Heb idd een gevoelige buik. Maar heb ook het idee dat het lijf zich nu sneller aanpast. Zo van... oh zwangerschap??? Aan de slag er moet ruimte gemaakt worden. En normaal is mijn buik gewoon plat. Niet strak... Maar wel recht. De baarmoedermond is ook echt keihard en duidelijk afgesloten,viel me op vandaag.
Hier ook maatje 46/48 en toch nu al wel zichtbaar hoor! Inderdaad strakker aan de bovenkant, alsof al mn darmen al tegen mn maag geplakt zitten. En ook rare dromen.. veel over seks maar nooit met mijn man. Beetje genant. Netflix: outlander, call the midwife, working moms, the umbrella academy, once upon a time, jane the virgin
WoW beste buik al Ik heb ook echt het idee dat mijn buik enorm opgezet is. Ook benieuwd hoe lang ik het vol kan houden niets te vertellen. Wil iig graag de eerste echo afwachten. Ik word nu ook sinds dit weekend iedere dag misselijk wakker (gelukkig nog niet zo erg dat ik naar de wc moet). Ook als ik te moe ben, merk ik dat ik misselijk word. Ook de vermoeidheid begint te komen. Zo benieuwd dadelijk naar de echo’s van iedereen
Ik ben aan het einde van de dag wel moe. Ik heb normaal wel iets een mama buikje ( van andere drie kids) maar nu is het echt erg .. zoontje zei gister het ook al God mijn plan was met 12 week op het werk te vertellen.. gelukkig over drie week vakantie.. hopelijk nog Even rekken. Ach eerst echo afwachten... Trekken jullie het wat met de warmte? Ene dag misselijk zere borsten andere dag echt helemaal niks... lekker onzeker word ik daarvan.
Goedemorgen dames, Bijna een week na mijn eerste positieve test ga ik me toch hier bij aansluiten. Ik heb alles wel gelezen, maar pfoe wat veel om op te reageren. Ik ben 21 jaar en in verwachting van mijn eerste kindje. Dit is niet mijn eerste zwangerschap, hiervoor heb ik 2 miskramen gehad, bij 6.5 en 9 weken. Ik heb vrij weinig klachten tot nu toe, mn rug speelt flink op, dat wel. Ook doodvermoeid, maar voor de rest heel weinig, ik ben weinig misselijk etc. Gisteren hebben we tóch alvast een kinderwagen gekocht. Het is een Joolz Day geworden. Hij stond er écht voor een spotprijs, dus dat vonden we bijna zonde om te laten staan.
Zo heb even gevraagd of er al een afspraak bekend was voor mij bij de gynaecoloog. Maar hij stond nog niet ingepland... pfff ik wil gewoon weten wanneer ik er naar toe moet al is het over een tijdje.. wil ergens naar kunnen uitkijken maar dat gaat dus nog niet
Leuk zeg! Welkom en hopelijk gaat alles goed. Hoever ben je denk je? De kinderwagen krijgen wij van mijn schoonmoeder, dus ben benieuwd wat ze in gedachten heeft..
Weet wel dat ze hier tegenwoordig intake bij de vk doen. Ik val onder de gyn,maar moet toch 1x naar de vk voor intake. Beetje vreemd. 12 weken echo is niet meer. Vond ik ook zo raar. Dus er is wel een boel veranderd. De nipt test. Wie gaat die doen? Ik denk het niet. Het was er niet toen mijn kids klein waren, en dan een keuze moeten maken op een kansberekening vind ik nogal tricky. Je komt best voor een etisch vraagstuk te staan dan.
Oh dat scheelt! Het is toch een grote uitgave! Ik vermoed rond de 5 weken. Maar ik weet het niet zeker. Morgen heb ik toevallig een controle staan bij de gyn, dus zal daar wel een echo krijgen en misschien iets meer te weten komen. Hopelijk vertelt ze me dan ook of ik bij haar moet blijven of dat ik gewoon naar de verloskundige mag.
Hoi, welkom! Och wat verdrietig van je miskramen zeg! Fijn dat je niet veel klachtjes hebt. Nou als de kinderwagen er voor een sportprijs stond, snap ik het wel dat jullie die hebben gekocht. Wel een hele fijne kinderwagen de Joolz! Ik heb ook een Joolz.
Ik heb wat roze afscheiding en nul klachten meer, ik denk dat ik vrijdag bij de echo niets leuks zal zien. Mijn Man houd nog moed, maar ik weet eig beter. Het geeft ook niet, het was totaal geen verstandige actie van ons. Als er dan toch 1 af moet vallen, doe mij maar dan. Mocht ik volledig onwaarschijnlijk de nipt termijn halen, dan doen we die echt wel. Ik wil geen kindje baren wat bijv Patau heeft. Die hadden we hier laatst op de kinderafdeling liggen....dan zit je te wachten tot je kindje sterft... Ik heb nog 3 kids thuis, ik wil weten waar we als gezin aan toe zijn. Wat een snelle Jelle ben je @MiniPoepiebeertje met je kinderwagen! Wel echt een goede wagen hoor! Wij hebben hem ook en niet stuk te krijgen! En welkom! Ik ben ook van de gyn en toch doet vrijdag de verlos de intake en 1e echo. Wel allemaal in het zkh, maar blijft raar hè.
Ja idd. Heel vreemd allemaal. Vk is bij mij ook in het zkh. Tis zo anders nu, dan van de meiden (2009 en 2011) @Cindy1977 Ik ken je verhaal niet, Maar had jij nou ook die test gesloopt omdat je wat bloedverlies had en zekerheid zocht of was dat weer een ander? Ik raak de draad kwijt.
Dat was ik idd XD Ik heb net een prachtige 3e Dochter mogen krijgen en deze evt zw was een kadootje. We staan er niet om bekend dat het makkelijk gaat dus waren verbaasd. Ik heb altijd veel miskramen en ik denk dat wij klaar zijn als het vrijdag niets is. We zijn al enorm gezegend
Kan ik heel goed begrijpen. Hier gaat het ook niet makkelijk. Ik zelf heb nog 1 eierstok en PCO. Met mijn huidige man al meerdere miskramen gehad. Wij zouden proberen tot dat mijn man 40 zou worden, als het dan niet gelukt is/was gaat het boek ook dicht.
Wij gaan niet voor een nipt. Mijn man studeert wiskunde en met kansberekening hebben ze een onderzoek behandeld over de nipt. Van alle verloskundigen en gynaecologen was er maar 15 procent die de kansen goed wist uit te rekenen. En van alle nipt testen die een positieve uitslag hebben (dus ziek) is er maar 50% ook daadwerkelijk ziek. Dat zou betekenen dat de helft van de geaborteerde babytjes eigenlijk gezond waren.
Ik doe ook geen niptest .. 2004 was dat er niet was net 3 d in opkomst... woensdag maar even afwachten.
Nou precies dit dus. Het blijft een kans. Zelfs na bepaalde vervolg onderzoeken. Dan is het nog steeds een kansberekening. Dus kans dat je een gezond kind laat weghalen is behoorlijk aanwezig. Dus vanuit die beredenering doen we het hier ook niet. + wat een ander ook al zei, van mijn dochters was het er ook niet. Bestonden de 3d echo's net. En moest je nog diep in de buidel tasten voor een 3d echo. Dat is nu ook al weer helemaal anders. Dus... ik laat het op me afkomen. Zo net pijnpoli aan de telefoon gehad. Medicatie wat veranderen. En nu afwachten tot de 9e.
Zoo wat word er veel gekletst... @Cindy1977 wat balen roze verlies hopelijk is het niks! @nipt gaan wij denk ik wel doen ik hoop dat een van de nevenuitslagen ook galactosemie is maar dat kan ik nergens vinden hoop dat de vk dat weet... Welkom @MiniPoepiebeertje hopelijk deze keer een plakker
Ik weet nog niet wat ik met de nipt doe. Ik wacht even af wat mijn gyn/verloskundige erover te zeggen heeft