Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 18 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.043
    3.778
    113
    Vrouw
    Ja gaat eigenlijk wel goed, nu mijn borstvoeding beter op gang is is hij veel meer tevreden. Mijn lichaam was niet voorbereid op zo'n veel drinkende baby haha.

    Ja snachts clusteren is inderdaad wel herkenbaar, ken het ook nog van mijn middelste. Maar is altijd wel weer even wennen.
     
    MamaSofie1 en Tan89 vinden dit leuk.
  2. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.016
    881
    113
    Vrouw
    Ik geef nu inderdaad naar behoefte.. ik maak 95ml flessen zodat het iets minder is en de ene keer drinkt hij hem helemaal op en de andere keer blijft er 5ml over. Het consultatiebureau doet helemaal niets alleen maar ons erop wijzen dat ik m'n kind aan het overvoeden was.. tijdens het huisbezoek van het cb had ik ook verteld 100ml te geven en toen was dat goed dus ik snap er helemaal niets meer van. Achja, ben er nu wat makkelijker in. Als hij na 3 uur al weer voeding wilt krijgt hij dat maar om de 4 ook prima:)
     
    Tan89 vindt dit leuk.
  3. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.043
    3.778
    113
    Vrouw
    Hier zit de kraamweek er weer op. Toch altijd wel een dingetje.
     
    Sjuwene, Tan89 en MamaSofie1 vinden dit leuk.
  4. MamaSofie1

    MamaSofie1 Fanatiek lid

    18 jun 2023
    1.701
    1.162
    113
    Vrouw
    Heerlijk als het rustig wordt in huis! :)
     
    Sjuwene vindt dit leuk.
  5. Mommy2be1

    Mommy2be1 Actief lid

    21 jun 2023
    321
    371
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie herstel? :rolleyes:

    Hier gaat redelijk goed. Had 5 hechtingen (2e graads gescheurd) waarvan er nu 2 weg zijn en morgen de laatste 3 knoopjes weggeknipt zal worden door de verloskundige. Ik merk wel dat ik last heb van mijn stuitje met lopen. Ik wil binnenkort even preventief een controle laten doen door een bekkenbodemfysio zodat ik zeker weet dat het allemaal goed hersteld :thumup:
     
  6. mimimiranda

    mimimiranda Actief lid

    15 jun 2023
    149
    187
    43
    Vrouw
    Ik had 2 hechtingen, die zijn volgens mij nu opgelost. Bloedingen werden minder maar heb vandaag een flinke wandeling gemaakt en kon de inlegkruisjes weer inruilen voor maandverband.
    Hormonen schommelen nog alle kanten op, in combinatie met slaaptekort natuurlijk. Ene moment ben ik bekaf en moe en hang ik de hele dag op de bank en het andere moment gaat het allemaal niet snel genoeg en ben ik enthousiast de was aan het doen, stofzuigen, koken, boodschappen en wandelen. Wel fijn dat de zon is gaan schijnen! Hoe is het bij jullie?
     
    Tan89 en Mommy2be1 vinden dit leuk.
  7. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.043
    3.778
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Van de hechtingen heb ik geen last gehad, weet ook niet hoeveel ik er had, maar denk best wel wat aangezien Y. ook wel een flinke hoofdomtrek had, de vk heeft een nieuw record met hem. :roflmao:

    Ik ga binnenkort ook even naar de fysio voor mijn bekkenbodem.

    Y. Is echt een tevreden rustige baby, ik vind alleen het combineren met de aandacht voor de andere 2 wel lastig. Gelukkig is mijn man nog even thuis.
     
    mimimiranda vindt dit leuk.
  8. Mommy2be1

    Mommy2be1 Actief lid

    21 jun 2023
    321
    371
    63
    Vrouw
    Oh wat klinkt dit herkenbaar! Het ene moment voel ik me dolgelukkig en sociaal en schiet ik alle kanten op.. het andere moment ben ik moe, heb ik nog last van de onderkant en huil ik omdat ik me afvraag of m'n man nog wel van me houdt nu S. er is :p (hormonaal en slaat nergens op besef ik me gelukkig wel)

    Fijn dat je hechtingen zijn opgelost! Hopelijk stopt het vloeien binnenkort ook.
     
    mimimiranda vindt dit leuk.
  9. Mommy2be1

    Mommy2be1 Actief lid

    21 jun 2023
    321
    371
    63
    Vrouw
    Oh wat fijn dat je geen last hebt gehad van je hechtingen! Heb je last van je bekkenbodem of ga je puur even ter controle?

    Ik heb al een beetje moeite met mijn aandacht combineren tussen de kleine, manlief en mijn kat.. :oops: laat staan als je nog 2 kids hebt haha. Even wennen aan de nieuwe dynamiek.
     
    mimimiranda vindt dit leuk.
  10. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.043
    3.778
    113
    Vrouw
    Nee voor controle maar ik moet sowieso weer terug naar de fysio voor mijn rug. Ik liep er voor de zwangerschap ook maar heb het toen even gepauzeerd ivm zwangerschap
     
    Mommy2be1 vindt dit leuk.
  11. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    @MotherOfAnAngel Je kan inderdaad nog flink last krijgen van je keizersnede, ook al heb je een paar hele goede dagen gehad. Wel fijn dt je inmiddels de sleutels hebt van je nieuwe huis en dat jullie heerlijk bezig zijn!

    @Mommy2be1 Gefeliciteerd met jullie S-e-m! Wat een schatje! Hoe is het met jullie?

    @Sjuwene En jeej, ook jij bent nu mama! Gefeliciteerd! Fijn dat alles vlot is gegaan en dat jullie het ziekenhuis op tijd hebben gehaald. Dat is fijn! Hoe is het nu met jullie?

    @Krily Kan me de frustratie wel voorstellen. Hoorde van kraamhulp dat elk kleintje in principe een moment op de dag heeft dat hij of zij onrustiger is dan de rest van de dag. Bij ons is dat vaak ook meer in de avond.

    @SNB Geen slechte moeder voelen. Het is je eerste volgens mij, en dan moet je echt gewoon wennen en aanvoelen. Dat is hier ook zo. Hier werd door consultatiebureau het advies 90 ml te geven (2 weken oud), maar dat krijgt ze lang niet altijd op. Meestal blijft ze steken op 60-70 ml. Kunstvoeding maken we daarom wel gewoon 90ml om te kijken of ze dat eens een keer op krijgt, maar als ze mamamelk krijgt in een flesje, meten we echt gewoon 60 of 70ml af hoor. En je moet gewoon kijken wat je kleintje nodig heeft. Dus als hij met 70/75ml niet genoeg heeft, geef je wat meer. En als ze eens een keer alles eruit gooit omdat het toch te veel bleek te zijn (is hier nu drie keer gebeurd), is het ook een moment van 'so be it', de volgende voeding verder...
    Hier schrok ik gisteren bijvoorbeeld omdat ze met een voedingsmoment slechts 20ml dronk en daarna vrolijk verder sliep. De voeding erna dronk ze wel geowon 70ml. Dus ja... het is koffiedik kijken soms. En dat maakt het heel lastig!
     
    Sjuwene, Mommy2be1, mimimiranda en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    Kleine uk is vandaag alweer twee weken oud! :eek: De tijd vliegt en tegelijkertijd heb ik zó niet het gevoel dat het al twee weken geleden is. Heel gek!

    Hier gaat het zo z'n gangetje. Met mij gaat het de goede kant op: ik slik geen pijnmedicatie meer, ben nog wel veel moe (logisch, want nog wel gewoon herstellende) dus ik lig 's middags graag nog wel plat. Soms mét de kleine naast me en soms ligt ze beneden in de box bij mijn man.

    Qua borstvoeding ben ik nu fulltime aan het kolven. Er komt helaas lang niet zoveel uit wat ukkepuk nodig heeft, dus we geven gecombineerde voeding. Ene keer kunstvoeding, andere keer mamamelk. Flesjes dus. Wel is het zo dat borstvoeding op gang moet komen door de keizersnede, máár ik ben ook al flink afgevallen (ik zit al onder het startgewicht van voordat ik zwanger ben geraakt). Doordat ik niet kan bij-eten zoals nu lijkt (geen honger en als ik dan zonder honger moet eten, vind ik dat soms totaal niet fijn en smaakt het naar niks), maakt dat de productie ook moeilijker op gang te brengen. Dat vind ik ergens best lastig, maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik het allerbelangrijkste vind dat kleine L. goed groeit! Maar voor nu dus nog elke keer kolven en alle beetjes zijn dan meegenomen. Wel is door mijn man nu besloten dat ik moet stoppen met het kolven als ik nog eens vijf kg verlies (dus de ondergrens van wat ik mag wegen van hem) en hier ben ik het gelukkig wel mee eens met hem. Vind die ondergrens zelf ook wel te licht worden voor mij als persoon.

    Gisteren is onze hond trouwens weer thuis gekomen, wat ik ook weer heel erg fijn vind. Zo zijn we nu thuis toch écht compleet. Heerlijk!
     
    Mommy2be1, mimimiranda en Krily vinden dit leuk.
  13. Sjuwene

    Sjuwene Bekend lid

    17 jul 2021
    947
    792
    93
    Vrouw
    In het begin wel. Maar nu Duizelig en krachtverlies in de benen. Hoofdpijn komt er ook bij kijken.
    1e bevalling heb ik transfusie gehad en nu niks. Terwijl ik nu meer verloor..
     
  14. Sjuwene

    Sjuwene Bekend lid

    17 jul 2021
    947
    792
    93
    Vrouw
    Hoe hebben jullie je kraamhulp ervaren??
     
  15. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.043
    3.778
    113
    Vrouw
    Zou met deze klachten toch even het ziekenhuis bellen
     
    Sjuwene vindt dit leuk.
  16. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.043
    3.778
    113
    Vrouw
    Wij hadden een hele fijne, en jij?
     
  17. Mommy2be1

    Mommy2be1 Actief lid

    21 jun 2023
    321
    371
    63
    Vrouw
    We hadden een hele lieve vrouw maar wel eentje met spraakwater op haha.. was af en toe zelfs vermoeiend zoveel als dat ze kon kletsen. Uiteindelijk hebben we 26 van de 49 uur kraamzorg gehad omdat ze het zo druk hebben. Vonden we wel fijn, in de middagen gewoon rust met z'n 3tjes :)

    En jij?
     
  18. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    Ik had echt een topper! Ik vond het stom dat ze weer weg moest, haha. Ik kreeg twee dagen (2x 4 uur) extra vanwege de keizersnede. Dat alleen vond ik al heel fijn. Ze wist wat ze kon doen en hoe ze in ons huis kon bewegen zonder dat we last kregen van haar.

    Omdat kleine L. nog steeds niet op geboortegewicht is (ze trekt echt haar eigen lijntje, want voor de rest is ze een heel tevreden meisje. Ze stopt alleen gewoon met drinken als zij genoeg heeft, haha. Ze is alert, ze vindt het fijn bij ons, ze meldt zich ook als ze iets nodig heeft etc. dus we maken ons geen zorgen...) heb ik nog steeds contact met de kraamhulp. Niet om advies te vragen, maar omdat ze het heel fijn vond om op de hoogte gehouden te worden. En ook nu vraagt ze nog steeds hoe het met ons gaat etc.
     
    Sjuwene en mimimiranda vinden dit leuk.
  19. Sjuwene

    Sjuwene Bekend lid

    17 jul 2021
    947
    792
    93
    Vrouw
    Nee zij zat de hele tijd en deed bijna niks. Plus mijn man raakte overprikkeld van haar want ze was veel aan het praten..
     
  20. Sjuwene

    Sjuwene Bekend lid

    17 jul 2021
    947
    792
    93
    Vrouw
    Precies dit. Die van ons kon er ook wat van. Zat van 8 tot 11 alleen maar te praten en dan weer haha. Dus na 4 dagen zeiden wij. Is klaar haha
    Mijn man raakte overprikkeld van haar
     
    Mommy2be1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina