Mijn kleine dametje beweegt ook enorm veel. Ze ligt ook met haar hoofd al naar beneden gedeeltelijk in mijn bekken. Dat kan ik ook echt duidelijk voelen. Bij bepaalde houdingen voel ik haar hoofdje gewoon draaien. Voor de rest is haar geschop en gedraai ook duidelijk aan de buitenkant te zien. Ik heb het af en toe ook heel erg benauwd. Vooral als ik recht op zit. Dan staat er zo veel druk op mijn longen. Overigens is dat wel een beetje lastig aangezien de nesteldrang nu volledig is losgeslagen.
Wat fijn dat je nu wel een goede ervaring hebt gehad, dat er iemand was die naar je geluisterd heeft! Ik hoop dat je de komende dagen goed door gaat komen en kan genieten van de feestdagen!
Ik heb soms ook het idee dat hij echt al in mijn bekken ligt te wroeten, maar ik durf het niet zo zeker te zeggen. Dan voel ik hem echt heel erg diep in tussen alle botten daar. Maar laatst was er op de inwendige echo een voet te zien, dus ik denk niet dat hij echt al ingedaald ligt bij mij. Hier inderdaad ook door mijn shirts heen, zijn de trappen te zien. De verloskundige gisteren was ook verrast over hoe veel en hoe hard hij beweegt! Alleen maar een teken dat ze het goed hebben bij ons zei de verloskundige! Dus gelukkig hebben onze beebjes zo het lijkt weinig te lijden onder zowel jouw als mijn lichamelijke conditie <3
Dat zeiden ze hier ook. Dat ze zich dan gewoon heel erg lekker voelt. Vond ik zelf ook wel een hele opluchting hoor. Je bent toch veel bezig met hoeveel invloed je eigen ziek zijn/ niet goed voelen op je kleintje heeft. Hier vandaag een gesprek met de k.a gehad. Kwam er alleen niet zo heel ver mee. Alleen dat ze echt een datum moeten prikken voor de bevalling.
Die van ons heeft echt een favo houding gevonden al. Net als de afgelopen weken bij de pogingen tot 3D echo's, lag hij deze week nog steeds precies hetzelfde: rug aan mijn linkerkant, billen net onder mijn rib, beentjes naar rechts, hoofdje heel diep beneden, liefst met neus naar mijn ruggengraat. We hebben dat dinsdagavond weer bevestigd gekregen, toen we dus niet genoeg bewegingen hadden kunnen tellen en uiteindelijk naar het ziekenhuis gedirigeerd werden voor hartfilmpje en echo. En DAN beweegt meneer natuurlijk ineens wel! Niks aan de hand dus. En sindsdien is hij ook weer elke dag net zo actief als normaal. Hij beweegt echt flink, en laat heel mijn buik deinen vaak, haha. Heb wel steeds meer last van die carpal tunnel aan mijn polsen/handen. Draag inmiddels sinds twee dagen/nachten een brace aan de kant waar ik de klachten het ergst heb. Dat helpt gelukkig wel iets, want voor mijn werk zit ik de hele dag aan de laptop dus ik heb mijn handen nog nodig de komende weken! En dan die benauwdheid.... pffff.... en het wordt alleen maar erger natuurlijk de komende weken! Ik heb het echt makkelijk hoor, vergeleken met sommigen van jullie, maar soms ben ik er ook wel even stiekem een beetje moe van.... Stom he? Want het is echt allemaal niet zo erg. Maar pfff.
Net weer stukje slijmprop verloren.. volgens verlos kan weer aangroeien. Andere kids allemaal 4 3 week te vroeg geboren.. vind het wel spannend worden
Spannend! Hoop dat deze niet veel eerder komt dan dat! Rare vraag hoe weet je dat het een stukje slijmprop is?
Nou mss een beetje vies, maar had hele tijd wat harde buiken en moest plassen met afvegen een stuk slijm.. beetje snotterig.. is geen afscheiding.
Hoe weet je dat het de slijmprop is? Ik heb roze bloedverlies, maar bel nog niet, want ik denk dat het komt door het norovirus en ik heb nu zoals altijd op het eind van een verkoudheid/griep ed hoofdpijn.
Zo dan. Ik word net wakker met een doorweekt maandverbandje in. Kleurloos vocht is het geweest. Ik lag met mijn vriend in bed, even wakker te worden en ik zei: “ik moet naar de wc, er loopt iets uit me” en inderdaad, maar even goed geplast en een nieuw maandverbandje ingedaan. Het zal toch niet? Na de afgelopen dagen ben ik er niet helemaal gerust meer op. Maar om nou voor alles te bellen, voor hetzelfde heb ik gewoon in mn broek geplast.
Ik zou bellen. Hoe groot is de kans dat je in je broek hebt geplast?? Lijkt me zelf erg klein. Dit klinkt wel als toch vruchtwater verlies.
Vruchtwater ruikt anders als urine. Mss beetje raar om te ruiken maar denk dat als het urine was je het wel wist
Ik heb vorige week ook al een stukje slijmprop verloren toen vertelde de verlos dat het kan maar dat wel weer aangroeit. Je herkend het wel. Is heel anders als afscheiding.
Als het in/aan het einde van de nacht gebeurd is, zou urine wat sterker moeten ruiken. En schijnbaar is de geur van vruchtwater heel anders (zelf nog geen ervaring mee, haha, maar hoorde het op de cursus van het ziekenhuis), veel zoeter. Dus dan zou je het kunnen ruiken denk ik, wat het was. Hoe gaat het nu? Nog iets verloren?
Baby nr 6, nog nooit geen slijmprop gezien. Wel vruchtwater en bloed. En ik heb de laatste weken altijd 1/2 cm ontsluiting. Behalve bij baby nr 1 niet. Toen ging ik de weeen in zonder ontsluiting.
dat is ook weer zo inderdaad. Ik vind het niet echt naar iets ruiken eigenlijk. Ik vind het zo lastig om te zeggen wat ik precies verlies. Ik heb het idee dat ik nog steeds vocht verlies, maar het is nu zó weinig dat het wat mij betreft net zo goed afscheiding kan zijn. Stel dat ik daadwerkelijk vruchtwater verlies, wat zou ik dan nog meer moeten merken?
@Leni4 het rook niet echt ergens naar.. ook niet zoetig wat je juist bij vruchtwater vaak hoort.. @brusje ik durf het niet te zeggen, ik heb ergens het idee dat ik dan meer zou moeten verliezen. Ik krijg ook maar moeilijk hoogte of ik constant verlies of .. ?
Kan zijn dat er een klein scheurtje in zit. Anders wat proberen optevangen en de verloskundige even bellen.
Je moet het melden. En eigenlijks je maandverband moeten bewaren voor de vlos. Je hoeft niet perse een hele plens te verliezen. Zeker niet als het gaat om een scheurtje, of als je normaal vruchtwater had. Bij de vorige verloor ik vruchtwater. Maar in het ziekenhuis ben ik niet gaan lopen oid en toen verloor ik niks. Je moet het melden, als het vruchtwater is, kan er een infectie onstaan bij de baby.
@brusje Toevallig gisteren mn prullenbakje in de badkamer verschoond, ik heb die van vanochtend nog wel.. maar zal ondertussen wel opgedroogd zijn.. @Leni4 ik ga m’n best doen om iets op te vangen!