@brusje tof shirt inderdaad! Leuke reacties gehad? @Pennetje fijn dat alles zo goed is. Heerlijk gevoel is dat! @Volbeatmom das al een behoorlijke buik! Neem aan dat je het iedereen al verteld hebt? Ik heb vandaag weer echo gehad. Liep allemaal super wazig omdat ik opeens een afspraak had bij een MANNELIJKE arts-assistent. Ik heb een zeer complexe post traumatische stress stoornis en dus was dat echt een no go. Zelfs al was mijn therapeute ook bij het gesprek. Gelukkig kon een gynaecologe inspringen en heb ik toch een super fijn gesprek gehad. Nu staat gelukkig met grote letters in mijn dossier dat zelfs bij spoed geen mannen mogen. Stond er al maar was blijkbaar nog niet duidelijk genoeg. Ben al met al bijna een uur binnen geweest. Uitgebreid alles besproken. Ze begon zelfs al over de bevalling. Hun advies is een keizersnede omdat ik door de ptss de stress van een bevabevalling waarschijnlijk niet aan ga kunnen. Plus al het aanraken down under wat ook echt een probleem gaat zijn. Ik vind een echo al heel moeilijk... Vind het nogal iets om goed over na te denken. Had me echt ingesteld op een natuurlijke bevalling. Maar denk dat ze zeker wel een punt heeft en wie ben ik om tegen deskundig advies in te gaan? Verder een echo gehad van een half uur. Echt heel uitgebreid tijd gehad alles goed te bekijken en te zien bewegen. Het draaide en wriemelde. Magisch om te zien! Ook het hartje nog gehoord. Ben al met al net al pennetje helemaal weer blij en opgelucht!
Wij waren ff een weekje op vakantie met ff bijgelezen Hier zie je het wel een beetje zeker savonds en dan zitten mijn broeken ook niet lekker meer. Ik voel sinds deze week soms wat... bij mijn eerste pas met 24 weken ofzo 2e ook pas laat week of 18 Hier nipt laten doen precies 7 dagen later de uitslag gehad Wat betreft eten en drinken. Rauwe dingen let ik wel op en koffie ben ik flink geminderd ik dronk bijna niks anders haha nu max 4 kopjes. Roken ben ik mee gestopt maar rookte toch al bijna niet en drinken deed ik ook al nooit dus dat scheelt Na 4 nachten op een luchtbed en de laatste nacht op een kut matras voel ik nu wel mijn bekken dus nu ff rustig aan al ben ik al heel blij met hoe het gaat bij mijn zoontje had ik nu al 24/7 pijn
@brusje haha geweldig shirt! @Pennetje en @Niets fijn dat alles weer goed was! @Maantje5 en @Roanna voel je echt niet schuldig hoor! Een kind laten groeien kost soms heel veel energie, je kunt er echt niks aan doen. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me 9 maanden lang zo moe en ik heb zoveel tijd verspild met me daar schuldig over voelen. Ik ging alsnog teveel doen, omdat ik het anders sneu vond voor mijn man (die daar juist helemaal niet moeilijk over deed). Ik ben wel iets geminderd in uren op mijn werk, maar deed nog steeds teveel omdat ik me zo schuldig voelde over mijn moeheid. Gevolg was dat ik buiten werken en thuis nergens meer energie voor had, ik ging nergens heen, sprak weinig mensen en was overal te moe voor. Daardoor heb ik veel te weinig genoten van de zwangerschap en werd ik echt een beetje depressievig. Achteraf gezien had ik het veel meer moeten accepteren en meer aan anderen moeten overlaten. Goed, heel verhaal, maar wat ik bedoel, maak niet dezelfde fout als ik maakte, als het niet gaat dan gaat het niet. Lesje loslaten en voor je laten zorgen . En ik mag zelf ook weer oefenen hiermee, want terwijl de misselijkheid minder wordt, begint de moeheid nu ineens flink op te komen. Ben ineens al bekaf van naar de supermarkt gaan of de kinderen aankleden. Ik vrees dat man het wat drukker gaat krijgen de komende tijd, hopelijk van korte duur.
Vanwaar die enorme angst? En een keizersnee is dan misschien wel het beste. Tijdens mijn bevallingen kon het me niks intereseren wie er stond. En ik heb daarbij dus ook mannelijke gyns gehad. Het is maar net wie er dienst heeft. Verder ben ik het huis nog niet uit geweest. We gaan eerst op vakantie. Bij terug komst trek ik hem echt aan. Denk ik .
De angst komt voort uit heftig misbruik en mishandeling gedurende een langere periode door een groep mannen in het verleden. Toen ik daaraan ontkomen was, kwam ik voor verwondingen bij een hork van een mannelijke gynaecoloog. Die mij (nog helemaal vsn de wereld en in shock) in zo'n stoel net beugels propte en zonder enig medeleven of vragen naar het achterliggende verhaal, onderzocht en aanraakte. Niet echt waar je als meisje van toen dan op zit te wachten. Onderzoek door een man roept nu veel herbelevingen op ondanks dat ik intensieve therapie gehad heb. Sorry voor de heftigheid.... Fijne vakantie trouwens!
@Niets Nee hoor nog niets verteld, maar ik denk dat de meesten die link wel al hebben gelegd. Wat een heftig verhaal. Een keizersnede is in deze situatie geen gek idee denk ik. Je wilt niet totaal van de kaart zijn na de bevalling.
@Niets heftig joh.. kan me goed voorstellen dat je grote moeites hebt met sommige dingen. Maar ik wil je toch even zeggen dat het best mogelijk is om natuurlijk te bevallen zonder al te veel aanrakingen. Als jij je ingesteld had op een natuurlijke bevalling en je wil dat echt graag dan zou ik daar zeker voor knokken. In je bevallingplan kan je daar heel specifiek voorkeuren in aangeven. Toucheren om te kijken hoeveel cm ontsluiting je hebt zijn bijv. niet nodig en mag je gewoon weigeren.. en mocht je er niet uitkomen met je gyn dan kan je alsnog voor een keizersnee gaan natuurlijk
Ik had je andere berichtje niet geliket om het feit dat je zo'n moeilijke start had van je check in het ziekenhuis - maar omdat alles gelukkig goed was met je kindje. Want ben vooral blij dat je daar dan gelukkig wel een positief iets uit kan halen Maar wat vervelend dat zelfs de eerste aantekening in je dossier niet voldoende was zeg. Kan me natuurlijk niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn, maar ik heb bij minder heftige dingen al wel eens dat ik niet kan begrijpen dat mensen dat soort belangrijke notities e.d. gewoon in de wind kunnen slaan. Dus bij dit al helemaal! Hoop voor je dat het daar nu wel goed duidelijk is en nooit meer voorkomt.
Dat ziet er al mooi uit. Hier is het nog niet zo veelbte zien. Een echt drie maanden buikje. Ik zat te denken om ook alleen maar joghingsbroeken te gaan dragen. Die vind ik wel erg fijn en die hoeven niet meer zo baggy te zijn als vroeger. Ik heb hele leuke in de kast. En ik word gek van die klote dromen die mij laten wakker worden met koppijn. Alsof ik last van stress heb ofzo. Pfff
@Niets wat heftig voor je zeg! Ik kan me voorstellen dat een keizersnede dan misschien beter is. Maar als je graag natuurlijk wilt bevallen zou ik idd wel kijken of het toch kan. Mijn ervaring met bevallen is dat je als je eenmaal ‘in de bevalling’ zit, dat je dan ineens niks meer geeft om je omgeving. Ik stond op een gegeven moment in een rolstoel bij de ingang van het ziekenhuis in afschuwelijke kleren mijn weeen weg te puffen. Er liepen continu allemaal mensen langs, maar dat kon me op dat moment niks schelen. Al had ik in mijn nakie het hele ziekenhuis door gemoeten, dat had me toen niks uitgemaakt. Terwijl ik normaal eigenlijk best preuts ben en dat verschrikkelijk zou vinden. Maar goed, ik heb niet zulke dingen meegemaakt als jij, dus misschien is dat in jouw geval totaal anders en zit ik er helemaal naast. En misschien kan het ziekenhuis ook regelen dat noodzakelijk aanraken altijd door een vrouw gebeurt? Er zijn altijd meerdere artsen en verpleegkundigen aanwezig, lijkt me heel bijzonder als dat toevallig alleen maar mannen zouden zijn, komt bij verloskunde bijna nooit voor denk ik. Gelukkig duurt het nog even, kun je er voorlopig nog rustig over nadenken!
@MissFluffy mooi buikje al hoor! Met 40 weken idd rollend door de gang als ik dat zo zie . Nee hoor, had ik bij zwangerschap nr.2 ook en die buik werd uiteindelijk niet megagroot, viel best mee. Dus het zegt nog helemaal niks over straks gelukkig.
Nou @MissFluffy en @Volbeatmom, jullie buik kan echt al gezien worden! zelf heb ik wel 's avonds een darmenbuikje, maar dat haalt het niet bij jullie buiken Maar bij mij heb ik ook het idee dat het meer is dan bij de andere twee met deze termijn. Bij de eerste zat ik echt te wachten tot ik eindelijk ging groeien; met 20 weken positiekleding aan maar hoefde eigenlijk nog niet. 'k had er zo'n zin in toen Zijn jullie al bezig met namen? De jongensnaam hebben wij al (nog van vorige keer, nog steeds tevreden over). Meisjesnaam vind ik erg lastig. We willen een niet teveel voorkomende, Nederlandse, klassieke naam die ook niet te 'zoet' is. Dus als jullie nog goede ideeën hebben... Ik heb er een topic over geopend. O ja, en soms vind ik iets wel mooi, maar ik heb ook een man met een mening