Hoe gaat het met iedereen? Hier intussen aan bloeddruk verlagers al ruim een maand en eiwit/krea ratio op het randje. (29 en met 30 word je opgenomen) Vorige zwangerschappen opgenomen met 35 en 33 weken met zwangerschapsvergiftiging... dus boven alle verwachtingen met nu bijna 33 weken nog thuis en zitten we nog net goed♡
@MotherOfAnAngel Fijn dat je nu nog net goed zit. Hopelijk mag je nog een poos lekker thuis blijven! Komt wel al snel dichterbij voor jou! Hier gaat het goed! De laatste dagen wel steeds meer 'last' in de zin van dat ik sneller plat moet omdat mijn buik anders niet zo lekker doet. Langzaamaan iets meer harde buiken denk ik, al vind ik het nog heel lastig te merken wanneer het wel of geen harde buik is. Is ook mijn eerste zwangerschap, dus vind dat sowieso lastig haha. En het wandelen breekt me nu wel sneller op. Lees: 20min doorlopen en dan wil ik het liefst liggen. Als we even in de stad boodschapjes halen ofzo, kan ik het tot een uur uitrekken maar dan lopen we sowieso al wat rustiger en heb ik soms afleiding door te speuren door de rekken haha.
Zag Gisteren had ik een afspraak met de gynaecoloog en hij heeft ook een groeiecho gegaan. Ze werd nu met 31+1 geschat op 1890 gram. Hij gaf aan dat ze groot is maar netjes binnen de lijntjes! Hij zei ook het blijft altijd een schatting en de vorige keer is de meting nogal overschat. Hoef nu pas over 3 weken terug te komen, kijken hoe ze er dan bij ligt. En slijm proppen is normaal.. Zelf nog niet echt gehad maar ze lag al mooi ingedaald.
Wat fijn dat je nog thuis zit. Hopelijk blijft dit zo nog een paar weekjes! Hier gaat het goed maar ik voel dat we met de laatste loodjes bezig zijn. Moet veel plat liggen om de pijn bij mijn ribben en buik. Zoals @Soof1992 aangeeft.. uurtje stad is de max!
Wat fijn dat ze al ingedaald is! Hier een dwarsligger.. 4 januari weer een echo om te kijken of hij verplaatst is
Ik ben ontzettend aan het genieten van mijn vakantie, maar heb het daardoor mentaal zwaar dat ik vanaf dinsdag nog 4 weken moet werken.. ik overweeg om alsnog een weekje eerder met verlof te gaan. Meerdere last van?
Ja heb ik ook.. Heb toch maar 6 weken ervoor verlof genomen ipv 4, ook om jezelf nog wat rust te geven. Mijn verlof expres niet nu genomen die gebruik ik na zw en ouderschapsverlof..
Daar hebben we het nog niet over gehad. Ik heb 4 januari weer een groeiecho (32 weken) en op 9 januari controle. Dan gaan we het er over hebben
Slim! Ik ga 2 januari het gesprek aan met mijn manager, zodat ik op de 19e met verlof kan ipv 26 januari. Dan ben ik 34.2 weken!
Ik was donderdag in de supermarkt en kreeg zo'n pijn ineens, krom lopen en ben zsm naar huis gegaan, warme douche en daarna rusten op de bank. Hele avond pijnlijke krampen (rechts van mijn navel en daaronder) dus vk gebeld, die kwam langs. Hartje geluisterd, was goed, verder zei ze dat de baby is ingedaald en ze zei dat de pijn waarschijnlijk kwam door spieren/banden/darmen. (Ik geloof niet dat het mijn darmen waren maar las wel over indalingsweeen dat die erg pijnlijk kunnen zijn) Was wel even schrikken. Ik slaap slecht, vaak plassen enzo, die nacht elke keer harde buik. De dag daarna mocht ik gelukkig thuiswerken en nu doe ik het heel rustig aan. Mijn verlof is 17 januari maar ik ben ook aan het overwegen om dit te vervroegen of om te vragen of ik misschien alle dagen thuis kan werken..
Ik heb een stuitligger al heel lang, met de laatste controle met 31 weken lag hij nog steeds in stuit. Hier voelen ze gewoon hoe hij ligt, pas na 36 weken een echo als hij nog steeds zo ligt. De vk maakte zich nog geen zorgen. Ze hebben tijd zat
Ja ik moet na mijn vakantie (heb nu 2 weken) nog 2 weken en 1 dag werken. Ben dan 36 weken maar denk dat het wel zware weken worden. Merk dat ik nu ik meer "rust" (voor hoe ver je dat kan hebben met een kleuter en peuter) heb dat het wel beter te doen is. Maar wil echt niet met 34 weken met verlof, heb liever 2 weken langer met de baby straks.
De laatste dag van 2023! Fijne oudejaarsavond! Wij blijven gezellig en rustig thuis. Straks wel nog even naar schoonouders want schoonmoeder is jarig vandaag.
Spannend! Hier is ze nog niet ingedaald, tenminste - zo voelt dat niet. Hebben 2 januari controle, ga er dan eens even naar vragen. Wat gebeurt er als hij 4 januari nog steeds dwars ligt?
Gelukkig niet, máár ik moet wel zeggen dat dat wel komt door het idee dat ik steeds meer vanuit huis ga werken. Ik ga dus wel steeds minder naar kantoor (de ene week heb ik sowieso 1 overleg en het andere week zijn dat twee overleggen op twee dagen). Dus voor overleg ga ik dan wel op kantoor werken, maar heb ik geen overleg, dan plan ik die dag ook geen afspraken in. Doe dat dan zoveel mogelijk op de al-overleg-dagen.
Ahhh leuk! Gefeliciteerd!! Wij gaan straks ook naar schoonouders, maar dan om samen oliebollen te bakken! En vanavond lekker met z'n tweetjes Pizzarette doen. Ze vroeg nog of we bleven eten, maar wil liever gezellig met z'n tweetjes thuis zijn omdat het ook echt de laatste oudjaarsavond is dat we met z'n twee zijn. Volgend jaar wordt het toch anders. Hihi.
Hier ook lekker thuis vanavond, overdag schoonouders op visite gehad. Zo alvast oud en nieuw vieren met de kinderen en dan hopen dat ze door het geknal heen slapen...
Ik ook hoor!!. Ik heb voor mezelf elke week iets staan.. waar ik naar uit kan kijken, zodat het voor mij mentaal te doen is. Ik wil niet 2 weken eerder want dan moet ik 2 weken eerder beginnen met werken. We kunnen dit!!!.