Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Kan iemand voor mij de lijst aanpassen ? Ben de 16 de uitgerekend en krijg een meisje

2. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Pennetje
    Ik snap je gevoel hoor.
    Over dat ontaarde moeder zijn.
    Voelde me zo schuldig toen ik dacht.
    Goh.. weer een meid.
    Leuk, maar ik hoopte stiekem toch op een jongen.

Werd daar gelijk heel verdrietig van. En boos op mezelf dat ik het dacht.
    Net alsof ik niet van haar zou houden ofzo.
    Of dat ze minder zou zijn dan een zoontje.
    Want dat is natuurlijk niet zo.
    Maar toch.. dat gevoel eventjes.
    Dat kun je nu eenmaal niet uitschakelen.

Berenmama en Pennetje vinden dit leuk.
  3. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik ben blij dat het niet heel stom klonk in ieder geval! :oops:

Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van even omschakelen en dan is het allemaal helemaal goed, dus het is verder niet schadelijk om zulke gedachten even te hebben. Het zou erger zijn als je daar echt nog lang mee zou worstelen.

Maar voor mijzelf gesproken, denk ik absoluut niet dat ik echt zal moeten worstelen met de omschakeling - ik heb een hele, hele lichte voorkeur, gewoon omdat wanneer ik in de afgelopen jaren fantaseerde over hoe het zou zijn als het eindelijk zou lukken, ik daar toch een bepaald beeld bij had. Maar dat neemt niet weg dat ik vooral heel dankbaar ben dat het uberhaupt lijkt te gaan lukken nu! ;)

Berenmama vindt dit leuk.
  4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Alle meisjesmama s welkom tot de club. En de alleen maar meisjesmamas, ik snap dat het ook leuk was geweest als het een jongetje was geweest en dat dat toch een klein beetje een aaah oproept.

Hier net een super goed sollicitatie gesprek gehad. Ik durfte niet te zeggen dat ik zwanger was. Is dit erg?

5. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Volgens mij ben je het wettelijk niet verplicht, maar als je aangenomen wordt, lukt het niet om het je hele proeftijd verborgen te houden.
    Ze kunnen je er wel op afrekenen als je het niet hebt gezegd.
    Maar ik zou wachten of je aangenomen wordt. Dan kun je het altijd nog zeggen.

6. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Even met het wiegje bezig geweest.
    ♡♡♡
    20190903_195141.jpg

(Snap niet waarom de foto draait..)

Roanna vindt dit leuk.
  7. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Leuk zeg!! AL heel echt ;) Heb je al geshopt voor je dochter?
    Wij hebben nog een nieuw ledikantje nodig. Die we hadden is helemaal versleten. Vind het wel moeilijk, wil liefst 1 van mp, maar dan wel een mooie.
    Verder hebben we niet zoveel nodig. Ik koop denk ik 1 nieuw pakje (als eerste pakje); vind het wel leuk om aan kraamvisite ook nog wat kleertjes te kunnen vragen.

Vandaag heb ik het op mijn werk laten weten dat ik zwanger ben. leuk hoor, al die reacties! vind het wel spannend hoe het gaat als ik met verlof ben naar de klanten toe. Maar goed, dat gaat ook vast wel opgelost worden...

8. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Klopt wat @Volbeatmom zegt, je bent absoluut niet verplicht dit te melden bij een sollicitatie, en sterker nog, als ze er naar zouden vragen, ben je gerechtigd erover te liegen (ja, echt!) omdat het niet relevant mag zijn voor de overweging of jij wel of niet geschikt bent voor de job.

Dus het geeft niks dat je het niet gezegd hebt. Niet erg.

UIteindelijk zal je wel moeten natuurlijk, maar volgens mij is het wettelijk zo dat je pas verplicht bent het te melden DRIE (!) weken voordat je met zwangerschapsverlof wilt gaan. Dus dan heb je nog even!

9. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hebben een kinderwagen gekocht.
    Via mp. Ben er heel blij mee.
    En deze wieg.
    De wieg van mijn dochters had ik opgeslagen bij mijn vader toen ik bij mijn ex weg ging, samen met het hemeltje wat van mij is geweest en een dekentje wat we uit de uk hadden gekregen.
    Bleek dat mijn stiefmoeder het weg heeft gedaan zonder een woord te zeggen.
    Kan nog wel janken daarom.
    Had het juist daar neergezet omdat het me zo dierbaar was.

Voor de rest nog niet echt geshopt.
    Heb best wat van mijn dochters bewaard.
    Maar wil uiteraard ook wel nieuwe dingen.
    Het andere is minimaal 8 jaar oud.

Mijn man gaat de commode zelf maken van een prachtig badkamermeubel die helaas niet past in deze badkamer.
    Van de kast erbij maakt hij een kledingkastje en een ledikant passen we daar op aan.
    Aan shoppen moet ik dus echt nog beginnen.
    Wiegje staat hier al even in de kamer want had er geen andere plek voor.
    Maar nu ook maar daadwerkelijk iets van gemaakt.

Moet ook wel een poosje staan want onze chihuahua van 3 is afgelopen kerst door een boerboel in haar hoofd gebeten.
    Beide ogen hingen eruit (wonder dat ze het heeft overleefd)
    Nu heeft ze nog 1 oog en daar ziet ze alleen wat licht en donker mee. Want de lens is er af.
    Gek genoeg is ze nog altijd haar vrolijke zelf en helemaal gek op kids.
    Je kunt haar niet blijer krijgen dan in een kamer vol kinderen.

Maar als er meubels veranderen moet ze daar wel aan wennen, want ze botst er anders tegenop. Dus daar moeten we ook rekening mee houden.

Roanna vindt dit leuk.
  10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Dan ben je lekker vroeg.
    Ik heb buiten wat kleertjes nog niks gekocht, ow wacht ja glazen babyflessen.
    Verder wil ik toch graag een nieuwe wandelwagen. De maxicosi stella. Maxi cosi heb ik nog, box ook en bed ook.
    Kleding niet, want heb alles weg gedaan.

Maar ik wil niet vroeg alles neerzetten. Het duurt nog zo lang voordat ik moet bevallen. Dus alles blijft op zolder staan nu.

Roanna vindt dit leuk.
  11. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Haha ja idd vroeg. Maar heb geen zolder.
    En alles moet langzaam veranderd worden voor de hond.
    En ach, t staat wel gezellig.
    Moet verder ook alles nog kopen hoor.
    De kinderwagen en de wieg waren echt een koopje! Dus dat kon ik niet laten lopen.

12. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb alleen nog maar een zwangerschapstest en positiekleding gekocht :roflmao: we moeten nog wel een nieuwe kinderwagen kopen(tips?), en ik wil een eerste setje kleertjes kopen, maar verder hebben we het meeste nog wel denk ik. Of dat komt na de bevalling pas

13. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Whaha, die test en zwangerschapskleding is hier ook nog het enige :D. Wij hebben het meeste ook nog wel, dus hoeven ook niet veel dingen te kopen. We zijn wel voor een bakfiets aan het kijken, is toch wel handig om straks met 3 kinderen op school te komen. Kan ik straks ook bij de club van bakfietsmoeders :confused:. En een draagzak en misschien zo'n Stokke newborn inzet voor de kinderstoel. Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Het leek ons wel handig bij de maaltijden, dan kan de kleine er straks ook gewoon gezellig bij zitten en hebben wij onze handen vrij om de andere kinderen te helpen.

@Volbeatmom wat een leuk wiegje! Snap dat je die alvast gekocht hebt.
    Qua kinderwagen ben ik echt fan van de Joolz. Wij hebben destijds een nieuwe aangeschaft voor onze oudste en ik vind het nog steeds een topwagen. Hij is inmiddels minstens 4 jaar intensief gebruikt (als in zowat dagelijks en flinke stukken), maar hij kan nog prima mee voor een derde ronde. Hij is licht en wendbaar, je kunt er makkelijk mee in de bus, in winkels, maar ook in het bos en de wandelwageninzet is ook nog eens ideaal om aan tafel te schuiven. Even ergens een kopje koffie drinken met kind is dus ook makkelijk. Er passen lekker veel boodschappen in en hij ziet er ook nog eens heel mooi uit! Vind ik toch ook wel belangrijk als ik er bijna dagelijks achter loop.... We twijfelden in het begin heel erg vanwege de prijs, maar achteraf is dit met afstand de aankoop waar we het meest aan hebben gehad. Als we hem straks 6 jaar hebben gebruikt heeft ie zn geld wel opgebracht denk ik zo :).

14. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Haha, ja hier ook!
    Had van die goedkope testjes van Z&K geloof ik dat de website heet, en verder heb ik vorige week 2 broeken gekocht. Meer is het nog niet!

We hebben wel (kort) gekeken naar een wandelwagen, omdat we toch in die winkel stonden voor de broeken. Wel wat leuke dingen gezien, maar we wilden ons nog niet een halfuur laten informeren, dus zijn doorgelopen toen het personeel ons vragend aan bleef kijken haha. Soms heb ik daar gewoon even geen zin in. :oops:

Dusssss, net als jij, houd ik me aanbevolen voor wagen-tips! :D

Roanna vindt dit leuk.
  15. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Wij hebben een Quinny mood, erg tevreden over. Wiegje kan helemaal plat en dat is in de auto wel eens handig als er nog allerlei spullen mee moeten. Hij rijdt ook super fijn. Oja, en de duwstang kun je heel makkelijk verstellen. Vond ik wel handig als mijn oudste ook even wilde duwen.

MissFluffy vindt dit leuk.
  16. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    @Me28 bakfiets is echt super fijn met een kleintje! Wij hebben hem voor de geboorte van onze dochter aangeschaft. heel veel plezier van. OP het moment gebruik ik hem iets minder (zoon fietst zelf en ik heb ook nog een gewone fiets), maar man doet er bijv. ook de boodschappen mee.
    Als dit kindje geboren is en ietsjes groter is kan hij/zij ook lekker weer in de bak!.

Wij hebben ook de newbornseat van Stokke. Vonden wij ook heel leuk en gezellig aan tafel. Net wat jij zegt, echt erbij! Bij zoon zetten we wel de maxicosi op een stoel, maar dan zag hij nog niets...

Dus dit kan ik je allebei echt aanraden!

17. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ik zit een beetje te balen. We hebben bij onze kinderen de familiewieg gebruikt. Daar heb ik bekleding voor gemaakt. Nu is mijn schoonzusje 6 weken voor mij uitgerekend, en gaat de wieg daarheen. Ben er gewoon emotioneel van, dat dit kindje niet in diezelfde wieg kan liggen.
    Vind het van mezelf overdreven, maar ja, die hormonen hè...

18. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Wat leuk 2 meiden. En een paar verrassingen erbij ook leuk

Stokke newborn hadden wij ook ik vind het super handig aangezien mijn kinderen altijd als ik ging eten erbij wilde zitten

Ik heb een jane matrix light gekocht had ik bij min zoontje ook ben er heel tevreden over. Baby plat vervoeren vind ik wel fijn! En we hebben een box gekocht meer nog niet

19. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb de mutsy evo.
    Maar als ik een nieuwe had gekocht was ik ook voor de jane gegaan.
    Baby gewoon in de reiswieg in de auto vervoeren lijkt me superhandig.
    Ik heb sowieso altijd de reiswieg bij me, want de maxi cosi op het onderstel vind ik echt niet fijn.
    In mijn ogen is dat een auto stoel, meer niet.
    Alleen voor boodschappen doen wat niet lopend kan, dan gebruik ik de m.c in de winkelwagen. Verder niet.

Van de meiden had ik nog kleertjes en beddengoed.
    Verder niet.
    @Roanna
    Kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent om de wieg.
    Maar sommigen gebruiken hem toch niet heel graag.
    Dus misschien kun je hem iets later alsnog krijgen?

20. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Goed om te horen dat het jullie zo goed bevalt, toch maar zo’n newborn set kopen dan. En wat voor bakfiets hebben jullie? Is dat een aanrader of niet? Er zijn nogal veel merken en soorten zag ik...

En dat wiegje is wel echt jammer ja, zeker als je andere kinderen er ook in gelegen hebben snap ik echt dat het even slikken is. Is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar met zwanger en hormonen voelt dat soms wel zo ;).

Voor wie nog een kinderwagen moet uitzoeken nog wat tips:
    - probeer in de winkel uit of je er allebei fijn achter kunt lopen en of de duwstang makkelijk te verstellen is.
    - kijk goed hoe je de kinderwagen in moet klappen en doe het vooral zelf ook eens in de winkel. Dan merk je pas echt of het makkelijk gaat of niet. En even passen of ie in de kofferbak van je auto past is ook een aanrader ;). Bij ons deden ze wel even lastig, maar uiteindelijk mochten we samen met medewerker even proberen. Is toch rot als je een berg geld uitgeeft en hij past vervolgens niet in de auto...
    - kijk hoe groot de reiswieg is, daar zit per wagen verschil in. Wij zijn allebei lang en vonden een lange reiswieg dus belangrijk. Anders is je kindje er al uit gegroeid voordat ie mag zitten in de wandelwageninzet.
    - kijk of de wandelwageninzet in meerdere standen te zetten is, of ie zowel naar je toe als van je af kan en of ie helemaal plat kan. Dat laatste is vooral handig bij slaapjes of als de reiswieg al snel te klein wordt. Is minder fijn dan plat liggen, maar toch een goed alternatief.
    - check hoeveel ruimte er is voor boodschappen en of dar makkelijk te gebruiken is.
    - bij onze Joolz kun je de kap deels opendoen en dan zit er bij dat open stuk gaas voor. Wij vonden dat superhandig. Dan kun je de baby bij warmer weer rustig buiten zetten zonder dat alles teveel opwarmt en ook zonder irritante insecten.
    - als je eventueel nog meer kinderen zou willen, houd daar dan vast rekening mee. Zijn er meerijdplankjes beschikbaar of kun je de wagen uitbreiden? Is niet noodzakelijk natuurlijk, maar kan in de toekomst geld schelen.

Deel Deze Pagina