Uitgerekend 16 t/m 30 april 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Melon, 10 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik ervaar die onzekerheid en angst ook..
    Ik had voor mijn laatste kindje 3 miskramen achter elkaar, waarvan het twee keer met 6 weken mis ging (a.s. dinsdag of woensdag ben ik 6 weken). Vandaag verdwenen ineens mijn symptomen, mijn borsten voelen slapper, mijn honger verdween, en ik was niet meer misselijk. Ook heb ik wat steekjes onderin mijn buik.
    Ik weet dat het fout kan gaan en dat maakt het zo rot. Die eerste weken duren dan gewoon zooo lang! Soms, zoals vanavond, voelt het net of ik op het moment wacht dat ik bloed afveeg. Alsof ik dan al zeker weet dat het toch weer fout gaat :(
    Ik probeer het nu maar weer los te laten. Wel fijn om herkenning te lezen.

2. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    En ik wil er later nog persoonlijker op reageren, maar wat een heftige bevallingservaringen zeg! Wat kunnen ziekenhuizen onmenselijk zijn he?! :eek::(

jolien91 vindt dit leuk.
  3. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Voor mij werkt een polsbandje tegen wagen-en zeeziekte heel erg goed! Het neemt dat weeïge gevoel weg. Als je op Google 'sea band' intypt zie je het wel staan, bij de Hema zijn ze het goedkoopst (2 voor €5).

4. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Ik kom mij voorzichtig melden. Gister en vandaag 3 testen gedaan en allemaal overduidelijk positief :D Ik heb alleen een enorm onregelmatige cyclus. Eigenlijk sinds de bevalling van mijn dochtertje, nu bijna 2 jaar geleden. Afgelopen mei ben ik gestopt met de pil, toen pas 18 juli ongesteld geworden. Hierna moest ik eigenlijk 15 augustus weer ongesteld worden, maar nu 2 weken “overtijd” dus toch maar een test gedaan en die is positief! Het kan dus zijn dat ik alsnog naar het mei groepje ga omdat ik het echt niet weet! Als ik nu uitga van een 28 dagen cyclus dan zou ik rond 23 april uitgerekend zijn. Zijn er hier meer meiden met een onregelmatige cyclus?

Bijgevoegde bestanden:

Leesteken, Melon en Zonnetje13 vinden dit leuk.
  5. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    @loezzzje gefeliciteerd! Ik heb geen ervaring met een onregelmatige cyclus. Hopelijk krijg je snel een echo, dan weet je wat meer.

6. Melon

Melon Actief lid

6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Welkom en gefeliciteerd:roflmao::roflmao:

7. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Dank jullie! Heb al een mailtje gestuurd naar de verloskundige dat ik weer zwanger ben. Even kijken wat ze zegt want ik heb bij de 1ste zwangerschapsvergiftiging gehad dus ik denk dat ik direct naar het ziekenhuis kan voor de controles. Dat hebben ze toen ook al gezegd, sowieso meer controles en geen thuisbevalling. Maar dat wil ik sowieso al niet. Ben benieuwd wat de verloskundige zegt. En ben zo benieuwd wat de datum zal zijn! Of het april is of toch mei.

8. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    @loezzzje: Gefeliciteerd en welkom!

Hier ook een bang hartje... Onze eerste zwangerschap is geëindigd in een afbreking en ik hoop het ook nooit meer mee te maken. Weet niet of ik dat nog een keer aan zou kunnen. Ik ben nu ook zo bang voor de resultaten van onderzoeken. Ben constant aan het zoeken naar mogelijkheden om nog meer onderzoeken te kunnen krijgen op zo snel mogelijke termijn :(

9. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    Helaas heel herkenbaar. Mijn laatste zwangerschap heb ik moeten afbreken met 22 weken. Ben doodsbang, maar probeer mij aan hoop vast te houden, de kans dat het weer gebeurd is maar 1.5%. Krijg jij ook meerdere GUO's? Ik krijg met 13, 18 en 20 weken een GUO, eerder kan helaas niet :( Heel veel succes de komende weken! Helaas moeten we nog even doorbijten.

Sammetje83 vindt dit leuk.
  10. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Doorbijten gaat het zeker worden. Nee, GUO's krijgen we niet. De NIPT is voor ons voldoende. De vorige keer was het eerste signaal een verdikte nekplooi bij de combinatietest. Ik MOET voor mezelf gewoon weten hoeveel de nekplooi is, dus ben op zoek gegaan naar een echobureau die dat kan meten. In onze verloskundigenpraktijk kunnen ze dat helaas niet. Het is jammer dat de 13-wekenecho nog niet is ingevoerd...

11. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    Jammer dat je geen GUO krijgt, maar wel fijn dat je een echobureau hebt gevonden die dat voor je kan doen. Geeft misschien voor nu ook even iets rust. Ja zeker jammer dat de 13 weken GUO nog niet is ingevoerd, zo kun je toch al wat meer zien. Bij mij is de NIPT juist niet voldoende, mijn zoontje had geen chromosoom afwijking maar 'gewoon domme pech'. Normaal zou de vk al wat gezien moeten hebben bij de termijn echo, want met zijn afwijkingen zou hij ook een hartritme stoornis moeten gehad hebben, maar dat had hij dus niet. Ik ben pas gerust na de de 18 weken GUO. Hopelijk gaat de tijd voor ons snel voorbij en hebben we straks alleen maar goede uitslagen!

12. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Wat erg dat jullie dat beiden al hebben moeten meemaken Ik vind het ook wel echt heel spannend weer. Toen ik voor de 1ste x ontdekte dat ik zwanger was is al weer 2,5 jaar geleden. Gek dat ik daar al niet veel meer van weet. Ik heb bijvoorbeeld nu al een paar dagen zo’n zeurderige buikpijn in mijn zij, hebben jullie dat ook? Weet niet meer of ik dat toen ook had in het begin.

13. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Nope.. wel soms in me liezen steekjes. Tis hier vooral de hele dag door misselijk en moe zijn. Die dingen hebben de boventoon zeg maar. En daarnaast nog een aantal subsymptomen ;).

14. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Wel fijn dat jullie nu zo goed in de gaten worden gehouden! Echt ademhalen doen we pas als de kleintjes veilig in onze armen liggen :cool:

lilly90 en mamavanJorn vinden dit leuk.
  15. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    @mamavanJorn: van wanneer is je zoon precies? Die van mij is namelijk ook van februari 2018.

16. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    Dat absoluut! En mijn oudste is van 8.2.'18 :)

17. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    Elke zwangerschap is sowieso spannend! Nee dat niet, ik heb wel af en toe wat steekjes in mijn linkerzij, trekt ook snel weer weg.

18. loezzzje

loezzzje Actief lid

30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Ik ben ook met vlagen misselijk maar als ik iets eet dan trekt het weer weg.

19. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Dan zitten ze dicht bijelkaar. Die van mij is van de 10e.

20. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb me toch maar aangemeld vanmorgen, en mag een vervoegde echo. Dat is wel heel fijn. Volgende week een afspraak.

Hebben jullie al ideeen hoe je het nieuws je kinderen en/of familie gaat vertellen?

Melon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina