Uitgerekend 16 t/m 30 april 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Melon, 10 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Mijn reactie was misschien wat simpel maar ik snap je heel goed. Hier komt er ook behoorlijk veel stress bij kijken, zeker zo richting de 20-wekenecho. Ik kan het altijd goed relativeren naar een ander toe maar als het om mezelf draait heb ik dat vermogen absoluut niet.
     
    mamavanJorn vindt dit leuk.
  2. mamavanJorn

    mamavanJorn Actief lid

    27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    Ja is moeilijk dan he?
    Het ene moment denk ik, fuck it ze is gewoon kern gezond en het andere moment is het oh nee gaan we weer. Ze is in ieder geval lekker druk bezig nu, dus ff lekker genieten :)
     
    MissElla87 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  3. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Zoiets is gewoon zwaar kut... je wil genieten en weten dat alles oké is met je kleintje. Nu heb je steeds een beetje onzekerheid:( ik vind t echt heel vervelend voor jullie en hoop heel erg dat t allemaal mee valt!!!
     
    mamavanJorn vindt dit leuk.
  4. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @mamavanJorn ach he wat een teleurstelling weer! Kan me voorstellen dat je je nu zo voelt! Hopelijk horen jullie gewoon bij die 80 procent. Ik moet zeggen dat ik het al best geregeld gehoord heb in mijn omgeving en het altijd niks bleek te zijn.. maar die spanning en onzekerheid is gewoon echt niet leuk! Wanneer krijgen jullie duidelijkheid?
     
    mamavanJorn vindt dit leuk.
  5. mamavanJorn

    mamavanJorn Actief lid

    27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    Ja gelukkig is het meestal ook niks. Volgende week vrijdag hebben we sowieso de uitslagen van het bloedonderzoek binnen, als daar niks uit komt dan moeten we verder afwachten tot 29 januari. Dan hebben we weer een GUO en dan kunnen ze zien of haar darmen functioneren zoals het hoort. Zo ja niks aan de hand. Als de uitslagen infecties of dragersschap van taaislijmziekte laten zien dan kunnen we kiezen voor een vruchtwaterpunctie (bij infecties weet ik niet wat het vervolg traject is). Als de GUO laat zien dat haar darmen niet goed functioneren dan is er kans op downsyndroom en kunnen we een vruchtwaterpunctie doen. We hebben al besloten geen vruchtwaterpunctie te doen, down zien we direct bij de geboorte wel en taaislijmziekte testen ze ook bij de hielprik, dus geen reden om onnodig risico te lopen.

    @MissElla87 precies wat jij zegt idd!
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  6. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ja aanstaande maandag om 8:15 in het wkz wezen in Utrecht.
    En dan mag ik paar dagen blijven om bloeddruk in de gaten te houden.
    Vandaag bij vk geweest in verband met band bovenbuik, hoofdpijn en hartkloppingen en iets verhoogde bloeddruk maar weekend mag ik mooi nog lekker thuis vertoefen en sinterklaas vieren. Daarna 3 a 4 dagen opname
    Mja this zoal shet is.
    Ferritine gehalte was 6 hb zelf was 7
     
  7. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Al om. Al van easy peasy zwangerschap naar de nodige stress
     
  8. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @Thea23 ah joh dat is schrikken! Krijg je maandag gelijk duidelijkheid over het hartje? En waarom gaan ze je zo'n tijd opnemen dan als ik vragen mag? Hopelijk mag het allemaal meevallen en normaliseert je bloeddruk weer! Doe rustig aan en sterkte met wat komen gaat!
     
  9. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Hoi dames,
    Hoe gaat het met jullie?
    Even een berichtje van mij... We hebben goed de tijd genomen om de miskraam van 1 okt te verwerken en gelukkig ging het na een paar weken weer goed :) 5 weken na de curettage werd ik weer ongesteld (op 5 nov) en guess what...?! Vanochtend had ik plotseling een positieve test in handen:eek::eek: Zooo onverwachts, omdat we de vorige zwangerschappen IUI nodig hadden en het nu dus natuurlijk is gegaan! Hele spannende weken nu, we hopen op een plakkertje!

    Ik heb me dus aangemeld bij de geboorteclub van 1-15 aug 2020:) Hopelijk gaat jullie zwangerschap goed!

    Liefs!
     
  10. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Van harte met de zwangerschap!
    Wat. Fijn dat het nu meteen en spontaan is gelukt!
    Ik wens jullie een mooie zwangerschap!
     
    Roosje-5 vindt dit leuk.
  11. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws !!! Ik hoop zeker voor jullie dat het een plakker is en blijft!!!
     
    Roosje-5 vindt dit leuk.
  12. Mejm

    Mejm Actief lid

    21 mrt 2019
    237
    152
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik hoop op een plakker!
     
    Roosje-5 vindt dit leuk.
  13. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wat fijn een spontane zwangerschap! Ik hoop dat deze bij jullie blijft! Succes en geniet ervan!
     
    Roosje-5 vindt dit leuk.
  14. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Even een onzeker, niet belangrijk vraagje..
    Ik ben nu 21 weken zwanger en ben denk ik zo'n 8 kilo aangekomen sinds het begin.
    Is dit veel, weinig, normaal? Moet ik me hier überhaupt mee bezig houden? Ik deed dat namelijk niet totdat mijn moeder afgelopen zaterdag vroeg of ik al veel was aangekomen...
    Zelf merk ik weinig aan me lijf op mijn buik, borsten en billen na. Die zijn allemaal wat groter. Ik eet iets ongezonder dan normaal, wat vaker patat of snoep/chocola. Maar geen vreetbuien ofzo. Ik ben benieuwd wat jullie mening is.:oops:
     
  15. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik zou me er in eerste instantie niet te druk over maken maar het wel een beetje in de gaten houden. Als je verloskundige denkt dat er toch reden is voor zorg trekken ze wel aan de bel.
    In mijn vorige zwangerschap kwam ik in het begin heel weinig aan en na de 20 weken ging het ineens heel hard (bijna een kilo per week) waardoor ik eindigde op +19 kilo wat bovengemiddeld is. Ik at ook wel iets meer maar echt niet veel. Niemand heeft zich er ooit druk over gemaakt. Nu lijkt het dezelfde kant op te gaan, ik kom nu ineens aan en hiervoor bijna niet.
    Dus hou het voor jezelf in de gaten en vraag het eventueel de volgende keer bij de verloskundige als je je er zorgen over maakt.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  16. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier vandaag de GUO gehad, godzijdank was alles goed en hebben we een 4 kamer beeld gezien van het hartje, navelstreng zat ook goed in de placenta.
    Ijzerinfuusje gehad en ik kan er weer mee door.
     
  17. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Wat super goed en fijn nieuws!!!!! Hier mogen jullie heerlijk van gaan genieten;).
     
  18. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Dankje ;). Op dit moment maak ik me er geen zorgen om en dan zal ik dat ook maar even niet doen tenzij ik écht denk dat t de verkeerde kant op gaat.
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  19. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wat fijn!
     
  20. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu? Denk aan je. Succes
     

Deel Deze Pagina