Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ik vind het altijd zo bijzonder om iedereens overweging te horen.

Nu ik een paar dagen in het ziekenhuis ben geweest en ik daar avond aan avond heb gezeten ben ik compleet allergisch geworden voor het ziekenhuis. Zo veel verschillende gezichten en zo veel verschillende meningen over wat het beste beleid is en je bent overgeleverd aan wie je voor je hebt. Nee bedankt, ik heb de afgelopen dagen maar al te goed ervaren dat ik zelf weet wat het beste is en op wie ik durf te vertrouwen. Thuis heb je toch het idee dat je meer zelf de regie hebt en dat vind ik toch wel heel erg fijn. Daarbij zijn mijn verloskundigen zo’n grote steun voor me nu, ik vertrouw hun ook mijn bevalling toe, zonder dat er een heel team met hun aan het meekijken is of het wel goed gaat.

Daarbij extra voordeel, je hoeft niet met weeën de auto in en uit. (Onze auto is erg laag, de laatste dagen ben ik echt aan het worstelen om uit de auto te komen haha!) en je hoeft niet met een pasgeboren baby op stap. Ik vind goed en lang huid op huid contact erg belangrijk en in het ziekenhuis moet je, als je pech hebt, twee uur na je bevalling al weer naar huis.

Dat waren een beetje mijn overwegingen, ;)

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik blijf altijd 1 a 2 dagen. Ik ben maar een keer dezelfde dag naar huis gegaan en dat was omdat ik er op stond.
    Maar ik snap jou beredenering. Ik heb al 5 lopen en dat houdt in dat je dus constant de gehele dag mama hoort. Je bent altijd nodig, ziek of niet ziek, of je kunt lopen of niet. Dan als je het over laat krijg je constant het gezeur van doenik het wel goed? Of ja de jongste wil alleen jou (3 jaar) ik moet dus dat broodje maken, ik moet dus de broek verschonen, aankleden.
    Dan heb ik nog ervaren dat tijdens mijn kraamrijd de school van mn puberdochter het kinderachtig vond dat ik het papierwerk niet wilde doorlezen en ondertekenen. Zucht....
    Dus voor mij rust is ziekenhuis wel even fijn.
    Maar was het mijn eerste, dan is thuis vele malen beter.

3. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Ik hoop hier weer thuis te kunnen bevallen

4. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    ♡Uitgerekend 16 t/m 29 februari '20♡
    12 februari
    ♡ Besjes - 32 jaar - 3e kindje

14 februari
    ♡ VLindaV86- 33 jaar - 1e kindje
    ♡ MissFluffy - 27 jaar - 2e kindje
    Kaaskoekje- 29 jaar - 3e kindje - meisje

15 februari

16 februari
    Leni - 35 jaar - 3 kinderen 1 miskraam 5 de zwangerschap - meisje

17 februari
    ♡ Thephantom - 25 jaar - 1e kindje
    ♡ Mir123 - 33 jaar - 2e kindje

18 februari
    Vikamustygrishi - 31 jaar - 2e kindje

19 februari
    ♡ Brusje - ?? jaar - 6e kindje

20 februari
    ♡ MSter - 29 jaar - 1e kindje
    ♡ Roanna - 30 jaar - 3e kindje
    ♡ Wepie - 25 jaar - 4e kindje

21 februari
    ♡ Maantje - 29 jaar - 1e kindje

22 februari

23 februari
    ♡ Vlinder35 - 35 jaar - 3e kindje

24 februari

25 februari
    ♡ Berenmama - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje - meisje

26 februari
    ♡ Allerliefste1 - 35 jaar - 3e kindje
    Me28 - 34 jaar - 3e kindje - meisje
    Pennetje - 35 jaar - 1e kindje - jongen

27 februari
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje
    Minipoepiebeertje - 22 jaar - 1e kindje - jongen
    volbeatmom - 33 jaar - 3e kindje - meisje

28 februari
    ♡ Liefkleinkindje - 31 jaar - 1e kindje

29 februari

----------------------------------------------
    Afspraken:

December:

♡ 30- groeiecho + controle gyn-(31+4) volbeatmom
    ♡ 30 - groeiecho + controle gyn (33+3) missfluffy

31 - controle verloskundige (32 wkn) - Pennetje

Januari:
    ♡3 - echo placentalocalisatie (32 weken) - minipoepiebeertje
    ♡ 7 - controle verloskundige (32 weken) - Me28
    ♡9 - controle verloskundige (33 weken) - minipoepiebeertje
    ♡ 10- liggingsecho (35 wk)-besjes
    14 - controle verloskundige (34 wkn) - Pennetje
    ♡15 - controle gyn (34 weken) - minipoepiebeertje
    ♡ 16 - controle gyn (34 weken) - Me28
    ♡27 - liggingsecho & controle gyn (36 wkn) - Pennetje

jongen (2) | meisje (6) | verrassing (4) | onbekend (10)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden
    [/QUOTE] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

5. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Eerste vakantieweek zit er alweer op, wat gaat dat snel zeg!

Vorige week zoon naar zolder verhuisd. Verder heb ik deze week behangen en natuurlijk Kerst gevierd. heerlijk rustig, dagje helemaal thuis en verder bij schoonouders geweest. Gisteren met de kinderen op stap naar een museum. Geen goed idee, heel NL was vrij volgens mij :)

Nu ben ik echt moe... Niet gek natuurlijk na zo'n weekje, maar 'k wil eigenlijk nog zoveel in de vakantie! Ik ga nog wat maken voor de baby, wil nog wat meubels verven en ook m'n huis zo goed bijhouden dat ik de laatste 3 weken dat ik werk nauwelijks wat hoef te doen.
    O ja, en dan natuurlijk ook nog relaxen en leuke dingen doen met de kinderen. Verder wilde ik ook voor mn werk alvast wat voorbereiden. Pff, dat wordt natuurlijk niets zo. Vanavond eerst maar een realistisch lijstje maken.

Ik wil graag thuisbevallen. Bij de oudste thuis bevallen, tweede zou op medische indicatie in het ziekenhuis zijn maar het ging te snel. Dus toch thuis bevallen ;) Ik vind het heerlijk dat je dan gewoon in je eigen huis bent, eigen bed etc. Ook dat de verloskundige er gewoon is en niet weg gaat (bij ziekenhuisbevallingen van m'n zussen hoorde ik andere verhalen, weet niet of het overal zo is).
    En na die tijd gewoon thuis kunnen blijven tot de kinderen er weer zijn; voor hen ook lekker in de vertrouwde omgeving. Ik heb er geen moeite mee dat ik dan niets kan; was vorige bevalling ook zo en dan doet mijn man gewoon alles wat nodig is. Maar het ligt er misschien ook aan hoe je eraan toe bent, ik kon alle twee de keren ook de eerste dag mn bed niet uit om te douchen of naar de wc te gaan.

Nog 8 weken. Wow, wat gaat het snel!!

6. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb bij beide dochters best lang huid op huid gehad na de bevalling.
    Bij de oudste moest ik een nachtje blijven en bij de 2e 48 uur.
    Moet eerlijk zeggen, die 48 uur vond ik heel lekker.
    Ik had toen een kamer voor mij alleen.
    Mijn oudste werd bijna 2 (3 dagen na haar kleine zusje jarig) dus zij vroeg best veel aandacht.
    Ik had niet de hele dag volk om mij heen en zo kon ik lekker mijn nieuwe baby leren kennen, lekker knuffelen en al mijn aandacht aan haar geven.
    Wat dat betreft vind ik het dus prima dat ik sowieso 48 tot 72 uur moet blijven.

Het enige puntje waar ik tegenop zie, is dat ik mijn baby misschien niet bij me heb.
    Op de kinderafdeling zijn er een beperkt aantal plaatsen voor ouders met baby's.
    Maar ik ga van te voren wel aangeven dat dit HEEEEEEL erg belangrijk vind.
    Maar goed,
    Na de jaarwisseling mag mijn morfine naar beneden.
    Dus hopelijk kom ik een heel eind mbt de boel eraf gooien.
    Ik heb nog een aantal weken.

7. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom wat fijn dat je zo lang hebt in het ziekenhuis!

@Roanna ja, dat het zo snel gaat kan natuurlijk ook haha!

De vermoeidheid slaat hier ook toe, zo langzamerhand. Ik doe tegenwoordig middagdutjes! Dat is niets voor mij, normaal heb ik plafond dienst als ik eens een middagdutje wil doen. Maar nu zat ik gewoon te knikkebollen op de bank! Nu we van de weeënremmers af zijn heb ik veel pijn en staat mijn buik heel veel onder spanning, dat zal er ook wel aan bijdragen.

mijn vriend heeft deze dagen nacchdienst, toen hij naar zijn werk ging, werd ik net wakker van zijn middagdutje. Zegt hij: “Ja dus als we een keer samen wakker én thuis zijn moeten we even de zorgverzekering in orde maken” hahahaha

8. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik heb ook echt last van vermoeidheid vandaag. Terwijl ik niet eens veel gedaan heb. Maar wel al twee dagen heel veel pijn onderin mijn buik, dus ook ik denk dat mijn lijf moe raakt en ik daarom steeds op het punt van in slaap vallen sta. Pffff, gelukkig morgen nog een dagje vrij voordat werk weer begint! :thumup:

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Moe hier gelukkig niet. Behalve als ik werk. Maar ik heb nog 1 week te gaan. Morgen een hele dag, dan twee dagen vrij en dan weer een hele dag en daarna een kort middagje.
    Daarna heerlijk verlof. Ik ben nu wel meer bezig in het huis. En dan straks flink nestelen.

10. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    De nachten zijn hier een hell elk uur plassen. Gister weer vreselijke oogmigraine en dan nog die bekkenpijn, ik jank niet snel maae trok het niet meer gister avond was er helemaal klaar mee.

11. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Hè verdorie, de uitslag van mijn uitstrijkje is net online gezet. Toch weer niet goed, verklaart wel het bloedverlies. Volgende uitstrijkje zal wel weer goed zijn, maar ik had het eigenlijk deze keer ook niet verwacht, dus het is wel even schrikken.

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Uitstrijkje van wat??

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Migraine bah hell dingen zijn het. En elk uur plassen is veel. Dit is niet leuk!!

14. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw

Oh wat voor uitstrijkje waarom nu niet goed en volgende x wel?

Slapen jullie nog wel goed?

15. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @brusje @Leni4 uitstrijkje wegens verhoogde kans op baarmoederhalskanker. Mijn moeder heeft op jonge leeftijd een voorstadium ervan gehad en dat was ook een zeer agressieve vorm. Maar omdat ik elke keer al niet goed- goed heb, het wisselt zo. Maar ik ging ervan uit dat het deze keer weer goed zou zijn. Dus nu vestig ik de hoop maar op de volgende keer

16. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ik hoop alleen niet dat dat verder invloed heeft op de zwangerschap. Ik denk dat ze na de zwangerschap verder gaan kijken. Maar toch is het wel weer eventjes spannend. Het uitstrijkje moest herhaald worden omdat ik hoog risico ben, omdat ik nu zwanger ben werd het eerst uitgesteld, maar omdat ik zo vaak bloedverlies heb wilde mijn gynaecoloog toch een uitstrijkje maken. Dat is vaak wel een teken dat het niet goed is.

17. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik logeer een paar dagen bij mn ouders. Er moest nog wat geverft worden in ons huis en aangezien ik al 3 weken met een allergische reactie op de verflucht loop zag ik het even niet zitten om daar te blijven. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle, en ik verwacht dat de baby veel teveel gegroeid is. Vorige keer was het al eigenlijk niet goed en deze keer is mijn buik echt ge-explodeerd. Zo groot was hij bij de eerste nog niet eens met 42 weken

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik zou niet automatisch ervan uitgaan dat het vlg keer dan goed is. Bloedverlies is een slecht teken. Mijn zusje is op 26 jarige leefrijd overleden na een ziekbed van 6 maanden. Chemo hielp niet en haar arts was slecht. Ik had samen met haar op het sterfbed moeten liggen. Maar mijn huisarts had me na een tweetal dagen al in het ziekenhuis voor een conisatie. Ik heb dit twee keer gehad. De tweede keer zat het diep. Na deze zwangerschap laat ik weer een uitstrijkje maken en indien niet goed wil ik alles eruit.
    Mijn huisarts zei me heb je last dan is het te laat. Als ik jou verhaal zo mee krijg, klinkt het misschien wel iets enger dan alleen voorweeen activiteit.
    Ik wil je niet bang maken. Maar mijn zusje had bloedverlies met buikpijn. Voornamelijk snachts die buikpijn. En ondanks de diagnose voorstadium bmhk was het toch bmhk en idd te laat en erg agressief.

19. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Wat een heftig verhaal! Ik probeer me er niet te veel zorgen over te maken. Mijn moeder heeft ook een conisatie gehad, haar arts zei toen ook dat ze niet heel veel later had moeten zijn omdat ze het anders niet meer gered had. Zover ik weet heeft het buiten het bloedverlies weinig effect op de zwangerschap, maar ik ga de 15e alles vragen. Ik verlang wel ontzettend naar een keer rust nu, elke keer is het wat.

20. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Verstandige keuze om even rust te nemen dan! Veel sterkte morgen, ik hoop dat allemaal mee valt!

Deel Deze Pagina