Uitgerekend 16 t/m 30 april 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Melon, 10 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    Vind ook wel jammer :confused:
     
  2. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Ja. Maar is ook weinig te vertellen haha.
    Hier in ieder geval nog steeds veel misselijk, buik steeds zichtbaar en ik kijk uit naar de 20 weken echo
     
  3. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    Ik voel echt niets, nada, noppes.
    Heb zo goed als niks meer van kwaaltjes wat mij altijd zo onzeker maakt.
    Ik wil anders graag wat van jullie misselijkheid overnemen, dat ik mij toch tenminste zwanger voél in plaats van gewoon maar een klein buikje te hebben gekregen. :roflmao::roflmao::p
    Dat ik maar snel de uitslag heb van de nipt en vooral dat ik dat kleine mensje in mij zal kunnen voelen schoppen. Dan zal ik pas écht zeker zijn :)
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  4. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ja dat bedacht ik me van de week ook dat het een rustige groep is hier! idd wel jammer! Hier niet meer aan het overgeven sinds een halve week, wel nog steeds misselijk en moe. Het lijkt nu wel dagelijks dat ik de baby voel dus daar ben ik erg blij mee!

    @jolien91 opzich is het met 12 weken wel normaal dat je kwaaltjes afnemen maar kan me voorstellen dat het wat onzeker voelt, het voelt voor mij als houvast dus ik kan je wel begrijpen. Maar je had kortgeleden een mooie echo gehad toch? Daar maar aan proberen vast te houden:) ach en ik denk dat we pas zeker zijn als we ons kindje in onze armen kunnen sluiten toch:) met welk termijn voelde je je andere kindjes?

    Meiden met een dreumes, wat doen jullie met de kinderwagen? Ik denk dat wij een duo wagen gaan aanschaffen, onze jongste is nog geen 2 dan dus ik verwacht dat ze nog niet een hele tijd op een meerijdplankje kan staan/zitten..
     
  5. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Hier ook weinig misselijk geweest. Heb wel veel last van de hormonen op emotioneel/psychisch vlak. Iets wat ik helemaal niet herken van m'n vorige zwangerschap. Woensdag weer een echo en dat vind ik elke keer weer super spannend.
     
    jolien91 vindt dit leuk.
  6. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wij hebben een meerijdplankje gekocht. Die van ons is dan 2 jaar en bijna 3 maanden. Hij wil nu al erg graag lopen. En als we een hele dag weggaan dan moet de baby denk ik maar in de draagzak en dan nemen we gewoon de buggy mee.
     
  7. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    @oktober91 idd ik hou mij nu vast aan de goede echo die ik heb gehad :) mijn 2 meiden voelde ik allebei rond de 15-16 weken denk ik. Nuja nog even en dan voel ik het iedere dag wel, en tegen dat we op het einde lopen roepen we allen aauuw omdat baby tegen de ribben zit te schoppen :roflmao::roflmao:

    Overmorgen wordt onze jongste meid 2 jaar. Ongeveer 1 maand na de baby geboren zal zijn vertrekt zij ook naar school. Oudste wordt 5j in januari. Kunnen ze samen wandelen. Oudste was ook wandelwagen-af bij het naar school beginnen gaan. Dus hier maar 1 wandelwagen, word gewoon doorgegeven van jongste nu naar de baby :p:D
     
    lilly90 vindt dit leuk.
  8. lilly90

    lilly90 Actief lid

    11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Hier inderdaad ook wat rustigere weken aangebroken. De controles bij de VK zit nog steeds zo'n 4 week tussen, is natuurlijk ook best lang. Merk dat het me ook wel onzeker maakt dat ik me nu beter voel. Heb wel het idee dat ik de kleine nu een paar keer gevoeld heb. Al is het voor mijn gevoel nog niet zo duidelijk als bij de oudste 2. Misschien ligt de placenta inderdaad anders nu, bij de vorige 2 zwangerschappen lag die gunstig om al vroeg beweging te voelen. Nu aftellen tot maandag, dan weer controle bij de VK, gecombineerd met de geslachtsbepaling, spannend..!

    @oktober91 Bij mijn oudste 2 was zat er 17 maanden tussen, wij hebben toen wel een duowagen aangeschaft en veel plezier van gehad. Maar met (bijna?) 2 zijn ze natuurlijk alweer een stukje ouder. Denk dat het ook veel aan je kindje ligt of ze al op een meerijdplankje kunnen of niet.

    Het is inderdaad niet heel druk hier, weet ook niet of het bijvoorbeeld druk is in de appgroep? Die schijnt er ook te zijn? Evenals de facebookgroep, al is die ook niet super druk. Maar op 3 plekken hetzelfde of iets verschillends posten is ook niet heel overzichtelijk natuurlijk.

    Gaan jullie je ook aanmelden voor zwangerschapsgym/zwangerschapsyoga of een ander soort "pufcursus"?
     
  9. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Dag dames.. zelf kom ik hier niet zo vaak omdat ik toch wel wat nare berichten af en toe voorbij zie komen en ik kan die erg moeilijk relativeren merk ik. Ik word gelijk dan bang en erg onzeker.

    Maar af en toe check ik het even wat jullie meemaken ;). Hier sinds een paar dagen lijkt het ook langzaam wat beter te gaan. Af en toe nog wel misselijk Of een weeig gevoel. Vermoeidheid is ook al wat minder, zelfde als t gekke houterige gevoel in mn kont als ik gezeten heb. Dus ik denk dat langzaamaan de betere tijden komen. Al worden de emoties wel steeds heftiger, als ik huil om iets dan gelijk ook heftig. En dat buikje begint nu toch wel te groeien :). Ben benieuwd wanneer ik het kindje ga voelen.

    We hebben kraamzorg geregeld en zijn nu bezig met dagopvang. Dat laatste blijkt nog niet zo makkelijk aangezien niemand reageert op mailtjes en we overal achteraan moeten bellen en dan horen dat ze vol zitten. Heel vermoeiend. Maar goed, we geven niet op. Ook al wat babydozen opgehaald, altijd leuk gratis spulletjes hehe.

    Mijn moeder raadde me gister toevallig aan om wel op zwangerfit of yoga te gaan ivm ademhaling oefenen enzo. Denk dat ik daar wel baat bij kan hebben. Vroeger ook regelmatig last gehad van hyperventilatie.
     
  10. mamavanJorn

    mamavanJorn Actief lid

    27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    @kinderwagen, er zal 2 jaar en net iets meer dan 2 maand tussen mijn kindjes zitten. Mijn oudste luistert nog niet al te best, dus ik zie hem niet netjes naast de wagen lopen. Mijn man wil geen andere wagen aanschaffen, dus ik denk dat het J. In de kinderwagen wordt en de baby in de draagzak. Mocht dat echt niet werken, is een andere kinderwagen ook zo aangeschaft. Ik ben wel verliefd op de bugaboo donkey.

    @kwaaltjes, hier behalve veel vermoeidheid niet echt ergens last van. Wat dat betreft heb ik nu 3x een zelfde soort zwangerschap gehad en iedere keer was ik ongerust in het 1e trimester. Ik denk dat als we wel misselijk of iets anders waren geweest, we wel wat anders hadden gevonden om ons ongerust over te maken ;)

    Vanmiddag hebben we de GUO. Ben al dagen gigantisch zenuwachtig. Vannacht ook geen oog dicht gedaan en misselijk uit bed gestapt. We zijn vanmiddag pas aan de beurt, dus dit wordt een hele lange dag.
     
  11. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb ook een verleden met hyperventilatie (als gevolg van angst- en paniekaanvallen) en heb in m'n vorige zwangerschap aan zwangerschapsyoga gedaan. Dat heeft me erg goed geholpen om rustig te blijven. M'n aanvallen komen nu weer wat terug onder invloed van hormonen (in m'n vorige zwangerschap geen last van gehad) dus ik ga zeker weer aan yoga doen straks.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  12. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Wij hadden een duo waren bij de jongste 2 (schelen net geen 2 jaar) Ik vond het ideaal. Hadden een topmark achter elkaar. Kon overal doorheen/langs en veel boodschappen onderin. Oudste vond het prachtig voorin.
     
  13. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ineens is het hier weer drukker, maar ik kreeg geen meldingen.

    Ik weet nog niet of ik een cursus ga doen..
    In mij vorige zwangerschap yoga geprobeerd, maar dat was echt niets voor mij..
    Wel toen een cursus samen bevallen gedaan, maar weet nog nirt of ik ervoor voel om weer die hele cursus te doen, misschien kijken of er een 'opfriscursus' is.

    Wij hadden voor onze zoon een wagen, maar die heb ik hooguit 5x gebruikt denk ik.
    Ik heb verschillende draagdoeken, een draagzak en onhumibos.
    Ik ga dus ook geen duo wagen aanschaffen. Straks kan ik of dubbel dragen. (1 op de rug en 1 op de buik) of 1 kindje dragen en 1 in de wagen.

    De kraamzorg is hier vorige week langs geweest om kennis te maken, was super fijn, ben erg blij dat ik een kleine organisatie heb gekozen, iets verder weg bij ons, in plaats van alle grote organisaties hier in de stad.
    Ik was in eerste instantie opzoek naar natuurlijke kraamzorg, maar die is niet hier in de buurt.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  14. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Fijn dat je er veel baat bij had :). Ben benieuwd of t in mijn woonplaats ook wordt gegeven.
     
  15. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    Ik nog maar net gezegd hier dat ik geen kwaaltjes meer heb.
    Eet ik net overheerlijke soep met brood. 15 min later hang ik boven de wc pot :confused::roflmao::p

    stond ik net mijn jongste uit te kleden op het verzorgingskussen in badkamer zodat ze een dutje kon gaan doen. Haar vlug op de grond gezet en rap naar toilet gelopen. Ze keek wel even raar en zei ‘ mama doen nu ‘. :eek::p nou meid, ik denk dat baby geen pompoensoep lust zeg ik dan maar :roflmao::roflmao:
     
    lilly90, MissElla87 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  16. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik gebruik de wandelwagen wel best veel even naar het dorp en straks de eerste maanden als de baby nog niet mee kan op de fiets gebruik ik hem ook naar school dus wel dagelijks. Daarnaast als ik een dagje weg ga zonder manlief en er dus niemand is die een buggy kan duwen moet je ook wel haast denk ik. Jongste is ongeveer 22mnd als de baby komt. Ik vind de bugaboo donkey idd ook erg mooi! Hopen dat we een mooie tweedehandse op de kop kunnen tikken.

    Ik heb de vorige zwangerschap veel baat gehad bij de zwangerschapsgym en vond het ook fijn om er elke week even bewust mee bezig te zijn. Dus misschien dat ik het weer ga doen.

    @jolien91 gaan jouw meiden dan al met 2.5jr na school? Woon je in het buitenland misschien? Vervelend dat je moest overgeven kan zo ineens opzetten he..

    @mamavanJorn veel succes vanmiddag!
     
    mamavanJorn vindt dit leuk.
  17. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    @oktober91 ik woon in belgie. Inderdaad met 2,5 jaar gaan ze naar school. Eerst naar de peuterklas. Daarna 3 jaar kleuterklas.
    Oudste zit nu in de 2de kleuterklas.
    Jongste gaat eind mei tot eind juni naar peuterklas. En vanaf september 2020 dan naar eerste kleuterklas.

    na het kleuter begint dan 6 jaar basisonderwijs ( 1ste leerjaar, 2de leerjaar enz....) en dan nadien nog 6/7 jaar middelbaar. Daarna kiezen ze voor verder te studeren of niet.

    In nederland is dit helemaal anders hé? Ook de vakanties enzo lopen anders bij jullie dan hier.
     
  18. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Valt mee hoor.
    Hier kunnen kinderen vanaf 2 jaar naar de peuterspeelzaal.
    Maar dat is maar 2 ochtenden in de week en is geheel vrijblijvend.
    Vanaf 4 jaar gaan de meeste kinderen naar school. (officiële leerplicht is vanaf 5).
    Dan doen ze, afhankelijk van wanneer ze 4 zijn geworden, 2 a 2,5 jaar kleuterklas.
    Dan hebben we, net als jullie 6 jaren basisonderwijs.

    Middelbaar onderwijs is afhankelijk van het niveau, en duurt 4,5 of 6 jaar.
     
  19. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    Ooh oke ik dacht dat het verschil groter was :D:roflmao:

    Het is hier ook ni verplicht hoor vanaf 2,5 jaar. Pas vanaf 6jaar leerplicht ( maar ik had ergens gelezen dat ze dit vanaf volgend schooljaar ook naar 5jaar gaan verlagen) En je mag ook zeggen van maar enkel in de ochtend/namiddag of enkel maar op bepaalde dagen ofzo.
    Maar ik heb met mijn 2 meiden de korte pijn begaan en gewoon direct vanaf 2,5 jaar 5 dagen/week volledige dagen naar school ( behalve woensdag dan, is sowieso maar halve dag voor alle kinderen) . Kwam ook beter uit met opvang regelingen enzo :)
     
  20. mamavanJorn

    mamavanJorn Actief lid

    27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    Hier goed nieuws! Onze kleine uk is helemaal goed gekeurd! ❤ ik brak wel even toen ik de 2 hartkamers zag met mooie lange hartkleppen en toen de gyneacoloog ook nog zei dat de bloed toe en af voer heel goed was, hield ik het niet meer droog. Zo gigantisch blij en opgelucht! 5 December moeten we voor de 2e en hoogstwaarschijnlijk laatste GUO :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Thea23, MissElla87, jolien91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina