Uitgerekend 16 t/m 30 april 2019 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chriss, 6 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Ja ga overleggen met de verloskundige als het weer slechter gaat. Vandaag gaat het weer beter maar heb dan weer andere klachten. Weet dat dat vaker is. Misselijk en verder geen klachten of niet zo misselijk en wel andere klachten als groeipijn. Maar ik ga zeker contact op nemen als ik het niet trek. Ik werk momenteel niet dus dat scheelt.

2. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Wauw mooi plaatje meis! Zou niet weten wat de vlek is Hihi. Misschien je blaas?

3. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Ja dat heb ik dus ook steeds. Echt heel af en toe een momentje dat ik denk oh ik voel me goed en dan ineens weer misselijk dat m’n maag weer leeg is maar aan eten denken maakt me nog misselijker. Soms smaakt het eten goed en eet ik wat meer maar dan ineens lijkt het tot boven in mijn keel te zitten en word ik echt beroerd. Moet dan overgeven en dat is dan niet veel maar dan heb ik net een paar happen teveel gegeten. Alsof ik een maagverkleining heb gehad ofzo. Ik eet af en toe ook een worteltje of soepstengel tussendoor. Die krijg ik nog wel weg meestal.

madeliefje26 vindt dit leuk.
  4. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Misschien een griepje? Ik had dit met 6 weken ook (wil je niet bang maken maar duurde een hele week). Komt doordat de hcg waarde ineens heel hard stijgt zei de vk. En ik geloof dat er met 9 weken weer zo’n piek is dus ik wacht af hoe ik me volgende week voel Hihi.

5. madeliefje26

madeliefje26 Actief lid

9 jan 2018
    458
    251
    63
    Vrouw
    Ja haha. Ik had dat eergister. Bang dat het weer verkeerd afliep.. maar gister toch echt heel de dag misselijk geweest.

Ja ik zou lekker kleine beetjes eten en als je t gevoel hebt niet meer te kunnen eten even stoppen en dan weer verder eten. Gelukkig krijg je nog wel wat binnen, hier ook bij kleine beetjes over de hele dag. Ben benieuwd.

noordbrabant1981 vindt dit leuk.
  6. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hoiii! Man man wat kletsen jullie toch! Als ik even een dag niet kijk dan 60 berichten gemist. . Kakkelkippies!

Onze echo was goed, mooi hartje en alles zag er goed uit. Zij gokte dat ik iets verder was dan 8 weken maar zullen het woensdag bij de VK wel horen :)

@Brenda028 hier hetzelfde...bij de eerste 30 kilo aangekomen, er was 24 kilo vanaf en toen weer zwanger (mn andere 2 schelen 20maanden). Daar weer 20 kilo van aangekomen en uiteindelijk nu alles eraf gekregen.
    Bij kwam het omdat ik bekkeninstabiliteit heb/krijg.. ik sport normaal 2x per week en eet daar ook naar. Vanaf 25 weken kan ik soms niet meer een blok om mn huis lopen zonder pijn en als je dan wel blijft eten. . .tja. vooral emo eten. . Ik ben nu toch al dik. . Ik heb zoveel pijn elke dag dus ik mag dit wel .
    Ben nu er heel erg mee bezig maar dwing mijzelf om max 2x per week op de weegschaal te staan en meestal lukt dat wel. Gelukkig kan ik nu nog sporten al heb ik al 1 sportles moeten opgeven en doe nu Pilatus. Ook sporten maar echt de helft mibder intensief dan wat ik deed.

1 voordeel...ik dronk minstens 2 cappuchino per dag en nu sinds ik zwanger ben hoef ik geen koffie meer. Daarnaast ook tussen ongeveer 12 en 18.00 standaard misselijk dus scheelt ook hahaha. .

Elderflower, Brenda028, JSLN en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    En ik ga ook weer voor de BV . . Vorige keren allebei 3 maanden gegeven tot ik ging werken. Kolfen vind ik verschrikkelijk dus doe ik niet. Helaas wel tepelhoedjes nodig maar bij de 2de geprobeerd zonder en enorm veel kloven , bijna ontsteking etc. Dus hop hoedjes koop ik alvast en plop gelijk erop en klaar. Geen gezeur.
    Flesjes lijkt me mega relaxt, kun je gewoon zeggen doe jij het even, ik ga slapen. . Maar ja dat momentje van voeden vind ik zooo lekker ♡

8. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    @Chriss Fijn dat je een goede echo had!!

9. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Denk niet dat het een griepje is, buiten de misselijkheid nergens last van (ben ook al 2 dagen niet naar groot toilet gegaan). Het voelt alsof er een vuist rond mijn maag zijn en constant knijpt, het ene moment wat harder dan het andere en soms ook dat de nagels erin gezet worden. Vanmiddag Primperan genomen en een 50g spaghetti kunnen eten (wel in 2x), en voel me wat beter, maar kan nog geen grote dingen doen, hier eens de was ophangen, dan eens fruitpap voor dochter maken.. nu blijf ik af en toe een soepstengel eten en straks nog een minutesoepje..

10. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Oh bah dat klinkt wel heel naar. Hopelijk zit er snel verbetering in!

11. JSLN

JSLN Actief lid

20 jul 2016
    494
    169
    43
    Vrouw
    NB
    Ik klop af maar heb naast (erge) vermoeidheid nergens last van.. leef met jullie mee! Lijkt me heel naar om telkens zo misselijk te zijn. Sterkte dames! X

12. JSLN

JSLN Actief lid

20 jul 2016
    494
    169
    43
    Vrouw
    NB
    Misschien wat vroeg om al over na te denken, maar mama's met al 1 of meerdere kindjes, wat hebben jullie gedaan of zijn jullie van plan voor het vervangen van het ledikantje? Mijn zoontje slaapt nu dus in een ledikantje (70x140, dus wel iets groter als "standaard"), maar die wil ik eigenlijk weer gaan gebruiken voor baby nr 2. Mijn zoon krijgt dus een ander bed. Zijn jullie, of gaan jullie, voor een peuterbed of meteen voor een groot bed? En waarom? :)

(Het duurt nog even, mijn zoontje heeft 6 maanden in een wiegje geslapen bij ons ivm borstvoeding, dat ben ik met babynr 2 ook van plan. Mijn zoon zal bijna 2,5 zijn als babynr2 naar het ledikantje gaat)

13. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mijne zijn 6 en 8:roflmao: :D dus in een grootbed.
    Maar ze hebben wel een peuterbed gehad, gewoon omdat het toen beter in de kamer paste

14. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    @JSLN Wij gaan over naar een eenpersoonsbed. Die van ons is dan ook ongeveer 2,5 jaar. Was eigenlijk de vorige zwangerschap ook de bedoeling, dan was hij een jaar en 9 maanden. Dat mocht helaas niet zo zijn dus straks hopelijk alsnog :)

JSLN vindt dit leuk.
  15. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn direct voor een eenpersoonsbed gegaan. Ik vind een peuterbedje zelf onnodig en, net zoals bijv de aerosleep, een leuk marketing verhaal. Bedacht om jonge ouders meer geld af te troggelen ;)
    Een rekje tegen het uit bed vallen last prima op een eenpersoonsbed en hoef je niet over een paar jaar weer iets nieuws te kopen.
    Maar doe vooral wat voor jou goed voelt. Als een peuterbed voor je gevoel beter bij jullie zoon past dan is het nooit verkeerd.
    Hier ging de oudste met 2 jaar en 7 maanden over naar zijn nieuwe bed (half hoogslaper).

JSLN vindt dit leuk.
  16. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    @JSLN wij zijn toen onze dochter 2,5 jaar was overgegaan op een 1 persoonsbed met uitvalshekje. Geen seconde spijt van gehad!

JSLN vindt dit leuk.
  17. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Oké, nu slaat bij mij de onrust even toe. Na een super misselijkheidsaanval do-avond, mij niet meer echt misselijk gevoeld. Vrijdag een hele goede dag gehad en vandaag eigenlijk weer. Echt sinds tijden. Op zich HEERLIJK natuurlijk maar nu begin ik me weer zorgen te maken of het toch nog wel goed is :rolleyes::confused: haha!
    Of de tabletten Emefasene moeten veel beter werken als de zetpillen.. daar ben ik do-avond mee begonnen, maar dat lijkt me sterk eigenlijk..

18. madeliefje26

madeliefje26 Actief lid

9 jan 2018
    458
    251
    63
    Vrouw
    Ik gister avond ook emesafene pil ingenomen en vandaag heel de dag nergens last van gehad. Begin me ook ongerust te maken.. jeejtje t is ook nooit goed met ons hahaha :roflmao: ik ben benieuwd morgen of het pilletje dan al is uitgewerkt.

19. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Haha erg zijn we he , hebben we klachten is het niet goed .. hebben we ineens geen klachten meer is het ook niet goed
    Maar ik heb er nog geen tabletten voor gevraagd maar ben ook op en af plots vreselijk misselijk en heb vandaag ook een goede dag want ben nauwelijks misselijk geweest

Typicalme en madeliefje26 vinden dit leuk.
  20. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik hoor me nog zeggen: ‘ik zou willen dat het een dag minder was!’ Duss :oops::D haha. Ik vind het echt heerlijk hoor maar opeens overviel het gevoel van onzekerheid me.. Soms gebeurt dat gewoon.. Dat eerste trimester is in alle opzichten best wel afzien.
    Fijn dat jij ook een goede dag hebt gehad vandaag! Even opladen! Hopelijk onderdrukt de Emefasene de misselijkheid gewoon en mogen we ons nog heel lang zo goed voelen!

JSLN, Ringeling en madeliefje26 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina