Zou dat niet kunnen zijn omdat je ook bepaalde medicatie neemt? Ik heb dat bijvoorbeeld gehad toen ik tijdens een hete zomer periode ook nog eens vol aan de morfine zat - dat kan namelijk ook kortademigheid veroorzaken. Een soortgelijke combinatie zou eventueel ook kunnen zorgen voor pijn op de borst, als er te hard gewerkt moet worden om genoeg zuurstof rond te pompen. Denk ik dan he. Ben geen arts natuurlijk!
Wat leuk!! Fijn dat alles goed was, en inderdaad een hele verrassing lijkt me dat. Mijn man zou volledig in de paniek schieten hoe reageerden jullie?
Maantje5 Zwanger zijn is ook niet leuk op alle vlakken. De eerste drie maanden zijn zwaar, maar de eerste echobom te zien dat je zwanger bent van een wonderrje is geweldig. Dan 3 maanden wat minder vervelend is en dan 3 maanden dat zwaarder is. Vooral de laatste maand, als je bijv vocht vast houdt en dan lijkt op een michelin mannetje, dan 2 stappen lopen al zeer doet. Of dst je buik zo snel hroeit dat je buik er pijn van doet. Brandend maagzuur in de nacht. En je kunt dus ook gekneusde ribben krijgen van het schoppen van de baby. De bevalling is ook vreselijk. Maar bij de laatste, toen die geboren was, was mijn mindset zo verliefd dat ik dacht ik wil er nog een en ze was nog maar een paar daagjes oud. Gelukkig heb ik wel mijn verstand gebruikt. Maar eerlijk, ik ben dol op alle 5 de kinderen. Het moederschap vind ik gewelsig. En ik ben dankbaar dat ik deze luxe heb.
Nee kwam niet van de morfine. Was iets met de borstspieren blijkt achteraf. Nu gaat het wel weer redelijk. Afgezien van het feit dat ik bijna smelt... Maar goed met mij bijna heel nederland denk ik.
Hartje gehoord van beebje. Super mooie foto gekregen en overgestapt naar de gyn die ik vandaag had. Degene die ik nu had lag mij totaal niet. Geen verkeerde vrouw ofzo, maar had gewoon totaal geen vertrouwen in een juiste begeleiding voor mijn zwangerschap. Nu heb ik dat wel. Dus dat is superfijn. Binnenkort ga ik ook meedoen met de groep centering pregnancy. Een speciaal clubje zwangere vrouwen die bij de gyn lopen en dan extra controles krijgen bij de vk. En allemaal rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Dus een soort zwangerschapsgym maar dan anders . Lijkt mij wel gezellig in ieder geval. Hierbij nog even een foto van ons mooie beebje. Man grijnsde trouwens van oor tot oor bij het horen van het hartje. Tot nu toe was het voor hem steeds een ongrijpbaar iets. Maar toen hij het hoorde begon het ineens te landen.
Mooi verwoord. Ik had van tevoren een hele andere gedachten over zwanger zijn. Maar we hebben als het goed is nog een lange weg te gaan dus ga het meemaken haha
Ja we waren allebei heel erg verrast. Totaal niet verwacht, maar we beginnen langzaam te wennen. Ik dacht echt dat ze een grapje maakte! Ik merk wel dat ik het zwaar heb, hele dag door misselijk en ontzettend vermoeid! Maar goed, alles voor de baby’s
@Liefkleinkindje Wauw een tweeling! Ik lees het nu pas. 1 of 2 eiig? Jullie eerste kindjes? Zit het bij jullie in de familie of is het via ivf ofzo? Sorry veel vragen, die misschien allang kenbaar hebt gemaakt,maar er schrijven best veel mee en ik ben even kwijt van iedereen hoe en wat. Hier best wel even een rotmomentje nu. Dochters zijn met exs schoonouders op vakantie. Had ik net de oudste (10jr) huilend aan de telefoon. Ze wil weg. Kind helemaal overstuur. Zit al langer emotioneel in de knoop. Ex en ik hebben co ouderschap maar de oudste wil daar vanaf. Ze zit echt totaal niet goed in haar vel en maak me echt oprecht zorgen. Gelukkig volgende week een afspraak bij een jeugd gezondheids zorg (geen jeugdzorg) Want er moet iets gebeuren. Anders doet ze zichzelf uit pure wanhoop iets aan. Raak er zelf enorm van overstuur. Ik wil haar helpen,ik MOET haar helpen, maar ik loop zo gigantisch vast op meerdere fronten. Bah.. (sorry voor de klaagzang)
@VLindaV86 Jaaaaa hele mooie duidelijke echo. T word al echt een minimensje En zo bijzonder! Dinsdag nog geweest en vandaag alweer een verschil zien ten op zichte van 2 dagen geleden. Nu wachten tot 5 augustus dan mogen we weer. Dan 2 weken later opnieuw kwa echo's worden we erg verwend mag ik wel toegeven.
Ik heb 5 augustus ook weer een echo. Kan niet wachten. Ik kreeg vorige week een 3 d echo mee zo leuk zal hem even neerzetten maar krijg hem er niet goed op
Een 3D echo al! Wat leuk! Ik mag nog een paar dagen wachten en dan krijg ik ook weer een echo. Zat deze keer maar 2,5 week tussen, en toch voelt het als een eeuwigheid, haha!
Even twee tellen zeuren hoor! WAT EEN HITTE!! Gisteren 41 graden, kom op zeg! En dan 's nachts ook niet fatsoenlijk afkoelen.... Heb zo ongelooflijk slecht geslapen! En heel Nederland met mij natuurlijk, maar ben er goed brak van. Ga maar weer extra vroeg naar mijn werk, daar is het wat koeler. Vandaag nog een dagje 39 graden of zo, en dan gaat het dit weekend eindelijk weer wat afkoelen hier. Pfffff. Zo! Heb de hele week nog niet gezeurd over het weer (het gaat naar mijn idee de komende jaren alleen nog maar erger worden, dus het heeft zo weinig zin om erover te klagen vrees ik) maar dit moest er even uit.
Hier is het 35 graden in huis en ik moet alle spullen inpakken want morgen gaan we op vakantie. Echt hoor.. doe mij maar een bevalling
Heb vandaag op de bank geslapen, slaap op zolder geen doen.. bank is ook geen pretje maar beter ga ook niet de deur uit Als het niet hoeft. Normaal kan er wel tegen maar nu echt niet.
@Leni4 Wat tof al een 3d echo! Ik zie alleen geen bijlage. Hier kwam gisteren de aap uit de mouw bij manlief. Het was me al opgevallen dat hij wat afstandelijk was ten op zichte van de baby. Nu gaf hij aan dat hij het steeds lastiger vind omdat hij steeds banger is om het kindje alsnog te verliezen. Maar hetgeen waar hij vooral bang voor is, is dat hij er zelf niet meer zal zijn als de baby geboren word. Na het plotselinge overlijden van zijn broer aan een hartstilstand is hij sowieso al bang dat hij het zelfde lot tegemoet gaat. Maar nu dat ons kindje toch een goede plakbaby lijkt te zijn, is hij alleen maar angstiger geworden. Hij wou al zo lang vader worden en is nu bang dat hij het niet meer maakt. Heb maar voorgesteld dat hij met de huisarts in gesprek moet.