Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Kids gister opgehaald wij vandaag naar fam in randstad. Morgen weer naar huis. Ben ook kapot steeds. Mis mijn kids altijd als ze weg zijn.. maar als ze thuis zijn haha.

2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ♡Uitgerekend 16 t/m 29 februari '20♡
    12 februari
    ♡ Besjes - 32 jaar - 3e kindje

14 februari
    ♡ VLindaV86- 33 jaar - 1e kindje
    ♡ MissFluffy - 27 jaar - 2e kindje
    Kaaskoekje- 29 jaar - 3e kindje - meisje

15 februari

16 februari
    Leni - 35 jaar - 3 kinderen 1 miskraam 5 de zwangerschap - meisje

17 februari
    ♡ Thephantom - 25 jaar - 1e kindje
    ♡ Mir123 - 33 jaar - 2e kindje

18 februari
    Vikamustygrishi - 31 jaar - 2e kindje

19 februari
    ♡ Brusje - ?? jaar - 6e kindje

20 februari
    ♡ MSter - 29 jaar - 1e kindje
    ♡ Roanna - 30 jaar - 3e kindje
    ♡ Wepie - 25 jaar - 4e kindje

21 februari
    ♡ Maantje - 29 jaar - 1e kindje

22 februari

23 februari
    ♡ Vlinder35 - 35 jaar - 3e kindje

24 februari

25 februari
    ♡ Berenmama - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje - meisje

26 februari
    ♡ Allerliefste1 - 35 jaar - 3e kindje
    Me28 - 34 jaar - 3e kindje - meisje
    Pennetje - 35 jaar - 1e kindje - jongen

27 februari
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje
    Minipoepiebeertje - 22 jaar - 1e kindje - jongen
    volbeatmom - 33 jaar - 3e kindje - meisje

28 februari
    ♡ Liefkleinkindje - 31 jaar - 1e kindje

29 februari

----------------------------------------------
    Afspraken:

December:
    ♡27 - gynaecoloog, vroegtijdige weeën - Minipoepiebeertje

♡ 30- groeiecho + controle gyn-(31+4) volbeatmom
    ♡ 30 - groeiecho + controle gyn (33+3) missfluffy

31 - controle verloskundige (32 wkn) - Pennetje

Januari:
    ♡3 - echo placentalocalisatie - minipoepiebeertje
    ♡9 - controle verloskundige (33 weken) - minipoepiebeertje
    ♡ 10- liggingsecho (35 wk)-besjes
    14 - controle verloskundige (34 wkn) - Pennetje
    ♡27 - liggingsecho & controle gyn (36 wkn) - Pennetje

jongen (2) | meisje (6) | verrassing (4) | onbekend (10)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden
    [/QUOTE] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

3. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    He wat leuk dat jullie allemaal je afspraken er weer op zetten! En fijn dat het gewaardeerd wordt om die lijst weer naar boven te toveren!

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen gehad heeft!
    Kerstavond met de ene kant van mijn familie en 1e kerstdag met de andere kant. Beide keren was ik wel helemaal op aan het einde! Ook de helft van het diner gemist, omdat ik mijn buik gespannen voelde en naar huis wilde. Vanavond hebben wij mijn schoonmoeder verblijd door bij haar thuis te koken en eten. Ze zou anders alleen zijn met ons neefje, die kwam logeren. (Schoonvader zit op de binnenvaart, dus die was niet thuis)
    We hebben heel simpel kip, patat en appelmoes gegeten. Mijn vriend heeft lekker de kip gemaakt en mijn schoonmoeder heeft de patatjes gedaan. We hadden een beetje uitgepakt met het toetje, een chocolade karamel ijstaart en bij de koffie lekkere donuts gehaald. Ze vond het zo leuk allemaal!

Morgen controle bij de gyn, toch wel spannend!

4. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Conclusie gynaecoloog:
    De kleine doet het goed. Je baarmoederhals is nog steeds 3 cm. Ondertussen zijn we ondanks de weeënremmers naar precies 3,0 gezakt. Zonder weeënremmers ging ik in een dag van 4,5 naar 3,5 en met weeënremmers blijf ik elke paar dagen een paar millimeter inleveren. Maar 3cm is nog steeds niet zorgelijk, dus ga maar zonder weeënremmers en blijf je rust nemen.

Dus mijn vraag was: “Oké, maar nu heb ik elke avond flinke pijn, dan is het echt strijden tot aan de tijd dat ik mijn pilletje weer mag en daarna wachten we af tot het weer afzwakt. Het lijkt daadwerkelijk op weeën, want het komt echt elke 5 minuten. Dus wat doe ik als ik weer echt pijn krijg?”

Dan is er altijd bij ons iemand aanwezig.

“Oké, maar dat is niet echt rust nemen. Als ik 3 avonden per week naar jullie moet”

Je krijgt ze gewoon niet mee, punt uit.

Okeeej, ik ben echt in staat om helemaal niemand meer te bellen als ik weer van die pijn krijg. Zijn het weeën en komt hij, laat maar komen dan, krijg sterk het gevoel dat ze me niet wíllen helpen. Als ik toch aangeef dat het net zo hard terug komt tegen de tijd dat ik die pil moet nemen, waarom moet ik dan “proberen hoe het zonder gaat.” Ik loop ondertussen al anderhalf jaar daar op de afdeling, ze moeten ondertussen toch wel weten dat ik echt zeikerd ben als het op pijn aankomt.

5. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @MiniPoepiebeertje
    Vervelend dat je je niet gehoord voelt.
    Waarschijnlijk zullen ze de voors en tegens afwegen mbt de medicijnen.
    Ze willen vast weten of het toch weer gaat liggen zonder de pillen.

Hier gisteravond ook hele regelmatige harde buiken.
    Meer dan 2 uur lang, om de 3 minuten exact allemaal 47 seconden..
    Moest het ook wel wegzuchten. Want het was ook echt wel gevoelig ondanks de morfine.
    Vervolgens ging het weer langzaam liggen.
    Hier maandag groei echo en gyn.
    Dus zal het dan wel even bij de gyn aankaarten.

Tot nog toe maak ik me nog niet heel erg druk ofzo.

6. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom ik snap wel dat ze het willen weten, wat het doet zonder die medicatie. Maar ik geef al aan dat ik het al weet doordat het elke avond hetzelfde ritueel is, elke avond begint het een uur van te voren al te rommelen en dat loopt op naar weer regelmatige, pijnlijke harde buiken. Dan neem ik mijn medicatie en een half uur a een uur later zakt het af.
    Als ik weer pijn krijg vanavond moet ik bellen en weer langs. Ik heb daar toch helemaal geen energie meer voor. 3 keer per week naar het ziekenhuis heen en weer, om daar weer de hele avond te zitten trek ik ook niet hoor. Daarbij werkt mijn vriend gewoon en zonder hem kán ik er niet eens komen want het is al 3 kwartier met de auto.

Maar ik heb met mijn vriend besloten dat er voorlopig helemaal niemand anders meer komt dan mijn verloskundige. Als zij zegt dat er bij het inwendig onderzoek dingen veranderen, prima dan ga ik wel weer. Maar als dat allemaal hetzelfde blijft, ga ik echt niet meer terug naar het ziekenhuis. Die pijn overleef ik wel, ik heb door de endometriose al sinds mijn 13e altijd pijn, daar raak je aan gewend.

7. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    @MiniPoepiebeertje vervelend dat het zo moet gaan zeg, ik kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent. Hopelijk blijft de baby nog wel even zitten.

Hier ook fijne kerst gehad, op familiebezoek geweest en het organiseren en koken daardoor lekker uitbesteed deze keer :). Het was heel gezellig, maar ben nu wel helemaal kapot. Het zal er wel bij horen, sinds kort ben ik ineens veel sneller moe dan eerder. Nou lukt slapen ook niet altijd goed, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken. Ineens begint de nesteldrang toch toe te slaan en heb ik zin om aan de slag te gaan met de babykamer! Alleen steeds zo moe... nou ja, dan maar op een laag tempo en lekker online rondkijken.

@Volbeatmom ook al harde buiken steeds! Hopelijk is het inderdaad niks belangrijks, nog een paar weken volhouden. Ik heb echt bewondering voor hoe je alles doorstaat, lijkt me heel heftig met een zwangerschap met zoveel pijn en allemaal andere nare kwalen. Gelukkig begint het einde langzaamaan in zicht te komen.

8. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    ♡Uitgerekend 16 t/m 29 februari '20♡
    12 februari
    ♡ Besjes - 32 jaar - 3e kindje

14 februari
    ♡ VLindaV86- 33 jaar - 1e kindje
    ♡ MissFluffy - 27 jaar - 2e kindje
    Kaaskoekje- 29 jaar - 3e kindje - meisje

15 februari

16 februari
    Leni - 35 jaar - 3 kinderen 1 miskraam 5 de zwangerschap - meisje

17 februari
    ♡ Thephantom - 25 jaar - 1e kindje
    ♡ Mir123 - 33 jaar - 2e kindje

18 februari
    Vikamustygrishi - 31 jaar - 2e kindje

19 februari
    ♡ Brusje - ?? jaar - 6e kindje

20 februari
    ♡ MSter - 29 jaar - 1e kindje
    ♡ Roanna - 30 jaar - 3e kindje
    ♡ Wepie - 25 jaar - 4e kindje

21 februari
    ♡ Maantje - 29 jaar - 1e kindje

22 februari

23 februari
    ♡ Vlinder35 - 35 jaar - 3e kindje

24 februari

25 februari
    ♡ Berenmama - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje - meisje

26 februari
    ♡ Allerliefste1 - 35 jaar - 3e kindje
    Me28 - 34 jaar - 3e kindje - meisje
    Pennetje - 35 jaar - 1e kindje - jongen

27 februari
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje
    Minipoepiebeertje - 22 jaar - 1e kindje - jongen
    volbeatmom - 33 jaar - 3e kindje - meisje

28 februari
    ♡ Liefkleinkindje - 31 jaar - 1e kindje

29 februari

Afspraken:

December:
    ♡27 - gynaecoloog, vroegtijdige weeën - Minipoepiebeertje

♡ 30- groeiecho + controle gyn-(31+4) volbeatmom
    ♡ 30 - groeiecho + controle gyn (33+3) missfluffy

31 - controle verloskundige (32 wkn) - Pennetje

Januari:
    ♡3 - echo placentalocalisatie - minipoepiebeertje
    ♡ 7 - controle verloskundige (32 weken) - Me28
    ♡9 - controle verloskundige (33 weken) - minipoepiebeertje
    ♡ 10- liggingsecho (35 wk)-besjes
    14 - controle verloskundige (34 wkn) - Pennetje
    ♡ 16 - controle gyn (34 weken) - Me28
    ♡27 - liggingsecho & controle gyn (36 wkn) - Pennetje

jongen (2) | meisje (6) | verrassing (4) | onbekend (10)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden
    [/QUOTE] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

9. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Me28 uiteindelijk komen we er wel doorheen.

sorry hoor dames dat ik zo zeur, maar ik ben er gewoon best wel klaar mee.

ik heb overlegd met mijn eigen verloskundige, de afspraak gemaakt dat ondanks dat ik onder zorg ben van het ziekenhuis, ik hun altijd eerst mag bellen zodat zij eventueel alvast wat onderzoek kunnen doen en daarna pas het besluit om wel of niet te gaan te nemen.
    dat stelt me wel heel erg gerust, want elke avond in het ziekenhuis is echt niet te doen. En de pijn kan ik wel hebben.

10. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @MiniPoepiebeertje
    Het is helemaal niet gek dat je er doorheen zit. Klagen mag hoor ;)

@Me28
    Bedankt. Maar het valt me eigenlijk nog mee. Wat ik wel heel erg vervelend vind, is dat ik nu zoveel slaap.
    Vandaag ook weer tot 4 uur geslapen.
    Vind ik echt niet leuk voor mijn gezin.
    Maar ik trek het gewoon niet anders.

11. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom vervelend zeg dat je zó verschrikkelijk moe bent! Ik herken het wel, maar niet zó verschrikkelijk erg als bij jou!
    Sterkte meid, maar goed uitrusten nu het nog lukt! :D

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik zou me er niet druk om maken. Als het komt dan komt het. En als er weeen komen, wat je noet doen. Ik zou zeggen huilen. Ik ben er bang voor, damn die dingen doen zeer. Ik doe altijd alles wat ik niet mag doen. Stuiter het hele bed door. Elke keer denk ik dat ik vermoord wordt met een mes. Positief gezien. Ergens ben ik ook weer blij dat het begint. Dan weet je dat je er ook snel ervan bent. En elke keer zeg ik hetzelfde. Dit doe ik nooit meer, dit is echt hell.
    Mijn oudste dochter was er vorige keer bij en die durft daardoor niet zegt ze. Maar ze wil nu wel samen met me schreeuwen.
    Wat ik wil zeggen is, laat het van je afwaaien. Je bent al zo ver heen, het komt vast en zeker allemaal goed. Ook als het nu wel al door zet. Ik denk dat het ziekenhuis er ook zo over denkt en dat ze daarom gewoon willen afwachten.

13. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @brusje ik ga m’n best doen, dank je wel :)

ondertussen is alles hier weer in volle gang, maar we gaan het allemaal zien. Ik zie wel waar dit eindigt. Ik hoop ook stiekem nog heel sterk op een thuisbevalling, dus daarvoor houden we het nog wel even vol!

14. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Waar willen jullie eigenlijk het liefste bevallen?

15. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb geen keuze, maar als ik wel een keuze zou hebben zou ik waarschijnlijk ook voor een ziekenhuis bevalling gaan.

Het enige wat me fijn lijkt aan een thuisbevalling is dat je na de bevalling lekker onder je eigen douche kunt stappen en dan lekker met je kindje in je eigen bed.
    Maar thuis pijn lijden... neuh dat hoeft voor mij niet zo.
    Geef mij maar lekker een refentamil infuusje en ik heb binnen no time 10 cm.
    Heerlijk...

16. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik hoop te kunnen bevallen in het kraamhotel! Dat zit een halve gang van de medische verloskamers vandaan, dus als het dan te erg wordt en ik wil toch pijnstilling, kan dat nog gewoon. Heb natuurlijk geen idee wat ik mag verwachten, dus ik wil liever niet thuis blijven. Ik denk niet dat ik daar veel rust van zou hebben.

17. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Het liefste thuis.

18. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik moet in het ziekenhuis deze keer, ivm keizersnede vorige keer. Maar anders zou ik liever thuis bevallen. Ik vond het de vorige keren juist heerlijk om thuis te zijn bij het opvangen van de weeen. Niet allemaal mensen om me heen, gewoon lekker in mijn eigen bad als ik dat wilde, spulletjes die ik nodig had, alle houdingen die ik wilde uitproberen zonder ctg-draden of iemand die daar iets van vond, heerlijk. Jammer dat het laatste stuk toen niet thuis kon, ik had het wel willen meemaken om mijn baby thuis te krijgen en daar gewoon te kunnen blijven.
    Maar goed, het is fijn dat het ziekenhuis er is als het nodig is en vind het nu ook prima om daar te bevallen. Het is in mijn geval nu veiliger en alle zorg is voorhanden. Maar ontsluitingsweeen in het ziekenhuis zie ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenop. Ik voel me in een verloskamer gewoon minder op mijn gemak.

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Thuis ivm vrijheid van lopen en bewegen en alles is beter ontspannend.
    Maar het ziekenhuis heeft drugs. En als het een horror weeen bevalling wordt, dan heb ik dat echt nodig.
    Het ziekenhuis is ook fijner, omdat ik geen zorgen heb hoe vies ik het maak, met alles wat uit mij gaat komen tijdens de bevalling. En ik hoef niet aan te kijken tegen troep. En heb geen neiging tot opruimen etc. Dus het is fijner bijkomen.
    De douche is niet warm genoeg, dat is ook een min. En ze kunnen mn kont kussen met het mag niet te warm zijn ivm. Ik moet wel die weeen oovangen, geef de ruggeprik dan eerder.

Dit keer heb ik geboortetens ook besteld en een rubberen kruik.

20. Vikamustygrishi

Vikamustygrishi Actief lid

21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen, ivm keizersnede vorige keer.

Hoop dat dit keer mijn eigen verloskundige er bij kan blijven en ik niet alleen maar iemand zie om de opwekkers omhoog te gooien, heb me zo vreselijk aan mn lot overgelaten gevoeld toen

Deel Deze Pagina