Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Leuk dat jullie al wat voelen! @brusje en @MissFluffy

Dit is voor mij eerste zwangerschap die het zo lang volhoudt en ik heb de placenta aan de voorkant liggen. Dus het zal nog wel even duren voordat ik wat ga voelen. Ach ja, komt vanzelf :)

2. Allerliefste1

Allerliefste1 Bekend lid

12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik heb dit ook. Hoop echt dat dit nog minder wordt!

3. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik voel het ook nog steeds hetzelfde.
    Niet aan de buitenkant.
    Als ik mijn hand erop leg is het rustig.
    Als mijn man zijn hand erop legt, begint ze direct te reageren.
    Maar alleen ik voel dat.

4. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik denk de baby nu ook te voelen sinds ongeveer een week, wel heel bijzonder! Maar mijn darmen zijn ook continu van slag, dus heb constant plopjes etc. in mijn buik. Dat maakt het een beetje lastig om echt op de baby te focussen en ik weet ook niet altijd zeker of het echt de baby is. Aan de buitenkant is het ook nog niet te voelen, maar zou met 15 weken ook wel erg vroeg zijn toch? Zelfs bij een derde lijkt mij zo. Bij de eerste had ik ook de placenta aan de voorkant, toen voelde ik pas iets met 21 weken. Dus 14/15 weken is voor mij al heel erg vroeg.

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Volgens mij is dat verschillend bij iedere zwangerschap.
    Ik voelde de eerste met 16 weken al aan de buitenkant en de placenta zat toen ook voor. Nu heb ik de baby nog niet kunnen voelen aan de buitenkant. Misschien ligt ze anders of ben ik altijd te laat?? Idk

6. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ik voel ook nog niets helaas! Maar vandaag bij controle zei de vk al dat mijn baarmoeder heel ver naar achteren lag, dus misschien heeft het daarmee te maken?

Verder is alles goed hier. Wel wat @MiniPoepiebeertje zei nog steeds belachelijk moe. Ik hoop maar dat het een virusje is (ook verkouden/hoofdpijn) en dat het gauw beter wordt.

7. Maantje5

Maantje5 Actief lid

15 jan 2019
    123
    108
    43
    Vrouw

Ik geloof ook dat ik nog niets voel, 16,5 week nu.
    Maar ik denk dat die vermoeidheid erbij hoort? Het zal wel heel toevallig zijn als we allemaal grieperig zijn toch? Maar hoop wel dat je gelijk hebt en het idd een virusje is haha

Roanna vindt dit leuk.
  8. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Goedemorgen!
    Ik denk dat ik weet waar mijn vermoeidheid vandaan komt. Ik ben vannacht op de spoed geweest met een astma aanval. Nou klinkt dat allemaal niet zo spannend, alleen ik heb geen astma. Dus dat was best wel eng. Maar ik heb al klachten sinds dat ik 7 weken zwanger ben, dus dat verklaart veel. Vandaag naar de vervanger van mijn eigen huisarts, dat moest absoluut van de dienstdoende arts.

9. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ow jakkes, dat is even eng. Ik ben benieuwd wat de arts zegt

10. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Oh jee, dat klinkt niet tof!
    Hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, want dat is toch wel heftig ineens, van die aanvallen als je die normaal nooit hebt!

11. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik durf overigens niet altijd te zeggen of het gefrummel dat ik voel, de plopjes en zo, of dat baby of darm is. Voorheen wist ik dat wel precies, want ik ken mijn darmen na een leven lang gezeik met ze hahaha. Maar nu twijfel ik wel eens.

Zou wel grappig zijn als ik al die tijd denk dat ik niks voel van de baby, terwijl de baby juist heel erg zijn best aan het doen is om zich kenbaar te maken, alleen schat ik dat al een tijdje verkeerd in! ;)

Maar goed. Gisteren probeerde ik het hartje te laten beluisteren door mijn schoonzus. Ik kreeg hem wel gevonden, maar klonk erg ver weg. Zij vond het toch super leuk, want kende dat helemaal nog niet, dat je dat zelf thuis kan doen met zo'n Angelsounds. Gisteravond in bed zelf ook nog eens gedaan.... kom ik erachter dat ik gewoon dom geweest ben: ik zocht veel te laag! Dat ben ik van de eerste weken gewend geweest, maar Druif ligt inmiddels niet meer helemaal onder mijn schaambeen natuurlijk haha. Dus moet een dtukje hoger zoeken voor het duidelijkste hartslagje! D'oh. :oops:

12. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb een spastische darm, dus ook altijd veel gerommel en klachten. Maar ik merk het verschil tussen baby en darm met name door de locatie van het geplop. Iedere keer op dezelfde plek onderin mn buik. En dat werd bevestigd toen ik dus ook aan de buitenkant kon voelen dat er geduwd werd

Roanna vindt dit leuk.
  13. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Dat klinkt niet fijn! Ik wist niet dat astma ook ineens kan opkomen bij een zwangerschap, vervelend zeg! Hopelijk kun je goed geholpen worden.

14. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ja, door die locatie denk ik ook dat het toch echt de baby is. Vandaag weer gevoeld en nu iets duidelijker :). Ik had echt mazzel vandaag trouwens, onverwacht een extra echo gekregen! Ik moest een keer naar de gyn ivm keizersnede bij de vorige bevalling. Dus ik dacht dat we alleen de bevalling kort gingen bespreken, maar ik mocht dus ook nog even spieken naar ons kleintje, superleuk! Nog 2 weken wachten voor de geslachtsbepaling, spannend!

Roanna vindt dit leuk.
  15. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Hoihoi! Ben bij de huisarts geweest hoor! Puffertje is omhoog gegooid in dosis en frequentie. Van 1-4 keer per dag 1-2 pufjes, naar 6 keer per dag 3 pufjes. Ik had namelijk nog een flinke ruis in mijn longen zitten. Het is waarschijnlijk een virus wat al langer sluimert, vandaar de vermoeidheid en verstopte neus, en dat is nu op mijn longen gaan zitten. Morgen moet ik terug omdat het een longontsteking kan worden.

16. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Oh joh.. nog allemaal niet zo goed nieuws dus. Beterschap

17. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    He bah.
    Het zit jou ook niet mee hè?
    @MiniPoepiebeertje.
    Heel veel beterschap.

Hoe is het nu met je nieren?

18. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Het wil allemaal niet echt lukken inderdaad. Mijn nieren zijn volgens mij wel aardig bijgetrokken, heb nu af en toe alleen nog de gewone rugpijn, maar echt niet zo heftig als die paar keer toen. Dus ik denk dat ik de steentjes heb uitgeplast. Weet het niet zeker, want ik was niet zo secuur met zeven.. ‘s Nachts had ik daar niet zo veel zin in haha.

Ik moet wel zeggen, ik vind het ontzettend fijn dat ik zo serieus genomen werd deze beide keren. Alleen de doktersassistente van mijn eigen huisarts is gewoon een lompe koe, met grote uitzondering mocht ik vandaag naar de huisarts. Nou bedankt he..
    Hele lieve huisarts gezien en haar behandeling lijkt goed zijn werk te doen! Ik kan weer een beetje normaal ademen!

19. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Je hebt het ook wel zwaar! Eerst die nierstenen, nu astma... Hoop dat het gauw beter gaat worden. Mijn zoontje is ook een beetje astmatisch; zo sneu om te zien hoeveel moeite ademen kan kosten!! EN dan heb je nog een extra belasting door je zwangerschap en kun je ook niet zomaar alle medicijnen krijgen.
    Sterkte in elk geval!

20. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    haha, op zich hoort het er wel een beetje bij. Maar ik was gewend dat vanaf een week of 15 het beter ging worden. daar merk ik nu nog niet zoveel van...
    Ik heb last van hoesten (echt zo'n zeehondenblafje), dat kost heel veel energie. Dus het zou echt helpen als dat over was ;)

Deel Deze Pagina