Uitgerekend 16 t/m 30 april 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Melon, 10 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Hoe is t met iedereen??
    Hier prima. Druk aan t klussen, hopelijk eind deze maand klaar!! Dan kunnen we weer wat meer ontspannen/relaxen.
    Morgen heb ik de glucose test, spannend vind ik het wel!!! Maar we gaan t zien :). Donderdag proefles yoga.. ben ik erg benieuwd naar, maar vind ik ook wel spannend haha. Geen idee wat ik kan verwachten.
    En verder vind ik de tijd echt zo snel gaan. Ben al bijna 26 weken!! Ons kleintje is ook erg duidelijk aanwezig, meerdere keren per dag. Als ik aan het werk ben vind ik het extra gezellig. Als ik dan even druk bezig ben of in gesprek en ze laat weer van zich horen dan ben ik gelijk afgeleid haha.. vind het gezellig om der dan te voelen. En ik vind t fijn dat mijn man der ook zovaak kan voelen nu. Kunnen we het echt delen!!
    Slapen gaat af en aan maar ik vind t inmiddels goed genoeg.
    Ben benieuwd hoe t met jullie gaat!
     
  2. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Net de glucose test gehad en tis goed gedaan!!! Het zitten was echt de grootste uitdaging. Drankje was vies en chemisch maar mocht het koud drinken en dat scheelde wel. Nu lekker bijkomen met mijn ontbijt!
     
    Marielle1985 vindt dit leuk.
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Geniet van je ontbijt! Hier gaat het aardig. Ik werk nu minder wat mij letterlijk meer lucht geeft. Ik moest wel direct bij de bedrijfsarts komen maar dat is nu ook allemaal geregeld. Vorige week begonnen met zwangerschapsyoga en gisteren weer begonnen met zwemmen, geeft toch ook allemaal weer ontspanning.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  4. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Goed om te horen ;). Zorg maar goed voor jezelf en je kleintje.
     
  5. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Vandaag met 25 wk de vaccinatie tegen kinkhoest gekregen. Wat een verschil per plaats zeg. Als ik in mijn eigen woonplaats wilde kon ik pas 4 maart terecht :eek:
    Ik vond wachten tot 32 weken met mijn tweelingzwangerschap toch iets te kort dag.
    Overleg gehad met GGD en kon dus ook al deze week in een plaats iets verder op. Dan maar 20min rijden, maar die vaccinatie zit erin!
     
    Sammetje83 en MissElla87 vinden dit leuk.
  6. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Fijn dat je verderop toch nog eerder terrecht kon.
    Hier heb ik hem niet gehaald.
    Pfff is het al april? Ben het een beetje zat aan het worden al dta slechte slapen en maagzuur en de hormonen die af en toe mensen de oren om vliegen terwijl ze eigenlijks niks. Of nauwlijks wat doen...
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  7. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93

    Haha ik herken het. Ik slaap ook slecht. Meestal wordt ik 's nachts wakker om te plassen en daarna lukt het vaak niet om verder te slapen:confused:
    En dat maagzuur!! Echt afschuwelijk. Moet de hele dag opletten qua eten.
    Ik hou me maar vast aan het idee nog 12 wk en daarna nooit meer! ;)
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  8. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Nou ik hierna ook nooooit meer, alles door branden en klaar.
     
  9. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @MissElla87 fijn dat de glucose test meeviel! Hopelijk de uitslag ook! Bij mij was t ieder geval goed ;)

    @Sammetje83 fijn dat je iets meer rust ervaar! Kun je ook meer van de zwangerschap genieten nu?

    @Thea23 en @Marielle1985 balen dat jullie je zo belabberd voelen! Dan zijn het nog lange weken inderdaad!

    Hier gaat het eigenlijk best goed! Ik geniet zoveel als lukt vd zwangerschap zeker nu de bewegingen niet meer te missen zijn! Ik vind de tijd juist enorm snel gaan en krijg een beetje stress wat er allemaal nog gebeuren moet voor april maar dat zal ook wel goed komen allemaal. Wel sinds de laatste tijd aan het einde vd dag snel harde buiken. Ik vind de combi dreumes en zwanger wel pittig je bent nog zoveel aan het sjouwen en bukken enzo met zo'n kleintje. En ze begint enorm peuteren dus dat dwarse gedrag is ook niet altijd bevorderlijk maar ja hoort erbij..
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  10. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Tot op heden mag ik gelukkig nog niet echt klagen. Oké als ik af en toe maagzuur heb is dat wel beetje irritant, maar niet echt storend of belemmerend. En t slechtere slapen.. is best irritant maar ik kan nog presteren overdag dus ja..

    Alleen hoe weet ik nou hoe een harde buik voelt? 2 weken geleden dacht ik het te ervaren doordat mijn buik heel strak voelde en trekkerig. Maar is dat ook echt een harde buik??? Ik weet t niet.
     
  11. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Als je een harde buik hebt, merk je het wel. In m'n vorige zwangerschap vroeg ik het me ook altijd af en heb ze dus nooit gehad. Nu zijn ze echt niet te missen. Ik krijg het dan ook spaansbenauwd (letterlijk) en voel het over m'n buik heen trekken als het ware. M'n buik is dan ook echt super hard, net of er een bal in zit.
     
  12. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ja, het gaat stukken beter. Ik ben tenminste niet meer zo uitgeblust en voel de kleine steeds meer als ik dan rustig op de bank zit. Ik kan er dus zeker iets meer van genieten.

    Het slapen gaat hier ook niet meer zo fijn, heb ook veel last van m'n stuitje dus lang op de bank zitten, zit er ook niet meer in. Ik ga binnenkort toch eens langs een bekkentherapeut om te kijken wat ik allemaal kan doen om de boel iets te verlichten.
     
  13. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Hmm.. dan gok ik dat ik het nog niet herken. Hoop t dan maar zo te houden.
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  14. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hier gaat het wisselend, zoon en ik. Kwakkelen vanaf kerst met one gezondheid, geen echte griep, maar het hangt er telkens tegenaan.
    Verder veel last van m'n bekken, heupen etc. Slapen gaat mede hierdoor ook niet lekker.
    Wel is. Mijn bloeddruk weer wat beter en heb ik, ondanks het kwakkelen, weer iets meer energie.
    Het besef dat er echt een kindje komt begint nu wel te komen. We hebben kleertjes uitgezocht, een geboortekaartje ontworpen en ik ben aan het breien geslagen.

    Hebben jullie al namen?
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  15. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Jullie zijn al goed op weg! Wij hebben van het weekend ook kleertjes gekocht. Het geboortekaartje hebben we nog niks aan gedaan. We zijn nu bezig om de slaapkamer voor de oudste leeg te halen. Half februari komen zijn nieuwe meubeltjes.
    Namen hebben we wel bedacht. Het kan natuurlijk nog veranderen maar vooralsnog vinden we de namen die we nu bedacht hebben wel mooi.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  16. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Toen we net verkering hadden vond ik 1 meisjes naam heel erg leuk! Toen zeiden we al tegen elkaar (13 jaar geleden ofzo) dat we ooit onze dochter die naam zouden geven. Inmiddels weet ik echt niet meer waarom die naam perse.. Maar we hebben meerdere namen nog op een lijstje gezet maar het moest gewoon deze zijn. En t stomme is dat ik er tegelijk ook nog wel ontzettend aan moet wennen zodra ik de naam hardop zeg of mijn man. Eenmaal gegeven is t zo definitief. Vind t spannend hehe.
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  17. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ja, eigenlijk meer zo gelopen dan gepland hoor. Doordat we bezig waren met andere dingen opruimen en uitzoeken, etc. Kwamen we ook bij de kleertjes ed.
    Het geboortekaartje is echt een tik.
    Ik verzamel al geboortekaartjes vanaf mijn elfde, dus heb er echt iets mee. Wij laten het kaartje op de hand maken door iemand, dus dat moet optijd, maar eerlijk is eerlijk, wij zijn wel heel vroeg ;)

    Wij zijn ook uit de namen.
    De meisjes naam stond rond de 10de week al wel vast. Jongensnaam zijn we nog een paar keer van geswitcht, maar hebben we nu ook...
    Ik vind het wel fijn om alvast namen te hebben, dat maakt het voor mij nog wat 'echter'.
     
    MissElla87 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  18. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Verder hoeven wij eigenlijk niet echt iets te kopen of een kamer te verbouwen. De baby gaat de eerste tijd in de cosleeper bij ons, en daarna in het ledikant waar M. Nu in ligt, die gaat dan naar het peuterbed. Als de baby niet meer bij ons slaapt, zullen ze samen op een kamer slapen. Mocht dat toch niet goed blijken te gaan, hebben we ruimte om het anders in te richten, maar de slaapkamer van M. Is zo gigantisch groot, daar passen met gemak 2 kinderkamers in ;)
     
    MissElla87 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  19. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    Dag dames!

    hier eindelijk wat goed nieuws!
    Wij hebben een nieuw huisje gevonden dus een zorg minder!
    25 echo alles in orde! 3d foto meegekregen :D
    Baby staat 2 dagen voor op schema dus perfect. Suikertest zit er hier ook nog aan te komen. verder moet ik nu nog griepvaccin halen en aan 30 weken kinkhoest vaccin.
    werken wordt nu wel een hele opgave, savonds doet mijn linkerheup enorm veel pijn.
    Eind februari weekje verlof daarna nog 1 maandje werken en vanaf 6 april thuis. Als ik het zo bekijk valt het nog mee :p
     
  20. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @jolien91 fijn zeg dat jullie een huis hebben! Klinkt allemaal gelukkig een stuk positiever dat is fijn!

    Ik heb toevallig van de week degene die bij onze dochter het geboortekaartje gemaakt had geappt of ze het weer wilde doen helaas nog geen reactie. Hoop echt dat ze het wil doen erg goed bevallen. Verder moet ik nog wel wat dingetjes/kleertjes nieuw kopen voor de baby maar hebben ook nog veel liggen. Jongste willen we eind februari ongeveer verhuizen die gaat bij de oudste slapen als het lukt. Verder hoeft aan de babykamer niet veel te gebeuren wil misschien nog wat nieuwe dingetjes maken en iets anders aankleden maar dat doe ik wel in mn verlof. 2 maart is voor mij laatste werkdag. Wel gaan we binnenkort de hal en alles naar boven schilderen en stucen dus dat word nog een hele klus maar dat laten we doen gelukkig.

    Ik was gister bij de verloskundige voor bloedprikken vanwege rhesus c. Nog meer hier die dat hebben? Maar goed ze vinden me buikomvang wat te klein dus ik krijg a.s dinsdag een groei echo. Ben benieuwd hoop dat alles goed is! Ze meette nu voor het eerst met centimeter van borstbeen naar schaambeen het aantal cm zou ongeveer gelijk moeten zijn met je termijn maar dit was 24cm vandaar. Nog meer die al groei echo's krijgen?
     

Deel Deze Pagina