Ik ben niet bezorgt. Ik ben nooit bezorgt. Ik denk dat alles altijd gaat zoals het zou moeten gaan. Ik ben dus gewoon naar bed gegaan. Vandaag weer druk met werkdingen, kids en dat stomme oud en nieuw wat ik haat. @Volbeatmom neem een taartje mee 10 januari, hiep hiep hoeraaaaa ik ben jarig. Iedereen mag dan taart eten. Je wordt er niet dik van, want dat zijn we allemaal al. Lol @Pennetje geen nieuws is altijd goed nieuws en spannend huisoverdracht etc
Iedereen een goed 2020 gewenst. Het jaar dat onze beebjes geboren worden. Wat een fijne gedachte om het jaar mee in te luiden. Dat 2020 in het teken mag staan van de 3 "G's" Geluk Gezondheid en Genieten!!
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Hier een hele fijne jaarwisseling gehad. Om 19 uur onze dochter op bed gelegd, en om 23:30 er weer uit gehaald. Haar wakker krijgen was nog best lastig, maar zo blij dat ik het toch gedaan heb, wat heeft dat meisje genoten. Haar ogen uitgekeken met het vuurwerk, en gezellig getoast met kindercampagne. En vanochtend was ze om 9:30 wakker.
Een gelukkig 2020 iedereen! Wij hebben vooral een rustige jaarwisseling gehad, 2019 is een zwaar jaar geweest voor ons. Gelukkig een hoop dingen kunnen afsluiten en samen weer een hoop kunnen opbouwen! 2020 gaan wij gestaag verder met de opbouw en dan specifiek ons gezinnetje.
Mijn meiden waren bij hun vader. Dus mijn man en ik waren gewoon met zijn tweetjes tijdens de jaarwisseling. Ik vond het wel prima. Heb niet zo veel met oud en nieuw. Mis alleen de kids dan wel. We lagen ook niet zo heel laat in bed. Hier morgen eerst de huisarts bellen. Het loopt helemaal niet lekker met mijn morfine pomp. Binnen 12 uur heb ik elke keer infiltraten (dikke bulten onder de huid, waar vocht uit loopt en wat heel warm is) De huid op mijn armen en mijn borst is compleet geïrriteerd overal. Ik kan het niet aanraken want het is zo pijnlijk en warm. Kon wel bijna janken vandaag. En ik ben echt geen pieperd maar als alles ontstoken Is, is het echt niet fijn. Met veel moeite heeft de thuiszorg nog een plekje kunnen vinden om een nieuwe naald te prikken. Alleen nu is er dus echt geen plek meer te vinden. Dus weer naar een ander alternatief. Moedeloos word ik er van! Sorry voor het gezeik hoor. Maar zit me gewoon even hoog. Dit leek de oplossing om het zo laag mogelijk te krijgen voor de bevalling. En dat is het dus niet.
@Volbeatmom je mag hier zeiken hoor, daar zijn we voor! Het is ook gewoon allemaal niet niks en vergeet niet dat je al deze shit hebt, maar dat je ook gewoon nog zwanger bent. In je hoofd wil je gewoon met andere dingen bezig zijn. Ik snap je wel, je mag best even zeiken en huilen hier om. Sterkte meid! <3
Dit is gewoon zwaar klote. Zo is zwanger zijn al helemaal niet leuk. Ik hoop dat de arta morgen iets voor je kan betekenen. Hier nog 1 lange dag werken en een kort dag op vrijdag. Adem in en adem uit, nog even doorzetten.
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopelijk een goede tijd voor iedereen tot de babytjes geboren worden (en daarna natuurlijk ook ) @Volbeatmom heftig hoor, hoop dat er toch nog niets gevonden wordt waardoor de laatset weken draaglijk zijn voor je! Ben je verder wel een beetje klaar voor de komst van je baby? @Pennetje Jij hoeft je dus ook al niet te vervelen tot je verlof Ga niet over je grenzen he, als iets niet lukt, lukt het niet. EN jullie hadden toch al zoveel geholpen bij andere verhuizingen (of haal ik nu iets door elkaar?)? Dan zijn jullie vrienden nu aan de beurt om jullie te helpen. Hoeveel weken moet je nog werken? en hoe zwaar is je werk, lichamelijk? @MissFluffy wat leuk dat je dochter zo genoten heeft! Hier heb ik de kinderen gewoon in bed gestopt en laten slapen; 't is de hele vakantie al laat en ze hebben overdag wel wat vuurwerk gezien. Ze houden er niet zo heel erg van (de knallen dan). Gisteren wel genoten van het oliebollen bakken. @brusje jij telt nu echt af met werkdagen, toch? Lekker hoor! @MiniPoepiebeertje hoe is het nu met je? wanneer moet je weer op controle? En is het nu in het ziekenhuis of bij de vk? Het einde komt in zicht, nog even volhouden... HIer had ik gisteren echt een heel beroerde dag. Enorme rugpijn, kon er niet eens van slapen. Nou ja, het was hier in de buurt sowieso heel onrustig met het vuurwerk enz. Heb tot 2 uur beneden gezeten, toen bezig geweest met pittenzakken enz. voor mijn rug. Nu straks lekker op tijd naar bed, dan morgen en overmorgen hopelijk nog even genieten van mn vakantie. Dan volgende week keihard aan de slag voor de laatste loodjes; pff, al dat overdragen is ook wel ingewikkeld hoor. Ik moet natuurlijk niets vergeten, maar wil ook niet fulltime aan het werk zijn komende drie weken. Ik ben bang dat het wel zoiets gaat worden...
@Roanna Ja we zijn er hier wel klaar voor. Moet deze week nog een paar kleine dingetjes kopen, maar in principe zijn we er klaar voor. Ik had eerst de wieg in de woonkamer staan en wilde een cosleeper op de slaapkamer. Maar besefte me ineens dat na een week of 6 de box ook opgezet zou worden. Zodat ze ook om zich heen kan kijken enzo. Dus toen heb ik besloten de schommelwieg op mijn kamer te zetten. Heb een matras in de box gemaakt,beddengoed erin en hemel er boven, babynestje erin en vrouwtje kan lekker slapen. Dus de box vervult de eerste weken ook de functie van een wieg. Ik heb beneden een inklapbare commode staan,welke gewoon op een vaste plek staat. tummytub op standaard ernaast en hydrofiel,spuugdoeken, luiers etc in kleine hoeveelheden bij de commode. Zo heb ik alles bij de hand en hoef ik niet steeds heen en weer naar boven. Heb al luiers,voeding en billendoekjes e.d ingeslagen dus daar hoef ik niet meer voor naar de winkel. Haar kamertje is klaar. Al zal ze daar de eerste maanden niet liggen waarschijnlijk. Nu alleen alles nog even wassen zodat alles weer schoon en fris is. Maar ik denk wel dat ik met recht kan zeggen dat we klaar zijn voor ons meisje. Of ik moet al iets heel belangrijks vergeten zijn... Vluchtkoffertje voor de baby staat klaar al moet ik deze nog weer aanpassen. Alle maat 56 kan er wel uit gezien het gewicht. Mijn eigen maak ik deze week klaar. Heb wel al een lijstje gemaakt met alles wat in de koffer moet en welke spulletjes ik hiervoor nog moet kopen. Zit alleen te twijfelen of ik nog een pakje in maatje 44 moet halen. Bij voldragen termijn van 40 weken word ze op 3 kg geschat. Ze komt eerder... dus ze word echt maar weer een klein mupke. Kirsten was 2570 gram en een pakje in nr 44 was toch wel prettig toen. Daar verzoop ze tenminste niet in. Hoe zit het bij de rest van Jullie? Al druk aan het nestelen? Alles al (bijna) klaar? Of juist verre van? En hebben jullie ook dat Als je denkt klaar te zijn, je zo ineens nog weer 3 of 4 dingen te binnen schieten welke je ook nog nodig hebt.
Gelukkig nieuwjaar. Hier ook een rustig oud en nieuw kids bij hun pa ik enorme bekkenpijn dus vriend met de buren buiten. Vond het wel best. Heb al veel klaar eerste week beneden in de wieg omdat ik daar ook slaap eerste week. Daarna de box naar beneden. Ben alleen bang dat ik te weinig kleertjes en beddengoed heb. En moet het bed nog goed opmaken. Wel vast mstras beschermer gehaald. Zal ook even buikfoto maken, buik is gemiddeld denk ik, navel wel bijna helemaal er uit. Ben wel klaar met het zwanger zijn, was voor deze zwangerschap ook zwanger is mis gegaan niet eens ongesteld maar gelijk zwanger dus voor mijn gevoel al vanaf maart zwanger. Klaar mee haha en straks ga ik het missen...
Ohh ga daar maar niet van uit hoor ik heb zwanger zijn geen moment gemist en toen ik het weer was wist ik ook al meteen weer waarom. Zo te lezen worden de laatste loodjes voor iedereen op zijn eigen manier zwaarder. Sterkte dames, wij kunnen dit. Hier nog helemaaal niet klaar met voorbereiden. De babykamer staat nog vol dozen en ik heb nog niet eens gekeken voor een co-sleeper. De babykleertjes liggen nog ingepakt op zolder. Van de week bedacht ik me dat ik nog geen kraampakket besteld had(inmiddels dus wel maar is nog niet binnen). Vanmiddag heb ik de intake met de kraamzorg. Oh maar de geboortekaartjes zijn al wel uitgezocht
@Roanna het gaat hier op het moment goed, wel weer terug aan de weeënremmers, maar ik voel dat het steeds rustiger wordt in mijn buik dus misschien dat ik vraag of ik mag stoppen! Morgen heb ik de echo voor de ligging van mijn placenta en 8 januari heb een een afspraak bij mijn gyn omdat mijn uitstrijkje afwijkend was. 9 januari heb ik reguliere controle bij de verloskundige en 15 januari bij de gynaecoloog. Officieel sta ik nu onder zorg bij het ziekenhuis. Afhankelijk van de echo morgen en wat ze 8 januari te zeggen heeft én hoe het verloopt qua buik de komende tijd, mag ik hopelijk na de 15e gewoon terug naar de verloskundige! Het liefste beval ik thuis, dus als ik niet terug zou mogen zou dat wel een flinke domper zijn. @Volbeatmom het nestelen is bij mij aardig begonnen. De babykamer wilde ik toch nog een andere kleur op de muur, dat heeft mijn schoonzusje gedaan. Zo lief! Vrijwel alles is compleet, alleen nog de base voor in de auto en adapters voor de maxicosi op de kinderwagen. Dus wat luxe dingetjes nog. Kraampakket moet ik nog wel even aanvragen. Maar verder is hij compleet, heb ik het idee. Geboortekaartje staat bijna klaar, alleen de tekst nog boven zijn naam. Iemand inspiratie? Ben benieuwd naar je buik @Leni4 !
Hoe frustrerend! Ik heb nog steeds geen bericht van het uwv over mijn verlof gekregen, dus ik belde naar het uwv. Blijkt dat mijn werkgever nog niets heeft ingediend!
Die van mij was ook zo laat. Ik krijg morgen denk ik de brief als ik dat zo zie in de postnl app. Morgen nog 1 middagje werken. Nu ben ik kapot het was een laaaaange dag. Nu ga ik patat bestellen.
lekker patatjes eten! Ik krijg alleen rechtsstreeks uitbetaald vanaf het uwv. Dus als zij te laat zijn en het uwv krijgt het niet op tijd verwerkt, krijg ik dus ook mijn geld niet op tijd.
Heb je je werkgever erop geattendeerd dan? Dat het snel geregeld moest worden? Maar je zit toch ook zwangerschapsgerelateerd in de ziektewet? Misschien dat de werkgever dacht dat het zo goed was? Vandaag bij de huisarts geweest en de morfine pomp moest per direct verwijderd worden. De huid was vreselijk onrustig wat de rest van mijn lichaam ook geen goed doet. Moet het ook gaan koelen want volgens hem had ik al veel te lang door gepakt op deze manier. Duurt wel even voor deze ontstekingen weg trekken. Hier vandaag ook patat besteld. Moest even flink boodschappen doen. Maar bij het uitpakken van de kar zat mijn buik enorm in de weg. Vandaag 3 mensen gesproken die allemaal dachten dat ik al praktisch uitgeteld was. Anyway ... Ik was dus helemaal gesloopt van de boodschappen doen. En al vanaf dat ik thuis ben harde buiken. Had dus geen behoefte meer aan koken. Morgen weer een dag.
Hoe krijg je jet rechtstreeks van het uwv? Het uwv betaald je werkgever toch en die betaald jou? Ik krijg de brief van het uwv. Maar mijn werkgever betaald mij.
Niet leuk. Hopen dat je hyid snel weer bijtrekt en er geen andere nare dingen voor in de plaats komen.
@brusje Ik krijg het rechtstreeks omdat ik het afgelopen jaar een sterk wisselend salaris gehad heb, contractueel gezien zit ik op het moment veel lager dan wat het gemiddelde van het afgelopen jaar is. Verder is het een vrij ingewikkeld verhaal, maar dit was de makkelijkste oplossing. @Volbeatmom ja, ik heb het al weken terug aangegeven. Ik zat vanavond net te appen met mijn leidinggevende er over toen ik werd gebeld door mijn personeelsfunctionaris. De aanvraag is nu ingediend, gelukkig!
Re: buik - ik zie eigenlijk pas op de foto hoe hol mijn rug er inmiddels van is! Maf hoor! Hier nog niks met spulletjes of kinderkamer, vanwege de verhuizing die er aan komt. We willen echt wachten tot we daar zitten. Morgen de sleuteloverdracht bij de notaris, en dan zijn wij eindelijk de trotse eigenaren van onze eerste koop woning! Kan niet wachten! Heb de eerste dozen al ingepakt. Let's go! Klopt trouwens, @Roanna, dat wij veel mensen om ons heen de afgelopen weken en maanden hebben helpen verhuizen, dus ze komen ons gelukkig ook helpen! Iedereen ziet ook wel een beetje dat ik lichamelijk wat begin te hakkelen inmiddels, dus de bereidheid om mee in te springen is des te groter overal - gelukkig maar! Vervelend dat jij zo'n slechte dag hebt gehad. Dat is natuurlijk extra vervelend als je aan het einde van een vakantie nog even goed tot rust wilt komen, voordat het drama van het overdragen op werk begint. Hopelijk ging het vandaag beter Gelukkig heb ik een soort kantoor baan. Dus het is geestelijk uitdagend, maar lichamelijk valt het allemaal heel erg mee. Alleen die rottige carpal tunnel aan mijn handen is soms een uitdaging, omdat ik zo veel met mijn laptop moet werken. Maar goed, het is goed te doen. Nog drie weken en dan begint het verlof!