Ik heb het drankje inmiddels op en ik zit inmiddels op een makkelijke stoel in het ziekenhuis. Ik stond er net zo in als jij eigenlijk maar door alle negatieve verhalen die je hoor zag ik er toch wel tegenop. Ach het valt tot nu toe wel mee oke het drankje is echt mierzoet vond het echt net soort van hoestdrank. Prikken is altijd drama bij mij dus die struikelblok straks moet nog weer genomen worden maar verder ga ik nu lekker 2 uur lezen welke moeder van 2 kan dat nu zeggen op vrijdagochtend
Wat prettig dat het bij jullie allemaal zo goed geregeld lijkt zeg. Bij mij was het toch wel anders de vorige keer. Moest me om. 8:00 melden. Om 8:15 werd er bloed geprikt en vervolgens moest ik bijna 3 kwartier wachten op de uitslag, pas na die uitslag kreeg ik het drankje. Toen was ik dus al een uur verder. Verder zei ik al, dat ik heel slecht stil kan zitten. Ik ben chronisch ziek en de reden dat ik afgekeurd thuis zit, is dat ik heet veel afwisseling in houding nodig heb, dus zitten, liggen, lopen, staan, etc. Dat maakte het voor mij dus erg zwaar en pijnlijk, zeker gezien de krukjes in de wachtkamer ook niet bepaald comfortabel waren. Uiteindelijk ben ik er toen zo'n 3,5 uur mee bezig geweest. Wie weet, mocht het nu toch weer nodig zijn (ga eerst nog een keer gewoon nuchter bloedprikken) is het nu bij ons ook wel beter geregeld en/of kan ik een uitzondering krijgen voor een echte zetel, of een bed oid.
Dat bloedprikken vind ik dan dus weer geen probleem, ben normaal gesproken bloeddonor, wat mij betreft prikken ze me 100 keer, haha
Da's raar dat je zolang op het drankje moest wachten. Ik was 8.10 binnen idd bloedprikken in dezelfde stoel als bloed prikken direct drankje en na 2uur nog eens prikken en hoefde geen nummertje te trekken was gelijk aan de beurt!
Ik Ik ben zo sufferd die er elke keer weer tegenop ziek. Ondanks mijn vele tattoos en piercings. Mijn zoon vindt het echter fantastisch om te kijken hoe ik geprikt word haha
Wat stom dat je zo lang moest wachten zeg. Bij mijn zoon kreeg ik hem ook. Echt erg was het niet maar ik was wel heel misselijk in die 2 uur wachten. En de 2e keer bloedprikken ging ook niet goed, na 3x misprikken haalde ze er een collega bij die wel goed prikte. Heel leuk maar ik liep daarna 3 weken met een arm zo paars alsof hij een een aubergine was veranderd. Ik hoop dat het dit keer beter gaat met prikken. Ze hebben het wel slimmer gedaan deze keer. Ipv 2 uur wachten doen ze andere afspraken tussendoor. Dus 8 uur melden, prikken, drankje en dan 9 uur echo. 10 uur weer prikken en dan 11 uur Medisch VK. Voor mij wel fijn als afleiding vind ik.
@Nixter da's idd echt raar dat je zolang moet wachten! Heel vervelend! Bij mij was het bloedprikken gelijk het drankje drinken toen 2u zitten en toen kwam ze me zelf roepen nog x prikken en naar huis. Ik was wel ontzettend duizelig aan het eind maar verder was het opzich prima te doen. Nu hopen dat de uitslag goed is. Ik vond dat lange zitten wel een uitdaging idd kreeg echt veel last van mn bekken maar ja. @Amaranthas dat is idd wel fijn dat je afleiding hebt intussen. Al werd bij mij sterk aangeraden zo min mogelijk te bewegen alleen even naar toilet bijv. Dus in die zin begrijp ik niet goed dat je tussendoor echo enzo heb maar t lijkt me wel ideaal
Hoe gaat het met iedereen? Vandaag weer aan het werk en gesprek gehad over hoe nu verder. Ik ga de helft minder werken. Ik vond het erg moeilijk maar ben nu wel heel erg opgelucht... Er is alleen nog geen vervanger voor mij.
Wat vervelend dat er geen vervanging is. Jij werkt ook op een school toch? Mijn nieuwe uren zijn sinds gisteren in gegaan. 4x4 uur. 21 feb wordt laatste dag voor verlof. Moet tussen week 30en 32 met verlof. Ik mag vandaag 24 weken dansje doen. Net echo gehad en ze doen het allebei super Ik heb zelf wisselende dagen. Vaak maagzuur, licht in mijn hoofd en minder slapen
Klopt, ik werk op een middelbare school. Er zijn blijkbaar weinig/geen docenten Nederlands zonder baan. Vandaag is er opnieuw (voor de tweede keer al) een vacature uitgeschreven. We wachten het weer af. Fijn dat beide kindjes het goed doen! Het lijkt me erg zwaar een tweeling..
Als t lukt werk ik tot 35 weken door (gehandicapten zorg). Tot op heden gaat t nog prima. Met mij gaat t over t algemeen ook goed. Wel wat wisselende klachtjes.. zo wil mijn hoofd meer doen dan mijn lijf als t om klussen gaat. Dus soms beetje een struggle met mezelf. En slapen ging wat minder want kon niet lekker liggen, maar denk dat ik nu goeie houdingen heb gevonden. En vind soms beetje lastig dat de romantiek met manlief voor nu ver te zoeken is. We doen we knuffelen enzo.. maar we zijn vooral druk of moe.
@Sammetje83 wat fijn dat er nu een beslissing genomen is en je er opgelucht over voel. Vervelend dat er nog geen vervanger is dat zal vast dubbel voelen voor jou maar uiteindelijk niet jouw verantwoordelijkheid gelukkig. @marielle
Oeps er ging iets mis @Marielle1985 wat fijn dat de tweeling het goed doet! Moeten jullie veel veranderen in huis e.d. met 2 baby's op komst? En werk straks e.d.? Het lijkt me ontzettend gaaf maar ook veel impact hebben op alles. Met welk termijn worden ze uiterlijk gehaald weet je dat al? En mag je gewoon bevallen of keizersnede? @MissElla87 wow tot 35wk? Dat is een heel eind! Werk je in de zorg of in de begeleiding? Benieuwd bij welke organisatie je werk je komt toch uit Ede? Fijn dat je inmiddels betere slaap houdingen hebt kunnen vinden. Die struggle herken ik wel maar maar goed dat je lichaam soms een grens aangeeft he! En qua romantiek hier idem dito zogauw ik zwanger ben is mijn libido bevroren lijkt het wel. Zo was het de andere keren en nu weer. Wel vervelend vooral voor mn man maat hij begrijpt het en gelukkig is het na 9 maanden (plus paar maanden herstel tijd ) over.. Hier gaat het verder goed. Flink buikgriep gehad maar sinds vandaag gaat het weer redelijk gelukkig. Wat me opvalt is dat ik naar mijn idee net zoveel als anders of zelfs iets meer drink maar echt heel weinig plas. Net of er geen goede straal komt ofzo klinkt gek maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Herkent iemand dit? Bijv vanmorgen 3 kommen thee en 2 glazen water op en toch tussen half 8 en 3u niet naar de wc geweest en kwam er nog maar een kleine hoeveelheid. Gek toch? Herkent iemand dit? Heb gister wel bij de verloskundige aangegeven dus ze zei anders even urine laten checken bij ha dat wil ik nog wel gaan doen.
Oeh das weinig plassen idd.. ik herken het niet, maar misschien heeft je lijf gewoon veel vocht nodig en drink je niet genoeg? Anders idd beter langs de ha voor een check. Ik heb wel lichamelijk pittig werk. Mensen op bed verschonen enzo. Bij ons mag je met 34 weken stoppen, maar ik had beetje verkeerd berekend dus t is 35 geworden. Ben benieuwd of t haalbaar is maar voor nu ben ik erg blij dat ik nog prima functioneer. En ja dat libido probleem herken ik ook. Ik heb normaal al niet zo'n mega libido maar nu is t echt 0. Oké ik had soms uitschieters maar mijn man vind vrijen nu ook een beetje anders dus echt erg vind ie t volgens mij ook niet helemaal. Maar ik zeg hem wel dat ik ook wel weer uitkijk als mijn lichaam straks weer van mij is en ik me sexy kan voelen vanwege mijn figuur (niet gevormd door de baby). Maar ach tis idd niet voor altijd . Wel fijn om te horen dat t herkenbaar is bij anderen.
Thuis hoeven we niet veel te veranderen. Tweeling blijft eerste jaar bij elkaar op de kamer en zelfs als ze apart moeten kan dat nog. Moet er alleen een extra dakkapel op het huis Wel een grotere box en andere kinderwagen moeten kopen. Met 37 weken worden ze gehaald als ze er dan nog niet zijn. Het ligt eraan hoe ze liggen. Als de onderste met hoofdje naar beneden ligt wordt ik ingeleid en als de onderste dwars ligt wordt het keizersnede. Qua verlof kom ik mooi uit tot in de zomervakantie. Zou half sseptember moeten beginnen. Wil er half oktober van maken. (Herfstvakantie) dan zijn ze 6 maanden en wil ik 2 dagen werken en 1 dag ouderschapsverlof!
Fijn dat je minder kan gaan werken @Sammetje83 nu hopen dat er snel een vervanging is. @Marielle1985 Top dat alles goed was. Heb je nu ook meer last met 2 baby's? @MissElla87 Hier werk ik ook wel door tot 36 weken maar ik werk voor mezelf thuis dus ik kan ideaal de uren en dagen zelf inplannen. Dat scheelt enorm hoor. @oktober91 Ook al ziek, hier ook al weer een poosje verkouden. Inderdaad even in de gaten houden qua vocht, een extra check kan anders nooit geen kwaad. Hier gaat het wel goed, behalve dan weer eens flink verkouden. Wel merk ik sinds gister dat de kleine wat rustiger is. Normaal voel ik d'r een paar keer per dag best flink en dan ook nog vrij hoog (onder m'n navel) Maar sinds gister viel me op dat ze een stuk rustiger is en als ik d'r voel zit het weer vrij laag. Ik ga er wel een paar keer per dag voor zitten om d'r te voelen en dan voel ik wel eens een schopje of iets. Zit nu wel in dubio om te bellen naar de vk of niet. Ik kon vinden dat het tussen de 24 en 28 weken per dag kan verschillen qua beweging dus ik weet het niet zo goed.
Dat klinkt nog als een rustige baby. De rust in mijn buik is inmiddels wel verdwenen . Ik vind het wel fijn, dan weet ik tenminste dat ze er is . Ik kan de schopjes nu ook van de buitenkant zien als ik naar m'n buik kijk. De plek is heel verschillend, soms laag, soms ter hoogte van m'n navel en soms er ver boven...