Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik maak me niet zoveel zorgen. Ben eerder verbaasd.
    Maar ik heb dit al eerder gehad. Tweede was ook onverklaarbaar klein en had een verdikte nekplooi (iets) en de derde had maar 2 aders in de navelstreng. Bovensien moeten we ook rekening houden met mijn bouw/zijn bouw. En er zijn kenmerken overeenkomstig met eerdere echos. Kindje was all over the place. Meet dat maar eens. Bovendien de eerste echo die ik kreeg, was krummel ineens een week kleiner, waarop de verloskundige zelfs zei van ok dat klopt niet. Je bent zekers een week verder. Je hoeft maar een mm anders te meten en je krijgt een andere meting. Ik bel maandag voor een extra echo. Maar ik denk dat het wel goed komt. Er was verder niks anders te zien. Het is meer een soort van zekere voor het onzekere.
    En google maar eens polydramnion en twee adrige navelstreng. Dramatische resultaten hoor. En bij mij was er niks aan de hand. Positief denken en pas stressen ala daartoe reden is.

2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Iemand van mijn zwangerschapscursus had ook maar 2 aderen in de navelstreng en daarnaast heel weinig vruchtwater. Aan het einde ging ze bijna elke dag op controle maar uiteindelijk niets aan de hand

3. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    @brusje jeetje, ik wist niet eens dat ze echt tot zo ver in detail kunnen kijken op zo'n 20 weken echo. Kan me wel voorstellen dat als je dat al weet (door eerdere zwangerschappen) dat je dan wat spanningshoofdpijn opbouwt ja. Wel goed dat je zo goed kan relativeren over wat jullie daar gehoord hebben. Ik vind dat best wel knap! Hoop dat de extra echo nog wat meer duidelijkheid geeft voor jullie :)

Hier gebeurt er niet zo veel. Wij krijgen komende donderdag de 20 weken echo, en zijn daarnaast een beetje halfslachtig aan het zoeken naar een koophuis, omdat wij de kleine niet echt hier in deze huurwoning willen laten opgroeien. Het heeft dus niet heel veel haast (kleine kan hier prima de eerste tijd doorbrengen), daardoor doen we eigenlijk maar half iets. Het enige dat mij langzaamaan begint te kriebelen, is dat ik daardoor dus ook niet echt weet hoe, waar of wat de kinderkamer gaat worden (ook hier in huis nog verschillende opties) en me dus ook nog nul bezig houd met de benodigde voorzieningen voor de kleine man. Maar het is zo lastig om ergens echt energie voor op te brengen, buiten werk! Pffff.... sorry, dat was even mijn korte klaagmomentje. ;)

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Oh ja joh, ze kunnen zo veel zien. Ze bekijken of de hersenen mooi in 2 helften ontwikkeld zijn en of er voldoende hersenvloeistof is. ze bekijken uitgebreid de 4 hartkamertjes en alle slagaders die daar vandaan lopen. Alle orgaantjes worden bekeken. De aansluiting van de navelstreng en of hij alle aderen bevat (horen er 3 te zijn). Waar de placenta zit en of die mooi aangelegd is. En nog veel meer

5. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    @brusje toch wel een beetje spannend dus, hoewel het ook weer niet heel gek is als je het ook van andere kinderen herkent. En inderdaad, als het kleintje zo druk was zijn metingen heel lastig! Hopen maar dat het straks allemaal meevalt. Maar ineens toch een jongen? Met hoeveel weken hadden ze gezegd dat het een meisje was dan?

Hier een geslachtsbepalingsecho gehad. De jongens vonden het heel leuk om bij te zijn, maar ze waren na een paar minuten wel uitgekeken, gingen lekker spelen :). En we krijgen een meisje! Wel heel erg leuk na twee jongens, we zijn superblij! Met een jongen waren we net zo blij geweest hoor, maar het is wel heel erg leuk dat we ook nog mee mogen maken hoe het is om een dochter te hebben! Ik heb ook al wat kleertjes gekocht, maar na jouw verhaal @brusje begin ik hem toch een beetje te knijpen. Straks zeggen ze volgende week bij de 20-weken-echo dat het een jongen is, zit ik dan met mijn jurkjes :rolleyes:. Op zich was het vrij duidelijk, er was geen piemeltje te zien en wel duidelijk 3 streepjes, maar je weet nooit...

Pennetje vindt dit leuk.
  6. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    ♡Uitgerekend 16 t/m 29 februari '20♡
    12 februari
    ♡ Besjes - 32 jaar - 3e kindje

14 februari
    ♡ VLindaV86- 33 jaar - 1e kindje
    ♡ MissFluffy - 27 jaar - 2e kindje
    Kaaskoekje- 29 jaar - 3e kindje - meisje

15 februari

16 februari
    Leni - 35 jaar - 3 kinderen 1 miskraam 5 de zwangerschap - meisje

17 februari
    ♡ Thephantom - 25 jaar - 1e kindje
    ♡ Mir123 - 33 jaar - 2e kindje

18 februari
    Vikamustygrishi - 31 jaar - 2e kindje

19 februari
    ♡ Brusje - ?? jaar - 6e kindje

20 februari
    ♡ MSter - 29 jaar - 1e kindje
    ♡ Roanna - 30 jaar - 3e kindje
    ♡ Wepie - 25 jaar - 4e kindje

21 februari
    ♡ Maantje - 29 jaar - 1e kindje

22 februari

23 februari
    ♡ Vlinder35 - 35 jaar - 3e kindje

24 februari

25 februari
    ♡ Berenmama - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje - meisje

26 februari
    ♡ Allerliefste1 - 35 jaar - 3e kindje
    Me28 - 34 jaar - 3e kindje - meisje
    Pennetje - 35 jaar - 1e kindje - jongen

27 februari
    ♡ Niets - 36 jaar - 1e kindje
    Minipoepiebeertje - 22 jaar - 1e kindje - jongen
    volbeatmom - 33 jaar - 3e kindje - meisje

28 februari
    ♡ Liefkleinkindje - 31 jaar - 1e kindje

29 februari

----------------------------------------------
    Afspraken:

September:
    ♡ 24 september - 20 weken echo - Kaaskoekje
    ♡ 25 september - 20 weken echo - missfluffy

Oktober:

♡ 2 oktober - 20 weken echo (SEO) - Berenmama
    ♡ 2 oktober - controle vk - besjes
    ♡ 3 oktober - 20 weken echo (SEO) - minipoepiebeertje
    ♡ 3 oktober - 20 weken echo (SEO) - Pennetje
    ♡ 8 oktober - 20 weken echo (SEO) - Niets

November:
    ♡ 8 november - afspraak vk (24 wkn) - Pennetje

jongen (2) | meisje (6) | verrassing (4) | onbekend (10)
    WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden
    [/QUOTE] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Girls taking the lead :o:

Pennetje en Niets vinden dit leuk.
  8. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geslaagde geslachtsbepaling, @Me28 ! :)

Bij ons keek ze bij de geslachtsbepaling al naar een paar van die dingen zoals hierboven genoemd worden voor de 20 weken echo. Zoals de hersenhelften, de vier kamertjes van het hart, maagje, blaas... Dat vond ik toen ook al zo bijzonder om allemaal te zien! Dus nu kijk ik soort van extra uit naar de 20 weken echo, haha! Al die leuke kleine details van je kindje... Super hoe ze dat allemaal al kunnen zien! :)

Me28 vindt dit leuk.
  9. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Soms was het me allemaal maar een raadsel hoor.. je ziet overal zwarte vlekken en dan zegt ze ineens 2 niertjes te zien wat dan zwarte vlekken zijn. Het zal wel :roflmao: blij dat zij ze wel ziet

Me28 en Pennetje vinden dit leuk.
  10. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    HAHAHA! Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo!
    Bij de geslachtsbepaling zei de mevrouw die hem deed ook ineens "en het blaasje!" en het was echt een speldenprikje van een dingetje, gewoon een ieniemienie zwart vlekje inderdaad. Dus ik dacht ook echt: "dat je het ziet! niet te geloven!"

Verklaart wel waarom het zo lastig wordt wanneer de kleine hyper is, hahaha!

Me28 vindt dit leuk.
  11. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Haha ja, soms is het echt lastig om te zien! Onze kleine lag in het begin helemaal opgerold in een hoekje van de baarmoeder, met de benen helemaal over het hoofd getrokken. Dat zag er echt heel gek uit. Voor de geslachtsbepaling trouwens wel een handige houding, we hadden vol zicht op het bekken en de beentjes :). Maar echt ongelofelijk hoe goed ze alles kunnen zien! Lijkt me echt een lastige opleiding, als je al die witte en zwarte vlekjes goed moet kunnen herkennen en beoordelen. Maar het apparaat maakt ook wel uit volgens mij, die bij de verloskundige is een heel stuk vager dan die ze bij de 20-weken-echo gebruiken.

12. Vikamustygrishi

Vikamustygrishi Actief lid

21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb straks de 20 weken echo, echt wel heel spannend!!!

Pennetje vindt dit leuk.
  13. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Succes! En hopelijk veel plezier :)

14. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hoi dames,
    Even een snel berichtje. Weinig puf om te schrijven.
    Lig heel veel op bed omdat de hoofdpijn alle energie uit me trekt. Tis elke keer net geen migraine.
    Daarnaast hou ik heel erg veel vocht vast.
    Heb echt stalbenen. Vanaf de knie is het 1 grote gezwollen zooi.
    Ik pas geen schoenen meer en zelfs klompen kom ik niet meer in!
    Wil dit donderdag toch even bespreken met de gyn. Want zo vroeg zoveel vocht vasthouden vind ik wel wat extreem.
    Zelfs mijn man schrok er enorm van.
    Mijn man is een hele vaste slaper(kun je echt een bom naast afsteken), maar afgelopen week werd hij een paaŕ keer wakker omdat ik extreem vreemd aan het ademen was. En dat terwijl ik niet droomde. Hij wilde bijna het ziekenhuis bellen aangezien ik volgens hem elke keer zowat een hyperventilatie aanval schoot tijdens het slapen. Ook vreemd.. want normaal gesproken is het het tegenovergestelde tijdens het slapen.
    Iets in me zegt dat ik deze zwangerschap een bedrust opgelegd krijg.
    Maar goed, maar even afwachten.

Heb extra ijzer gekregen ivm de hoofdpijn. En een stootkuur vit D 2400IE om de dag.

Voor de dames met extra spanningen ivm de echo's heel veel succes en sterkte.
    @brusje had je je echo wel gewoon bij de echoscopiste? Of deed iemand anders dat?

Voor de dames die een goeie echo/ geslachtsbepaling hebben gehad, gefeliciteerd en lekker genieten.

Ik schiet mijn bedje weer in.
    De meiden zijn bij hun vader, dus hoef ik me niet zo druk te maken over het feit dat ik zoveel in bed lig.

15. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hoe was het?

16. Vikamustygrishi

Vikamustygrishi Actief lid

21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Nerveus voor niks, alles was helemaal goed met de baby!

Roanna, Me28, Volbeatmom en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Fijn al die goede echo’s! Wij mogen overmorgen! Ondertussen wéér ziek hier, om gek van te worden. Ik hoop dat het nu een keer goed doorzet en dat ik er dan een keer vanaf ben!

18. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Papa heeft de commode vandaag afgemaakt en wat ben ik er blij mee!!
    20191001_195226.jpg

Berenmama, Allerliefste1, Niets en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ziet er leuk uit zeg @Volbeatmom! Wel heel naar dat je zoveel vocht vasthoudt en dat het echt niet goed lijkt te gaan. Ik zou dit idd zeker aangeven bij de gyn, misschien wel eerder dan donderdag. Ik hoop voor je dat het niet ernstig is, maar goed als ze je extra in de gaten houden! Ik vind het trouwens echt knap hoe je het allemaal volhoudt, lijkt me erg pittig met een chronische aandoening en dan ook nog een zwangerschap waarbij je je bepaald niet goed voelt. Hopelijk mag het straks toch iets beter gaan en kun je ook nog een beetje genieten van alles.

@Vikamustygrishi fijn dat alles goed was!

@MiniPoepiebeertje nee niet weer! Ik hoop echt voor je dat het nu eens klaar is met alle ziektetoestanden en dat het wat onbezorgder mag worden! Heel veel beterschap.

Vikamustygrishi en Roanna vinden dit leuk.
  20. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    @Volbeatmom super leuk geworden! Heeft hij dat van een andere kast ofzo gemaakt of helemaal zelf in elkaar getimmerd?
    Jij hebt het ook wel voor je kiezen zeg, met al die lichamelijke klachten. Ben benieuwd wat de gyn straks zegt!

@MiniPoepiebeertje wat naar, steeds ziek! Hoop dat je straks ook nog even zonder al die extra's zwanger mag zijn...

@Me28 Leuk, een meisje! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het eigenlijk nog niet echt durft te geloven. Maar ik zou er toch maar lekker van genieten ;)

@brusje Ik vind het wel knap hoor, dat je je weinig zorgen maakt. Ik zou er toch mee gaan zitten malen denk ik...Wanneer heb je nu de extra echo?

@Vikamustygrishi logisch dat je gespannen was hoor. Het blijft toch bijzonder als alles in zo'n klein lichaampje goed groeit en ontwikkelt. Hoe voel jij je verder?

Ik heb het momenteel heel druk op mijn werk. Ben 's avonds afgedraaid. Gelukkig een lieve man die eten kookt, de kinderen naar bed brengt, nog even een was in de machine doet en alles wat ik verder in mijn nesteldrang verzin. 't Huis heb ik pas al van boven tot onder, ruimte voor ruimte opgeruimd. Dat geeft me echt rust. Nu hoef ik alleen maar schoon te maken en het bij te houden. En met mn verlof de babyspullen opzoeken, wassen en opruimen.

Hier voel ik de baby nu echt elke dag, ook aan de buitenkant! Mijn buik is ook opeens 'ontploft'. Tot twee weken terug zagen anderen niets, nu kan ik echt mijn positiekleren wel aan. Mn dochter vind het super leuk, komt regelmatig even over de buik aaien: 'daar is onze baby hè mama'.

Verder merk ik ook dat ik nu last begin te krijgen van maagzuur, dus eet en drink wat bewuster nu. Maar dat valt in het niets bij de kwalen van sommige anderen hier.

Deel Deze Pagina