Hier heb ik kruiken, maar zgan gebruikt. Kleine baby of grote baby. Ze zijn 21 jaar oud nu. Maar blijven in de kast. Bovendien kan je de earosleep er altijd uit halen, totdat er geen kruik meer nodig is. Al zou ik dan wel moeten bedenken hou ik het matrasje zachter maak, waarschijnlijk met een wollen deken er onder. Ze komen ook uit een heerlijke zachte omgeving Mijn vorige kraamverzorgster zei ook al tegen mij, dan sommige ouders hun kindjes toch op te harde ondergrond leggen. Ook in de box.
Ja he? Daarom overweeg ik om de wieg beneden te zetten. Lijkt me toch beter liggen dan een kinderwagen of box
Box heb ik nog niet neergezet. Een wieg lijkt idd ideaal. Die heb ik bij 2 kindjes ook gehad. Helaas wilde ze er niet in slpn. De meeste kindjes bij mij zijn draagdoek plak kindjes. 3 van de 5
Hier juist een heel fijn matrasje in de kinderwagen. Wij hebben een Joolz day en daar zat toen we hem kochten standaard een matrasje met aerosleep hoes bij. Die ligt volgens mij nog lekkerder dan de wieg. Box hebben we nog niet neergezet, dat doen we denk ik met 37 weken, anders staat dat ding maar in de weg. De vluchttas nog klaarzetten, laatste dingen wassen, verder is alles zo’n beetje klaar volgens mij. Hoewel ik steeds weer nieuwe dingen kan verzinnen die nog moeten . Baby heeft bij mij trouwens de hele zwangerschap nog geen enkele keer de hik gehad en vandaag ineens al drie keer, echt vreemd! Mijn oudste had in de buik heel vaak de hik en mijn tweede bijna nooit. Alleen van niks naar ineens zo vaak ken ik niet, zou dat nog iets te betekenen kunnen hebben?
Het schijnt dat drukkere kindjes vaker de hik hebben. En naar het einde toe dat het iets vaker voorkomt.
Vandaag weer ctg. Heb er twee uur aangelegen in allerlei houdingen en met gepor en geduw in mijn buik. Bewegingen zijn weinig overtuigend. Omdat het hartje wel goed klopt mocht ik naar huis. Nu zelf in de gaten houden of ik beweging voel. Als het zo weinig blijft, morgen weer terug Maak me echt zorgen!
@Niets vervelend meid! Hoop dat je kindje gewoon dwars is vandaag en dat het morgen weer beter is! Hier ook ctg vandaag. Voelde minder leven en was aan het spugen en hoofdpijn. Ctg zag er goed uit, bloeddruk was veel te hoog. Urine was wel schoon dus mocht weer naar huis. Vanochtend ook opgestaan met pijn in mijn rechterborst. Werd over de dag erger. Maakte me er niet heel veel zorgen over tot ik het zo vervelend vond dat ik paracetamol nam en even later kreeg ik rode, warme plekken en een opgezwollen borst. Dus hup óók nog even naar de huisartsenpost. Conclusie: borstontsteking. Zowel huisarts als gynaecoloog stonden eventjes raar te kijken dat ik het in de zwangerschap al heb. Ofwel, wat een dag! Ik ben kapot! Slaaplekker allemaal!
Wat vervelend dat het bij jullie niet zo lekker gaat, hopelijk knap je snel op @MiniPoepiebeertje en ga jij @Niets de kleine snel weer lekker actief voelen!
Wat grappig, dat had ik nog niet eerder gehoord. Bij ons is het trouwens eerder tegenovergesteld. De oudste had heel vaak de hik en is een vrij rustig kind. De tweede had bijna nooit de hik en is veel drukker juist. De oudste had wel na de geboorte nog dagelijks de hik, heeft een paar maanden geduurd. En nog steeds heeft hij snel de hik, terwijl de tweede dat bijna nooit heeft. Dus daar klopte het wel voor. Ik ben benieuwd wat kindje nummer drie straks zal doen! @Niets wat vervelend zeg, hopelijk gaat de kleine snel weer meer bewegen! En als je je zorgen blijft maken, gewoon weer opnieuw bellen hoor! @MiniPoepiebeertje beterschap, het zit niet mee zeg! Hopelijk gaat het snel weer beter, borstontsteking is echt niet fijn
Vandaag opnieuw ctg laten maken. Deze was wel goed dus ze kunnen weinig anders dan afwachten. Gelukkig vrijdag afspraak bij mijn "eigen gynaecologe"
Dank je wel @Vikamustygrishi en @Me28 ! @Niets fijn dat het vandaag weer goed was! Ik hoop dat het zo blijft! Fijn dat je het vrijdag met je eigen gynaecoloog kan bespreken, ik hoop dat dat je wat gerust kan stellen! Sterkte! Voel me wel echt beroerd. Dit is al dag 2 in bed en alleen maar slapen. Niets voor mij, ik lig nooit op bed, zelfs met een nierbekkeninfectie zat ik nog op. Achteraf bezien is het zaterdag al begonnen, toen voelde mijn borst al beurs. Bloeddruk was nog steeds hoog vandaag maar urine nog steeds schoon. Dus we denken dat ook de bloeddruk komt van de borstontsteking. We houden het even in de gaten.
Goed je borst masseren. Als het goed is moet je een bobbel kunnen voelen, of is dat alleen als je bv geeft. Ik heb een beginnende borstontsteking gehad en ondanks dat het juist op dat ene plekje waar het vestopt zat heel veel pijn deed heb ik dat goed gemasseeert en ik gaf wel bv, dus heb ik extra vaak aangelegd. Gelukkig was dat voldoende. Maar wat kun je je beroerd voelen dan he! Dat had ik ook koorts en algehele malaise
Klinkt echt heel naar zeg, verdorie. Jij hebt het ook nog geen moment echt lekker makkelijk gehad deze zwangerschap! Hoop dat dit snel herstelt voor je, want dat is toch ook geen doen zo! Zelf net terug van de huisarts. Had sinds een paar maanden een verdacht plekje erbij op m'n huid.... maar wel vlak naast mijn tepel. Normaal zou ik me er niet eens zo druk over maken, maar met het oog op de (hopelijk, als het lukt...) borstvoeding, dacht ik dat het misschien toch beter was om even te laten checken. Zeker omdat ik een zelfde plekje vlakbij al veel langer had, dus het verspreidde zich! Blijkt gelukkig niks ergs. Hij kan ze zo wegkrabben met een scherp mes. Dus dat heeft ie bij beiden gedaan, en het zou snel moeten genezen. Dus de kleine gaat er als het goed is niets van merken Ik ben een tevreden mens!
Ik ben in het ziekenhuis voor een ctg Baby heeft een groeispurt gehad sinds mijn prachtige vrije dagen dec en verlofdagen.
Mijn ponskaartje ligt er misschien nog in. Maar mijn peuter ligt heerlijk op bed nu. Ik ga hem ook niet meee ophalen, ze mogen hem houden. Ik ben te zwanger. En ik kom daar alleen nog voor de bevalling. Ik weet niet of ze het fijn vinden om deze max 6 weken nog te bewaren. En mijn peuter is straks een kleuter. En voor de baby koop ik dan wel een nieuw exemplaar.
@MiniPoepiebeertje nee zeg, jij doet echt overal aan mee... Wat naar! En borstonsteking tijdens de zwangerschap heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik gun je echt zo dat je straks een fijne (voor zover dat kan ) bevalling en kraamtijd hebt! @Niets hoe is het nu? voel je de kleine al meer? Op zich veranderen de bewegingen nu wel he, in die laatste weken. Het is meer een schuiven (maar dat wist je vast al). @brusje dat klinkt positief, dat je baby lekker een groeispurt maakt. Ze dachten dat het een kleintje was toch? En tjsa, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om speciaal voor die buggy naar het ziekenhuis te gaan. Is het ver bij jullie vandaan? K moest wel lachen om je zin: te zwanger @Pennetje gelukkig viel het mee! Hoe is het nu verder met jullie huis enzo? En bij jou @MissFluffy Ik moet nog 1 dag werken, dan echt verlof! Morgen eerst nog lekker dagje rustig thuis, ga lekker in de babykamer rommelen denk ik. Verder schiet het ook op met het geboortekaartje, we komen er wel uiteindelijk. Al mijn baby's hebben vaak de hik. Maar mijn oudste is niet bepaald druk, eerder traag en langzaam te noemen... Ik merkte bij mijn oudste twee wel verschil qua bewegingen, mn tweede was veel beweeglijker en is dat nog. Deze zit er een beetje tussenin denk ik.
Hier is alles klaar voor de baby. Gisteren de laatste dingetjes gedaan, en meteen vannacht gedroomd dat het babydag was