@Maantje5 maakt niet uit hoor, kan gebeuren Meneer blijft nog wel eventjes op zijn plekje, dat weet ik zeker! @brusje wat @Volbeatmom zegt, je bent een bikkel! Ik durf niet te zeggen of ze iets doen, het kan volgens mij wel en zeker bij een niet-eerste kindje. Bij mij deden ze ook wel iets, maar heel weinig! @Volbeatmom zou het inderdaad na laten kijken met een echo, bij mij dacht de verloskundige dat hij verstreken/aan het verstrijken was, want ze kon er niet zo makkelijk bij, maar hij was gewoon 4,5 cm op de echo de avond daarna. Het is soms zo moeilijk te voelen! Ben heel benieuwd hoe jouw baarmoedermond er voor staat! Ik ga vrijdag wel even vragen of ze het wilt checken met een echo, gewoon voor mijn eigen idee. Morgen controle bij de verloskundige, maar ben benieuwd of ik in staat ben om te gaan. Ik voel me zo beroerd, alsof die voorweeën iedere keer nog niet vervelend genoeg zijn dacht mijn lichaam. “Weet je wat, hoofdpijn en spugen dat missen we nog!” Voel me gewoon ellendig eigenlijk, gelukkig geen koorts, dus echt griep is het niet
@MiniPoepiebeertje Een flink aantal weken geleden was mijn bmm iets meer dan 3 cm. Maar door vorige bevallingen was 1 kant al platter. Eerst was er echt nog een duidelijk "tuutje" te voelen maar dat is niet meer zo. Ik maak me er overigens niet druk over ofzo hoor. Het komt toch zoals het komt.
Ik vind het wel spannend voor je haha! Maar dat komt misschien ook door mijn eigen ervaring.. Bij mij was hij afgelopen woensdag nog 32mm. Wat bedoel je precies met een tuutje? Voel je dat zelf trouwens?
En dan nog kun je weken lang met ontsluiting lopen. Vorige keer 2 cm ontsluiting al met 37 weken en ik ben door de gyn toen ook gestript. Ik zou namelijk al eerder moeten bevallen ivm dat grote babys er niet door heen komen. Het zegt soms echt niks en je moet je er ook niet blind op staren. Geniet en het komt zoals het komt. Als die @#€ migraine maar weg blijft. Want daar wordt je echt niet blij van.
Ps, met 38 weken ben ik bevallen toen. En in het ziekenhuis aangekomen had ik nog steeds 2 cm ontsluiting.
@brusje ja, dat is ook zo. Ik weet ook dat het helemaal niet erg hoeft te zijn. Ik denk dat mijn gedachten wat ingekleurd zijn op het moment. Buiten dat ben ik ook gewoon ontzettend benieuwd hoe deze dingen bij de rest van jullie zijn! Omdat ze in het ziekenhuis zo hamerden op die baarmoederhals.
Voelt als het uiteinde van een ballon. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. @brusje Ja je hebt gelijk hoor. Ik had bij de vorige 2x ook al ontsluiting. 1e x volledig verstreken bmm 2e x moest er nog een beetje. Maar bij beide ook 2 cm ontsluiting met 38 weken. Ik denk maar zo... die cm's heb je dan al gehad. Scheelt alleen maar. Zoals ik al zei, maak me er niet druk over. Moet het alleen wel laten nakijken ivm vergrote kans op vroeg geboorte. En 2x ingeleid dus ik heb ook geen idee hoe de weeën voelen als het spontaan komt. Ik ben van die heftige weeenstormen gewend. Daar schuilt volgens het z.h dus een beetje gevaar in. Wat dat betreft zou een geprikte datum wel een beetje rust geven. Al is dat alleen gevoelsmatig. Voor de rest zegt het natuurlijk helemaal net niks.
Spontane weeen....minder pijnlijk en meer rust ertussen in. Ik mag het nu gewoom er op aan laten komen met mn bijna 6 pondertje
Hier staat de zwangerschap een beetje op de achtergrond. Zaterdag zijn we verhuist en nu proberen we langzaamaan orde in de chaos te brengen. Verder is mijn allergische reactie op de verflucht alleen maar erger geworden en zat ik zaterdagavond op de hap omdat mijn medicatie niet meer hielp en ik ook zwelling in keel en lippen begon te krijgen. Nu een stootkuurtje prednison, hopelijk helpt dat. En verder de voorbereidingen voor kerst. Ik zou haast vergeten dat ik ook nog zwanger ben
Alleen soms heb je alsnog pech. Tweede bevalling was spontaan en 30 minuten later was ze er. De wee was nog niet weg en hij kwam al. Dat was ook echt niet leuk.
Hier drie x spontane weeeen.. weeenstorm .. allemaal binnen vier uur. Meet de verloskundige de baarmoeder via echo? Heb morgen groei echo dus kan het vragen. Jeetje verhuizen zou er niet tegen kunnen nu
@Leni4 Ja,als ze er goed zicht op hebben wel Anders moet het inwendig. @brusje Is die van jou nu al 6 pond!? Ik heb geen idee hoe zwaar ze nu is. Nog een weekje wachten.... Maar ik denk nog niet zo heel zwaar. Met 27.4 was ze 1070 gram. Vandaag voel ik trouwens aanzienlijk minder beweging. Ze beweegt wel, daar niet van. Alleen gewoon een stuk minder hevig. Was het ook niet zo dat ze tijdens een groeispurt rustiger zijn dan normaal?
@Leni4 bij mij werd het inwendig gedaan, maar volgens mij kunnen ze het ook uitwendig zien want met 20 weken echo had ze ook geprobeerd naar die van mij te kijken. Ik heb over 2 weken m’n groeiecho! Kijk er wel weer naar uit!
Vandaag veel last gehad van mijn onderbuik, echt van die menstruatiepijn. Dat was alweer even geleden! Groeispurtje misschien Alleen morgen nog werken en dan de rest van de week vrij! Ik hoef nog maar 5 weken of zo, en dan start het verlof... kijk er wel naar uit, met de verhuizing die er nog aan komt. @MissFluffy hoe ging het verhuizen bij jou? Heb je het een beetje goed overleefd?
Nee het zou nog geen eens 6 pond zijn met 40 weken. Ongeveer 2800/2900 gram. Dus tegen 6 pond aan op het eind dus. Normaal krijg ik ze tegen 9 pond.
Ooooh zoo... Ik snapte het al ff niet. Ik dacht al, heb ik iets gemist of wat? Maar het is duidelijk.
Groei echo is goed, word nu geschat op 2 kilo, groeit op de middelste lijn p35 ofzo. Bm mond konden ze niet zien, alleen inwendig. Ze heeft wel veel haar haha. Ben benieuwt.. nog paar weekjes wachten.
@Leni4 Wat leuk dat je kon zien dat ze veel haar had! Ik denk dat deze kleine meid ook haar heeft. Even gezien de vorige echo. De andere 2 hadden dat niet.
Mijn andere kids ook niet veel haar, dit is dan ook andere vader. Nog even geduld dames .. soms krijg ik er de kriebels wat van haha