Dames ik heb weer een vraag.. Hoe vinden jullie het om zwanger te zijn?? Ik moet zeggen baby krijgen vind ik ge wel dig... maar de zwangerschap.. en zwanger zijn vind ik helemaal niks.. ik weet ik ben gezegend dat ik zwanger kan en mag raken.. maar leuk vind ik het niet.. ik loop niet stralend op straat.. vooral nu moet ik soms een lach faken of enthousiasme faken omdat mijn lichaam gewoon niet zo goed tegen hormoon verandering kan..
Bij mij zit de spanning en onzekerheid in de weg van het genieten. Als het vrijdag goed zit, hoop ik alles los te kunnen laten en echt te gaan denken dat ik zwanger ben en hopelijk genieten. Over het algemeen mag ik niet klagen. Ik heb nog niet echt misselijke ochtenden, bij mij zit het pas in de avond in de weg. Alleen mijn borsten blijven pijnlijk en mn bh's (ook al heb ik grotere gekocht) zitten mij flink in de weg. Echter zonder bh doen ze ook pijn. De slapeloosheid en buikkrampen zijn daarnaast ook redelijk vaak aanwezig en mijn darmen zijn erg overstuur. Maar alles begint meestal alleen s avonds...in de ochtend heb ik over het algemeen geen symptomen. Wel ben ik heel snel moe en moet ik om mn lichaam rust te geven echt gaan liggen tussendoor. Ik heb het al wel verteld tegen mijn ouders en schoonouders. Wij hadden samen zo iets van...als het misgaat, hebben we ze toch nodig om ons te steunen. Het is voor allemaal wel hun eerste kleinkind en beiden hadden niet meer verwacht opa en oma's te worden. We hebben een kaartje gegeven met een foto van de test erin en een foto van ons met ons hondje, waarbij er een bandana op gefotoshoped was met "nieuw baasje onderweg". Ik vind het wel fijn om over mijn gevoelens te kunnen praten nu met deze onzekerheid. Mijn partner kan goes luisteren, maar voor ons is het ook allemaal nieuw en onbekend. Het helpt mij om iemand te hebben om mijn angsten mee te delen en die me gerust kan stellen.
Sorry ik schuif het maar af op mijn zwangerschap Heb zelf morgen ook mijn afspraak dus had het kunnen weten! Vind je het spannend? Of zin in? Of beide?
@Lunalitess ik kan hier ook nog niet genieten… Komt voornamelijk door de onzekerheid ook al heb ik een goede echo gehad. Verder komt het omdat ik me slecht voel. En dus ook nog niet volop kan genieten. Kan voor mijn gevoel mijn werk ook minder goed doen, ben snel afgeleid. Dus dat gaat mentaal weer meespelen. Verder ook morgen al 2 weken geen seks gehad alleen omdat ik me zo slecht voel en er eerlijk gezegd ook geen behoefte aan heb. Normaal hebben we een gezond seksleven, maar nu poehoe… Merk ook dat ik daardoor wat afstand voel met mijn partner dat maakt ook weer dat ik ga malen. Ik ben zo’n heerlijke nadenken
Ik begrijp je helemaal. Gelukkig heb ik nu 3 weken vakantie en dat scheelt een hoop. Kan lekker wat afleiding zoeken en alles op mijn eigen tempo doen. Hopelijk begrijpt je partner goed dat het even niet lukt. De mijne is heel lief en probeert mij op andere manieren te verwennen. Intimiteit hoeft niet altijd seks te zijn Zoek voor jezelf iets op wat je fijn vindt om samen te doen om hem toch wat aandacht te geven of laat je lekker in de watten leggen door hem
Gisteren onze eerste echo gehad bij de verloskundige en een heel mooi sterk kloppende hartje gezien. Vrucht is een week kleiner dan gedacht en mijn uitgerekende datum staat nu op 27 Feb 2024. Helaas ben ik sinds gisterochtend aan t vloeien hetgeen mij heel onzeker maakt. Enerzijds hebben we een mooi hartje gezien en anderzijds het vloeien. Net contact gehad met de verloskundige en zij adviseerde mij vandaag en morgen af te wachten en donderdag eventueel een echo in te plannen om te kijken hoe t er nu uitziet.
Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2024♡ 16 Februari ♡ MotherOfAnAngel - 28 jaar - 3e kindje 17 Februari Miranda - 34 jaar - 1e kindje 18 Februari ♡Tan89 - 33 jaar - 3e kindje 19 Februari ♡ Krily - 28 jaar - 3e kindje 20 Februari 21 Februari Roosje2224 - 35 jaar - 2e kindje LittleMies - 27 jaar - 2e kindje 22 Februari 23 Februari ♡ Charls - 31 jaar - 3e kindje (2e is een vlindertje) 24 Februari 25 Februari 26 Februari SNB- 26 jaar- 1e kindje 27 Februari Lunalitess - 37 jaar - 1e kindje 28 Februari ♡ Sjuwene-34 jaar -2e kindje 29 Februari (schrikkeldag) Mommy2be1 - 30 jaar - 1e kindje ________________________________________ Totaal: (11) Jongens: (0) Meisjes: (0) Verrassing: (2) Nog onbekend: (9) ________________________________________ Afspraken juli: 11-07: Tan89: intake verloskundige 13-07: SNB: 1e echo+intake verloskundige (7.3wk) 13-07: MotherOfAnAngel intake klinische genetica/gynaecologie ErasmusMC 13-07: Charls: 8 weken echo 13-07: Miranda: 1e echo+ intake verloskundige (8wk) 14-07: Lunalitess vitaliteitsecho 18-07: Tan89: intake verloskundige/gynaecoloog ZH (8.2 wk) 19-07: Mommy2be1: 1e echo + intake (8wk) 25-07: sjuwene: intake vk 25-07: MotherOfAnAngel termijn echo 26-07: Krily termijnecho (10 wkn) Afspraken augustus: 01-08: Tan89: termijnecho vk (11+1) 01-08: Sjuwene: termijnecho (10wkn) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Vivonne ☆ van Niki86 ☆ van LittleMies ________________________________________ Wil je ook op de lijst? Druk dan op reageer & haal de [ QUOTE = .... ] & [ /QUOTE ] aan het begin en einde van het bericht weg, zet je naam in het goede kleurtje bij je uitgerekende datum & voeg eventueel afspraken op chronologische volgorde
Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2024♡ 16 Februari ♡ MotherOfAnAngel - 28 jaar - 3e kindje 17 Februari Miranda - 34 jaar - 1e kindje 18 Februari ♡Tan89 - 33 jaar - 3e kindje 19 Februari ♡ Krily - 28 jaar - 3e kindje 20 Februari 21 Februari Roosje2224 - 35 jaar - 2e kindje LittleMies - 27 jaar - 2e kindje 22 Februari 23 Februari ♡ Charls - 31 jaar - 3e kindje (2e is een vlindertje) 24 Februari 25 Februari 26 Februari SNB- 26 jaar- 1e kindje 27 Februari Lunalitess - 37 jaar - 1e kindje 28 Februari ♡ Sjuwene-34 jaar -2e kindje 29 Februari (schrikkeldag) Mommy2be1 - 30 jaar - 1e kindje ________________________________________ Totaal: (11) Jongens: (0) Meisjes: (0) Verrassing: (2) Nog onbekend: (9) ________________________________________ Afspraken juli: 13-07: SNB: 1e echo+intake verloskundige (7.3wk) 13-07: MotherOfAnAngel intake klinische genetica/gynaecologie ErasmusMC 13-07: Charls: 8 weken echo 13-07: Miranda: 1e echo+ intake verloskundige (8wk) 14-07: Lunalitess vitaliteitsecho 18-07: Tan89: intake verloskundige/gynaecoloog ZH (9wkn) 19-07: Mommy2be1: 1e echo + intake (8wk) 25-07: sjuwene: intake vk 25-07: MotherOfAnAngel termijn echo 26-07: Krily termijnecho (10 wkn) Afspraken augustus: 01-08: Tan89: termijnecho vk (11wkn) 01-08: Sjuwene: termijnecho (10wkn) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Vivonne ☆ van Niki86 ☆ van LittleMies ________________________________________ Wil je ook op de lijst? Druk dan op reageer & haal de [ QUOTE = .... ] & [ /QUOTE ] aan het begin en einde van het bericht weg, zet je naam in het goede kleurtje bij je uitgerekende datum & voeg eventueel afspraken op chronologische volgorde
Mmm vervelend zeg dat vloeien… Hopelijk wordt het snel minder en stopt het! Hoe komt het dat je een week terug bent gezet? Bedoel meer wist je je eisprong niet of je laatste menstruatie? Of onregelmatig ongesteld?
Mijn dikke pens Is nog veel van mezelf hoor hahaha maar merk al dat mijn broeken echt niet lekker meer zitten… Denk met de 3de dat het sowieso allemaal weer sneller gaat zie dat de foto op zijn kop staat
Het is hier wel of heel stil of heel veel berichten haha. Ik vind het leuk om al jullie dingetjes, vragen en ervaringen te lezen en om mijn eigen te kunnen delen. Sinds vorige week heb ik een nieuwe baan. Toen ik aangenomen werd was ik nog niet zwanger en had allemaal mooie jurken gekocht, zonde want ik draag nu kleding waarbij mijn buik niet zo opvalt want mijn darmen zijn behoorlijk opgezet en ik heb een maand proeftijd. Er zijn meerdere verdiepingen in het gebouw en daar ben ik blij mee want ik kan onopvallend naar boven toe en dat scheelt want het is gênant! (Veel lucht en ontlasting) Ik draag liever een topje want met bh krijg ik rugpijn. Mijn libido is juist hoog en mijn vriend is heel lief en blij. Mijn allergrootste struggle is roken. Ben al wel geminderd maar nog steeds super verslaafd. Ik hoop dat het na de echo lukt om er eindelijk mee te stoppen. Nog 1 dag en dan is het zover. Ik vind het héél spannend!!!
Nee heb er geen moeite mee. Had altijd wel een klein buikje, dus die kon ik altijd al goed verbergen.. Enige probleem nu is dat mijn broeken niet goed meer dichtgaan! Gelukkig zet mijn buik (darmen) savonds pas echt uit. Dus dat gaat nog goed. Ik ben 29 juli jarig en dat vier ik op 5 augustus. (1 augustus termijnecho) Dan vertellen we het aan de families. Behalve mijn moeder en mijn zusje die vertellen we het eerder. Oei roken… Denk niet dat je de enige bent die er moeite mee heeft! Mssn kan de huisarts je helpen?
Ik zit ook nog op de 2 sigaretten per dag helaas. Het is erg lastig. Ik hoop morgen na mn eerste echo ook toch wel te stoppen..
Pfff morgen avond eerste echo. Ik voel sinds een aantal dagen niets meer in mijn buik, dat had ik in april ook en dat is niet goed geëindigd dus ben echt erg bang. Af en toe moet ik spontaan huilen, zoveel angst voor morgen.