Uitgerekend 16 t/m 30 april 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Melon, 10 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @MissElla87 fijn dat de uitslag goed was! Leuk al die voorbereidingen aan het kamertje! Kan me voorstellen dat je daar tegen op zie dat je man een week zo'n eind weg is!

    Hier gaat het goed gisteren de groei echo gehad en was gelukkig gewoon goed, precies volgens het lijntje in vergelijking met 20 weken echo. Geschatte gewicht nu was 1180 gram. Ik ben vanmiddag weer tante geworden (en 2wk geleden ook al) 2 kleine nichtjes! Als je dat zie heerlijk zo'n klein hummeltje ik kijk er echt naar uit!
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  2. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Wat leuk. Gefeliciteerd. En fantastisch dat jullie kleine straks dus twee leeftijdsgenoot binnen de familie zal hebben.
     
    oktober91 en MissElla87 vinden dit leuk.
  3. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Maandag suiker test gehad en geprikt op resus. Nog niks gehoord dus dan is het waarschijnlijk goed. Officiële uitslag bij vk over 2 weken. Maar maak mij er niet druk om.

    Babykamer schiet hier niet op. Druk met werk en andere 2 kinderen. Ondertussen wel nesteldrang dus alle kleinerot klusjes in huis aan het doen die in bijzijn van kinderen kunnen. Geeft erg veel voldoening gelukkig haha.
    Helaas beginnende bekkeninstabilitijd en blijft mijn SI- gewricht kantelen. Wekelijks naar fysio om te erge klachten zo lang mogelijk buiten de deur te houden.
     
  4. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd @oktober91!

    Lijkt me heel vervelend bekkeninstabiliteit, zeker met nog twee kinderen @Dagda.

    Hier gaat het aardig goed. Volgende week is m'n man een weekje skiën met vrienden, daar zie ik ook wel tegenop. Dus heb m'n zus uitgenodigd voor het weekend en m'n moeder voor een paar dagen doordeweeks, scheelt toch weer.
    Verder deze week te horen gekregen dat ik geen vast contract krijg en dus van de zomer zonder baan kom te zitten. Dat wordt hoogzwanger solliciteren :mad:. Nou ja, we zien wel hoe het gaat. Ga me er niet druk om maken, als ik een paar maanden geen werk heb, is het ook niet erg.
     
  5. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Hier schiet de babykamer ook niet op. Gisteren ook mede hierover ruzie gehad met manlief :(
    Hij is nu elk weekend druk met zijn studie en heb ik respect voor, omdat hij 3feb examen heeft. Dus ik blij kunnen we in februari aan de slag en is het hopelijk voor mijn verlof (0403) klaar.

    Komt hij gisteren aan.... "ze vroegen op mijn werk of er mensen zijn die in feb of maart een weekend extra kunnen werken voor een weekendklus. Ik heb gezegd dat ik eventueel wel kan, als er niemand anders is"....:mad:

    Nou dit schoot toch wel heel erg verkeerd! We moeten echt nog zowat alles doen wat met de baby's te maken heeft. Ik wordt steeds vermoeider en we hebben ook nog mannetje van 4 die eindelijk leuke dingen met papa wilt doen.

    De boodschap is volgens mij wel aangekomen en gaat er maandag over in gesprek met zijn werk. Want tja.... die hadden hem natuurlijk meteen ingepland.

    Overdrijf ik..... hormonen doen ook een hoop :oops:
     
  6. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Nee hoor @Marielle1985 ik snap dat heel goed.
    Mijn man is gelukkig zelf steeds meer zo geworden, dat hij het weekend, of iig 1 van de weekenddagen voor zijn gezin houd. Vroeger was hij ook zo iemand die op zaterdag dan ging werken en op zondag iets voor de vereniging ging doen en zo het hele weekend weg was. Hier hebben wij al voor de geboorte van M. Vaker discussie over gehad en nu geeft hij het zelf aan.
    Hij vind het soms nog wel moeilijk om nee te zeggen op z'n werk, terwijl hij dan wel liever thuis is.. Dus dat is soms lastig.

    Moet je echt nog heel veel doen?
    Ik heb hier het idee dat we bijna nog niets voorbereid hebben, maar eigenlijk hebben we ook maar weinig te doen...
     
  7. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Vind er niks overdreven aan hoor.. ik was een maand geleden al zo dus ik vind dat je nog veel geduld heb. Maar je mag grens zeker een keer aangeven en dat heb je nu prima gedaan.
    Toevallig is vandaag bij ons het kamertje (de basis) af. Meubels staan enzo.. dus nu vooral aankleding maar dat mag ik zelf doen.
    Moet er veel voor t kamertje gebeuren?
     
  8. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @Dagda en @Sammetje83 dankjewel!

    @Sammetje83 dat is balen dat je contract niet verlengd wordt! daar zit je in deze situatie ook niet op te wachten! Werkte jij nu op een middelbare school? Zo ja dan heb je waarschijnlijk zo een andere baan maar dan nog.. wel vervelend!

    @Marielle1985 ik kan me je gevoel wel voorstellen en vind je niet overdrijven. Ook erg herkenbaar helaas, mijn man heeft een drukke baan dus zeer weinig thuis, kindjes zijn hem doordeweeks soms nauwelijks. Doordat dit 7 dagen in de week doorgaat, op zaterdag/zondag overdag wel thuis, maar zijn er weinig rust momenten of tijd om even wat leuks te gaan doen. Het breekt mij nu vooral op dat ik het avondritueel van eten, in bad en naar bed met de kinderen alleen doe, ook na werkdagen e.d. dat kost veel energie. Wat @Nixter zegt is precies zoals ik het voel ook: het gevoel nog niets voorbereid te hebben maar als ik dan na ga denken is er ook niet heel veel te doen, alleen het idee dat we gewoon nog 0,0 dingen voorbereid hebben vliegt me wel aan. Ga daarom bewust volgende week weer starten met ZwangerTotaal om ieder geval 1 avond per week bewust stil te staan bij de zwangerschap.

    @MissElla87 heerlijk dat jullie het kamertje klaar hebben!
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  9. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Poeh dat slapen gaat echt af en aan.. de beste houding is je linker zij maar ik krijg snel last van me rug als ik op me zij lig. Best vaag want voordat ik zwanger was lag ik altijd op me zij en dat vond ik heerlijk. Maar goed, dan lig ik tussendoor op me rug maar ook al gaat t nog wel, je leest her en der dat t niet meer mag in je laatste trimester enzo. Ik weet dus even niet meer hoe ik nou nog lekker kan liggen.. de vermoeidheid wordt daardoor ook erger en ik moet nog 7 weken werken en 12 weken uithouden.
    Jullie nog tips?? Ik heb nu alleen een voedingskussen.
     
  10. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Op je rug liggen kan gevaarlijk zijn omdat je grote ader kan worden afgekneld. Maar dit merk je meestal snel genoeg hoor, je wordt dan draaierig, duizelig, etc. Dan kan het dus niet. Maar genoeg vrouwen kunnen wel. Gewoon op hun rug liggen.
    Ik heb in mij vorige zwangerschap tot bijna aan de bevalling (half) op mijn buik geslapen, daar hoor je ook dingen over, maar goed, slapen is ook heel belangrijk, dus zoek een positie die voor jou het beste werkt.
    Ik slaap heel slecht, al vanaf het begin van m'n zwangerschap, door problemen met m'n heupen, bekken, billen. Het is hier een kwestie van heel veel afwisselen, alleen op m'n rug liggen gaat echt niet meer, want dan kom ik m'n bed niet meer uit.
    Succes met het vinden van een goede positie.
    Mocht je je echt druk. Maken, overleg met je VK, maar ik vermoed dat die hetzelfde zegt als ik ;) (dat zei de mijne iig)
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  11. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Dankje ;). Ik denk dat het idd dan gewoon nu is wat t is.
    Wel balen dat je al heel lang slecht slaapt. Ik vind weken al veel, laat staan maanden. Ik zal er maar op vertrouwen dat mijn lijf wel aangeeft wanneer op de rug slapen niet meer kan. Tot die tijd dan maar wel. Jij ook sterkte met de slechte nachten.
     
  12. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik slaap bijna niet op m'n linkerzij. Ligt niet lekker en dan begint de kleine ook te schoppen :roflmao:. Ik lig vooral op m'n rechterzij. Tegen de ochtend (rond 4 uur) gaat m'n heupen/bekken pijn doen en slaap ik ook bijna niet meer. Ik heb wel wat oefeningen meegekregen van de bekkentherapeut en ze heeft m'n heup recht gezet, die stond blijkbaar al iets scheef. Het helpt wel iets merk ik...
     
  13. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Hehe grappig dat t zo verschilt p.p. Rechter zij heb ik al snel last van maagzuur. Afgelopen nacht wel een keer geprobeerd op de rechter zij (ipv rug). Ik heb wel geslapen alleen had ik een zere schouder daarna.
     
  14. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Tis hier een beetje aan t doodbloeden helaas.. maar goed. Hier gaat t nog steeds wel best. T slechte slapen begint me te irriteren en begin last van rug klachten te krijgen daardoor. Dus ik hou t nog even in de gaten en anders schakel ik de fysio in. Dit nog 11 weken volhouden zie ik niet zo zitten hehe. Maar los van dat gaat t wel prima. Kamertje is bijna klaar en de eerste was is een feit.

    Hopelijk gaat t bij jullie ook goed ;). Goed weekend.
     
  15. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Het is hier wel rustig ja.
    Maar goed, mogelijk gebeurd er ook niet zo veel spannends?
    Hier iig niets spannends....
    Kijk er ondertussen wel steeds meer naar uit om de baby straks echt te ontmoeten en in m'n armen te houden kan bijna niet wachten :)
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  16. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Inderdaad is het hier heel rustig! Er zijn volgens mij ook best veel dames van de lijst die al heel lang niet meer mee geschreven hebben? Hier ook niet veel bijzonders al merk ik wel sinds het derde trimester is aangebroken alles ook wel zwaarder word zeg. De trap op en af word een opgave (leuk met een dreumes die juist dát zo'n leuk spelletje vind ;) ) en vind de combi werk gezin wel pittig nu. Zou afgelopen donderdag met zwangerschapsgym beginnen leek me wel fijn even één uurtje per week echt bewust met de zwangerschap bezig zijn tussen alle drukte. Maar er waren helaas maar 2 aanmeldingen dus het ging niet door jammer genoeg.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  17. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Het is inderdaad heel jammer dat er hier weinig wordt geschreven, dat ben ik niet gewend van m'n groepje van m'n vorige zwangerschap :(.

    Hier is ook alles ok. Ik kan weer iets beter slapen nu ik twee keer bij de bekkentherapeut ben geweest.

    Morgen gaan we een geboortekaartje uitzoeken. Zin in!
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  18. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    dag dames,

    ik heb helaas de komende weken niet veel tijd om te komen vertellen.
    de week van 18febr verhuizen wij namelijk en heb nog heel veel doen :p;)
    toch even een korte update: maagzuur enoorm aanwezig. En de baby trouwens ook, heel beweeglijk :p:p

    Nu zit ik enkel met een mega verkoudheid, gister net geen koorts gemaakt pff :(
    moest eigenlijk van de gyn de griepprik halen, maar heb dit iedere keer uitgesteld, foei aan mezelf :roflmao:ik neem nu wel 1 a 2kleine dafalgan in, maarja dit helpt maar heel eventjes.
    Iemand tips tegen deverkoudheid?? tips altijd welkom:D

    voor de rest hebben we wel al een voorontwerp gemaakt van geboortekaartje, nog enkel de details moeten bekeken worden. De doopsuikers enzo daar gaan we pas voor kijken eens we verhuisd zijn ( anders moeten we deze ook mee verhuizen, en weten de helpers al hoe alles eruit zal zien en de naam enzo:D )
     
    Sammetje83 en MissElla87 vinden dit leuk.
  19. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ik merk idd ook dat dingen in een rap tempo zwaarder worden. Jammer dat de gym niet door ging!! Ik ben begonnen met zwemmen.. :)
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  20. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je weer beter slaapt. Motiveert me alleen maar meer om de fysio weer in te schakelen!! En leuk een kaartje uitzoeken. Dat zullen wij deze maand ook gaan oppakken ergens. Veel plezier;)
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina