Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom nee, mijn buik zit nog hoog. Gelukkig, want ik had vandaag een zwangerschapsshoot. Gekregen van mijn moeder, zo lief! Ik merkte wel gelijk dat meneer gedraaid was want ik had inderdaad meer lucht, minder druk op m’n ribben en minder maagzuur toen ik vanochtend wakker werd. Én ook beter geslapen vannacht! Fijn ook dat ze op school nu wél door de houding van ex heen prikken, heb zelf ook zo’n ex en had met van hem ook bijna een kleine rondlopen. Hoe pijnlijk toen ook, ik ben achteraf opgelucht dat ik die zwangerschap heb laten afbreken, toen ik onverwachts zwanger bleek liet meneer zijn echte kant zien. Dat had ik mijn kind niet aan willen doen omdat mijn biologische vader precies hem was.

@Leni4 ik verlies ook regelmatig stukken slijmprop, maar inderdaad gelukkig kan het geen kwaad.

@Me28 we gaan het wel uitvinden, dank je wel :)

2. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb de pebble.
    Hij vergrendeld wel. Maar dat lukt nu niet omdat er niets in zit ;)
    Hoes vind ik onhandig dus gebruik ik niet.
    Maar in principe doe je de verkleiner er meestal over.

3. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hier ook de pebble, hoe dat met die gordels zit weet ik niet meer, maar hier een tip voor het geval je een ondernemend kind hebt zoals ik. De schouder banden staan vrij wijd uit. Mocht je kindje smal zijn en ondernemend dan kan het maar zo zijn dat ze ineens in haar stoeltje staat tijdens het rijden. Vakkundig losgewurmt. Wij hebben dat opgelost door een haarelastiek om de 2 gordeltjes te doen zodat ze dichter bij elkaar staan.

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Pff wat een nacht.. mijn man voelde zich al niet lekker en is vroeg op bed gegaan. En nu ging hij even naar de wc, ik vroeg nog of hij ok was, maar hij ging alleen even plassen. terwijl hij op de wc zit hoor ik hem roepen, ik antwoord: wat zeg je?
    En hij roept: help me. Dus ik snel mijn bed uit, intussen hoor ik een hoop gekletter, en ik tref hem bewusteloos en naakt op de badkamervloer aan. Terwijl ik naar hem toe loop begint hij te kotsen en bloeden. Hij kwam gelukkig al snel bij, en na een uitgebreid gesprek met de huisartsenpost heb ik hem naar bed geholpen en alles schoon gemaakt.
    Intussen is onze dochter natuurlijk wakker geworden van alle commotie en die wil niet meer slapen. Streslevels 300% momenteel

5. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wow wat heftig!
    En wat raar dat ze hem gewoon naar bed laten gaan zonder een beoordeling.
    Als ie op zijn hoofd gevallen is zou ik hem wel elke 3 uur even wakker maken.
    En morgen natuurlijk gelijk de eigen H.A bellen
    Want dit klinkt niet heel erg goed!
    Heel veel sterkte. Het zit jou ineens ook allemaal tegen. Digiknuffel voor je.

6. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ze hebben wel uitgebreid gevraagd naar zijn klachten, en hem ook gesproken. Ik denk zelf ook dat het wel meevalt, morgen inderdaad even de dokter bellen. Dank je wel, het zit ons allemaal even tegen deze week, jij ook een digiknuffel.

7. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom super! Dank je wel!
    Jeetje! Wat eng! Ik weet niet of ik hem zomaar weer zou laten slapen, ik zou dat doodeng vinden. Ik vind het ook een beetje raar dat ze hem niet wilden zien, zeker gezien spugen en bewusteloosheid tegelijk nog best nare complicaties kan geven. Goed dat je morgen wel even de huisarts belt, dit kan nooit een goed teken zijn! Sterkte! Ik hoop dat je nu weer lekker ligt te slapen!

8. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Jeetje dan schrik je. Sowieso laten nakijken. Hopen dat jullie het weekend kunnen bijkomen.

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Eindelijk uit de doos :)
    Verlof doet me goed. Al heb ik nog 1 werkklus die binnen een week af moet. Maar dat kan thuis op mn gemakkie.

@Volbeatmom, als ze 12 is kan ze wel weigeren toch? Echt klote. Het is zo jammer dat het kind dat niet centraal staat. Die schade blijft altijd.

@?? Ik hoop dst het goed afloopt met je man.

En vluchttas, ben ermee bezig. Maar de tas is denk ik te klein.

Ps ik geloof dat ik nu zonder gyn en verloskundige zit.
    De gyn zou me terug sturen, maar heb niks gehoord.
    Ik mag ondanks de polyhydramnion thuis bevallen. Maar ik wil ook pijnstilling.
    Is een geboorttens iets??? Die heb ik thuis.

Bijgevoegde bestanden:

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hij heeft buikgriep, en het kotsen komt daar dus van. Maar hij viel flauw terwijl hij op de wc zat. Hij is op zn gezicht gevallen en zn neus heeft gebloed, en is nu blauw. Verder voelt hij zich nu redelijk. Straks even de dokter bellen

11. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @brusje geweldige communicatie he tussen gyn en verloskundige.. mijn verloskundigen zei doodleuk: “anders sturen wij je volledig daarheen hoor, want dit is geen houdbare situatie.” Alleen maar omdat de gynaecologen niets overdragen aan hun, en dan zeggen ze dat terwijl ze weten dat ik heel graag thuis wil bevallen. Ik kan daar toch ook niets aan doen? Als ik jou was zou ik gewoon je verloskundige bellen en zeggen dat je niet meer medisch bent.. En dan met haar pijnstillers bespreken, zij weet ook wat er mogelijk is in de ziekenhuizen bij jou in de buurt én zij zal je alsnog moeten insturen zodra je gaat bevallen.
    Lastige situatie, sterkte!

12. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @brusje
    Dat zou je denken. Dat ze met 12 mogen kiezen.
    In die veronderstelling was ik ook altijd.
    Maar dat is dus niet zo. Ze mogen hun mening geven. That's it.
    Juridisch gezien is het echt een drama als je het ouderlijk gezag deelt.
    En het duurt nog dik een jaar voor ze 12 is.
    Voor het gemak zeg ik 11, maar 3 maart word ze pas 11.
    Nog een jaar zo doorgaan is absoluut geen optie voor haar.
    Dat kind glijdt steeds verder af.
    En idd die beschadiging blijft. Helemaal zwaar frustrerend als je weet dat het grotendeels voorkomen had kunnen worden.

13. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik kom net bij de klinisch verloskundige vandaan voor een bevalgesprek. Ook meteen even baby gemeten en dit keer valt het reuze mee hoe groot die is. Geschat geboortegewicht is nu 3800 ipv 4400. Ik weet niet of het aan de manier van meten ligt, of dat hij echt minder hard gegroeid is, maar mijn oudste was met 36 weken 7 pond geschat en geschat geboortegewicht van 4500. Uiteindelijk was ze 3760 op 42 weken. Misschien dat mijn babies op het laatst minder hard groeien?
    In ieder geval is een natuurlijke bevalling nog lang niet uitgesloten :)

En deze keer hebben we ook voor de leuk het gezichtje bekeken, die had ik sinds 20 weken al niet meer gezien dus dat was wel weer heel leuk. Dan voelt het toch meer als een kindje ipv een zwangerschap.

Bloeddruk was overigens ook keurig

Roanna en Leni4 vinden dit leuk.
  14. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook controle gehad.
    Bloeddruk perfect en was zelf 2 kg afgevallen.
    (Ben niet aan het diëten of zo hoor)
    Volgende week weer op controle.
    En over 2 weken nog een echo en dan word de inleiding ingepland. Het is wel duidelijk geworden dat de inleiding voor de 39 weken gaat plaatsvinden.
    Liever meer richting de 37 dan de 39.
    Dus we gaan het zien.
    Begint nu echt op te schieten

Roanna vindt dit leuk.
  15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @Volbeatmom De verloskundige heeft me vandaag gebeld. We hebben goed gepraat en het is fijn dat de gyn en de vlos zo begripvol zijn in mijn situatie. Ik hoef geen groei echos meer, maar het mocht wel. Ik heb geweigerd.
    We gaan 21 januari de bevalling bespreken. Ook erg fijn voor mij dat er nog steeds 3 / 4 weken nog tussen de afsprakem zitten. Het is minder stressvol.

Dat van je dochter gaat me echt aan het hart. Het is zo oneerlijk dat degene die over je moet zorgen, het niet doen. Helaas zie je dat te vaak nog. Er zou meer geluisterr moeten worden en geobserveerd. Een narcist, daar kun je niks mee. Een gedragswetenschapper zou daar toch doorheen noeten prikke .n

Roanna vindt dit leuk.
  16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Het zou kunnen hoor dat ze aan het einde minder hard groeien. En soms groeien ze hardee. Daarom krijg je meer groeiechos. En de verwachting van gewicht is op basis van die echo. Als het zo door blijft groeien dan....

17. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Fijn dat het zo opgelost kon worden.
    Beetje rust is wel lekker.
    Hier word 22 januari alles besproken voor de bevalling.
    Het einde komt zo langzamerhand echt in zicht.

18. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Ja spannend helemaal dat je al een datum weet.

Hebben jullie rare eet of drink gewoontes?

Ik eet elke dag een honing crunch appel drink veel spa rood en af en toe choco capucino terwijl ik nooit koffie drink haha.

Ben echt benieuwt naar alle babys :) en de bevallingen

19. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    @brusje wat fijn dat je verloskundige heeft gebeld en dat je alles zo hebt kunnen regelen!

@Leni4 ja ik heb echt een rare. Harde bakboter hahahaha

Ik heb geen idee wanneer de bevalling besproken gaat worden met mij. Ik heb geen idee met wie ik dat ga doen, eigenlijk wil ik gewoon NU weg bij het ziekenhuis. De rek is er uit door al dat gehannes en getouwtrek en geduw van de gynaecologen en (klinisch) verloskundigen. Is dat een ding van deze termijn?

Ik zit er namelijk helemaal doorheen, ik heb het zo gehad met zwanger zijn en al dat gezeur wat er bij komt kijken. Als meneer zich aandient met 37+0 zou ik daar dolgelukkig mee zijn. Ik ben op.

Roanna en Leni4 vinden dit leuk.
  20. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    @MiniPoepiebeertje hou vol, je kan meer aan dan je denkt. Ik had bij mijn eerste bevalling vreselijk veel bekkenpijn. Zo erg dat ik er niet van kon plassen, en dat deed dan weer nog meer pijn. Ik sliep niet meer van de pijn en ik kon nog geen 10 meter lopen. En iedere keer zei ik weer dat ik nu écht niet meer kon. Uiteindelijk ben ik pas met 42 weken ingeleid. Ik was er zó klaar mee, maar ik heb het overleefd

Deel Deze Pagina