Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    #921 brusje, 12 jul 2019
    Laatst bewerkt: 12 jul 2019
    Ik heb ruzie met de site

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63

3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @brusje ....drugs genoeg in het zkh! Ze vallen er helaas niet pijnvrij uit, maar dat bereid je alvast voor voor hoe ze zijn in de pubertijd :) Je kunt een remifentanyl pomp vragen, pethidine injecties, en vast nog wel een paar dingen of technieken die werken voor jou. Houd je oog op de prijs gericht zeg ik altijd!

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik kreeg met 5 cm persweeen, toen was ik toch wel heeel blij dat ik al in het ziekenhuis was en ze me een ruggeprik konden geven. Best decision ever

Cindy1977 vindt dit leuk.
  5. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    De refentamil is geweldig!
    Heb ik bij beide dochters gehad.
    En zodra dat infuus eraan zat, duurde het ook niet lang en ik kon gaan persen.
    Ben bij beide dochters ingeleid met 38 weken.
    En door overgevoelige buik/baarmoeder waren weeën een hel. Ik heb me dan ook laten vertellen dat het bij inleiding pijnlijker is, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal beschikbaar.
    Alleen die pomp was een uitkomst hoor.
    Als dit goed blijft gaan en ik moet uiteindelijk bevallen. Dan komt ie er zeer zeker weer aan. Ik hoef niet zo'n bikkel te zijn die het allemaal op eigen kracht doet en alle pijn te ervaren.

6. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Inleiden maakt het niet per se pijnlijker. De weeen doen evenveel pijn, maar de wee opwekkers staan vaak heel hoog ingesteld zodat je eigenlijk te vaak, te snel weeen hebt, en dat maakt het vervelend

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Je hoeft ook echt geen pijn te hebben hoor! Dat is een piepje ouderwets vind ik :) Bij tandarts of bij plastische chirurgie zeggen we ook niet dat ze er maar ff doorheen moeten zuchten XD Wil je dat wel, ook helemaal prima, maar het hoeft niet.

8. VLindaV86

VLindaV86 Actief lid

22 mrt 2019
    271
    219
    43
    Vrouw
    Is die pijnbestrijding van te voren allemaal goed te bespreken? Of gaat dat ook een beetje op het laatste moment omdat je soms niet weet of je thuis of in het ziekenhuis bevalt? Het lijkt mij ook geen pretje maar je ontkomt er niet aan :eek:

9. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Er wordt voor de bevalling heel uitgebreid voorlichting gegeven over pijnbestrijding door de vk. En adh daarvan maak je een bevallingsplan waarin je jouw wensen voor tijdens de bevalling opschrijft. Maar tijdens de bevalling kan alles nog anders hoor, stel dat je heel erg tegen pijnbestrijding was maar tijdens de bevalling zoiets hebt van, spuit mij maar plat, dan kan je dat gewoon overleggen met je vk en ze kunnen je ter plekke uitleggen wat de mogelijkheden zijn.

VLindaV86 vindt dit leuk.
  10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het kan ook nooit kwaad om naar de info avond in je zkh te gaan. Dan ben je daar wat bekend als je er onverwacht terecht gaat komen. En dan weet je wat er mogelijk is :)

11. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Oh en als je al weet dat je in het ziekenhuis wil bevallen kan je ook naar een info avond gaan waar je een rondleiding over de bevalafdeling krijgt. Kennis maken met de kraamkamers is niet verkeerd. Anders kom je in zo'n gekke omgeving midden tijdens je weeen

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Als je van 5 naar 20 gaat krijg je geen pijnbestrijding meer.
    Als ee geen anestetist is dan moet je wachten. En inleiden is nog meer pijnlijker dan uit jezelf bevallen.
    Een ruggeprik krijg je niet voordat je in helse pijnen zit. Het is beter als ze hem gewoon alvast plaatsten en dan direct aan kunnen zetten als je denkt ja doe maar.
    Helaas behoor ik ook nog eens van die personen die de weeen door de ruggeprik heen voel. Dus ik zucht ze nog steeds weg. En voel ook alle persweeen.

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Van 5 naar 10cm bedoel ik

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik heb alle kraamkamers al gehad daar in het ziekenhuis. Hihihi of zal er nog een zijn die ik niet heb gezien?

15. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hoe groot is je ziekenhuis? :p hier hebben ze geloof ik 7 kamers

16. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tijdens mijn eerste bevalling namen ze me niet eens serieus!
    In de kamer naast me lag een gynaecoloog te bevallen.
    Dus daar was al het personeel.
    Toen ik melde dat ik dacht dat ik persweeen had, keken ze niet eens.
    Hun antwoord: Nou het is je eerste bevalling en het kan echt niet dat je 4 uur na het breken van de vliezen al persen moet.
    Nog een uur gelegen... toen op die bel geramd en enorm uit mijn plaat gegaan.
    Vk kwam.... toen was het... wow... het hoofdje staat al, deze was bijna zonder hulp geboren.
    Ja duh!! Dat riep ik toch al!! Sukkels.

Tweede bevalling:
    Vk: " Als je me nodig hebt mag je man wel roepen"
    Deur valt langzaam dicht... plop.
    Ik: ga achter haar aan! Ga haar halen het komt nu. Ex: Ach dat zal zo vaart niet.. Ik: Nu!!!!!!!
    8 min later was dochter er.

17. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier maar 4 of 5.
    Terwijl een heel groot deel van drenthe hier bevallen moet.
    Zwangeren uit 3 ziekenhuizen.
    Is echt belachelijk!

18. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Persweeen voelde ik ook door het infuus heen.
    Maar eerlijk gezegd vond ik de persweeen heerlijk vergeleken bij ontsluitingsweeen.
    Vond de uitdrijving zelf ook helemaal niet pijnlijk.
    Die knip! Die voelde ik wel. En het hechten naderhand ook. Pfff...
    Ik heel droog hoeveel hechtingen zijn het 4?8?

Vk ging helemaal stuk.. meer rond de 40!
    Ohw... Dat heb ik naderhand ook echt wel geweten.

19. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Nou, ik dacht dat ik vannacht nachtmerries had.... maar nu ik dit allemaal zo lees, zijn de nachtmerries me gewoon gevolgd het dagelijkse leven in, haha!

Heb zelf nog nooit een bevalling meegemaakt, dus probeer daar normaliter niet over na te denken. Alleen de laatste miskraam moest echt opgewekt worden en dat deed veel zeer, dus kan me alleen maar indenken dat een bevalling aan het einde van een zwangerschap nog honderd keer erger is. Daar probeer ik dus maar niet aan te denken. :oops:

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    scheper ziekenhuis?
    ik woon in Drenthe en vlakbij het ziekenhuis. Jammer dan Femke Tiedema er niet meer is. Die is echt super! Zij luistert en door haar mocht ik persen met de ruggeprik aan en zonder katheter en eerste keer zonder scheuren of knippen.

Deel Deze Pagina