, ik ben positief met beide factoren. @brusje vervelend dat je zo vaak ziek bent! Misschien heb je straks in je verlof wat meer rust, hoop dat het dan beter gaat! Nou wij zijn gisteren wéér in het ziekenhuis geweest. Het werd voor mijn gevoel erger en dat bleek ook wel toen ik aan de ctg gelegd werd. Contracties met toco 120. Ik trof daar een hele lieve ziekenhuisverloskundige. Zij is echt een engel. Baarmoedermond was nog steeds lang tijdens inwendig onderzoek en zij was de eerste die benoemde dat het voor hun een opluchting was, maar dat het voor mij misschien ontzettend frustrerend was. Ze vond het echt geen doen om me zo naar huis te sturen, wij hebben haar ook vertelt dat we de vorige keer helemaal geen fijn gevoel hadden en al zeiden dat dit ging gebeuren, maar dat niemand er iets mee deed omdat de baby niet zou komen en dat daarmee dus voor hun de kous af was. Zij heeft overlegd met de dienstdoende gynaecoloog en ze hebben me weeënremmers meegegeven tot volgende week vrijdag, dan heb ik een afspraak op de poli. Even duimen dat ik dan weer gehoord word door de gynaecoloog! Al met al, niet fijn om terug te moeten, maar ontzettend fijn dat er dus iemand luisterde voordat ze me naar huis stuurde! Voor nu hopen dat dit voldoende helpt en dat ik dus voorlopig even lekker thuis kan blijven! Overigens, nu de pijn gezakt is voel ik de kleine man ineens veel bewegen. Jeetje! Hij is vooral bezig bij mijn schaambeentje heb ik het idee