Hallo lieve meiden! De geslachtsbepaling is gelukt en het was duidelijk, zie mijn handtekening helemaal verliefd al, en verrast, en zooo blij! Wat de klantjes betreft, ik mag niet klagen, zeker als ik hier lees over astma aanval - echt heftig, als je dat normaal niet hebt! Sterkte! Ik heb voornamelijk nog steeds haaruitval, sinds ik 6 weken zwanger ben. Niet normaal meer, dat ik überhaupt nog haar heb en ik slaap slecht. De laatste dagen had ik ook ontzettend hoofdpijn, maar de verloskundige zei dat het misschien door de placenta komt die nu haar taak helemaal op zich neemt en daardoor de bloeddruk kan veranderen (je lichaam moet dan zwaarder werken). Maar vandaag gaat het alweer beter. Verder voel ik ook al sinds minstens 2 weken wat plopjes, en begin deze week kon mijn man ook wat van buiten voelen, altijd zo een soort stuiptrekking onderin links in mijn buik. Dat is het gewoon, ik weet het zeker. Zo bijzonder weer, vooral omdat ik blijkbaar weer de placenta aan de voorkant heb liggen... Ik pas ook maar meteen de lijst aan!
♡Uitgerekend 16 t/m 29 februari '20♡12 februari ♡ Besjes - 32 jaar - 3e kindje 14 februari ♡ VLindaV86- 33 jaar - 1e kindje ♡ MissFluffy - 27 jaar - 2e kindje ♡ Kaaskoekje- 29 jaar - 3e kindje - meisje 15 februari ♡ ♡ 16 februari ♡ Leni - 35 jaar - 3 kinderen 1 miskraam 5 de zwangerschap - meisje 17 februari ♡ Thephantom - 25 jaar - 1e kindje ♡ Mir123 - 33 jaar - 2e kindje 18 februari ♡ Vikamustygrishi - 31 jaar - 2e kindje 19 februari ♡ Brusje - ?? jaar - 6e kindje 20 februari ♡ MSter - 29 jaar - 1e kindje ♡ Roanna - 30 jaar - 3e kindje ♡ Wepie - 25 jaar - 4e kindje 21 februari ♡ Maantje - 29 jaar - 1e kindje ♡ 22 februari ♡ ♡ 23 februari ♡ Vlinder35 - 35 jaar - 3e kindje ♡ 24 februari ♡ ♡ 25 februari ♡ Berenmama - 32 jaar - 2e kindje - meisje 26 februari ♡ Allerliefste1 - 35 jaar - 3e kindje ♡ Me28 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Pennetje - 35 jaar - 1e kindje - jongen 27 februari ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje ♡ Minipoepiebeertje - 22 jaar - 1e kindje - jongen ♡ volbeatmom - 33 jaar - 3e kindje - meisje 28 februari ♡ Liefkleinkindje - 31 jaar - 1e kindje 29 februari ♡ ♡ ---------------------------------------------- Afspraken: September: ♡ 13 september - afspraak vk - minipoepiebeertje ♡ 13 september - SEO - besjes ♡ 13 september - 16 weken controle vk - Pennetje ♡ 24 september - 20 weken echo - Kaaskoekje ♡ 25 september - 20 weken echo - missfluffy Oktober: ♡ 2 oktober - 20 weken echo (SEO) - Berenmama ♡ 3 oktober - 20 weken echo (SEO) - minipoepiebeertje ♡ 3 oktober - 20 weken echo (SEO) - Pennetje November: ♡ 8 november - afspraak vk (24 wkn) - Pennetje ♡ ♡ ---------------------------------------------- jongen (2) | meisje (4) | verrassing (4) | onbekend (12) ---------------------------------------------- WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden[/QUOTE] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)[/QUOTE]
Tsja.. dat valt niet goed uit te leggen, ieder ervaart het anders. Bij mij begon het als plopjes zoals je ook voelt bij een spastische darm, geen idee of je dat gevoel kent. En als ze gaan duwen ipv schoppen voelt het alsof je met je tong langs de binnenkant van je wang duwt, maar dan in je buik. Kan ook kietelen. En als het kindje wat groter is voel je naast schopjes, wat dus echt van die stuiptrekkingen in je buik zijn, heel weird, ook dat de baby zich omdraait. Dat is helemaal een gek gevoel, alsof je darmen besluiten even een rondje wasmachine te doen, maar zonder pijn. In mijn eerste zwangerschap vergeleek ik het met de film Alien. Dan heb je zo'n horror scene dat iemands buik druk aan het bewegen is en dan breekt er ineens zo'n alien door de buikwand naar buiten. Ik vond het een hele vreemde gewaarwording. En het is ook lang niet altijd schattig! Die mormels kunnen hard trappen. Op je blaas, of op je maag.. of als ze zich uitstrekken kan je niet ademen en je moet plassen tegelijk. Oh en als ze de hik krijgen merk je dat ook goed. Ritmisch kleine schokjes. Mijn eerste raakte na een minuutje hikken vreselijk gefrustreerd en ging dan helemaal los zo zie je een karaktertje al in de buik, heel komisch. Kortom, er staat je nog wat te wachten, op den duur weet je écht heel goed wat de baby doet. Voor nu is het allemaal nog klein en schattig
Dit was wel echt hilarisch, daar heb ik wel even hardop om gelachen! Ben benieuwd of ik het ga herkennen als er meer beweging ontstaat!
Ah ja, die hik, die was ik al bijna weer vergeten! Onze oudste had in de buik in de laatste maanden echt dagelijks de hik, voelt best wel apart. Toen hij geboren was heeft hij dat trouwens nog een paar maanden volgehouden, bijna elke dag wel een keer de hik. Vooral als hij net moest gaan slapen was dat minder handig....De tweede had het veel minder en dat was ook na de geboorte zo. En ja, in het begin voelt het als een soort kleine plopjes of bubbeltjes en later wordt het steeds duidelijker. Nu inderdaad nog maar even genieten, want over een paar maanden zijn het geen schattige bubbeltjes meer, maar krijg je gewoon een flinke stomp in je ribben of wordt er op een heeeel vervelend moment ineens hard op je blaas gestampt . Ik moest al extra vaak naar de wc aan het eind, maar ging voor de zekerheid maar nog vaker, want op een volle blaas gestampt worden is niet heel handig En toch is het ook superbijzonder en leuk om zo close met je kindje te zijn, je leert ze zo echt al een klein beetje kennen!
Wat grappig dat je zo echt al een beetje merkt en voelt hoe ze gaan zijn! Nooit bij stil gestaan, maar natuurlijk hartstikke logisch! Ik ben benieuwd, ik vind het ook erg lastig om onderscheid te maken tussen rommelende darmen en schopjes haha!
Oh ja, in ons geval heel duidelijk hoor als ze nu iets probeert te doen en het lukt niet gooit ze alles weg waar ze mee bezig is en schopt en trapt ze om zich heen. Precies zoals in de buik. En ook als klein babytje, ze probeerde al heel gauw te gaan staan en zitten, met 3 maanden rolde ze om, maar als het dan even niet lukte.. echt zo'n gefrustreerde spartel en huilen
Mijn oudste was net een python in mijn buik. Was op het laatst echt niet grappig meer. Soms leek het echt alsof ze zo uit mijn buik zou scheuren. Pijnlijk en ook wel een beetje eng. Ze stond al heel vroeg. Liep al heel vroeg en danste met 9 maanden. Altijd in beweging. En nu?? Nu krijg je haar niet met die reet van dr stoel losgetrokken van het scherm.
Nou, ik lig dus weer in het ziekenhuis. Dot keer omdat ze weer astma denken. Ben er wel een beetje klaar mee zo ondertussen, mijn eigen bed slaapt veel lekkerder
Ah wat klote voor je meid. Ik weet uit ervaring dat het echt niet leuk is. Wat gaan ze nu doen? Weet je dat ook. Extra testen ofzo? Of foto's of e.d? Wel heel vervelend voor je dat je ook zo ligt te klungelen. Knuffel voor je!
Jeetje, dan heb je nooit astma, krijg je een aanval en moet je ineens flink aan de medicatie... en dan helpt het nog te weinig? Dat is echt naar zeg! Hoop dat je je deze ochtend weer wat beter voelt, en dat je vlug naar huis kan!
Vandaag weer werken, na drie weken vakantie. Ben benieuwd hoe het zal gaan! Deze week ook maar wat algemener op het werk aankondigen dat ik zwanger ben, denk ik. :O
Kan je dat nog verbergen dan? ik zie er uit alsof ik morgen beval. Waren er hier meiden die een cerclage hebben gehad? Ik vraag me af hoe je voelt of je al vroeg ontsluiting krijgt. Ik voel sinds een paar dagen druk op mijn baarmoeder mond als ik sta, en soms ook weeïge pijn erbij, niet heel pijnlijk ofzo, maar ik maak me toch een beetje zorgen
Net verlos geweest , moet minder werken omdat ik al last van harde buiken heb. Word nog wat, werk in de zorg en mijn leidinggevende vind zwanger zijn geen ziekte durf er bijna niet heen , ze is er pas donderdag of vrijdag weer... pff zie er als een berg tegen op.
@MiniPoepiebeertje wat balen zeg hopelijk snel naar huis @Leni4 zwangerschap is ook geen ziekte maar helaas voor je baas vraagt het soms wel wat aanpassingen @brusje mooie buik @MissFluffy sorry geen ervaring mee
Hier ook geen ervaring met cerclage. @brusje mooi buikje. @Leni4 tja beetje jammer voor haar, maar het gaat toch om je lichaam en je kleintje. Dus dat gaat voor.
Ja klopt ik vind het ook geen ziekte maar moet toch echt wat rustiger aan doen, andere kids ook eerder geboren .. dus toch het gesprek maar aan gaan, ze heeft een verklaring opgeschreven.
@MiniPoepiebeertje : Beterschap! Wel heftig zeg als je er helemaal voor wordt opgenomen. Hoop dat het snel beter gaat. @MissFluffy : sorry ook geen ervaring mee. @Leni4 : lijkt me dat ze dat niet kunnen weigeren of echt moeilijk over kunnen doen toch? @brusje : mooie buik. Toevallig vandaag zelf ook foto gemaakt, zal die ook plaatsen. Vandaag echo op eigen verzoek gehad. Geslacht was duidelijk te zien. We krijgen een meisje verder qua groei enzo alles mooi op schema. Zo blij met een meisje! Man heeft reuma en had dat wel door kunnen geven aan een jongen, maar niet aan een meisje. Vandaar onze voorkeur. En dan dus mijn buik (geen idee of het op deze foto beetje te zien is... vandaag volgens de telling van de gyn 16+6
♡Uitgerekend 16 t/m 29 februari '20♡12 februari ♡ Besjes - 32 jaar - 3e kindje 14 februari ♡ VLindaV86- 33 jaar - 1e kindje ♡ MissFluffy - 27 jaar - 2e kindje ♡ Kaaskoekje- 29 jaar - 3e kindje - meisje 15 februari ♡ ♡ 16 februari ♡ Leni - 35 jaar - 3 kinderen 1 miskraam 5 de zwangerschap - meisje 17 februari ♡ Thephantom - 25 jaar - 1e kindje ♡ Mir123 - 33 jaar - 2e kindje 18 februari ♡ Vikamustygrishi - 31 jaar - 2e kindje 19 februari ♡ Brusje - ?? jaar - 6e kindje 20 februari ♡ MSter - 29 jaar - 1e kindje ♡ Roanna - 30 jaar - 3e kindje ♡ Wepie - 25 jaar - 4e kindje 21 februari ♡ Maantje - 29 jaar - 1e kindje ♡ 22 februari ♡ ♡ 23 februari ♡ Vlinder35 - 35 jaar - 3e kindje ♡ 24 februari ♡ ♡ 25 februari ♡ Berenmama - 32 jaar - 2e kindje - meisje ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje - meisje 26 februari ♡ Allerliefste1 - 35 jaar - 3e kindje ♡ Me28 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Pennetje - 35 jaar - 1e kindje - jongen 27 februari ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje ♡ Minipoepiebeertje - 22 jaar - 1e kindje - jongen ♡ volbeatmom - 33 jaar - 3e kindje - meisje 28 februari ♡ Liefkleinkindje - 31 jaar - 1e kindje 29 februari ♡ ♡ ---------------------------------------------- Afspraken: September: ♡ 13 september - afspraak vk - minipoepiebeertje ♡ 13 september - SEO - besjes ♡ 13 september - 16 weken controle vk - Pennetje ♡ 24 september - 20 weken echo - Kaaskoekje ♡ 25 september - 20 weken echo - missfluffy Oktober: ♡ 2 oktober - 20 weken echo (SEO) - Berenmama ♡ 3 oktober - 20 weken echo (SEO) - minipoepiebeertje ♡ 3 oktober - 20 weken echo (SEO) - Pennetje ♡ 8 oktober - 20 weken echo (SEO) - Niets November: ♡ 8 november - afspraak vk (24 wkn) - Pennetje ♡ ♡ ---------------------------------------------- jongen (2) | meisje (5) | verrassing (4) | onbekend (11) ---------------------------------------------- WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden[/QUOTE] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)