Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Nou, dat is dus wel echt lastig geworden in de afgelopen weken. Heb aan het begin van mijn drie weken vakantie mijn zwangerschapsbroeken gehaald omdat ik niet meer lekker zat in mijn gewone spijkerbroek.

...diezelfde spijkerbroek had ik vandaag weer aan, en het zat gewoon echt niet meer! Pffff. Maar had 'm aan omdat ik daar een bloes in kan steken en die dan kan 'bloezen' (weet eigenlijk niet of dat officieel zo heet, of dat ik dat verzonnen heb, haha) en dan valt het buikje niet zo op.

Maar heb die broek daarnet meteen bij thuiskomen uit gedaan. Mijn hele onderbuik krampt ervan. Dat gaan we dus niet meer doen. Ik ga morgen mijn zwangerschapsbroek aantrekken, met een lekker zittende top, en dan valt het dus op ja. Nou ja. Mag ook best, met deze termijn, denk ik dan maar :)

Heb je al met de verloskundige gebeld over de druk die je voelt? Klinkt niet per se als een heel prettig gevoel, en zij weten misschien wel wat het is!

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Werk en zwanger en ziek. Helaas reageren niet alle werkgevers of zelfs mensen daar positief op.
    Vorige keer ging ik twee weken eerder dan verlof in de ziektewet. Zegt dan stomme mens van mijn dochters school, toen ik zwanger was werkte ik gewoon door tot 4 weken voor de bevalling. Waarop ik zei, maar jij had vast geen polyhydramnion. Stomme muts. Iedere zwangerschap is anders. Ik heb ook echt top zwangerschappen gehad, maar ook hele zware (voornamelijk na de 6 de maand)

En beterschap voor ??wie lag er ook weer in het ziekenhuis met astma? Lijkt me echt super klote.

En ik ben niet de enige met een mooie buik. Helaas weet ik nu niet meer welke naam bij welk verhaal hoorde, dus ik doe het even naamloos.

Drukke dag vandaag, werk en hamster op de loop. Hij at mijn behang, dus heb alles op de kop gehad en behang strook moeten plakken. Maar we hebben hem. Nu koffie en dan koken.

3. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Nog niet.. ik heb donderdag een afspraak, dan noem ik het wel gewoon

4. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier morgen weer na de gyn.
    Even een paar seconden beebje loeren.
    Ben zo blij dat ik gewoon elke 2 weken mag blijven komen.
    In principe ging de zwangerschap wel zo goed dat het om de 4 weken mocht.
    Maar omdat me dat zelf niet lekker zat met de medicatie enzo mocht ik om de 2 weken blijven komen.
    Geeft wel wat rust.
    Nog 3 weekjes en dan de 20 weken echo alweer.

5. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    @MiniPoepiebeertje wat rot zeg, en dat allemaal in je zwangerschap ook nog! Hoe is het nu? Lig je nog in het ziekenhuis of inmiddels alweer thuis?

@Niets en @brusje mooie buikjes al hoor! Die van mij lijkt er aardig op. Zo’n buikje dat mensen wel kijken, maar nog net niet durven vragen of je zwanger bent. Of zo van ‘ik hoop dat ik het niet verkeerd heb, maar...’. Ik vind het wel grappig, die fase :).

@Leni4 is ook echt vervelend, maar je kunt er niets aan doen. Zwangerschap an sich is geen ziekte, maar je kunt er wel behoorlijk ziek van zijn of op een andere manier last van hebben. Het kost nou eenmaal veel voor je lichaam om een heel mensje te laten groeien en je eigen lichaam daarop aan te passen. Soms gaat het makkelijk en soms niet, daar kun je zelf weinig aan doen. En werk is belangrijk, maar de gezondheid van je kind en die van jezelf lijken me toch belangrijker. Ik hoop dat je een beetje begrip krijgt!

@Volbeatmom fijn dat het nu weer wat rustiger is en dat je gewoon elke 2 weken mag komen, dan weet je zeker dat alles goed in de gaten wordt gehouden.

Ja, die 20-wekenecho komt al snel dichterbij, nog een paar weekjes en dan zijn we allemaal op de helft :eek:. Hebben jullie dat ook, dat die eerste weken zwangerschap voorbij kruipen en dat het nu ineens voorbij vliegt? Echt een heel gek idee dat ik al bijna op de helft ben, zo voelt het op de een of andere manier nog helemaal niet!

Leni4 vindt dit leuk.
  6. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Weer goedgekeurd bij de gyn.
    3 okt weer en dan 8 okt de 20 weken echo.
    Dan word er ook naar de groei gekeken.
    Loopt ze achter, dan gaan ze het UMCG er bij betrekken.
    Wel besproken dat ik ingeleid ga worden.
    Tussen de 37 en 39 weken zal ik gaan bevallen.
    Wel even bloedprikken omdat ik zo vreselijk moe ben en veel hoofdpijn heb. Kan zijn dat het ijzer wat te laag is.
    Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje.

Hoe is het met de rest?
    Tis behoorlijk stil hier.

Roanna vindt dit leuk.
  7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Waarom word je ingeleid dan?

8. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Fijn dat alles weer goed was voor nu!
    Dat is dan toch wel weer een lekkere bevestiging :)

Valt mij ook op dat het rustig is hier. We zitten allemaal een beetje in een "tussen periode" denk ik, waarin er allemaal niet zo heel veel gebeurt. Dus dan hebben we ook minder te kletsen, gok ik ;)

9. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Dat herken ik wel ja. Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden. Ben gewoon moe 's avonds na een dag werken, maar verder wordt het spugen echt minder ;)
    Ik voel nog geen baby, dus dat kan ik ook al niet komen vertellen. En dingen klaarmaken/regelen komt voor mij toch pas na de 20 weken echo.

Pennetje vindt dit leuk.
  10. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    @Roanna Fijn wel dat het spugen nu afneemt - het lijkt me heel naar om steeds over te moeten geven. Ben het overzicht weer eens kwijt... wanneer is je 20 weken echo? :)

Ik ben er bijna zeker van dat ik vandaag de baby gevoeld heb. Tot twee keer toe - vanmorgen, en daarnet. :eek:

Allerliefste1 vindt dit leuk.
  11. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hoe het hier gaat weet ik morgen pas echt.. ik zei van de week dat ik soms druk op de baarmoedermond voel en weeige pijn. Gisteren had ik een dikke sliert afscheiding met wat roze bloed er in. Ik wil morgen dus wel echt even laten controlleren of alles goed dicht zit.

12. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ben bij de vk geweest. Ze kon niet zo gauw een hartje vinden (heeft ook echt maar 3 plekken geprobeerd :p) dus ik mocht even spieken.

Over mijn krampen en slijm zei ze dat ik dat wel in de gaten moest houden. Ze wilde liever niet voelen uit angst juist de boel onrustig te maken. En volgende week met de 20 weken echo moest ik het even noemen, dan kunnen ze van binnenuit kijken. Het slijm klonk wel als een stukje slijmprop, als dat weer gebeurt moet ik bellen.

13. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @MissFluffy bah kan me voorstellen dat daar niet helemaal gerust op bent.
    Heb je de 20 weken echo al snel?

Ik word ingeleid vanwege mijn zenuwziekte en het medicijn gebruik van nu.
    Vooral de zenuwziekte speelt een rol bij de bevalling omdat het in mijn rug en buik zit.
    Doordat ik al een operatie heb gehad waarbij een aantal zenuwen zijn doorgebrand kan het zijn dat OF ik het minder snel door heb dat de bevalling begint omdat ik denk dat het bij mijn ziekte hoort.
    Maar ook omdat de buik gaat hangen, omdat de zenuwen daar niet goed lopen zou het de ziekte potentieel kunnen verergeren.
    Daarnaast is bij de vorige zwangerschappen gebleken dat mijn lichaam het gaat opgeven rond 38 weken.
    Mijn dochters waren ook vrij licht.
    2895 gr en 2570gr Volgens de vorige gyn was mijn lichaam niet echt in staat om zware baby's te krijgen. Mijn dochters deden het overigens geweldig toen ze geboren waren en is het gewicht geen enkel probleem geweest.
    Eenmaal eruit groeien ze als kool.
    Zelfs nu nog zijn ze allebei de langste van de klas. Terwijl hun vader en ik allebei maar 1.70 zijn.

Kortom, de reden van inleiding is een optelsom. Ze willen graag de bevalling in de hand houden ivm meerdere risico's.
    Ook gewoon voor mijn eigen fysieke gesteldheid,wat geestelijk natuurlijk ook een behoorlijke uitwerking kan hebben.

14. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Oke ja klinkt logisch. Ik vroeg het me af omdat een inleiding vaak zwaarder is dan een gewone bevalling.

Volgende week woensdag heb ik de 20 weken echo. Gelukkig vroeg zat. Ik maak me er niet direct druk om hoor.. voel me verder prima, niet veel buikpijn ofzo. Maar even checken is geen overbodige luxe

15. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wel fijn dat het voor nu verder oke leek dan!
    Hopelijk verlies je verder geen slijm meer, en blijkt volgende week bij de 20 weken echo ook alles goed. Dat voelt dan toch weer beter, gok ik :)

16. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja dat zal zeker geruststellen. Horen dat iets goed zit is toch altijd fijn, of je je nou zorgen maakt of niet.

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hoe ver zijn jullie nu met alles hebben voor de baby?

18. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Oh nog geen stap verder. Ik heb alleen vorige week in de dierentuin een knuffeltje gekocht

19. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Wij hebben een box en een kinderwagen. Wiegje staat bij mijn zusje is het wiegje waar wij ook in laten vroeger. Voor de rest nog niks

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Wandelwagen en eerste wollen pakje, strikmutsje van engel en striksokjes. En nog twee andere wollen pakjes. Twee glazen flessen met brede hals. Luiers, hydrofiel luiers en oogjesluiers en flanellen luiers. Lakentjes. 1 wollen deken en katoenen dekentjes. Ik moet vooral nog kleding kopen, maar ik ben erg moeilijk.

Deel Deze Pagina