Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Zijn er meer dames met buikpijn? Als ik opsta, voor over buk, wat dan ook, zelfs als ik aan mijn buik zit doet het pijn. Ik kan me voorstellen dat de rest van mijn lichaam het niet meer leuk vind dat die buik nu zó groot word, maar hoort dit soort pijn erbij?

2. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom misschien herken jij de pijn vanwege de endometriose.. Ik bedenk me net dat het precies de pijn is die ik voel als ik een ontzettend opgezwollen buik had vanwege de vele ontstekingen in mijn buikholte als gevolg van de endo. Alleen normaal kon ik dan een hele hoop pijnstillers nemen..

3. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    ♡Uitgerekend 16 t/m 29 februari '20♡
    12 februari
    ♡ Besjes - 32 jaar - 3e kindje

14 februari
    ♡ VLindaV86- 33 jaar - 1e kindje
    ♡ MissFluffy - 27 jaar - 2e kindje
    Kaaskoekje- 29 jaar - 3e kindje - meisje

15 februari

16 februari
    Leni - 35 jaar - 3 kinderen 1 miskraam 5 de zwangerschap - meisje

17 februari
    ♡ Thephantom - 25 jaar - 1e kindje
    ♡ Mir123 - 33 jaar - 2e kindje

18 februari
    Vikamustygrishi - 31 jaar - 2e kindje

19 februari
    ♡ Brusje - ?? jaar - 6e kindje

20 februari
    ♡ MSter - 29 jaar - 1e kindje
    ♡ Roanna - 30 jaar - 3e kindje
    ♡ Wepie - 25 jaar - 4e kindje

21 februari
    ♡ Maantje - 29 jaar - 1e kindje

22 februari

23 februari
    ♡ Vlinder35 - 35 jaar - 3e kindje

24 februari

25 februari
    ♡ Berenmama - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje - meisje

26 februari
    ♡ Allerliefste1 - 35 jaar - 3e kindje
    Me28 - 34 jaar - 3e kindje - meisje
    Pennetje - 35 jaar - 1e kindje - jongen

27 februari
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje
    Minipoepiebeertje - 22 jaar - 1e kindje - jongen
    volbeatmom - 33 jaar - 3e kindje - meisje

28 februari
    ♡ Liefkleinkindje - 31 jaar - 1e kindje

29 februari

----------------------------------------------
    Afspraken:

Januari:
    ♡ 7 - controle verloskundige (32 weken) - Me28
    ♡8 - uitslag uitstrijkje bespreken met gyn - minipoepiebeertje
    ♡9 - controle verloskundige (33 weken) - minipoepiebeertje
    ♡ 10- liggingsecho (35 wk)-besjes
    14 - controle verloskundige (34 wkn) - Pennetje
    ♡15 - controle gyn (34 weken) - minipoepiebeertje
    ♡ 16 - controle gyn (34 weken) - Me28
    ♡27 - liggingsecho & controle gyn (36 wkn) - Pennetje

Februari

jongen (2) | meisje (6) | verrassing (4) | onbekend (10)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden
    [/QUOTE] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

4. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @MiniPoepiebeertje

Poeh daar vraag je me iets...
    Da's al 10 en 12 jaar geleden.
    Maar ik had er wel behoorlijk last van als ik terug denk.
    Al kreeg ik toen de stempel nierstuwing.

Van mijn oudste zat ik 2 dagen na de bevalling weer aan de pijnstilling.
    De jongste lukte de borstvoeding heel goed en toen ben ik tot een jaar na de bevalling zonder pijnstilling geweest.
    Zit het bij jou door de hele buik?
    De pijn bedoel ik.
    Of zit het gecentreerd op 1 plek?

5. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb ook af en toe buikpijn, dan voelt mijn buik gespannen alsof ik in een verkeerde houding zit, alleen dan bij welke houding ik dan ook aanneem. Dit is aanhoudend maar niet hele dagen ofzo, bedoel je dat?

Ik heb vanmorgen een plasje ingeleverd omdat ik vermoedde een blaasontsteking te hebben. Daarin hebben ze 2 eiwitten aangetroffen. Ze twijfelen of het nog van mijn griep is, of dat ik misschien zwangerschapsvergiftiging heb. Mijn klachten zijn niet zodanig dat ze écht dat tweede denken, maar voor de zekerheid moet ik toch mijn bloeddruk gaan laten controlleren. Ik wacht nu op telefoon van het ziekenhuis

6. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom het is echt de hele buik die ik dan voel. Soms heb ik ook wel pijn op 1 plek, maar ik heb vaak het idee dat die klein dan aan het boksen is. Ik heb door de endometriose vaak een hele dikke buik en dan doen alles zeer omdat er zo veel spanning op staat. Nu heb ik dat ook, dan heb ik mijn zwangere buik en die gaat dat ontzettend veel zeer doen alsof ik sta te ontploffen. Ook echt alles komt er uit, ik ga spugen, aan de diarree en elke beweging doet die buik veel pijn.

Dit is alleen veel erger dan als ik dus niet zwanger ben, dan heb ik ook veel pijn en diarre, maar dan spuug ik niet.

@MissFluffy ja, alsof er zó veel druk op die buik staat van binnen. Alleen wordt het bij mij ondertussen een dagelijks ritueel. En ik durf het niet zo met mijn verloskundige te bespreken, want ik heb de volgende afspraak bij een waarvan ik altijd denk dat ze me vind aanstellen.

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @MiniPoepiebeertje
    Ik maak me best wel veel zorgen om jou. Hetgeen wat je nu ervaart is niet zwangerschaps verbonden. Athans dat denk ik.
    Griep misschien?
    Heb je ook hoofdpijn?
    Als je bevallen bent zou ik wel een goede check up laten doen. Ik maak me echt wel zorgen om je.

8. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Nou dames, ik denk dat ik weet waarvan ik de buikpijn heb gehad de afgelopen dagen.
    Vriendlief is vanochtend ook opgestaan met buikpijn en vervelende ontlasting.
    Een buikgriepje voelt dus heel anders als je zwanger bent..

@MissFluffy jij had toch ook iets van een buikgriep? En zo’n gespannen, pijnlijke buik?

9. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @brusje ik ga na mijn zwangerschap even met mijn gynaecoloog in gesprek, ik wil weten hoe de endometriose er voor staat. Gezien ik het idee heb dat het bij mij níét stil ligt tijdens de zwangerschap.

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja precies! En juist helemaal niet misselijk ofzo, overgeven kwam voor mij dus echt vanuit het niets.

11. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Griep is idd heeeeeel anders tijdens zwangerschap.
    Kwa endo pijn.
    Moet tijdens de zwangerschap minder zijn dan normaal

12. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Verlos geweest, baby zit ingedaald en vast, wat geen garantie geeft dat ze persee zo blijft liggen(dat dacht ik altijd)
    Gevraagd of ze de baarkruk mee kunnen nemen.. bloeddruk mooi. Hartje 145 155 dus alles weer oke. De laatste weken gaan beginnen:)

13. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hier de bloeddruk ook oke, dus geen zwangerschapsvergiftiging. Volgende week nogmaals urine inleveren en bloeddruk meten voor de zekerheid

Leni4 vindt dit leuk.
  14. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier vandaag even weer naar de huisarts geweest.
    De morfine pomp heeft allemaal infiltraten veroorzaakt.
    1 is nu een abces geworden.
    Ben er echt niet lekker van.
    Maar er kon nog niets aan gedaan worden.
    Hij zat te diep en was nog te hard.
    Echt enorm balen want het doet echt pijn.
    Nu afwachten of het abces nog zacht word en aangeprikt kan worden of dat het lichaam het zelf op ruimt.
    Duurt sowieso nog even.
    En ik kon er nog wel veel zieker van worden.
    Daar zat ik nou net even niet op te wachten.

Hier denk ik ook dat kleine meid vast ligt inmiddels.
    De buik is gezakt en voel niet zo veel meer onder mijn ribben.

Het is sowieso wat rustiger in mijn buik.
    Hebben jullie dat ook?
    Vanaf dat ik de 32 weken aantikte.
    Normaal ging het de hele godganse dag door.
    Maar nu niet meer.
    Al is het niet zo dat ik me zorgen maak ofzo.
    Als ze wakker is, is ze ook echt wel aanwezig.
    En ze reageert ook wel op aanraking enzo.

15. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Oh bah griep, lijkt me echt niet fijn tijdens de zwangerschap idd, beterschap @MiniPoepiebeertje

Indalen kan inderdaad weer veranderen. Dat blijkt bij mij zo te zijn, vandaag zei de vk dat baby niet meer ingedaald lag. Dat was 2 weken geleden al wel een beetje zo, kon ik ook echt voelen door de extra druk op mijn bekkenbodem. Maar beebje is dus weer vrolijk naar boven gegaan, de vk zei dat dat wel vaker gebeurde, zeker bij een tweede of volgend kind. Ach, we zien wel, ze ligt iig mooi met het hoofd naar beneden.

Qua beweging is het bij mij precies andersom. Na een paar heel rustige weken is de baby de laatste weken juist steeds drukker aan het worden. Maar het hangt ook maar net van de ligging af en hoe de baby precies beweegt. Zo lang je nog regelmatig iets voelt is het wel goed lijkt me.

Controle was helemaal goed gelukkig, alleen onderdruk van mijn bloeddruk blijft de hele tijd laag, vandaag weer 62. Maar het kan gelukkig geen kwaad, hoogstens vervelend voor mij, maar beter dit dan te hoog.

16. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @MissFluffy hier precies hetzelfde verhaal nu. Griep it is! Blij dat het niets anders is, toch wel. Want ergens maak je je wel een beetje zorgen als je buik zo raar voelt. Fijn dat alles verder oké is bij je! Duimen dat het volgende week ook zo is!

@Leni4 fijn dat alles weer goed was, houden zo!

@Volbeatmom het zit je niet mee zeg! Sterkte, ik hoop dat ze snel wat kunnen doen!

@Me28 dank je wel! inderdaad beter een te lage dan te hoge bloeddruk! Hier ook nog steeds een lage bloeddruk, maar ik merk er gelukkig niets van!

Wij konden vanavond weer naar het ziekenhuis. Ik voelde meneer bijna niet meer bewegen. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werd er gelijk een echo gemaakt en meneer blijkt gedraaid, van een dwarsligging naar een onvolkomen stuit. Verkeerde kant op, vriendje..
    De ctg daarna was goed, dus waarschijnlijk voel ik hem zo slecht omdat hij het een goed idee vond om in onvolkomen stuit te gaan liggen. Alhoewel ik nu het idee heb dat hij 1 beentje weer ingetrokken heeft omdat ik regelmatig iets in mijn bekken voel. Ik weet in ieder geval wel zeker dat ik geen hoofd voel, daar beneden..

17. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @MiniPoepiebeertje

Pfff jij hebt ook alles behalve een relaxte zwangerschap.
    Doet me denken aan mijn eerste.
    Ook om de haverklap naar het ziekenhuis.
    En dan weer opgenomen worden.

Heel vervelend toen. constante onzekerheid niet wetende wat er komen ging en wanneer.

Wat dat betreft ben ik nu wel blij met een redelijk relaxte zwangerschap.
    Moet ook wel.... Want we hebben gigantisch veel kopzorgen over de oudste.
    Die zit echt ernstig in de knoop.

18. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Even iets anders....

Staat bij jullie de "vluchttas" al klaar?
    En wat zijn volgens jullie items die absoluut onmisbaar zijn in die tas?

Best een gek gevoel.
    Naar mijn idee is het nog helemaal niet zo lang geleden dat ik hier kwam kletsen hopende eindelijk die 12 weken eens te halen.
    En nu heb ik het over het klaar zetten van de vluchttas.
    Het duurt gewoon echt niet zo lang meer.

Deze week ook even 2 jerrycans benzine klaar zetten.
    Mochten we halsoverkop weg moeten en er moet eigenlijk ook nog getankt worden, dan kan er zo thuis nog even benzine op gegooid worden.

Gisteren manlief instructies gegeven over hoe de maxi cosi in de auto vast te zetten.
    Dus dat kan ik ook afstrepen.
    De laatste dingen zijn gehaald.
    Dus nu alleen nog een kwestie van poetsen.

Of nou ja, eigenlijk vooral veel was doen.
    Want daar heb ik echt nog een berg van liggen.

19. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Nee, een vluchttas staat hier nog niet, alleen verhuisdozen, haha! ;)

Maar! We hebben vrijdag dus de overdracht bij de notaris gehad, en zondag was het babykamertje in ons nieuwe huis al geschilderd. Dus komend weekend gaan de nieuwe meubels daarvoor opgehaald worden, en dan kan de kleine in ieder geval ergens slapen, mocht het nodig zijn! :p

Babysteps..... :roflmao:

20. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom het is echt elke keer wat en inderdaad die onzekerheid, maar goed ik ben blij dat er niets aan de hand is elke keer!

ik heb nog geen vluchtkoffer klaarstaan, ik ben ondertussen zo snel met het inpakken van mijn spullen om naar het ziekenhuis te gaan. Gisterenavond dacht ik “de maxi-cosi niet vergeten” ehh oh nee, zo ver zijn we nog niet :roflmao:

Komt de aankomende weken wel, ergens.. Eerst maar eens kijken waar ik mag bevallen, want afhankelijk daarvan zullen er wel spullen juist niet of juist wel in gaan.

Deel Deze Pagina