Hahaha anders zegt hij straks dat de geslachtsbepaling met 16 weken niet nodig is . Ben wel benieuwd hoe mijn dochter gaat reageren, ze wilde heel graag een zusje, heb ook al gezegd dat als ze mijn enige meisje is wij allemaal leuke meisjes dingen gaan doen .
Oh ja dat is inderdaad heel anders. Ik had jaren geleden hier de echo van mijn dochtertje geleden geplaatst en toen kreeg ik te horen dat ze een jongensnub had. Dat was toen deze echo(volgens mij met 12+4 ofzo)
Toch wel een meisjes nub hoor. Nagenoeg paralel aan de ruggengraat. Zie hier niet het typerende stapelingetje die jongens hebben in de 12e week. Geen lage blaas
Ik dacht dat de blaas ergens anders zat haha, maar inderdaad zo is het een duidelijke meisjesnub! Bij mijn zoontje was het ook echt heel anders
Met de tekeningen is het veel duidelijker! Zou in het NUB topic ook moeten. Hahaha! Ik heb nog even gekeken naar de foto’s van m’n 12+4 echo’s maar boef lag met gezicht naar beneden en alles en ook omgedraaid krijg ik de nub niet te vinden. Gelukkig maandag met 13+6 een 13-weken echo. Wie weet of er dan in ieder geval iets bij zit. Ik ben zo benieuwd!
Oeh wat interessant allemaal met de tekeningen erbij. Heb meteen mijn echo's erbij gepakt, maar die zijn van 11 weken. Toch, gok ik dan dat het een meisje is! Maar over 6 dagen de 13 weken echo (13+6) en over één week de geslachtsbepaling. Eens kijken of ik het zelf al kan zien een dag ervoor
Tot 12 weken staat de nub inderdaad in de meisjesstand! Vanaf 12 weken kan het veranderen begreep ik! En wat leuk! Twee dagen achter elkaar spieken, whoop! Wij hebben nog geen geslachtsbepaling maar volgens mij is dat dan ook eentje die bij een pretecho hoort? Met 16 weken wel weer een controle, maar ik weet eigenlijk niet of ik dan een echo krijg of dat het alleen hartje luisteren is en bespreken bloeduitslagen (die goed zijn, zoals ik in het systeem kan zien).
Wij rijden nu naar het ziekenhuis. Cardioloog controles ter opvolging. Eerst 8.30u bloedprikken. Dan 8.50u ECG en 9.30u echo. En pas om 11.00u bespreking met arts. Laaaange ochtend! Zal vast goed zijn, maar sowieso fijn dat ik even word gecontroleerd! Met gelukkig een afsluiter een lunch bij m’n ouders thuis met m’n vader. En op de terugweg even langs Prenatal om de Blije Doos op te halen!
Veel gekletst hier! Kreeg geen meldingen.. @SNB hopelijk is het bloeden gestopt? Wel vervelend van je vk dat ze je niet even geruststellen. Lijkt me dat ze daar ook voor zijn toch? En is je blaasontsteking pijnlijk? Die NUB theorie ziet er alsnog ingewikkeld uit Hier verder rustig eigenlijk niet veel spannends te melden. Iedereen is nu op de hoogte en als je dat al niet was dan kan je niet meer om mijn buik heen Druk geweest met de kleine meid die een bacteriële infectie had zo sneu, maar gelukkig nu weer zo goed als opgeknapt. Voelen jullie de baby ook? Ondanks dat het mijn 3de is twijfel ik toch steeds of ik hem/haar voel… Kan nog niet duidelijk zeggen van ow ik voel de baby.
♡Uitgerekend 14 t/m 29 februari 2024♡ 14 februari ♡ Miranda - 34 jaar - 1e kindje ♡ Tan89 - 34 jaar - 3e kindje 15 februari 16 Februari 17 Februari 18 Februari ♡ MotherOfAnAngel - 28 jaar - 3e kindje 19 Februari 20 Februari ♡ Krily - 28 jaar - 3e kindje 21 Februari Roosje2224 - 35 jaar - 2e kindje 22 Februari ♡ Charls - 31 jaar - 3e kindje (2e is een vlindertje) 23 Februari 24 Februari 25 Februari ♡ Sjuwene-34 jaar -2e kindje 26 Februari ♡ SNB - 26 jaar - 1e kindje 27 Februari ♡ Soof1992 - 31 jaar - 1e kindje 28 Februari ♡ Mommy2be1 - 30 jaar - 1e kindje 29 Februari (schrikkeldag) ________________________________________ Totaal: (10) Jongens: (0) Meisjes: (1) Verrassing: (0) Nog onbekend: (9) ________________________________________ Afspraken augustus: 17-08: Miranda: pretecho (14+1) 21-08: MotherOfAnAngel intake gyn (14+1) 23-08: Sjuwene 13 wkn echo (13+3) 23-08: Soof1992 - cardioloog controle wegens voorgeschiedenis 24-08: Miranda: controle (15+1) 24-08 SNB - 13 weken echo (13+3) 28-08: SNB - Geslachtsbepaling (14 weken) 28-08: Soof1992 - 13 weken echo (13+6) 29-08: Tan89: pretecho met de kids en bezoek vk (15+6) 29-08: Mommy2be1: 13 weken echo (13+6) 30-08: Mommy2be1: pretecho/ geslachtsbepaling (14 wkn) 31-08: MotherOfAnAngel vruchtwaterpunctie (15+4) Afspraken september: 04-09: SNB - Controle (15weken) 05-09: Sjuwene VK 06-09: Krily - controle + geslachtsbepaling (16+1) 11-09: Soof1992 - controle (15+6) 12-09: Sjuwene - geslachtsbepaling (16+2) 27-09: Tan89 - 20 wekenecho (20) Afspraken oktober: 04-10: Krily - 20 weken echo (20+1) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Vivonne ☆ van Niki86 ☆ van LittleMies ☆ van Lunalitess ☆ van Chaymi80 ________________________________________ Wil je ook op de lijst? Druk dan op reageer & haal de [ QUOTE = .... ] & [ /QUOTE ] aan het begin en einde van het bericht weg, zet je naam in het goede kleurtje bij je uitgerekende datum & voeg eventueel afspraken op chronologische volgorde
Gelukkig geen bloed meer gezien! Wel aan de diarree door de antibiotica maar dat moet maar even.. Ik heb best wel wat last gehad maar het word nu gelukkig wat minder. Morgen heb ik de 13 weken echo en ben weer helemaal zenuwachtig haha.. ik voel de baby nog niet.. denk ik haha. Dit is de eerste keer dat ik zo ver zwanger ben dus ik weet ook niet precies wat ik moet voelen. Ik heb wel 2 keer een soort 'blopje' gevoeld in m'n baarmoeder..
Ah.. dan heb ik dat iig goed gezien hahaha. Jaa, we hebben de 13 weken op de 14 weken, maar dat komt omdat mijn vriend er heel graag bij wil zijn en deze week niet kan ivm werk. Wij hebben inderdaad een pretecho geboekt voor de geslachtsbepaling! Daarna heb ik tot de 20 weken alleen maar naar het hartje luisteren en dan bij de 20 weken weer een echo. Daarna pas bij de 35 weken een echo als ik het goed begrepen heb. Fijn dat de bloeduitslagen goed zijn!
Lange ochtend inderdaad! Succes vandaag Ik ga de Blije Doos zaterdag ophalen. Moet een hele leuke zijn.
Ja, ik heb ook sterk het idee dat ik de baby voel. En dat terwijl ik 'pas' 13 weken ben, maar ik voel af en toe een apart gevoel in mijn onderbuik.. een holle geplop??.. haha, kan het ook echt niet omschrijven. Alsof de baby op en neer aan het springen is in het vruchtwater.
Spannend! Maar gaat helemaal goedkomen, kan je eindelijk de kleine weer zien Dat blopje inderdaad, die voel ik ook regelmatig.
Ik was voor werk op zoek naar mijn zwangerschapsverklaring in het zwangerschapsportaal, maar daar zag ik opeens dat de NIPT uitslag al binnen was (wacht al 2 weken op de uitslag) en dat deze goed is gelukkig! Dus ik bel naar de verloskundige, een beetje geprikkeld, met de woorden dat ik al 2 weken zenuwachtig ben en zie dat de uitslag op 11 augustus al binnen was en waarom ze me niet even hadden kunnen bellen!? Dat hadden ze gedaan, op 15 aug, oproep compleet gemist (en nummer niet opgeslagen, dan neem ik niet vaak op). Oeps.. sorry.. de hormonen.. haha! Maar NIPT is goed
Nee helaas nog niet, maar mijn placenta ligt aan de buikzijde dus dit kan heel lang gaan duren dit keer. Heb soms wel iets van zou dat hem zijn. Maar niet zo duidelijk als mijn zoontje. Die voelde ik met dit termijn al aan de buitenkant, en met 12 weken voelde ik hem al. Dus die was er snel bij