Uitgerekend 16 t/m 30 april 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Melon, 10 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Oh spannend zeg! Een week van tevoren ongeveer plannen ze een keizersnede toch?
     
  2. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Lekker dan, ik denk; ik ga de boodschappen maar is laten bezorgen, want tillen lukt me echt niet meer. Vandaag wordt het geleverd, gisteren een bericht dat ze niet meer tot in de keuken leveren.... :cry::cry::cry:
    ik ben alleen thuis, dus kan er gewoon niets mee dan.
     
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    He wat vervelend! Maar ze zetten het wel in de gang neem ik aan? Misschien alleen de koelkastproducten eruit halen en de rest laten staan tot 's avonds?
     
  4. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ze plannen inderdaad een keizersnee bij 39 weken als je niet natuurlijk kunt bevallen. Dat is bij mij niet per se het geval. Ik wil een natuurlijke bevalling wel een kans geven dus we hebben hem gepland tussen de 40 en 41 weken.
     
  5. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Oh PICNIC doet t nog wel. Kwamen gister middag. Ze hebben ook een notitie staan dat ik dat wil omdat ik t niet meer kan tillen.
     
  6. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ze maken gelukkig een uitzondering voor zwangere vrouwen en oudere mensen, mits ze gezond zijn. pffieeuww
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  7. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hoe is het bij jullie met de corona gekte?

    Ik vind het niet zo fijn gepland nu we zo ver zwanger zijn :p. Ik heb ook astma, dus voor mij zou het echt niet goed uitkomen als ik heel ziek wordt van zo'n virus. :(
    Ik heb wel het idee dat het onderschat wordt. Van mij mogen de scholen wel dicht. En zieke kuchende mensen wil ik liever niet meer in mijn buurt.

    Maar als het zo is dat het virus blijvend is, is het best wel heftig. :(
     
  8. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wat was ook alweer de reden dat ze dan toch uiteindelijk een keizersnede doen? Omdat je liever natuurlijk bevalt..
     
  9. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ik was in t begin bij de uitbraak nog wel sceptisch.. Maar inmiddels vermijd ik sociaal gebeuren zoveel mogelijk. Ik wil idd niet nu hoogzwanger ziek worden. Heb soms al minder lucht door die kleine die tegen me longen aandrukt.
    Ik heb over 10 dagen een kleine bruiloft van me zus en ik overweeg om niet te gaan.. Maar vind wel allemaal heel vervelend en lastig. Niks is meer normaal :(.
     
  10. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik wilde dat zelf. Ik wil niet weer ellenlang wachten op een bevalling. Dus ik geef het de kans tot de 41e week en als het er dan niet is, ga ik voor de keizersnede.
     
  11. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben er nog niet zo bang voor. Gisteren nog gezellig uit eten geweest. Al vind ik wel dat je moet oppassen en maatregelen moet nemen waar nodig.
     
  12. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik baal behoorlijk van de nieuwe maatregelen met betrekking tot het Coronavirus. Ik had me verheugd op twee dagen per week rust als m'n zoontje in de kinderopvang is en ik met verlof ben. En nu gaat dat dus niet door. Ik zie er best wel tegenop dat ik nu gewoon fulltime voor hem moet zorgen, zo kom ik ook niet echt aan m'n rust :(
     
  13. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dit dus. Pff echt niet leuk dit, en vooral dat het voor zo'n lange periode is, en dan nog maar afwachten of na 6 april wel alles weer normaal wordt. Ik maak me nu vooral zorgen of je wel de gewone controles krijg of dat dat nu ook allemaal uitgesteld wordt. Ik heb vorige week mijn laatste afspraak bij de verloskundige gehad en volgende week de eerste bij de gyneacoloog (ivm eerdere keizersnede) dus hang nu een beetje tussen wal en schip. Op de site van het ziekenhuis lees ik dat alle niet-noodzakelijke poliklinische afspraken verzet worden, maar dat zal toch niet met hoogzwangeren gebeuren? Ook ik ben bang het virus te krijgen wij zijn hier ook verkouden, en waar ik me ook zorgen om maak is als je dus ga bevallen dan alleen je partner op bezoek mag komen. Geen broertjes/zusjes, opa's/oma's. Ik word al verdrietig als ik er aan denk, dat beide meisjes niet bij hun kleine broertje/zusje mogen komen kijken. We hebben bij beide kinderen minimaal een week in het ziekenhuis gelegen dus als dat nu weer zo is.. he wat een nare situatie voor iedereen! hoe staan jullie er in?
     
  14. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ja inmiddels is t echt heel erg serieus allemaal :(. Ik las gister op fb de maatregelingen van mijn vk praktijk. Ze doen de gesprekken nu telefonisch en je mag alleen komen voor bloeddruk meten en hartje luisteren. Ook geen liggingsecho meer.. idd ook geen kraambezoek oid na de bevalling.
    Ik werd er gister echt wel verdrietig van. Hoe moet t nu? Krijg ik nu amper zorg en begeleiding nog? Word ik dan aan mijn lot overgelaten?? Ik vind bevallen al spannend maar nu voelt t ineens alsof niemand me meer zal helpen alleen als t echt nodig is en dan nog t liefste van flinke afstand enzo. Dit is helemaal niet wat ik hoopte en nodig heb. Ik wil rust en ontspanning en nabijheid. Niet t idee dat iedereen vies is van elkaar!! Maar goed.. t is wat t is!
    En nu heb ik ook nog eens een kriebel in me keel en neus soms. Nu weet ik niet eens of ik wel op consult moet gaan.
     
  15. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik maak me ook wel echt zorgen over de bevalling. Ik had gelukkig afgelopen week m'n eerste afspraak in het ziekenhuis en we hebben toen een datum gepland voor een eventuele keizersnede. Als het tot die keizersnede komt, baal ik er inderdaad ook verschrikkelijk van dat m'n zoontje niet naar z'n zusje kan komen kijken. Ook ben ik best bang dat ze straks zeggen dat de partner niet bij de ingreep mag zijn ofzo. En als ik toch nog normaal beval en ik wil een ruggenprik omdat het niet meer gaat, zijn er daar wel mensen voor beschikbaar of moet ik het maar zonder zien te redden? Ik probeer er voorlopig niet al te veel bij stil te staan...
     
  16. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ja al deze dilemma's die jullie noemen houden mij ook bezig. Vooral het gevoel krijg ik wel de zorg rondom bevalling en kraamtijd die ik nodig heb of idd zoals @MissElla87
    Zegt blijft iedereen op afstand.. ik vind het echt eng.. heb ook behoorlijk keelpijn en ben niet fit.. wanneer is dan reden om aan de bel te trekken? Zoals ik lees als je niet in aanraking bent gekomen met iemand die besmet is of in risico gebied bent geweest wordt je niet getest.. toch vind ik het eng hoor voor die kleine in de buik.. als het nu maar vanaf 6 april normaal word en we bevallen allemaal na die tijd dat hoop ik nu maar;) maar heb er een zwaar hoofd in eerlijk gezegd..
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  17. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ergens soort van "fijn" om te horen dat de angsten die ik ervaar gedeeld worden.. en dus niet gek zijn of onterecht. Maar we hebben nog even dus hopelijk is t idd straks in april weer een beetje versoepeld!!! Sterkte dames.. we staan er iig niet alleen voor!!!
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  18. Lisani

    Lisani Lid

    10 apr 2019
    38
    61
    18
    Vrouw
    Haha het lijkt of ik mezelf hoor praten als ik jullie reacties zo lees.
    Ik vind het echt niks zo. Ik ben idd ook bang dat wanneer de bevalling is begonnen en ik een ruggeprik wil, het te druk is ofzo. Of niemand beschikbaar .

    Ik heb morgen een laatste groeiecho in het ziekenhuis. Moet daar ook alleen heen. Dat kan ik wel aan maar gewoon wat zorgen over dat het straks bij de bevalling allemaal anders zal gaan en dat zelfs je partner en niet bij mag zijn. Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn!!

    Mijn 2 dochtertjes en vader mogen dus ook niet op bezoek komen. Heel moeilijk allemaal
    We hebben nog een paar weken dus hopen dat het dan al wat anders is maar verwacht eerder dat ze strengere maatregels nemen dan dat ze het gaan versoepelen but we will seeeee!!
     
    MissElla87 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  19. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ja ik vrees ook dat t eerder nog even wat erger wordt dan minder.. Ik hou me maar vast aan t feit dat onze kleintjes er sowieso wel uitkomen.. alleen waar, hoe en met wie? Normaal zou dat juist houvast moeten geven en kun je kiezen.. nu lijkt t alsof we niks meer te zeggen en willen hebben en vooral maar ons moeten houden aan de maatregelingen. Niks niet romantisch meer zoals t kan/hoort met je liefste mensen om je heen. Maja ik we moeten echt niet nu al van t slechtste uitgaan want alles kan nog.
     
    Sammetje83 en Lisani vinden dit leuk.
  20. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    hey dames,

    hier toch ook wel angst hoor. we moesten nog kijken voor samenstelling doopsuikers. Nu alle winkels gesloten zijn , maar online besteld en hopen dat het mooi zal zijn!

    Ook nog dingen nodig op voorhand voor de baby; ook maar online besteld...

    benieuwd hoe we er tegenover staan tegen einde april, kunnen enkel maar afwachten en het nemen zoals het komt....
     

Deel Deze Pagina