Spannend en stressvol verhuizen. Snap dat je druk genoeg bent. Maagzuur ed (hier ook) is ook niet fijn, vooral niet in combi met een verkoudheid gok ik. Tips daartegen heb ik niet naast rust nemen (vast niet haalbaar voor je nu) en lekker wandelen buiten of stomen/warme douche nemen kan ook wel verlichten. Beterschap iig!!
Ja, het is wel echt een aanrader om iets van fysio in te schakelen als je last hebt van je bekken. Ik ging er eigenlijk zonder verwachtingen naartoe maar m'n heup bleek aan een kant scheef te staan en mijn gewoonten (met benen over elkaar zitten) bleken bij te dragen aan de pijn. En daar is allemaal wat aan te doen! Vandaag het kaartje uitgezocht. We willen nog wat kleine dingetjes laten veranderen maar dat komt helemaal goed! Het wordt een schattig kaartje al zeg ik het zelf
Leuk leuk!! denk dat schattig ook wel ons thema wordt voor t kaartje. Tis bij mij niet de bekkenpijn die me wakker houdt maar me rug/schouders. Ben benieuwd wat ze kunnen betekenen.
Rug wordt helaas alleen maar erger de pijn.. haar massage heeft niet geholpen maar ik volg al wel der advies op om minder uren te gaan werken. Ben benieuwd of ik t überhaupt volhoud tot de 34 weken... maandag weer fysio.
Dames , even een vraagje , ben nu 28 weken. Af en toe menstruatiekrampen. Herken ik niet van vorige twee zwangerschappen rond 28weken? nog iemand last van?
Nee herken het zo niet. Douchen of iets warms erop om te kijken of het nu der wordt? Wordt het meer toch de vk bellen?
Menstruatiekrampen herken ik ook niet. Wel wat @MissElla87 zegt: veel buikpijn, maar dat komt van m'n darmen.
Wel vervelend.. waar komt de buikpijn vandaan? Ik had last van obstipatie maar drink inmiddels elke dag een glas laxo, een kiwi en/of een activia toetje en t helpt tot op heden erg goed. Kan weer elke dag naar de wc. Maar soms wel lucht in me buik en dat kan vage krampen geven onder in me buik.
@jolien91 zijn de krampen pijnlijk? Zou het kunnen dat het banden pijn of zelfs al indalingsweeen zijn? Mijn oudste 2 waren beide ook rond 32wk al ingedaald en ook nu merk ik dat het alweer heel laag in mn bekken ligt wat soms ook een wat trekkerig/kramperig gevoel geeft. Wel anders als menstruatie krampen. Hier vanmiddag voor t eerst naar bekken fysiek geweest. Leek deze zwangerschap heel lang goed te gaan vorige 2x al voor de 20wk serieuze bekken klachten. Nu sinds ongeveer 2wk weer op komen zetten en inmiddels lijk ik het dubbel en dwars van de weken dat ik het niet had terug te krijgen. Is dus behoorlijk instabiel. Hopen dat de therapie gaat helpen en dat ik weer wat lekkerder kan slapen.. vinden jullie het ook zo snel gaan?nog ruim 2 maanden dat klinkt al zo dichtbij!
Het zijn m'n darmen, veel lucht, regelmatig obstipatie. Maar dat gaat op en af. Soms heel erg en zo weer een tijd niet. Normaal heb ik altijd al snel last van m'n darmen en nu merk ik dat ze in een kronkel liggen zeg maar.
Bedankt voor de snelle reacties! Ik denk idd dat het of mijn darmen zijn, heb toch ook wel last van obstipatie. Of het zijn idd bandenpijnen/indalingsweeen. Aangezien ik ook al heel veel last heb van harde buiken zou dit het ook wel eens kunnen zijn. Mss baby die zich aan het draaien is kan ook? Ik moet vandaag sowieso langs bij de gyn en zal het hem eens vragen wat het zou kunnen zijn
Oh dat hoop ik ook voor je!! Vervelend he al die pijntjes snachts. Ik herken t helemaal. Ik vind het ook super snel gaan.. en aangezien alles voor mij nog nieuw is, ben ik zo benieuwd naar alles. Tis nog steeds zo gek om te bedenken dat we straks een klein hummeltje in huis hebben. Maar we zijn er helemaal klaar voor ♡
Ja ik kan me dat nog goed van de eerste zwangerschap herinneren. Geniet er maar van zo onbevangen als bij de eerste ga je nooit weer meemaken niet om negatief te doen hoor zeker niet maar je ga er dan nog helemaal blanco in en nu denk ik wat heerlijk was dat eigenlijk maar ook al is het nu de derde ik kan me er nu ook niets bij voor stellen weer zo'n klein hummeltje in huis vind het nog zo onwerkelijk! Maar wij kijken er ook erg naar uit! Vanmorgen geboortekaartje samengesteld gaat iemand voor ons maken. Dat maakt het weer wat dichterbij ofzo.. de komende weken zijn ze hier de hal en boven aan t stucen en schilderen zal blij zijn als dat klaar is dan kunnen we de jongste overhuizen en kan de babykamer klaargemaakt worden.. vooral schoonmaken en inrichten gelukkig..
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld! Genieten doen we zeker maar ongeloof dat wij dit mogen meemaken is er ook nog steeds. En vooral ook heel veel dankbaarheid. Toch merk ik nu ook wel dat ik blij ben niet nog een half jaar zwanger te zijn. We zijn echt wel klaar om dit grote avontuur aan te gaan. Fijn als je straks alles in huis kan gaan afronden dat geeft straks wel rust als je huis helemaal klaar is voor jullie kleintje. En leuk dat iemand jullie kaartje maakt.. op welke manier gaat die persoon dat doen? Wij hebben een illustrator die voor ons een kaartje tekent!! Zo leuk .
Nou dames, de menstruatiekrampen zijn volkomen normaal. Harde buiken/ indalingsweeen heeft er allemaal mee te maken. Ook al even gevoeld en natuurlijk nog geen opening, wat gyn omschrijft als ‘potdicht’ vanaf nu mag ik mij om de 3 weken melden bij de gyn. Wat gaat het toch rap! baby zou nu ongeveer 1,320kg wegen. Loopt ongeveer 2 dagen voor op schema dus perfect nu kan in mij foucussen op de verhuis volgende week en daarna alles in orde brengen voor de komst van baby Het zal er rap zijn en voor je het weet hebben we allemaal een pracht van een beebje op de wereld gezet
Ah fijn dat t allemaal normaal is enzo en alles oke is . Lekker rustig aan doen in hoeverre dat lukt tijdens een verhuizing haha. Ja tijd gaat hard. Over 12 weken hebben we hier allemaal wel zon beetje ons kindje ter wereld gebracht